Споразумение по дело №401/2022 на Окръжен съд - Добрич

Номер на акта: 31
Дата: 12 декември 2022 г. (в сила от 12 декември 2022 г.)
Съдия: Калиптен Ибрям Алид
Дело: 20223200200401
Тип на делото: Наказателно дело от общ характер
Дата на образуване: 7 декември 2022 г.

Съдържание на акта


ПРОТОКОЛ
№ 31
гр. гр. Добрич, 12.12.2022 г.
ОКРЪЖЕН СЪД – ДОБРИЧ в публично заседание на дванадесети
декември през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Калиптен Ибр. Алид
при участието на секретаря Сибел Бедел
и прокурора В. В. В.
Сложи за разглеждане докладваното от Калиптен Ибр. Алид Наказателно
дело от общ характер № 20223200200401 по описа за 2022 година.
На именното повикване в 10:30 часа се явиха:

СПОРАЗУМЕНИЕ:
ОДОБРЯВА постигнатото между прокурор от Окръжна прокуратура-град
Добрич, обвиняемият С. С. Г. и защитника адв. М.П. от ДАК, споразумение за прекратяване
на наказателно производство по НОХД № 401/2022г. по описа на Окръжен съд – град
Добрич, по силата на което:
ПРИЗНАВА обвиняемия С. С. Г. – роден на ********г. в гр. Д., постоянен
адрес - гр. Д., ж.к. „Б.№*, вх.*, ет.*, ап.* българин, български гражданин, с основно
образование, женен, неработещ, неосъждан /реабилитиран, ЕГН **********, за това, че:
I. За времето от месец ноември 2019г. до 17.08.2021г. на територията на Д.ка
област е участвал в организирана престъпна група - структурирано трайно сдружение на
три и повече лица, а именно три, с цел да вършат съгласувано в страната престъпления, за
които е предвидено наказание лишаване от свобода повече от три години, с участници: И. С.
Г. с ЕГН: **********, С. С. Г. с ЕГН:********** и К. С. Г. с ЕГН: **********, като групата
е създадена с користна цел и с цел извършване на престъпления по чл. 278а и чл. 278, ал.6 от
НК,
следва на основание чл.321, ал.3, т.2 във вр. с ал.2 от НК и чл. 55, ал.1, т.1 от
НК да изтърпи наказание „лишаване от свобода“ за срок от 2 /две/ години.
II. На 01.07.2021 г. в обменно бюро, находящо се гр. Д., пл. „С.“ № 2, с
управител и стопанисвано от Р. С. И. с ЕГН: **********, в качеството си на извършител, в
съучастие с И.С. Г. с ЕГН:********** в качеството му на извършител, е отчуждил общо 335
(триста тридесет и пет) бр. сребърни монети представляващи една колективна монетна
находка (монетно съкровище), укрита в земята около средата на XVII в. Това монетно
съкровище е с голяма научна и музейно-експозиционна стойност, съгласно изготвената
нумизматична и археологическа експертиза на Националния исторически музей град София,
1
както следва:
2.1. Монета, сребърна, турска, акче на султан Мехмед III (1595-1603 г.).
Автентична, представлява движима археологическа културна ценност по смисъла на Закона
за културното наследство. Оценена на стойност –десет лева.
2.2 - 2.144. Сто четиридесет и три броя монети, сребърни, турски, дирхеми на
султан А. I (1603-1617 г.). Автентични, представляват движими археологически културни
ценности по смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 30 лв.
за всяка или общо 4290 лв.
2.145 – 2.147. Три броя монети, сребърни, турски, акчета на султан О. II (1618-
1622 г.). Автентични, представляват движими археологически културни ценности по
смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 10 лв. за всяка или
общо 30 лв.
2.148 – 2.193. Четиридесет и шест монети, сребърни, турски, медини на султан О.
II (1618-1622 г.). Автентични, представляват движими археологически културни ценности
по смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 30 лв. за всяка
или общо 1380 лв.
2.194 – 2.195. Два броя монети, сребърни, турски, медини на султан М. I (1622-
1623 г.). Автентични, представляват движими археологически културни ценности по
смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 60 лв. за всяка или
общо 120 лв.
2.196 – 2.212. Седемнадесет броя монети, сребърни, турски, акчета на султан М. IV
(1623-1640 г.). Автентични, представляват движими археологически културни ценности по
смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 10 лв. за всяка или
общо 170 лв.
2.213 – 2.220. Седем броя монети, сребърни, турски, медини (пари) на султан М.
IV (1623-1640 г.). Автентични, представляват движими археологически културни ценности
по смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 30 лв. за всяка
или общо 210 лв.
2.221 – 2.293. Седемдесет и три броя монети, сребърни, турски, акчета на султан
И. (1640-1648 г.). Автентични, представляват движими археологически културни ценности
по смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 10 лв. за всяка
или общо 730 лв.
2.294. Монета, сребърна, турска, онлук на султан И. (1640-1648 г.). Автентична,
представлява движима археологическа културна ценност по смисъла на Закона за
културното наследство. Оценена на стойност –шестдесет лева.
2.295 – 2.296. Два броя монети, сребърни, турски, бешлици на султан И. (1640-
1648 г.). Автентични, представляват движими археологически културни ценности по
смисъла на Закона за културното наследство. Оценени на стойност – по 50 лв. за всяка или
общо 100 лв.
2.297 – 2.309. Тринадесет броя монети, сребърни, турски, акчета, неопределяеми
(края на XVI - първата половина на XVII в.). Автентични, представляват движими
археологически културни ценности по смисъла на Закона за културното наследство.
Оценени на стойност – по 5 лв. за всяка или общо 65 лв.
2.310 – 2.327. Осемнадесет броя монети, сребърни, турски, дирхеми и медини,
неопределяеми (краят на XVI - първата половина на XVII в.). Автентични, представляват
движими археологически културни ценности по смисъла на Закона за културното
2
наследство. Оценени на стойност – по 10 лв. за всяка или общо 180 лв.
2.328. Монета, сребърна, персийска, абаси на шах А. I (1588-1629 г.). Автентична,
представлява движима археологическа културна ценност по смисъла на Закона за
културното наследство. Оценена на стойност – сто лева.
2.329 – 2.325. Осем броя монети, сребърни на република Р. (Д.), гросети без дати
(краят на XVI - първата четвърт на XVII в.). Автентични, представляват движими
археологически културни ценност и по смисъла на Закона за културното наследство.
Оценени на стойност – по 20 лв. за всяка или общо 160 лв., на Р. С. И. за сумата от три
хиляди лева, движими културни ценности, които не са идентифицирани и регистрирани по
съответния ред предвиден в Закона за Културното Наследство и НАРЕДБА № 1 от 16
февруари 2021 г.за реда за извършване на идентификация на движимите културни ценности
и за водене на регистри на движимите културни ценности, с която е отменена Наредба № Н-
3/03.12.2009г. за реда за извършване на идентификация и водене на регистъра на движими
културни ценности-чл.52 ал.1 от ЗКН : Според принадлежността им към определен
исторически период движимите културни ценности са: праисторически, антични,
средновековни, възрожденски, от ново и най-ново време (чл.53 т.1 от ЗКН: Според научната
и културната област, към която се отнасят, движимите културни ценности са:
1.археологически: движими вещи , открити в земята, на повърхността й или под водата и
свидетелстващи за епохи и цивилизации, които са обект на археологията, чл. 96. ал. 1 от
ЗКН - Идентификацията на движими културни ценности е научно-изследователска дейност,
чрез която се определя дали една вещ съответства на критериите за културна ценност, както
и нейната класификация и категоризация по реда на този закон."; чл. 96. ал. 2 от ЗКН
Идентификацията на културни ценности се извършва от националните и регионалните
музеи самостоятелно или съвместно с други научни или културни институти и висши
училища. Право да извършват идентификация имат и общински и частни музеи, определени
със заповед на министъра на културата.; чл. 96. ал. 3 от ЗКН - "Идентификацията на
културни ценности се извършва от комисия, назначена от директора на музея"; чл. 97, ал. 7
(Предишна ал. 5, изм. изцяло - ДВ, бр. 54 от 2011 г.) от Закона за културното наследство -
Към искането за идентификация лицата по ал. 2, 3 и търговецът по ал. 4 прилагат документ,
удостоверяващ правото на собственост или държане, и декларация за произхода и способа за
придобиването на вещта. За неверни данни деклараторът носи отговорност по чл. 313 от НК;
параграф 5 от Преходни и заключителни разпоредби на Закона за културно наследство - "В
едногодишен срок от влизането в сила, на закона лицата които са установили фактическа
власт върху движими археологически обекти или движими археологически паметници на
културата до влизането в сила на този закон, са длъжни да поискат тяхната идентификация и
регистрация като движими културни ценности от Националния исторически музей или от
съответния регионален музей"; чл. 5, ал.1 от НАРЕДБА № 1 от 16 февруари 2021 г.за реда
за извършване на идентификация на движимите културни ценности и за водене на регистри
на движимите културни ценности -„На задължителна идентификация подлежи:
1. вещ, която може да се определи като културна ценност и е собственост на държавни и
общински органи и институции, включително движима вещ, включена в обществени
колекции по чл. 109а от ЗКН;
2. вещ, която може да се определи като културна ценност, в случаите, когато е предмет на
възмездена прехвърлителна сделка по чл. 113, ал. 1 от ЗКН;
3. вещ, която може да се определи като културна ценност и ще подлежи на износ,
временен износ, изнасяне или временно изнасяне по реда на Наредба № 2 от 25.02.2014 г. за
реда за издаване на разрешения за износ, временен износ и временно изнасяне на движими
културни ценности и на сертификата по чл. 128, ал. 3 от ЗКН за изнасяне и временно
изнасяне (ДВ, бр. 28 от 2014 г.);
4. вещ, за която е направено предложение по чл. 7, ал. 5 от ЗКН)
3
следва на основание чл.278а, ал.1, пр.2-ро от НК във вр. с чл.20, ал.2 във вр. с ал.1
от НК и чл. 55, ал.1, т.1 от НК да изтърпи наказание „лишаване от свобода“ за срок от 11
/единадесет/ месеца.
III. На 01.07.2021 г. в обменно бюро, находящо се гр. Д., пл. „С.“ № 2, с управител и
стопанисвано от Р. С. И. с ЕГН: **********, в качеството си на извършител, в съучастие с
И. С. Г. с ЕГН:********** в качеството му на извършител, е предложил за отчуждаване на
Р. С. И., силно фрагментиран керамичен съд – каничка, изработена от добре пречистена
светлокафява червеникава глина; непрофесионално са слепени 20-тина фрагмента,
оформящи около половината от съда във височина; овоидното му тяло преминава плавно
към стесняващата се гърловина; столчето е пръстеновидно и равно; следи от дръжка няма; в
горната третина – петна от заливка с кафява глеч; декорация няма, но ивиците от
изтеглянето му на грънчарското колело са добре видими; размери: вис. около 19 см, диам.
около 11,5 см; датировка: османски период (XVI-XVII в.). Автентичен, представлява
движима археологическа културна ценност по смисъла на Закона за културното наследство.
Оценен на стойност – петдесет лева, част от една колективна монетна находка (монетно
съкровище), укрита в земята около средата на XVII в. Това монетно съкровище е с голяма
научна и музейно-експозиционна стойност, съгласно изготвената нумизматична и
археологическа експертиза на Националния исторически музей град София, , движими
културни ценности, които не са идентифицирани и регистрирани по съответния ред
предвиден в Закона за Културното Наследство и НАРЕДБА № 1 от 16 февруари 2021 г.за
реда за извършване на идентификация на движимите културни ценности и за водене на
регистри на движимите културни ценности, с която е отменена Наредба № Н-3/03.12.2009г.
за реда за извършване на идентификация и водене на регистъра на движими културни
ценности-чл.52 ал.1 от ЗКН : Според принадлежността им към определен исторически
период движимите културни ценности са: праисторически, антични, средновековни,
възрожденски, от ново и най-ново време (чл.53 т.1 от ЗКН: Според научната и културната
област, към която се отнасят, движимите културни ценности са: 1.археологически: движими
вещи , открити в земята, на повърхността й или под водата и свидетелстващи за епохи и
цивилизации, които са обект на археологията, чл. 96. ал. 1 от ЗКН - Идентификацията на
движими културни ценности е научно-изследователска дейност, чрез която се определя дали
една вещ съответства на критериите за културна ценност, както и нейната класификация и
категоризация по реда на този закон."; чл. 96. ал. 2 от ЗКН Идентификацията на културни
ценности се извършва от националните и регионалните музеи самостоятелно или съвместно
с други научни или културни институти и висши училища. Право да извършват
идентификация имат и общински и частни музеи, определени със заповед на министъра на
културата.; чл. 96. ал. 3 от ЗКН - "Идентификацията на културни ценности се извършва от
комисия, назначена от директора на музея"; чл. 97, ал. 7 (Предишна ал. 5, изм. изцяло - ДВ,
бр. 54 от 2011 г.) от Закона за културното наследство - Към искането за идентификация
лицата по ал. 2, 3 и търговецът по ал. 4 прилагат документ, удостоверяващ правото на
собственост или държане, и декларация за произхода и способа за придобиването на вещта.
За неверни данни деклараторът носи отговорност по чл. 313 от НК; параграф 5 от Преходни
и заключителни разпоредби на Закона за културно наследство - "В едногодишен срок от
влизането в сила, на закона лицата които са установили фактическа власт върху движими
археологически обекти или движими археологически паметници на културата до влизането
в сила на този закон, са длъжни да поискат тяхната идентификация и регистрация като
движими културни ценности от Националния исторически музей или от съответния
регионален музей"; чл. 5. Ал.1 от НАРЕДБА № 1 от 16 февруари 2021 г.за реда за
извършване на идентификация на движимите културни ценности и за водене на регистри на
движимите културни ценности -„На задължителна идентификация подлежи:
1. вещ, която може да се определи като културна ценност и е собственост на държавни и
общински органи и институции, включително движима вещ, включена в обществени
4
колекции по чл. 109а от ЗКН;
2. вещ, която може да се определи като културна ценност, в случаите, когато е предмет на
възмездена прехвърлителна сделка по чл. 113, ал. 1 от ЗКН;
3. вещ, която може да се определи като културна ценност и ще подлежи на износ,
временен износ, изнасяне или временно изнасяне по реда на Наредба № 2 от 25.02.2014 г. за
реда за издаване на разрешения за износ, временен износ и временно изнасяне на движими
културни ценности и на сертификата по чл. 128, ал. 3 от ЗКН за изнасяне и временно
изнасяне (ДВ, бр. 28 от 2014 г.);
4. вещ, за която е направено предложение по чл. 7, ал. 5 от ЗКН),
следва на основание чл.278а, ал.1, пр.1-во от НК във вр. с чл.20, ал.2, във вр. с
ал.1 от НК и чл. 55, ал.1, т.1 от НК да изтърпи наказание „лишаване от свобода“ за срок
от 11 /единадесет/месеца.
IV. На 17.08.2021г., в условията на продължавано престъпление – с две деяния, които
осъществяват поотделно един и същ състав на едно и също престъпление, извършени през
непродължителни периоди от време при една и съща обстановка и при еднородност на
вината, при което последващите се явяват от обективна и субективна страна продължение на
предшестващите, в качеството си на извършител, в съучастие с И. С. Г. с ЕГН:********** в
качеството му на извършител държи археологически обекти , както следва :
4.1. В жилище, находящо се гр. Д., ж.к.„С.“ №**, вх.* ет.*, ап.**,
4.1.1. Глава от лула, изработена в калъп от бяла глина; венецът на гърловината е
отчупен и липсва; краят на издължената втулка е оформен като масивен пръстен с форма на
нисък пресечен конус; тялото е гладко без декорация; размери: 5,2 х 3,1 х 2,3 см; датировка:
втора половина на XVII в. Автентична, представлява движима археологическа културна
ценност по смисъла на Закона за културното наследство. Оценена на стойност – тридесет
лева;
4.1.2. Глава от лула, изработена в калъп от кремава на цвят, добре пречистена глина;
голяма част от венеца на гърловината е отчупен и липсва; краят на късата втулка e уширен и
е декориран с кръгов банд от гъст зъбовиден орнамент; външната стена на гърловина е
поделена с радиално разположени плитки двойни линии на осем полета, в центъра на всяко
от които е отпечатан по един овален декоративен орнамент; под венеца на гърловината е
оформен друг декоративен банд с отпечатани, застъпващи се във височина цветовинди
орнаменти (палмети); размери: 6,7 х 3,6 х 4,7 см; датировка: край на XVIII – начало на XIX
в. Автентична, представлява движима археологическа културна ценност по смисъла на
Закона за културното наследство. Оценена на стойност – двадесет лева;
4.1.3. Глава от лула, изработена в калъп от светло-червена глина; от венеца на
гърловината липсва отчупен фрагмент; издължената втулка е оформена като осмостенно
равно тяло, продължаващо с плавен преход към ниската гърловина; тялото е гладко без
декорация; покрито е от калцирана пръст; размери: 5 х 2,6 х 2,3 см; датировка: край на XVII
– началото на ХVIII в. Автентична, представлява движима археологическа културна ценност
по смисъла на Закона за културното наследство. Оценена на стойност – тридесет лева;
4.1.4. Силно фрагментиран керамичен съд – каничка, изработена от добре пречистена
светлокафява червеникава глина; непрофесионално са слепени 20-тина фрагмента,
оформящи около половината от съда във височина; овоидното му тяло преминава плавно
към стесняващата се гърловина; столчето е пръстеновидно и равно; следи от дръжка няма; в
горната третина – петна от заливка с кафява глеч; декорация няма, но ивиците от
изтеглянето му на грънчарското колело са добре видими; размери: вис. около 19 см, диам.
около 11,5 см; датировка: османски период (XVI-XVII в.). Автентичен, представлява
движима археологическа културна ценност по смисъла на Закона за културното наследство.
5
Оценен на стойност – петдесет лева;
4.2. В заложна къща, стопанисвана от „Ф.******“ ЕООД с ЕИК************, адрес гр.
Д., ул. „Х. Б.“ № 52, с управител И. С. Г.,
4.2.1. Ключ, желязо, дълж. 8 см; диам. на халката 2 – 2,5 см. Издължено трапецовидно
тяло с четириъгълно сечение, Г-образно оформена отключваша част с триъгълни нарези. В
горния край на пластината е оформена овална халка за окачване. Запазена форма,
деформирана в основата Г-образна пластина, покрит с корозионни продукти и налепи от
пръст. ІІ – ІІІ в. Автентичен, представлява движима археологическа културна ценност по
смисъла на Закона за културното наследство. Оценен на стойност – шестдесет лева;
4.2.2. Прешлен, керамика, вис. 3,2 см; диам. 4,3 см. С форма на двоен пресечен конус,
изработен от глина с дребни примеси със светлобежов цвят след изпичането, огладена
повърхност. Римска епоха. Автентичен, представлява движима археологическа културна
ценност по смисъла на Закона за културното наследство. Оценен на стойност – двадесет
лева;
4.2.3. Клин и три броя пирони, желязо, дълж. от 3,1 до 5,4 см. Издължени шипове с
четириъгълно сечение, заострени в края. Главите на пироните са силно сплеснати, с
неправилна овална или четириъгълна форма. Главата на клина е Т- образно раклонена, с две
капковидни плочки. Деформирани шипове и глави вследствие на ударите. Корозирали,
покрити с налепи от пръст. Късна античност – Средновековие. Автентични, представляват
движими археологически културни ценности по смисъла на чл. 7 от Закона за културното
наследство – масов материал. Оценени на стойност всеки по един лев или общо – четири
лева; съгласно изготвена Нумизматична и археологическа експертиза на Националния
исторически музей град С., които не са идентифицирани и регистрирани по съответния ред
предвиден в Закона за Културното Наследство и НАРЕДБА № 1 от 16 февруари 2021 г.за
реда за извършване на идентификация на движимите културни ценности и за водене на
регистри на движимите културни ценности, с която е отменена Наредба № Н-3/03.12.2009г.
за реда за извършване на идентификация и водене на регистъра на движими културни
ценности-чл.52 ал.1 от ЗКН : Според принадлежността им към определен исторически
период движимите културни ценности са: праисторически, антични, средновековни,
възрожденски, от ново и най-ново време (чл.53 т.1 от ЗКН: Според научната и културната
област, към която се отнасят, движимите културни ценности са: 1.археологически: движими
вещи , открити в земята, на повърхността й или под водата и свидетелстващи за епохи и
цивилизации, които са обект на археологията, чл. 96. ал. 1 от ЗКН - Идентификацията на
движими културни ценности е научно-изследователска дейност, чрез която се определя дали
една вещ съответства на критериите за културна ценност, както и нейната класификация и
категоризация по реда на този закон."; чл. 96. ал. 2 от ЗКН Идентификацията на културни
ценности се извършва от националните и регионалните музеи самостоятелно или съвместно
с други научни или културни институти и висши училища. Право да извършват
идентификация имат и общински и частни музеи, определени със заповед на министъра на
културата.; чл. 96. ал. 3 от ЗКН - "Идентификацията на културни ценности се извършва от
комисия, назначена от директора на музея"; чл. 97, ал. 7 (Предишна ал. 5, изм. изцяло - ДВ,
бр. 54 от 2011 г.) от Закона за културното наследство - Към искането за идентификация
лицата по ал. 2, 3 и търговецът по ал. 4 прилагат документ, удостоверяващ правото на
собственост или държане, и декларация за произхода и способа за придобиването на вещта.
За неверни данни деклараторът носи отговорност по чл. 313 от НК; параграф 5 от Преходни
и заключителни разпоредби на Закона за културно наследство - "В едногодишен срок от
влизането в сила, на закона лицата които са установили фактическа власт върху движими
археологически обекти или движими археологически паметници на културата до влизането
в сила на този закон, са длъжни да поискат тяхната идентификация и регистрация като
движими културни ценности от Националния исторически музей или от съответния
6
регионален музей"; чл. 5. Ал.1 от НАРЕДБА № 1 от 16 февруари 2021 г.за реда за
извършване на идентификация на движимите културни ценности и за водене на регистри на
движимите културни ценности -„На задължителна идентификация подлежи:
1. вещ, която може да се определи като културна ценност и е собственост на държавни и
общински органи и институции, включително движима вещ, включена в обществени
колекции по чл. 109а от ЗКН;
2. вещ, която може да се определи като културна ценност, в случаите, когато е предмет на
възмездена прехвърлителна сделка по чл. 113, ал. 1 от ЗКН;
3. вещ, която може да се определи като културна ценност и ще подлежи на износ,
временен износ, изнасяне или временно изнасяне по реда на Наредба № 2 от 25.02.2014 г. за
реда за издаване на разрешения за износ, временен износ и временно изнасяне на движими
културни ценности и на сертификата по чл. 128, ал. 3 от ЗКН за изнасяне и временно
изнасяне (ДВ, бр. 28 от 2014 г.);
4. вещ, за която е направено предложение по чл. 7, ал. 5 от ЗКН),
следва на основание чл.278, ал.6 от НК във вр. с чл.26, ал.1 от НК във вр. с чл.20
ал.2 във вр. с ал.1 от НК и чл. 55, ал.1, т.2 от НК да изтърпи наказание „Пробация“ със
следните пробационни мерки:
-„Задължителна регистрация по настоящ адрес“ за срок от 6 /шест/ месеца с
явяване и подписване пред пробационен служител или определено от него длъжностно
лице два пъти седмично;
-задължителни периодични срещи с пробационен служител“ за срок от 6/шест/
месеца;
V. На 17.08.2021г., в условията на продължавано престъпление – с две деяния, които
осъществяват поотделно един и същ състав на едно и също престъпление, извършени през
непродължителни периоди от време при една и съща обстановка и при еднородност на
вината, при което последващите се явяват от обективна и субективна страна продължение на
предшестващите, в качеството си на извършител, в съучастие с И. С. Г. с ЕГН:********** в
качеството му на извършител, държи както следва:
5.1. В заложна къща, стопанисвана от „Ф.“ ЕООД с ЕИК*********, адрес гр. Д., ул.
„Х. Б.“ № **, с управител И. С. Г., устройство, предназначено за метал детектинг, което не е
фабрично производство и се състои от търсеща антена, управляващ блок, захранващ блок и
телескопичен носач, което служи за търсене на метални предмети, включително и
археологически обекти, ако в състава им се съдържа метал, за което е знаел, че е
предназначено и му е послужило за търсене на археологически обекти, като устройството не
е регистрирано по реда на чл.31, ал.1 от Наредба № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за
извършване на теренни археологически проучвания –„ Заявление за вписване в регистъра
могат да подават физически и юридически лица, собственици на специални технически
средства.“; и не е използвано по реда на чл. 30, ал.2 и ал.3 от Наредба № Н-00-0001 от
14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания –„(Доп. - ДВ, бр. 30 от
2012 г., в сила от 17.04.2012 г.) Регистрираните специални технически средства се използват
за недеструктивно откриване на недвижими и движими археологически културни ценности
на сушата и под водата или за друга специализирана дейност, изрично предвидена в
нормативен акт.
(3) (Нова - ДВ, бр. 30 от 2012 г., в сила от 17.04.2012 г.) Специални технически средства,
регистрирани за извършване на теренни проучвания, се използват само от лица, посочени в
заявлението по чл. 151 Закона за културното наследство, и под контрола на научния
ръководител.“;
5.2. изпратено по ЕКОНТ с намерението да бъде отремонтирано и предадено с протокол
7
за доброволно предаване от С. Ж. С. с ЕГН:********** устройство, предназначено за метал
детекинг, което не е фабрично производство и се състои от търсеща антена, управляващ
блок, захранващ блок и телескопичен носач, което служи за търсене на метални предмети,
включително и археологически обекти, ако в състава им се съдържа метал, за което е знаел,
че е предназначено и му е послужило за търсене на археологически обекти, като
устройството не е регистрирано по реда на чл.31, ал.1 от Наредба № Н-00-0001 от 14.02.2011
г. за извършване на теренни археологически проучвания –„ Заявление за вписване в
регистъра могат да подават физически и юридически лица, собственици на специални
технически средства.“; и не е използвано по реда на чл. 30, ал.2 и ал.3 от Наредба № Н-00-
0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания –„(Доп. - ДВ, бр.
30 от 2012 г., в сила от 17.04.2012 г.) Регистрираните специални технически средства се
използват за недеструктивно откриване на недвижими и движими археологически културни
ценности на сушата и под водата или за друга специализирана дейност, изрично предвидена
в нормативен акт.
(3) (Нова - ДВ, бр. 30 от 2012 г., в сила от 17.04.2012 г.) Специални технически средства,
регистрирани за извършване на теренни проучвания, се използват само от лица, посочени в
заявлението по чл. 151 Закона за културното наследство, и под контрола на научния
ръководител.“,
следва на основание чл.277а, ал.7 от НК във вр. с чл.26, ал.1 от НК във вр. с чл.20
ал.2 във вр. с ал.1 от НК и чл. 55, ал.1, т.2 от НК да изтърпи наказание „„Пробация“ със
следните пробационни мерки:
-„Задължителна регистрация по настоящ адрес“ за срок от 6 /шест/ месеца с
явяване и подписване пред пробационен служител или определено от него длъжностно
лице два пъти седмично;
-задължителни периодични срещи с пробационен служител“ за срок от 6/шест/
месеца;
На основание чл.23, ал.1 от НК обвиняемият С. С. Г. следва да изтърпи най-тежкото
между така наложените наказания, а именно „лишаване от свобода“ за срок от 2/две/ години,
чието изпълнение на основание чл.66, ал.1 от НК се отлага за срок от 4 /четири/ години.
На основание чл.381, ал.5, т.4 от НПК във вр. с чл.67, ал.2 от НК възпитателните
грижи за С. С. Г. се възлагат на съответен полицейски инспектор от Първо РУ на МВР-гр.Д.
по местоживеене на осъдения.
На основание чл. 189, ал.3 от НПК обвиняемият С. С. Г. следва да заплати по сметка
на ГД „БОП“- МВР сторените по делото разноски в размер на 1935,02 лева,
представляващи ¼ от общия размер на разноските от 7740,09 лева.

ПРЕКРАТЯВА наказателното производство по НОХД №401/2022г. по
описа на Окръжен съд – град Добрич.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО на съда е окончателно.
Съдия при Окръжен съд – Добрич: _______________________
Секретар: _______________________
8