Решение по дело №923/2021 на Районен съд - Шумен

Номер на акта: 88
Дата: 8 юли 2021 г. (в сила от 30 юли 2021 г.)
Съдия: Диана Кирилова Георгиева
Дело: 20213630200923
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 2 юни 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 88
гр. Шумен , 08.07.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ШУМЕН, II-РИ СЪСТАВ в публично заседание на
двадесет и трети юни, през две хиляди двадесет и първа година в следния
състав:
Председател:Диана К. Георгиева
при участието на секретаря В. П. И.
като разгледа докладваното от Диана К. Георгиева Административно
наказателно дело № 20213630200923 по описа за 2021 година
Настоящото производство е образувано на основание чл.59 и сл. от ЗАНН.
Обжалвано е наказателно постановление № НЯСС-64/27.04.2021г. на зам. председателя на
Държавна агенция за метрологичен и технически надзор, с което на Община Шумен, с ЕИК:
*********, със седалище и адрес на управление: гр. Шумен, бул. Славянски № 17,
представлявана от Л.Д.Х. – кмет на общината е наложено административно наказание
“имуществена санкция” в размер на 1 000 /хиляда/ лева на основание чл.200, ал.1, т.38 от
Закона за водите, нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ.
Жалбоподателят моли съда да постанови решение, с което да отмени наказателното
постановление, като незаконосъобразно, като излага доводите си за това в жалбата,
алтернативно моли за приложението на чл. 28 от ЗАНН. В съдебно заседание се явява
упълномощен представител, който изцяло поддържа жалбата, като излага доводи в подкрепа
на твърденията за незаконосъобразност на НП.
Процесуалният представител на ДАМТН, гр. София - административно-наказващ
орган, издал наказателното постановление, призован съгласно императивната разпоредба на
чл.61, ал.1 от ЗАНН, в съдебно заседание не се явява. В деловодството на ШРС са
постъпили подробни писмени бележки, в които моли жалбата да бъде отхвърлена и да бъде
потвърдено НП, като правилно и законосъобразно.
Жалбата е подадена в срока по чл.59, ал.2 от ЗАНН от надлежна страна, отговаря на
изискванията на чл.84 от ЗАНН, във вр. с чл.320 и сл. от НПК, поради което се явява
1
процесуално допустима.
Разгледана по същество жалбата е неоснователна, поради следните съображения:
ШРС, след като взе предвид събраните по делото доказателства и становища на страните,
преценени поотделно и в тяхната съвкупност и като съобрази разпоредбите на закона,
намира за установено от фактическа страна следното:
На 15.09.2020г. на основание чл.190, ал.4, т.2 от ЗВ била извършена проверка от
длъжностни лица на язовирната стена и съоръженията към нея на язовир „Дивдядово-
2/Соара“, находящ се в поземлен имот с идентификатор № 83510.569.27 в землището на гр.
Шумен, собственост на община Шумен, съгласно Акт за публична общинска собственост №
1026/23.07.2002г. В резултат на проверката, чрез обход и оглед на язовирната стена и
съоръженията към нея на место, както и преглед на документацията от експлоатацията
свидетелят Р. КР. Р. – ст. инспектор в РО НЯСС „Североизточна България“ при ДАМТН
установил че, липсва изградена нивомерна контролно-измервателна система, т. е.
устройство, което да измерва нивото на язовира, каквото задължение тя има като собственик
на язовира. Община Шумен е бездействала и не е предприела действия за изграждане на
елемента на контролно-измервателна система, тъй като съгласно чл.70, ал.4 от Наредба за
условията и реда за осъществяване на техническата и безопасна експлоатация на язовирните
стени и на съоръженият към тях и за осъществяване на контрол за техническото им
състояние собственикът на язовира е длъжен да монтира устройство за измерване на водното
ниво. Резултатите от извършената проверка били подробно обективирани в Констативен
протокол № 05-03-74 от 17.09.2020г., който бил връчен същия ден на представител на
община Шумен.
За констатираното неизпълнение на задължение, на 04.11.2020г., свидетелят Р.Р. съставил
против община Шумен, Акт за установяване на административно нарушение № 05-
095/04.11.2020г., в който посочил, че с описаното деяние е нарушена разпоредбата на
чл.141, ал.1, т.2 от Закона за водите. Актът бил съставен, подписан и връчен на
упълномощено от кмета на община лица – Д.У. – гл. експерт ОМП, дирекция ГРИПО при
община Шумен /пълномощно № 95-00-025/01.07.2019г. При връчването му Узунски записал
в акта, че в законов срок ще бъдат представени възражение. В срока по чл.44, ал.1 от ЗАНН
било депозирано такова, като в него се излагат конкретни възражения по констатациите,
изложени в акта. По повод постъпилото писмено възражение, свид. Р. изготвил писмено
становище, че намира същото за неоснователно. Въз основа на така съставения акт и
съобразявайки материалите в административно-наказателната преписка било издадено
наказателно постановление НЯСС-64/27.04.2021г. на зам. председателя на Държавна
агенция за метрологичен и технически надзор, с което на Община Шумен, с ЕИК:
*********, със седалище и адрес на управление: гр. Шумен, бул. Славянски № 17,
представлявано от Л.Д.Х. – кмет на общината било наложено административно наказание
“имуществена санкция” в размер на 1 000 /хиляда/ лева на основание чл.200, ал.1, т.38 от
2
Закона за водите нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ, за това, че при извършена проверка на
15.09.2020г. на язовир „Дивдядово-2 Соара“, находящ се в землището на гр. Шумен,
собственост на община Шумен е установено, че на язовира няма изградени елементи на
Контролно-измервателна система – не е монтирано устройство за измерване на водното
ниво, т. е. не е изпълнено изискването за задължително необходимия елемент на КИС
съгласно чл.70, ал.4 от Наредбата за условията и реда за осъществяване на техническата и
безопасна експлоатация на язовирните стени и на съоръженият към тях и за осъществяване
на контрол за техническото им състояние. С така описаното деяние на 15.09.2020г., община
Шумен е осъществила фактическия състав на нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ, която
задължава собствениците на язовирни стени и/или съоръжения към тях да осигурят
използването на измервателна и контролна апаратура за мониторинг на тяхното състояние,
отговаряща на изискванията на наредбата по ал.2 от същия закон.
Така установената фактическа обстановка се потвърждава от всички събрани по делото
писмени и гласни доказателства, от разпита в съдебно заседание на актосъставителя Р. КР.
Р., както и от присъединените на основание чл.283 от НПК писмени доказателства.
При така установената фактическа обстановка съдът приема, от правна страна,
следното:
Разпоредбата на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ въвежда задължение за собствениците на
водностопански системи и хидротехнически съоръжения, включително на язовирни стени
и/или съоръжения към тях за използване на измервателна и контролна апаратура за
мониторинг на тяхното състояние, отговаряща на изискванията на наредбата по ал.2.
Съгласно чл.70, ал.4 от Наредба за условията и реда за осъществяване на техническата и
безопасна експлоатация на язовирните стени и на съоръженият към тях и за осъществяване
на контрол за техническото им състояние собственикът на язовира е длъжен да монтира
устройство за измерване на водното ниво, издадена именно на осн. чл.141, ал.2 от ЗВ,
собственикът на язовира е длъжен да монтира устройство за измерване на водното ниво.
Съгласно чл.74, ал.2 от същата наредба, за всяко водохранилище се предвижда минимум
един нивомерен пост. Доколкото община Шумен, съгласно акт за собственост АПОС №
1026 от 23.07.2002г. се явява собственик на язовир „Дивдядово-2 Соара“, то същата е имала
задължение да инсталира /изгради/ устройство за измерване на водното ниво. осигури и
контролира спазването на нормативните изисквания за техническа изправност на язовирната
стена и съоръженията към нея. От материалите по делото се установява по безспорен начин,
че при извършената на 15.09.2020г. проверка е било констатирано, че на язовира няма
изградени елементи на Контролно-измервателна система – липсвало устройство за
измерване на водното ниво.
Съдът намира, че от материалите по делото и по-конкретно от събраните в хода на
производството гласни доказателства чрез разпита на свидетеля Р.Р. се установява по
безспорен начин, че община Шумен, като собственик на проверявания обект е допуснала на
3
същия да няма монтирано устройство за измерване на водното ниво, което представлява
нарушение на разпоредбата на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ.
Горепосочената разпоредба вменява задължение за спазване на посочените по-горе
нормативни изисквания на собствениците на такива обекти. В настоящия случай община
Шумен се явява собственик на такъв обект.
С оглед на изложеното съдът намира, че административно-наказващият орган правилно е
квалифицирал нарушението и го е санкционирал, съобразно санкционната норма на чл.200
ал.1 т.38 от ЗВ, предвиждаща за юридическите лица имуществена санкция, в размер от 1 000
до 10 000 лв. за неизпълнено задължение по чл. 141, ал. 1 от този закон. Самото нарушение е
едно – неизпълнение на задължение да използва измервателна и контролна апаратура за
мониторинг на състоянието на язовирните стени и/или съоръженията към тях, отговаряща на
изискванията на наредбата по ал.2 по чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ, и като такова изпълнителното
деяние се осъществява чрез непредприемане на дължимите действия (бездействие).
Доколкото отговорността е на юридическо лице, а тя е обективна и безвиновна, не е
необходимо наличието на субективната страна на нарушението да е реализирана, нито да
бъде изследвана от съда.
Съдът намира за неоснователен изложения в жалбата довод за липса на задължителни
реквизити съгласно чл.57, ал.1, т.5 от ЗАНН. Както в АУАН, така и в атакуваното НП е
описано, че нарушението е констатирано на 15.09.2020г. на язовир „Дивдядово-2 Соара“ в
землището на гр. Шумен. Правилно е прието от контролните органи, че е налице нарушение
извършено на 15.09.2020г., тъй като на тази дата те са констатирали липсата на елементи от
КИС на проверения обект и проявеното от жалбоподателя бездействие. Нарушението е
пълно описано с всички относими към конкретния състав признаци, посочени са времето,
мястото и обстоятелствата, при които е било извършено. От изложените в акта и
наказателното постановление факти става ясно какво деяние е осъществено от
жалбоподателя, кога е извършено и каква е неговата правна квалификация, като не е налице
съществено нарушение на процесуалните правила, което да ограничава правото на защита
на нарушителя и да опорочава атакуваният акт до степен, налагаща отмяната му. Даденото
описание на констатираното нарушение и установената по делото фактическа обстановка
съответстват на посочената като нарушена правна норма, както и на санкционната такава.
В случая са констатирани и други нарушения при проверката като са дадени задължителни
предписания за отстраняване им. Осигуряването /изграждането/ на измервателна и
контролна апаратура не е визирано като задължително предписание и срок за неговото
изпълнение, поради което неоснователно е възражението на жалбоподателя, че срокът на
предписанието не е изтекъл към датата на съставяне на АУАН. Освен това неизпълнението
на задължителни предписанията е отделно нарушение, но настоящия случай не е такъв.
При индивидуализация на наказанието, с оглед постигане целите установени с разпоредбата
4
на чл.12 от ЗАНН, административно-наказващия орган е наложил минималния размер на
предвиденото наказание.
Съдът приема, че неизпълненото задължение на жалбоподателя не представлява маловажен
случай, по смисъла на чл. 28 ЗАНН – а именно такъв, при който извършеното
административно нарушение, с оглед на липсата или незначителността на вредните
последици или с оглед на други смекчаващи отговорността обстоятелства, представлява по-
ниска степен на обществена опасност, в сравнение с обикновените случаи на
административно нарушение от съответния вид. Неоснователен е довода за
малозначителност на нарушението, тъй като поставяните от собственика нивомерни рейки
изчезвали – били обект на посегателство от неизвестен извършител. Контролно-
измервателната система следва да бъде изработена на база проект на лицензиран проектант,
който да даде експертно становище къде, по какъв начин и как да бъде изградена
нивомерната система. Към момента на проверката такъв проект не е бил представен, за да
докаже, че оторизирано лице е изградило нивомерни рейки през годините, което води до
извод за бездействие на жалбоподателя и осъществяване на нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от
ЗВ.
Ето защо депозираната жалба следва да се остави без уважение като неоснователна, а
атакуваното с нея наказателно постановление да се потвърди като правилно и
законосъобразно.
Водим от горното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление № НЯСС-64/27.04.2021г. на зам. председател
на Държавна агенция за метрологичен и технически надзор, с което на Община Шумен, с
ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Шумен, бул. Славянски № 17,
представлявано от Л.Д.Х. – кмет на общината е наложено административно наказание
“имуществена санкция” в размер на 1 000 /хиляда/ лева на основание чл.200, ал.1, т.38 от
Закона за водите за нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ, като правилно и законосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване пред ШАС в 14-дневен срок от съобщаване
на страните, че е изготвено.
Съдия при Районен съд – Шумен: _______________________
5

Съдържание на мотивите

Настоящото производство е образувано на основание чл.59 и сл. от ЗАНН.
Обжалвано е наказателно постановление № НЯСС-64/27.04.2021г. на зам. председателя на
Държавна агенция за метрологичен и технически надзор, с което на Община Шумен, с ЕИК:
*********, със седалище и адрес на управление: гр. Шумен, бул. Славянски № 17,
представлявана от Л.Д.Х. – кмет на общината е наложено административно наказание
“имуществена санкция” в размер на 1 000 /хиляда/ лева на основание чл.200, ал.1, т.38 от
Закона за водите, нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ.
Жалбоподателят моли съда да постанови решение, с което да отмени наказателното
постановление, като незаконосъобразно, като излага доводите си за това в жалбата,
алтернативно моли за приложението на чл. 28 от ЗАНН. В съдебно заседание се явява
упълномощен представител, който изцяло поддържа жалбата, като излага доводи в подкрепа
на твърденията за незаконосъобразност на НП.
Процесуалният представител на ДАМТН, гр. София - административно-наказващ
орган, издал наказателното постановление, призован съгласно императивната разпоредба на
чл.61, ал.1 от ЗАНН, в съдебно заседание не се явява. В деловодството на ШРС са
постъпили подробни писмени бележки, в които моли жалбата да бъде отхвърлена и да бъде
потвърдено НП, като правилно и законосъобразно.
Жалбата е подадена в срока по чл.59, ал.2 от ЗАНН от надлежна страна, отговаря на
изискванията на чл.84 от ЗАНН, във вр. с чл.320 и сл. от НПК, поради което се явява
процесуално допустима.
Разгледана по същество жалбата е неоснователна, поради следните съображения:
ШРС, след като взе предвид събраните по делото доказателства и становища на страните,
преценени поотделно и в тяхната съвкупност и като съобрази разпоредбите на закона,
намира за установено от фактическа страна следното:
На 15.09.2020г. на основание чл.190, ал.4, т.2 от ЗВ била извършена проверка от
длъжностни лица на язовирната стена и съоръженията към нея на язовир „Дивдядово-
2/Соара“, находящ се в поземлен имот с идентификатор № 83510.569.27 в землището на гр.
Шумен, собственост на община Шумен, съгласно Акт за публична общинска собственост №
1026/23.07.2002г. В резултат на проверката, чрез обход и оглед на язовирната стена и
съоръженията към нея на место, както и преглед на документацията от експлоатацията
свидетелят Р. КР. Р. – ст. инспектор в РО НЯСС „Североизточна България“ при ДАМТН
установил че, липсва изградена нивомерна контролно-измервателна система, т. е.
устройство, което да измерва нивото на язовира, каквото задължение тя има като собственик
на язовира. Община Шумен е бездействала и не е предприела действия за изграждане на
елемента на контролно-измервателна система, тъй като съгласно чл.70, ал.4 от Наредба за
условията и реда за осъществяване на техническата и безопасна експлоатация на язовирните
стени и на съоръженият към тях и за осъществяване на контрол за техническото им
състояние собственикът на язовира е длъжен да монтира устройство за измерване на водното
ниво. Резултатите от извършената проверка били подробно обективирани в Констативен
протокол № 05-03-74 от 17.09.2020г., който бил връчен същия ден на представител на
община Шумен.
За констатираното неизпълнение на задължение, на 04.11.2020г., свидетелят Р.Р. съставил
против община Шумен, Акт за установяване на административно нарушение № 05-
095/04.11.2020г., в който посочил, че с описаното деяние е нарушена разпоредбата на
чл.141, ал.1, т.2 от Закона за водите. Актът бил съставен, подписан и връчен на
1
упълномощено от кмета на община лица – Д.У. – гл. експерт ОМП, дирекция ГРИПО при
община Шумен /пълномощно № 95-00-025/01.07.2019г. При връчването му Узунски записал
в акта, че в законов срок ще бъдат представени възражение. В срока по чл.44, ал.1 от ЗАНН
било депозирано такова, като в него се излагат конкретни възражения по констатациите,
изложени в акта. По повод постъпилото писмено възражение, свид. Р. изготвил писмено
становище, че намира същото за неоснователно. Въз основа на така съставения акт и
съобразявайки материалите в административно-наказателната преписка било издадено
наказателно постановление НЯСС-64/27.04.2021г. на зам. председателя на Държавна
агенция за метрологичен и технически надзор, с което на Община Шумен, с ЕИК:
*********, със седалище и адрес на управление: гр. Шумен, бул. Славянски № 17,
представлявано от Л.Д.Х. – кмет на общината било наложено административно наказание
“имуществена санкция” в размер на 1 000 /хиляда/ лева на основание чл.200, ал.1, т.38 от
Закона за водите нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ, за това, че при извършена проверка на
15.09.2020г. на язовир „Дивдядово-2 Соара“, находящ се в землището на гр. Шумен,
собственост на община Шумен е установено, че на язовира няма изградени елементи на
Контролно-измервателна система – не е монтирано устройство за измерване на водното
ниво, т. е. не е изпълнено изискването за задължително необходимия елемент на КИС
съгласно чл.70, ал.4 от Наредбата за условията и реда за осъществяване на техническата и
безопасна експлоатация на язовирните стени и на съоръженият към тях и за осъществяване
на контрол за техническото им състояние. С така описаното деяние на 15.09.2020г., община
Шумен е осъществила фактическия състав на нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ, която
задължава собствениците на язовирни стени и/или съоръжения към тях да осигурят
използването на измервателна и контролна апаратура за мониторинг на тяхното състояние,
отговаряща на изискванията на наредбата по ал.2 от същия закон.
Така установената фактическа обстановка се потвърждава от всички събрани по делото
писмени и гласни доказателства, от разпита в съдебно заседание на актосъставителя Р. КР.
Р., както и от присъединените на основание чл.283 от НПК писмени доказателства.
При така установената фактическа обстановка съдът приема, от правна страна,
следното:
Разпоредбата на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ въвежда задължение за собствениците на
водностопански системи и хидротехнически съоръжения, включително на язовирни стени
и/или съоръжения към тях за използване на измервателна и контролна апаратура за
мониторинг на тяхното състояние, отговаряща на изискванията на наредбата по ал.2.
Съгласно чл.70, ал.4 от Наредба за условията и реда за осъществяване на техническата и
безопасна експлоатация на язовирните стени и на съоръженият към тях и за осъществяване
на контрол за техническото им състояние собственикът на язовира е длъжен да монтира
устройство за измерване на водното ниво, издадена именно на осн. чл.141, ал.2 от ЗВ,
собственикът на язовира е длъжен да монтира устройство за измерване на водното ниво.
Съгласно чл.74, ал.2 от същата наредба, за всяко водохранилище се предвижда минимум
един нивомерен пост. Доколкото община Шумен, съгласно акт за собственост АПОС №
1026 от 23.07.2002г. се явява собственик на язовир „Дивдядово-2 Соара“, то същата е имала
задължение да инсталира /изгради/ устройство за измерване на водното ниво. осигури и
контролира спазването на нормативните изисквания за техническа изправност на язовирната
стена и съоръженията към нея. От материалите по делото се установява по безспорен начин,
че при извършената на 15.09.2020г. проверка е било констатирано, че на язовира няма
изградени елементи на Контролно-измервателна система – липсвало устройство за
измерване на водното ниво.
Съдът намира, че от материалите по делото и по-конкретно от събраните в хода на
2
производството гласни доказателства чрез разпита на свидетеля Р.Р. се установява по
безспорен начин, че община Шумен, като собственик на проверявания обект е допуснала на
същия да няма монтирано устройство за измерване на водното ниво, което представлява
нарушение на разпоредбата на чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ.
Горепосочената разпоредба вменява задължение за спазване на посочените по-горе
нормативни изисквания на собствениците на такива обекти. В настоящия случай община
Шумен се явява собственик на такъв обект.
С оглед на изложеното съдът намира, че административно-наказващият орган правилно е
квалифицирал нарушението и го е санкционирал, съобразно санкционната норма на чл.200
ал.1 т.38 от ЗВ, предвиждаща за юридическите лица имуществена санкция, в размер от 1 000
до 10 000 лв. за неизпълнено задължение по чл. 141, ал. 1 от този закон. Самото нарушение е
едно – неизпълнение на задължение да използва измервателна и контролна апаратура за
мониторинг на състоянието на язовирните стени и/или съоръженията към тях, отговаряща на
изискванията на наредбата по ал.2 по чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ, и като такова изпълнителното
деяние се осъществява чрез непредприемане на дължимите действия (бездействие).
Доколкото отговорността е на юридическо лице, а тя е обективна и безвиновна, не е
необходимо наличието на субективната страна на нарушението да е реализирана, нито да
бъде изследвана от съда.
Съдът намира за неоснователен изложения в жалбата довод за липса на задължителни
реквизити съгласно чл.57, ал.1, т.5 от ЗАНН. Както в АУАН, така и в атакуваното НП е
описано, че нарушението е констатирано на 15.09.2020г. на язовир „Дивдядово-2 Соара“ в
землището на гр. Шумен. Правилно е прието от контролните органи, че е налице нарушение
извършено на 15.09.2020г., тъй като на тази дата те са констатирали липсата на елементи от
КИС на проверения обект и проявеното от жалбоподателя бездействие. Нарушението е
пълно описано с всички относими към конкретния състав признаци, посочени са времето,
мястото и обстоятелствата, при които е било извършено. От изложените в акта и
наказателното постановление факти става ясно какво деяние е осъществено от
жалбоподателя, кога е извършено и каква е неговата правна квалификация, като не е налице
съществено нарушение на процесуалните правила, което да ограничава правото на защита
на нарушителя и да опорочава атакуваният акт до степен, налагаща отмяната му. Даденото
описание на констатираното нарушение и установената по делото фактическа обстановка
съответстват на посочената като нарушена правна норма, както и на санкционната такава.
В случая са констатирани и други нарушения при проверката като са дадени задължителни
предписания за отстраняване им. Осигуряването /изграждането/ на измервателна и
контролна апаратура не е визирано като задължително предписание и срок за неговото
изпълнение, поради което неоснователно е възражението на жалбоподателя, че срокът на
предписанието не е изтекъл към датата на съставяне на АУАН. Освен това неизпълнението
на задължителни предписанията е отделно нарушение, но настоящия случай не е такъв.
При индивидуализация на наказанието, с оглед постигане целите установени с разпоредбата
на чл.12 от ЗАНН, административно-наказващия орган е наложил минималния размер на
предвиденото наказание.
Съдът приема, че неизпълненото задължение на жалбоподателя не представлява маловажен
случай, по смисъла на чл. 28 ЗАНН – а именно такъв, при който извършеното
административно нарушение, с оглед на липсата или незначителността на вредните
последици или с оглед на други смекчаващи отговорността обстоятелства, представлява по-
ниска степен на обществена опасност, в сравнение с обикновените случаи на
3
административно нарушение от съответния вид. Неоснователен е довода за
малозначителност на нарушението, тъй като поставяните от собственика нивомерни рейки
изчезвали – били обект на посегателство от неизвестен извършител. Контролно-
измервателната система следва да бъде изработена на база проект на лицензиран проектант,
който да даде експертно становище къде, по какъв начин и как да бъде изградена
нивомерната система. Към момента на проверката такъв проект не е бил представен, за да
докаже, че оторизирано лице е изградило нивомерни рейки през годините, което води до
извод за бездействие на жалбоподателя и осъществяване на нарушение на чл.141, ал.1, т.2 от
ЗВ.
Ето защо депозираната жалба следва да се остави без уважение като неоснователна, а
атакуваното с нея наказателно постановление да се потвърди като правилно и
законосъобразно.
Водим от горното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
4