Разпореждане по дело №1404/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 9848
Дата: 27 юли 2021 г.
Съдия: Марияна Пенчева Бахчеван
Дело: 20217050701404
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 30 юни 2021 г.

Съдържание на акта

 

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е

 

№ ………………………………….г., гр.Варна

 

ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХІХ състав, в закрито заседание на 26.07.2021г., като разгледа докладваното от съдия МАРИЯНА БАХЧЕВАН  административно дело 1404/2021г. по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е образувано по жалба на Регионална инспекция по околната среда и водите гр.Варна срещу решение от 07.06.2021г. на ръководителя на УО на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.“, с което е определена финансова корекция в резултат на осъществен последващ контрол за законосъобразност в размер на 21 596.52 лева  (179971 лева /стойността на проекта/ х 1.2 /ДДС 20%/ = 215965.20 лева х 10% финансова корекция = 21596.52 лева/ ).

В тежест на жалбоподателя е да докаже, че в рамките на проект BG16М1ОЗ002-3.015-0002-С01 „Дейности за подобряване на състоянието на влажни зони Дуранкулашко езеро и Шабленско езеро“ ,  критериите за подбор и/или възлагане на обществената поръчка са създавали условия за лоялна конкуренция без наличието на дискриминация, която необосновано да ограничава участието на стопански субекти, както и равнопоставеност за участие. Да докаже, че Методиката за оценка гарантира реална конкуренция. 

В тежест на административният орган е да докаже: наличието на нередности по смисъла на чл. 2, т. 36 и 38 от Регламент (ЕС) № 1303/2013г.; да посочи и докаже основанията за извършените финансови корекции по смисъла на чл.70 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/; да докаже, че извършената финансова корекция е в съответствие с приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство; да докаже, че общият размер на финансовите корекции по проекта не надвишава размера на реално предоставената финансова подкрепа по него; да докаже, че за една и съща нередовност е приложена само веднъж финансова корекция; да докаже, че при определяне размера на финансовите корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото нарушение на приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ; да докаже, че размерът на финансовата корекция е равен на реално установените финансови последици на нарушението върху изразходваните средства – допустими разходи; да докаже, че преди издаването на обжалваното решение управляващият орган е осигурил осигури възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и съответните доказателства; да докаже, че финансовите корекции са само върху допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите разходи, финансирани от държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на  по проекта.

Като жалбоподател следва да бъде конституирана Регионална инспекция по околната среда и водите гр.Варна в качеството на бенефициент по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.“.

 Ответник по делото е заместник министъра на  околната среда и водите в качеството му на ръководител на управляващия орган по програмата.

Делото следва да бъде насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание.

Воден от изложеното съдът

 

Р А З П О Р Е Д И :

 

КОНСТИТУИРА като жалбоподател Регионална инспекция по околната среда и водите гр.Варна и като ответник - заместник министъра на    околната среда и водите в качеството му на ръководител на управляващия орган по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.“.

ЗАДЪЛЖАВА ответникът в 14-дневен срок от съобщението да представи доказателства за компетентност.

УКАЗВА на ответника, че в негова тежест е да докаже:

1.     наличието на нередности по смисъла на чл. 2, т. 36 и 38 от Регламент (ЕС) № 1303/2013г.;

2.     да посочи и докаже основанията за извършените финансови корекции по смисъла на чл.70 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/;

3.     да докаже, че извършената финансова корекция е в съответствие с приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство;

4.     да докаже, че общият размер на финансовите корекции по проекта не надвишава размера на реално предоставената финансова подкрепа по него;

5.     да докаже, че за една и съща нередовност е приложена само веднъж финансова корекция;

6.     да докаже, че при определяне размера на финансовите корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото нарушение на приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ;

7.     да докаже, че размерът на финансовата корекция е равен на реално установените финансови последици на нарушението върху изразходваните средства – допустими разходи;

8.     да докаже, че преди издаването на обжалваното решение управляващият орган е осигурил осигури възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и съответните доказателства.

9.     да докаже, че финансовите корекции са само върху допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите разходи, финансирани от държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на Регионална инспекция по околната среда и водите гр.Варна по проекта.

УКАЗВА на жалбоподателя, че в негова  тежест е да докаже, че  Методиката за оценка гарантира спазване принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.

УКАЗВА на страните своевременно да  направят доказателствените си искания във връзка с обстоятелствата, които са в тяхна тежест на доказване.

НАСРОЧВА разглеждането на делото в открито съдебно заседание на 20 октомври 2021г. от 13:30ч., за когато да бъдат призовани двете страни.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН   СЪДИЯ: