Р Е
Ш Е Н
И Е
№: 13 ноември 2019 г. Град Царево
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Царевският районен съд, наказателен състав
На пети ноември две хиляди и деветнадесета година
В публично заседание, в следния състав: Председател: Минчо Танев
Секретар: Нели Стоянова
като разгледа докладваното от съдия Минчо Танев
НАХД № 363 по описа на съда за 2019 год. за да се произнесе, взе пред
вид следното:
Производството е по реда на чл. 59-
чл. 63 от ЗАНН.
Образувано
е по жалба на „Весмирин“ ЕООД, ЕИК *********, срещу Наказателно постановление № 427954-F402650 от 19.02.2019 год. на Началник отдел
„Оперативни дейности“ Бургас, в ЦУ на НАП, с което на основание чл. 185,
ал. 2 от Закона за данъка върху добавената стойност (ЗДДС) на „Весмирин“
ЕООД, ЕИК ********* е наложена имуществена санкция в размер на 3000,00 лева за
нарушение на чл. 33, ал. 1 от Наредба Н-18/ 13.12.2006 г. на МФ.
С жалбата се иска да бъде отменено наказателното
постановление като се сочат възражения.
Редовно призован в съдебно заседание за жалбоподателя изпраща
упълномощен представител. Иска се отмяна на НП.
За административнонаказващия орган- ТД на НАП в гр. Бургас
се явява упълномощен представител. Иска се потвърждаване на НП.
В хода на съдебното следствие съдът разпита в
качеството на свидетел актосъставителя.
Жалбата е подадена от лице посочено в НП като
нарушител и в срока по чл. 59, ал. 2
от ЗАНН. Съдържа изискуемите от закона реквизити и производството пред
ЦРС е редовно образувано.
След по отделна и съвкупна преценка на доказателствата
по делото и направената служебна проверка, съдът, приема за установено от фактическа
и правна страна следното:
Административнонаказателното производство е започнало
със съставяне на акт за констатиране на административно нарушение на 29.08.2018
г. за това, че на 25.08.2018 г. при извършена проверка и съставен за това
протокол в търговски обект е било констатирана касовата наличност и налични
парични средства към момента на започване на проверката както следва: разчетна
касова наличност – 156,98 лева; фактическа наличност – 269,00 лева и съответно
разлика от 112,02 лева.
В ЕКАФП не са били отразени служебно въведени или
служебно изведени суми, видно от разпечатан по време на проверката дневен
финансов отчет.
Горната фактическа обстановка е отразени в акта за
установяване на административно нарушение и правната квалификация на установеното
нарушение е по чл. 33, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006 г. на МФ. Съставянето на
акта е станало в присъствието на представител на жалбоподателя. АУАН е подписан
от актосъставителя и от свидетеля очевидец на нарушението и при съставяната на
акта.
Като взел предвид акта, протокола за извършена
проверка и приложените към него фискални бонове и другите писмени доказателства
административнонаказващият орган е издал атакуваното наказателно постановление.
В него при идентичност на фактическата обстановка е направена същата правна
квалификация.
На основание чл. 185,
ал. 2 от ЗДДС на търговеца–жалбоподател е наложено административно
наказание имуществена санкция в размер от 3000,00 лева.
Изложената фактическа обстановка се установява от
писмените и гласни доказателства по делото. Съдът кредитира показанията на
актосъставителя, тъй като ги намира за последователни, и безпристрастни.
Съгласно разпоредбата на чл. 33, ал. 1 от Наредба
Н-18/2006 г. на МФ извън случаите на продажби, всяка промяна на касовата
наличност (начални сума, въвеждане, извеждане на пари в или извън касата) на
фискалното устройство се регистрира във ФУ чрез операциите "служебно
въведени" или "служебно изведени".
Съгласно разпоредбата на чл. 185,
ал. 2 от ЗДДС лице, което извърши или допусне извършването на
нарушение по чл. 118 или на нормативен акт по неговото прилагане, се налага
глоба –за физическо лице, което не е търговец в размер от 300 до 1000 лева, или
имуществена санкция –за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от
3000 до 10 000 лева. Когато нарушението не води до не отразяване на приходи се
налага санкциите по чл. 185, ал.1
от ЗДДС. Нормата е бланкетна, поради което наказващият орган е
посочил за нарушение нормата на чл. 33, ал. 1 от Наредба Н-18/2006 г. на МФ. В
настоящия случай е констатирано, че ЕКАФП има заложени опции
"въвеждане" и "извеждане" на сумите, поради което наличната
парична сума е следвало да бъде въведена. В този смисъла деянието правилно е
квалифицирано като нарушение на чл. 33, ал. 1 от Наредба Н-18/2006 г. на МФ.
Освен изложеното от съществено значение за осъществяване на елементите от
обективна страна на чл. 185,
ал. 2 изречение второ от ЗДДС е неизпълнението на задължението към
Държавата да е довело до неотразяване на приходи .Нито в акта, нито в
наказателното постановление са изложени мотиви по какъв начин от фактическа
страна неизпълнението на задължението по чл. 33, ал. 1 от Наредба Н-18/2006 г.
на МФ е довело до неотразяване на приходи. Тежестта да докаже факта на
нарушението и неговия автор, както и да формулира от обективна страна
неизпълнението на задълженията към Държавата е вменена на актосъставителя и
наказващия орган, но в настоящия случай фактът на нарушението, неговите обективни
елементи и обстоятелства са неясно посочени и недоказани. В изпълнение на
санкцията е следвало да бъде наложена в границите посочени в чл. 185, ал. 1
от ЗДДС, а не съгласно чл. 185,
ал. 2 изречение второ от ЗДДС, поради което последната е неправилно
определена, следователно неправилно е приложен материалният закон, което е
основание за отмяна на наказателното постановление.
Мотивиран от гореизложеното на основание чл. 63, ал. 1
предложение трето от ЗАНН, съда
Р Е
Ш И
ОТМЕНЯ Наказателно постановление № 427954-F402650 от 19.02.2019 год. на Началник отдел
„Оперативни дейности“ Бургас, в ЦУ на НАП, с което на основание чл. 185,
ал. 2 от Закона за данъка върху добавената стойност (ЗДДС) на „Весмирин“
ЕООД, ЕИК ********* е наложена имуществена санкция в размер на 3000,00 лева за
нарушение на чл. 33, ал. 1 от Наредба Н-18/ 13.12.2006 г. на МФ.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Бургаски
административен съд, в 14- дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ :