Решение по дело №253/2021 на Районен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 юли 2021 г. (в сила от 27 август 2021 г.)
Съдия: Светлана Кирилова Димова
Дело: 20212230200253
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 24 февруари 2021 г.

Съдържание на акта

 

 

 

 

                                                 Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е   260202

 

гр. Сливен, 07.07.2021  г.

 

В  И М Е Т О  Н А   Н А Р О Д А

 

СЛИВЕНСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, наказателно отделение, ІІІ-ти наказателен състав, в публично заседание на  седми юли през 2021 година, в състав:

 

                                                ПРЕДСЕДАТЕЛ:  СВЕТЛАНА ДИМОВА

 

при секретаря Виктория Мустакова, като разгледа докладваното от председателя АНД № 253 по описа за 2021 год., за да се произнесе, взе предвид следното:

           Производството е по повод от жалба на Г.Х.Т. , против електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, издаден от ОД на МВР-гр. Сливен, с което на жалбоподателя на основание чл. 189 ал. 4 вр. чл. 182 ал.2 т.3 от ЗДвП е наложена глоба в размер на 100 /сто/ лева за нарушение на чл. 21ал. 2 в вр ал. 1 от ЗДвП.

Жалбоподателят, редовно призован, не се явява лично.

В съдебно заседание органът, издал обжалваното наказателно постановление не изпраща свой представител.

Въз основа на събраните по делото доказателства, съдът прие за установена следната фактическа обстановка:

На 09.02.2021 г. в 11:07 часа в област Сливен по път I-6 км.363+500  жалбоподателката е управлявала  МПС „ЛЕКСУС РХ 400“ вид - лек автомобил с  регистрационен номер А****НР .Контролните органи са установили, че при въведено ограничение от 60км.ч., водачът е управлявал със скорост от 86 км.ч.

Посоченото е установено ,чрез използуване на  автоматизирано техническо средство /АТСС/№ TFR1-M 584, която е била насочена в посока гр. С..  

 Въз основа на горната констатация на собственика на МПС – жалбоподател в настоящото производство  е съставен електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство. Същия е издаден от ОД на МВР-гр. Сливен,като на жалбоподателя на основание чл. 189 ал. 4 вр. чл. 182 ал.2 т. 3 от ЗДвП е наложена глоба в размер на 100 лева за нарушение на чл. 21 ал.2 вр.ал. 1 от ЗДвП.

          Въз основа на събраните по делото доказателства, преценени в тяхната съвкупност и поотделно като безпротиворечиви и относими към предмета на делото, съдът направи следните фактически и правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима- подадена в законоустановения срок от лице имащо правен интерес от обжалването и разгледана по същество е неоснователна поради следните  съображения:

При издаването на обжалвания  електронния фиш не са допуснати твърдените в жалбата до РС-Сливен нарушения. Изискванията относно издаването на  електронен фиш са залегнали в ЗДП и Наредба  № 8121з-532/12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата.Съгласно посочената нормативна база електронния фиш следва да съдържа точно посочени реквизити , а именно   – териториалната структура на Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението, мястото, датата, точния час на извършване на нарушението, регистрационния номер на МПС, собственика на когото е регистрирано превозното средство, описание на нарушените разпоредби, размерът на глобата, срокът, сметката или мястото на доброволното й заплащане. Всички тези задължителни реквизити се съдържат в обжалвания фиш, поради което, съдът прие, че при издаването му не са допуснати процесуални нарушения, а факта ,че  липсва подпис на длъжностно лице  и дата на издаване на електронния фиш, не следва да отчита като допуснато нарушение, доколкото закона не поставя такова изискване като задължителен реквизит.

От представените от АНО и приобщени от съда писмени доказателства, става ясно, че са спазени и условията  и редът за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, въведени с Наредба № 8121з-532/12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата.

Използваното автоматизирано техническо средство ТFR1 М № 584 е одобрено по реда на  Закона за измерванията, видно от приложения по делото  протокол  от проверка на мобилна система за видеоконтрол. От така посочения протокол/л.12 от делото/ се установява по безспорен начин годността на техническото средство, чрез което е измерено превишението на скоростта, както и възможността на това средство автоматично да фиксира допуснати нарушения за скорост при предварително зададени параметри.

 За установеното нарушение е изготвен и протокол за използването на процесното мобилно автоматизирано техническо средство, съобразно изискването на чл. 10, ал. 1 от Наредба  № 8121з-532/12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата.Видно от същия констатираното нарушение е било извършено в указания в протокола период на проверката, а  протокола е оформен съобразно изискванията на Приложение № 1 към Наредбата.

Съдът дава вяра на писмените доказателства приложени към делото като относими към предмета на доказване и приобщени по съответния процесуален ред.

От събраните по делото доказателства се установи по несъмнен начин, че състава на административното-нарушение по чл. 21 ал.2 в вр. ал. 1  от ЗДвП, е осъществен от обективната страна.Съгласно чл. 189 ал.4 изр. І от ЗДвП при нарушение установено и заснето с автоматизирано техническо средство или система в отсъствието на контролен орган и на нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер определен за съответното нарушение.

   

    От представените и приобщени по делото доказателства се установява по несъмнен начин мястото на което е установено нарушението като същото е посочено коректно в   издадения електронен фиш.  От приложените веществени доказателствени средства – снимки и разпечатки от паметта на техническото средство, както и от изготвяния от полицейските служители протокол също се установява точното място, на което е извършено нарушението, както и посоката на движение на МПС и номера му.

     Видно от фотоснимката и разпечатката от системата действителната измерена скорост на движение на МПС е била 86 км/ч, като контролният орган е  приспаднал   допустимата грешка, която при измерване на скоростта в обхват 20-100 км/ч е в границите на 3 км/ч.

    Видно от приложената по делото снимка АТСС е била включена в режим заснемане в двете посоки на движение ,като в тази връзка ,съдът следва да отбележи,че посочената в електронния фиш посока, а именно гр. С. не посочва посоката на движение на МПС, а факта,че техническото средство засича скоростта на движение на автомобилите в тази посока, т.е както е посочил самия жалбоподател това са именно МПС движещи се в посока гр. Бургас и в частност провереното МПС.

     Наложената с електронния фиш санкция е определена в законоустановения размер по чл. 182, ал. 2 т. 3 от ЗДП  и съответства на степента и характера на нарушението.  

     Предвид горепосоченото, съдът намира, че обжалвания електронен фиш следва да бъде потвърден поради липса на допуснати съществени нарушения и доказаност на извършеното нарушение. 

           Воден от горното и на основание чл. 63, ал. 1 от ЗАНН, съдът

 

                                              Р            Е    Ш     И       :

 

            ПОТВЪРЖДАВА Електронен фиш за налагане на глоба, серия К № 4474555  от 09.02.2021 г., издаден от ОД на МВР-гр. Сливен, с който на Г.Х.Т. с ЕГН ********** *** е наложена глоба в размер на 100 /сто / лева за нарушение на чл. 21 ал. 2 в вр. ал.1  от ЗДвП като ПРАВИЛЕН и ЗАКОНОСЪОБРАЗЕН.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Административен съд-гр. Сливен в 14 – дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                    РАЙОНЕН СЪДИЯ: