Р
А З П О Р Е Ж Д А Н Е
№
………………………………….г., гр.Варна
ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХІХ
състав, в закрито заседание на 26.07.2021г., като разгледа докладваното от
съдия МАРИЯНА БАХЧЕВАН административно дело 1404/2021г. по описа
на съда, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба на
Регионална инспекция по околната среда и водите гр.Варна срещу решение от
07.06.2021г. на ръководителя на УО на Оперативна програма „Околна среда
2014-2020г.“, с което е определена финансова корекция в резултат на осъществен
последващ контрол за законосъобразност в размер на 21 596.52 лева (179971
лева /стойността на проекта/ х 1.2 /ДДС 20%/ = 215965.20 лева х 10% финансова
корекция = 21596.52 лева/ ).
В тежест на жалбоподателя е да докаже, че
в рамките на проект BG16М1ОЗ002-3.015-0002-С01
„Дейности за подобряване на състоянието на влажни зони Дуранкулашко езеро и
Шабленско езеро“ , критериите за подбор
и/или възлагане на обществената поръчка са създавали условия за лоялна
конкуренция без наличието на дискриминация, която необосновано да ограничава
участието на стопански субекти, както и равнопоставеност за участие. Да докаже,
че Методиката за оценка гарантира реална конкуренция.
В тежест на административният орган е
да докаже: наличието на нередности по смисъла на чл. 2, т. 36
и 38 от Регламент (ЕС) № 1303/2013г.; да посочи и докаже основанията за извършените
финансови корекции по смисъла на чл.70 от Закона за управление на средствата от
европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/; да докаже, че
извършената финансова корекция е в съответствие с приложимото право на
Европейския съюз и българското законодателство; да докаже, че общият размер на
финансовите корекции по проекта не надвишава размера на реално предоставената
финансова подкрепа по него; да докаже, че за една и съща нередовност е приложена
само веднъж финансова корекция; да докаже, че при определяне размера на
финансовите корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото
нарушение на приложимото право на Европейския съюз и българското
законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ; да докаже,
че размерът на финансовата корекция е равен на реално установените финансови
последици на нарушението върху изразходваните средства – допустими разходи; да
докаже, че преди издаването на обжалваното решение управляващият орган е
осигурил осигури възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не
може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по
основателността и размера на финансовата корекция и съответните доказателства;
да докаже, че финансовите корекции са само върху допустимите разходи,
финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите разходи, финансирани от
държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на по проекта.
Като жалбоподател следва да бъде
конституирана Регионална инспекция по околната среда и водите гр.Варна в
качеството на бенефициент по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.“.
Ответник по делото е заместник министъра на околната среда и водите в качеството му на
ръководител на управляващия орган по програмата.
Делото следва да бъде насрочено за
разглеждане в открито съдебно заседание.
Воден от изложеното съдът
Р А З П О Р Е Д И :
КОНСТИТУИРА
като
жалбоподател Регионална инспекция по околната среда и водите гр.Варна и като ответник -
заместник министъра на околната среда и водите в качеството му на
ръководител на управляващия орган по Оперативна програма „Околна среда
2014-2020г.“.
ЗАДЪЛЖАВА ответникът
в 14-дневен срок от съобщението да представи доказателства за компетентност.
УКАЗВА
на ответника, че в негова тежест е да
докаже:
1. наличието на нередности по смисъла на чл. 2, т. 36
и 38 от Регламент (ЕС) № 1303/2013г.;
2. да посочи и докаже основанията за извършените
финансови корекции по смисъла на чл.70 от Закона за управление на средствата от
европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/;
3. да докаже, че извършената финансова корекция е в
съответствие с приложимото право на Европейския съюз и българското
законодателство;
4. да докаже, че общият размер на финансовите корекции по
проекта не надвишава размера на реално предоставената финансова подкрепа по
него;
5. да докаже, че за една и съща нередовност е приложена
само веднъж финансова корекция;
6. да докаже, че при определяне размера на финансовите
корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото нарушение на
приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство и
финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ;
7. да докаже, че размерът на финансовата корекция е равен
на реално установените финансови последици на нарушението върху изразходваните
средства – допустими разходи;
8. да докаже, че преди издаването на обжалваното решение
управляващият орган е осигурил осигури възможност бенефициентът да представи в
разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени
възражения по основателността и размера на финансовата корекция и съответните
доказателства.
9. да докаже, че финансовите корекции са само върху
допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите разходи,
финансирани от държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на Регионална
инспекция по околната среда и водите гр.Варна по проекта.
УКАЗВА
на
жалбоподателя, че в негова тежест е да
докаже, че Методиката за оценка
гарантира спазване принципите на
свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
УКАЗВА
на
страните своевременно да направят
доказателствените си искания във връзка с обстоятелствата, които са в тяхна
тежест на доказване.
НАСРОЧВА разглеждането
на делото в открито съдебно заседание на 20 октомври 2021г. от 13:30ч., за
когато да бъдат призовани двете страни.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: