Решение по дело №366/2020 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 11 юни 2021 г. (в сила от 5 януари 2022 г.)
Съдия: Детелина Кръстева Бозукова Ганева
Дело: 20207220700366
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 7 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

                                    Р Е Ш Е Н И Е  № 127

   

                                 Гр. Сливен 11.06.2021г.

 

                               В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд – гр. Сливен, в открито съдебно заседание на осемнадесети май през две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

                                ПРЕДСЕДАТЕЛ: Детелина Бозукова

 

при секретаря Николинка Йорданова, като разгледа докладваното от съдията Бозукова адм. дело № 366/2020 година, за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс във вр. с чл. 28, ал. 1 т. 3  от Наредба № 4 от 8.08.2017 г. за прилагане на мярка 14 "Хуманно отношение към животните" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.

Образувано е по жалба на Ж.Р.И. *** против уведомително писмо изх. № 01-283-6500/553 от 08.09.2020 г. на директора на ОД на ДФ "Земеделие" гр. Ямбол за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по мярка 14 "Хуманно отношение към животните" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., в частта, с която е определен размер на финансово подпомагане по подмярка 14. 2 "Хуманно отношение към животните" в сектор ДПЖ - 14.2.2 Осигуряване на свободно отглеждане на открито за ДПЖ в размер на 0, 00 лв.

В жалбата са изложени съображения за липса на мотиви в оспорения административен акт, както и за издаването му в нарушение на материалния закон. Иска се постановяване на съдебно решение за отмяната му, в оспорената част, с даване на задължителни указания на административния орган за одобряване на заявлението за подпомагане, както и за присъждане на направените в процеса разноски. В съдебно заседание оспорващият се представлява от  упълномощен представител – адв. Ст. Р. ***, който поддържа жалбата и моли съда да я уважи.

Ответникът – Директорът на Областна дирекция на ДФ "Земеделие" гр. Ямбол, чрез упълномощен ст. юриск. Д. Б. изразява становище за неоснователност на жалбата и претендира присъждане на разноски за юрисконсултско възнаграждение.

След преценка на събраните по делото доказателства, съдът намира за установено от фактическа страна следното:

Оспорващият Ж.Р.И. притежава животновъден обект № 8939-0017 вид "Овцеферма", намиращ се в с. З., община Н. З.. От Областна дирекция по безопасност на храните-Сливен е било издадено за този обект удостоверение за регистрация на животновъден обект №СН-4325/16.08.2019г. /л.351/, съгласно което същият отговаря на ветеринарномедицинските изисквания и е с капацитет от 921 бр. дребни преживни животни /ДПЖ/ - овце и кози. На 16.08.2019 г.  от Ж.Р. е подадено заявление за подпомагане/плащане за 2019 г. по мярка 14 " Хуманно отношение към животните", което е прието с идентификационен номер 20/14/2/01439 /л.153 и сл./. Със заявлението е поискано подпомагане за 919 бр. ДПЖ / вид овца и др. животни /, които съответстват на 137,85 животински единици /ЖЕ т.2.1 от заявлението/, като в т. 3 е посочена регистрирана в ИСАК пасищна площ от 84, 45 ха., като за извършване на дейността осигуряване на свободна подова площ за отглеждане на открито са заявени 766 бр. овце, равняващи се на 114,9 ЖЕ. На 21.11.2019г. от служители на ДФ“Земеделие“ е извършена частична проверка на място относно ДПП 2019г. на парцел № 30171-41-1-1 с площ 36,47ха, като резултатите са обобщени в протокол,  съгласно който от декларирана площ 36,47ха, е установената като допустима 4.06 ха, а останалата 32,41ха площ е измерена като недопустима поради опожаряване /л.317 и сл./. На 28.05.2020г. от ОД на ДФЗ Ямбол до оспорващия  изпратено писмо с искане да се допълни преписката с дневник за дневна паша на ДПЖ, който е представен. Впоследствие в  отдел „Регионална разплащателна агенция“ гр.Ямбол е изготвен отчет за съответствието № 11/30.06.2020 г. /л.223/, съгласно който заявлението на Ж.Р. за финансово подпомагане е определено за допустимо. Издадена е от изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" заповед № 03-РД/3372 от 18.05.2020 г. /л.149 и сл./, с която са делегирани на директорите на областните дирекции на ДФ " Земеделие" в съответствие с териториалната им компетентност правомощия да вземат решения и да издават уведомителни писма за плащане/отказ за плащане на финансова помощ по заявления за подпомагане/плащане, съгласно чл. 28, ал. 1 от Наредба № 4 от 8.08.2017 г. за прилагане на мярка 14. Въз основа на така делегираните му правомощия и на събраните от извършени при административни проверки данни, директорът на ОД на ДФ "Земеделие" гр. Ямбол издава уведомително писмо изх. № 01-283-6500/553 от 08.09.2020 г., с което Ж.Р.И. е уведомен, че оторизираната субсидия по подаденото от него заявление за подпомагане/плащане във връзка с допустимите дейности по мярка 14.2 „Хуманно отношение към животните“ в сектор ДПЖ – 14.2.1 „Осигуряване на свободна подова площ при индивидуално отглеждане в бокс, както и групово в бокс за ДПЖ“ е в размер на 11970,55лева, а по отношение на 14.2.2 „Осигуряване на свободно отглеждане на открито за ДПЖ“ е в размер на 0, 00 лв. Посочено е в уведомителното писмо, че към датата на подаване на заявлението за 2019 г., същото подлежи на редукция в размер на 114,9 ЖЕ за дейност 14.2.2- ДПЖ на открито, тъй като общата осигурена площ за пашуване, регистрирана в ИСАК е 52 ха. Общо заявените ЖЕ са 137,85, в това число 13 бр. разплодници /1,95ЖЕ/, 766 бр.овце и кози майки /114,9 ЖЕ/, 43бр.агнета и ярета /6.45ЖЕ/ и 97 бр.женски шилета и козички за разплод / 14,55 ЖЕ/. В писмото е посочено, че изчислената гъстота 137,85 ЖЕ/52ХА е 2,65ЖЕ/ХА, която надхвърля минимално допустимата гъстота до 2 ЖЕ/ХА, което представлява нарушение на чл.4 ал.5 от Наредба №4/08.08.2017г. На базата на тази констатация е прието, че не са спазени изискванията на чл. 4 ал.5 от Наредба № 4/8.08.2017 г.  за прилагане на мярка 14 "Хуманно отношение към животните" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. и това води до  прилагане на санкционната разпоредба на чл.28 ал.1 т.3 от същата Наредба. Писмото е съобщено на Ж.Р. на 25.09.2020 г., жалбата до Административен съд Сливен е подадена с вх. № 3464 от 07.10.2020 г.

            По делото е изслушано и прието заключение на  ветеринарно-медицинска експертиза, изготвена от вещото лице д.С.Л. сп. „В. м.“, в което се сочи, че: В качеството си на земеделски производител Ж.Р.И. е кандидатствал по мярка 14.2.2 „Осигуряване на свободно отглеждане на открито" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г., подмярка „Плащания за хуманно отношение към животните в сектор ДПЖ" като собственик на животновъден обект с peг. № 8939-0017, находящ се в с. З.; същият е заявил 766 броя ДПЖ – овце, които съответстват на 114,9ЖЕ; спазено е изискването за 0,15ЖЕ на животно и съответно 13бр. овце на единица хектар при декларирани от Р. 84,45 хектара. Съотношението на брой животински единици спрямо единица площ в хектари е 1,95ЖЕ на хектар или 13 бр. овце на хектар; представените дневници за паша удостоверяват свободно пашуване на животните като животински единици за времеви период от 160 дни в съответната кампания.В съдебно заседание вещото лице уточнява, че заявената от Р. площ е 84,45ха и ако същата е изцяло допустима, нормативите за гъстота на животинска единица на хектар са спазени. Вещото лице допълва, че теренната проверка от страна на РА е извършена след като са изминали 160 - те дни задължителни за пашуване на животните.

По делото е изслушано и прието заключение на  съдебно- техническа експертиза, изготвена от вещото лице и. Ж.Ж. сп. „Г.“, който сочи че: На 30.04.2019г. със заявление за подпомагане Ж.И. заявява подпомагане за стопанската 2019-2020г. по схемата за единно плащане на площ (СЕПП), схемата за разпределено плащане (СПП), зелени директни плащания (ЗДП), схема за подпомагане за протеинови култури (СПК), схема за преходна национална помощ за овце майки и/или кози майки обвързана с производство (ПНДЖ 3) и схема за обвързано подпомагане за овце майки и/или кози майки под селекционен контрол (ДПЖСК). Към комплекта документи са били приложени описание на декларираните парцели - с култура 314000 (пасища и мери) - 84.45ха., останалите са земеделски култури и люцерна; описани са и общия брой на животните - 686 бр., за които кандидатства и отглежда в регистриран ЖО; на по късен етап със заявление номер 20/14/2/01439 от дата 16.08.2019г., Р. кандидатства за подпомагане по мярка 14 „Хуманно отношение към животните“; в заявлението са посочени броя животни, с които се кандидатства - 919 бр. описани в таблица 1 към заявлението; съгласно таблицата и план програмата 766 бр. от тях /представляващи овце/ ще се отглеждат на открито и закрито, а 153 бр. само на закрито и в двора на ЖО; декларираните площи за отглеждане на открито (пашуване) са 11 парцела с код на културата 314000 и площ от 84,45ха. Експертът сочи, че съгласно Наредба 4/2017 г. тази площ отнесена към броя 766 (114,9 ЖЕ - животински единици) отговаря на нормата от не повече от 2 ЖЕ/ха. В таблица 4 (стр. 174 от делото ) в колона Ж е посочена необходимата минимална площ за пашуване - 57.45ха., а според експерта са налични 84.45ха. Вещото лице изтъква, че мотивите на административния орган за отказ за подпомагане по мярката са, че не е изпълнено условието за не повече от 2 ЖЕ/ха. за отглеждане на открито, тъй като е приета стойност на ЖЕ - 137.85, която е резултат от всички налични животни във ЖО, но обръща внимание, че в заявлението е посочено, че по мярка 14.2.2 ще пашуват само  766 бр.овце или 114,9 ЖЕ, което се  проследявало и от дневника за пашуване. Вещото лице е установило, че към момента на проверката на място след пожара, извършена на 21.11.2019г. животните, които пашуват са 645 бр., т.е. стойността на параметъра ЖЕ = 654x0.15 е 96,75. В доклада от проверката на служители на ДФЗ след пожара допустимата площ на БЗС 30171-41-1-1 е намалена от 36.47ха. на 4.06ха., което намалявало допустимата площ по Мярка 14 от 84.45ха. на 52.04ха. При преглед на системата на ДФЗ с одобрения специализиран слой ДПП (допустими площи за подпомагане) за 2018г./2019г. и 2019г./2020г. /Комбинирана скица 1 от заключението/ експертът е установил, че допустимата за подпомагане площ не е променяна следствие на частичната проверка и обхваща почти на 100% от БЗС 30171-41-1-1. Вещото лице сочи, че това намаляване на допустимата площ от 36.4 ха. на 4.06ха не е отразено в приетия със Заповед №РД-09-228/28.02.2020г. на Министъра на МЗХГ окончателен специализиран слой ДПП. Този БЗС 30171-41-1-1 граничи с автомагистрала Тракия. В заключение експертът изтъква, че е спазено условието на Мярка 14 за минимум 160 дни пашуване на открито, което се установявало от дневника за пашуване, като за периода 01.03.2019г. до момента на пожара  - 19.10.2019г. тези 160 дни са изминали. Относно условието на Мярка 14 за осигурени не повече от 2 ЖЕ/ха. и. Ж. дава заключение, че дори и след проверката и коригираната площ 52ха., параметъра ЖЕ съгласно дневника на паша е 96.75, което означава, че критерия за гъстота заложен в чл.4, ал.5 от Наредба 4/08.08.2017г. е спазен - 96.75/52ха. = 1.86ЖЕ/ха. В съдебно заседание вещото лице уточнява, че със заповедта от март 2020 г. на Министъра на земеделието, храните и горите за одобряване на окончателния слой „Площи допустими за подпомагане“ за 2019г. парцел № 30171-41-1-1 с площ 36,47ха., опожарен на 19.10.2019г., е бил приет за допустим за подпомагане по СЕПП и по другите заявени мерки за подпомагане; животните, заявени за пашуване от Р. първоначално са 766 бр., впоследствие намаляват на 645 броя, като същите са пашували свободно за времеви период от 160 дни.

                 По делото е приобщено удостоверение рег.№739500-118/29.10.2019г. от РСПБЗН Н. З., съгласно което  на 19.10.2019г. е възникнал пожар в землището на с.З. около 233 км от АМ Тракия /л.67/.

                 При така установените обстоятелства, съдът намира от правна страна следното:

Жалбата е процесуално допустима като подадена в срок от надлежна страна и при наличието на правен интерес от оспорване на подлежащ на съдебен контрол ИАА.

Разгледана по същество, съдът намира жалбата за основателна.

Оспореното писмо е издадено от орган разполагащ с необходимата материална компетентност, съгласно заповед № 03-РД/3372 от 18.05.2020 г. на изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" /л.149 и сл./, с която на директорите на областните дирекции на ДФ "Земеделие" са делегирани правомощия по чл. 20а, ал. 4 от Закона за подпомагане на земеделските производители.

Като фактическо основание за отказа в акта е посочено единствено, че общата осигурена площ за пашуване, регистринана в ИСАК е 52 ха, общо заявените и незаявени ЖЕ са 137,85, в това число число 13 бр.разплодници /1,95ЖЕ/, 766 бр.овце и кози майки /114,9 ЖЕ, 43бр.агнета и ярета/6.45ЖЕ/ и 97 бр.женски шилета и козички за разплод /14,55 ЖЕ/. В писмото е посочено, че изчислената гъстота 137,85 ЖЕ/52ХА е 2,65 ЖЕ/ХА, която надхвърля минимално допустимата гъстота до 2 ЖЕ/ХА, с което е нарушена разпоредбата на чл.4 ал.5 от Наредба №4/08.08.2017г. и чл. 28, ал. 1,  т. 3 от Наредба № 4/8.08.2017 г. за прилагане на мярка 14 " Хуманно отношение към животните" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 -2020 г. Горното мотивира съда да приеме, че макар правомощията на органа да са упражнени в предписаната от закона писмена форма – чл. 24, ал. 1 от Наредба № 4/08.08.2017 г., писмото в оспорената му част, не съдържа правните основания за тяхното упражняване. Мотивирането с излагане на фактическите основания за недопустимост на заявлението, в частта му по дейност "Осигуряване на свободно отглеждане на открито /ДПЖ/", заявено в становището на представителя на Директора на ОД на ДФ "Земеделие" – Ямбол в хода на съдебното производство, също не съставлява изпълнение на изискванията за мотивирано уведомление по чл. 24, ал. 1 от Наредба № 4/08.08.2017 г. с излагане на фактическите и съответните им правни основания /чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК/. Позоваването на разпоредбата на чл. 4, ал. 5 от Наредба № 4/08.08.2017 г., която е обща за условията за предоставяне на финансова помощ по мярка 14 "Хуманно отношение към животните" не може да се приеме за мотивиране в смисъла на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК правно становище по съответствието на заявлението на оспорващия. В този смисъл е решение № 11183 от 20.08.2020 г. на ВАС по адм. д. № 9490/2019 г., V о.,Ето защо, поради неизпълненото изискване по чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК вр. чл. 24, ал. 1 от Наредба № 4/08.08.2017 г. само на това основание, писмото в оспорената му част следва да бъде отменено – чл. 146, т. 2 от АПК.

От друга страна е основателен и доводът на оспорващия, че писмото, в оспорената му част, не съдържа фактически съображения от развитите в становището от процесуалния представител на ответника, че при изчисляване на гъстотата на животинските единици по чл. 4, ал. 5 от Наредба № 4/08.08.2017 г. не е взета предвид пасищната площ в парцел № 30171-41-1-1 с площ 36,47ха , опожарен на 19.10.2019г. Допълването на основанията за неодобрение по чл. 24, ал. 1 от Наредба № 4/08.08.2017 г. е недопустимо от закона, поради което пропуските в съдържанието на писмото в оспорената му част в изложения смисъл не могат да бъдат отстранени в съдебното производство /чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК и арг. от Тълкувателно решение № 16 от 31.03.1975 г., ВС, ОСГК/.

Независимо от гореизложеното съдът намира, че писмото, в оспорената част, е постановено при неправилно прилагане на материалния закон, т. е. налице са основанията по чл. 146, т. 3 и т. 4 от АПК за отмяна на оспореният административен акт.

Относими към случая са разпоредбите на Наредба № 4/08.08.2017 г. за прилагане на мярка 14 "Хуманно отношение към животните" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. Не се спори по делото, че Ж.Р. отглежда в регистрираният по реда на чл. 137 от ЗВМД животновъден обект дребни преживни животни, което представлява дейност по реда на чл. 4 от Наредба № 4/2017 г.

В чл. 4, ал. 3 е регламентирано, че по подмярка 14. 2 "Хуманно отношение към животни в сектор ДПЖ" се предоставя финансова помощ за дейности за осигуряване на: 1. не по-малко от 10 на сто над задължителния стандарт свободна подова площ, както следва: а) за разплодници – между 2, 4 – 2, 6 кв. м в помещение и между 3, 3 – 3, 9 кв. м на двор; б) за овце и кози майки – между 1, 1 – 1, 5 кв. м в помещение и между 1, 7 – 2, 8 кв. м на двор в) за агнета и ярета – 0,44 кв. м в помещение и между 0,7 – 0,8 кв. м на двор;г) за женски шилета и козички за разплод – между 0,8 – 1,1 кв. м в помещение и между 1,3 – 2,2 кв. м на двор; 2. свободно отглеждане на открито на ДПЖ – минимум 160 дни годишно, от които 40 дни могат да бъдат на двора на животновъдния обект при осигурен минимум 120 дни за свободно пашуване. Съгласно ал.5 земеделски стопани, които заявяват подпомагане за свободно отглеждане на открито, трябва да поддържат гъстота на животинските единици на цялата пасищна площ на стопанството, ползвана от кандидата, на която се извършва пашата, до не повече от 2 ЖЕ/хектар. Съгласно ал.6 площите по ал. 5 трябва да са регистрирани в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК) и да осигуряват възможност за паша на заявените животни, а съгласно ал.7 броят на дните за свободно отглеждане на открито се определя от датите на напускане и пристигане на животните в животновъдния обект, отбелязани в регистъра на животновъдния обект. Когато животните се извеждат на дневна паша в близост до животновъдния обект, в който нощуват, земеделският стопанин води дневник, в който се вписват броят на животните по вид и категория с датите на извеждане, идентификационен номер на животните и ЕКАТТЕ на всяко населено място, в чието землище се намират площите, на които се извършва пашата.

Съгласно чл. 10, ал. 4 от наредбата, броят, видът и категорията на животните в животновъдния обект, в който се изпълняват дейностите по чл. 4, трябва да са в съответствие с капацитета на регистрирания по чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност животновъден обект.

Според чл. 12, ал. 3 от наредбата, кандидатите трябва да спазват минималните изисквания за хуманно отношение към животните съгласно съответните задължителни стандарти и да изпълняват дейностите съгласно чл. 4. За всички животни от допустимите категории, отглеждани в животновъдния обект, в който се изпълнява дейност по осигуряване на свободната подова площ, кандидатите спазват изискванията на чл. 4, ал. 3, т. 1.

Съгласно чл. 28, ал. 1 от наредбата, изплащането на финансовата помощ може да се намали или откаже, когато се установи, че земеделският стопанин: 1. е заявил по-голям или по-малък брой животни, респективно по-голям или по-малък размер площи в сравнение с действително отглежданите животни или ползвани площи, и когато това противоречи на разпоредбите на чл. 4; 2. не е осигурил за всички животни от допустимите категории в животновъдния обект площите по чл. 4, ал. 2, т. 1 и ал. 3, т. 1; 3. не спазва изискванията по чл. 4 за отделните подмерки и дейности за хуманно отношение към животните; 4. не спазва нормативните изисквания за хуманно отношение към животните.

В контекста на горното от фактическа и правна страна, съдът намира, че неправилно административният орган е приел, че е налице неспазване на нормативните изисквания за хуманно отношение към животните, от страна на земеделския стопанин, тъй като изчислената гъстота 137,85ЖЕ/52ХА е 2,65 ЖЕ/ХА и надхвърля минимално допустимата гъстота до 2 ЖЕ/ХА, което представлявало нарушение на чл.4 ал.5 от Наредба №4/08.08.2017г. Видно от доказателствата по делото /подаденото заявление и изслушаните заключения, които съдът изцяло кредитира/, оспорващият Р., в качеството си на земеделски производител, е кандидатствал по мярка 14.2.2 „Осигуряване на свободно отглеждане на открито" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г., подмярка „Плащания за хуманно отношение към животните в сектор ДПЖ" като собственик на животновъден обект с peг. № 8939-0017, находящ се в с. З. и е заявил за извършване на дейността осигуряване на свободна подова площ за отглеждане на открито не 919 бр./както приема АО/, а 766 бр.  ДПЖ – овце при декларирани парцели - с култура 314000 (пасища и мери) от 84,45 хектара. Тези площи, съгласно заключението на вещото лице и. Ж.Ж. отговарят на изискването на чл.4 ал.2 от Наредба № 4/08.08.2017 г. за прилагане на мярка 14 "Хуманно отношение към животните" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. И двете вещи лица са единодушни, че е спазено изискването за гъстота на животинските единици до 2 на хектар, тъй като регистрираната в ИСАК площ следва да бъде определена на 84,45ха, а не на 52 ха, както приема АО, доколкото намаляването на допустимата площ от ДФ“Земеделие“ РА от 36.4 ха. на 4.06ха не е намерило отражение в приетия със Заповед №РД-09-228/28.02.2020г. на Министъра на МЗХГ окончателен специализиран слой „Площи допустими за подпомагане“ за 2019г. По делото е установено именно обратното, че парцел № 30171-41-1-1 с площ 36,47ха, опожарен на 19.10.2019г., на който е извършена теренна проверка от служител на ДФ“Земеделие“ на 21.11.2019г., е бил приет за допустим за подпомагане по СЕПП и по другите заявени мерки за подпомагане от МЗХГ. От приетите заключения и след преглед на регистър –опис на ДПЖ излизащи на дневна паша/ л.39 и сл./ се установява по несъмнен начин, че по отношение на парцел № 30171-41-1-1 изискването на чл.4 ал.2 т.2 от Наредбата за свободно пашуване от 160 дни, от които до 120 дни в годината на открито и 40 дни в годината в двор е изпълнено, тъй като за периода 01.03.2019г. до 16.08.2019г. , а и до момента на пожара  - 19.10.2019г. 160- те дни са изминали.  При заявени пред ДФ“Земеделие“ допустими за подпомагане пасища в размер на 84,45ха и отнесени към установения от експертизите брой овце-майки 766 (114,9 ЖЕ - животински единици) се налага извод, че заявлението на оспорващия Р. отговаря на изискването в нормата на чл.4 ал.5 от Наредбата от не повече от 2 ЖЕ/ха. Отделно от изложеното, съобразявайки заключението на вещото лице и. Ж., съдът намира, че дори и при площ от 52ха. параметърът ЖЕ /съгласно дневника за дневна паша/ е 96.75, следователно критерият за гъстота, заложен в чл.4, ал.5 от Наредба 4/08.08.2017г. отново е спазен, тъй като  96.75ЖЕ/52ха. се равняват на 1.86 ЖЕ/ха.

При тези налагащи отмяната на оспореното писмо обстоятелства, съдът намира, че следва да уважи подадената жалба и доколкото естеството на въпроса не позволява решаването му по същество по смисъла на чл. 173, ал. 2 пр.3 от АПК, преписката следва да бъде върната на Директора на ОД ДФЗ Ямбол за ново разглеждане с указание за съобразяване с установените в съдебните експертизи фактически данни относно броя заявени ДПЖ, ЖЕ  и размера на площите, регистрирани в ИСАК от жалбоподателя.

При този изход от делото, ответникът дължи съгласно чл. 143, ал. 1 от АПК възстановяване на жалбоподателя на сторените от него разноски по делото, които са в общ размер на 1110 лв., включващи: внесена държавна такса в размер на 10 лв., платено възнаграждение на вещи лица в размер на 500 лв. и платено по банков път / л. 417/ адвокатско възнаграждение в размер на 600 лв.

Предвид изложеното, Административен съд Сливен на основание чл.173 ал.2 от АПК

 

                                             РЕШИ:

 

ОТМЕНЯ по жалба на Ж.Р.И. *** уведомително писмо изх. № 01-283-6500/553 от 08.09.2020 г. на директора на ОД на ДФ "Земеделие" гр. Ямбол за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по мярка 14 "Хуманно отношение към животните" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., в частта, с която е определен размер на финансово подпомагане по подмярка 14. 2 "Хуманно отношение към животните" в сектор ДПЖ - 14.2.2 Осигуряване на свободно отглеждане на открито за ДПЖ в размер на 0, 00 лв, като незаконосъобразно.

 

ИЗПРАЩА делото като преписка на ОД ДФ "Земеделие"-Ямбол за ново разглеждане и произнасяне по Заявление за подпомагане с УИН 20/14/2/01439 от 16.08.2019г. на Ж.Р.И. по мярка 14 "Хуманно отношение към животните" от ПРСР за периода 2014-2020 г., в частта относно дейност 14.2.2. "Осигуряване на свободно отглеждане на открито (ДПЖ)" от подмярка 14. 2. "Хуманно отношение към животните в сектор ДПЖ", в 1-месечен срок от влизане в сила на съдебното решение, съобразно указанията по тълкуването и прилагането на закона, дадени с настоящото решение.

 

ОСЪЖДА Държавен фонд "Земеделие" да заплати на Ж.Р.И. *** ЕГН ********** разноски по делото в размер на 1110 /хиляда сто и десет/ лв.

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните по делото.

 

 

                             

 

                             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: