Решение по дело №111/2022 на Административен съд - Търговище

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 9 декември 2022 г.
Съдия: Красимира Тодорова Тодорова
Дело: 20227250700111
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 5 юли 2022 г.

Съдържание на акта

 

 Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер 161                                         09.12.2022 година                                       град Търговище

 

В   И М Е Т О  НА   Н А Р О Д А

Административен  съд                                                                                  първи състав

На  двадесети девети ноември                                                                    2022 година

В публично заседание в следния състав:   

                                                                       ПРЕДСЕДАТЕЛ:  КРАСИМИРА ТОДОРОВА

                                                                               

Секретар: С. ИВАНОВА

Като разгледа докладваното от  ПРЕДСЕДАТЕЛЯ

АД № 111 по описа за 2022 година,    за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.156 и сл., във връзка с чл.144 от ДОПК.

Делото е образувано по жалба на „Зенон БГ“ ООД (в несъстоятелност), с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Търговище, ул.“М.Андрей“ №144 чрез Т.Д.И. – синдик, против Акт за установяване на задължения по чл. 107, ал. 3 от ДОПК № 161-1/14.04.2022 г., издаден от М. Д. М., специалист „МДТ“при община Търговище, потвърден изцяло с Решение с рег. индекс № РШ-МДТ-12/16.06.2022 г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Търговище.

Твърди се, че при съставяне на обжалвания акт административният орган е посочил съответно за Поземлен имот с идентификатор 73626.504.775, като база, данъчна оценка в размер на 259 236,30 лв. и отчетна стойност 169 360,84 лв., за обект с идентификатор 73626.504.775.1.2, с РЗП 6 061.60 м2 , като база данъчна оценка 1 064 549,80 лв. и отчетна стойност 784 333,35 лв., за обект с идентификатор 73626.504.775.2, с РЗП 316.00 м2 , като база данъчна оценка 49 728,10 лв. и отчетна стойност 40 888,44 лв., за обект с идентификатор 73626.504.775.1.1, с РЗП 13.40 м2, като база данъчна оценка 3 140,70 лв. и отчетна стойност 1 733,84 лв., а за земя с идентификатор 73626.504.763, с площ 281.00 м2, като база данъчна оценка 3 556,30 лв. и отчетна стойност 4 169,63 лв. – за изчисляване за задълженията за ДНИ и ТБО. Предвид тези обстоятелства, не става ясно коя е реалната база, която с взета предвид при изчисляване на размера за задълженията за ДНИ и ТБО. 

В жалбата са изложени твърдения, че  размерът на ДНИ и на ТБО е функция на данъчната оценка - чл. 19, ал. 1 ЗМДТ и чл. 67, ал. 2 ЗМДТ във вр. с разпоредбите на Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Търговище и Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и права на територията на община Търговище. Данъчната оценка се определя въз основа на базисна данъчна стойност, изчислявана по формулите на Приложение № 2 към ЗМДТ, като съгласно чл. 19, ал. 1 от ЗМДТ данъкът се определя върху данъчната оценка на недвижимите имоти по чл. 10, ал. 1 към 1-ви януари на годината, за която се дължи, а съгласно чл. 67, ал. 1 от същия закон размерът на таксата за битови отпадъци за всяко задължено лице се определя за календарна година. В обжалвания акт е посочен  единствено размер на данъчната оценка към 2022 г., като не е конкретизирана датата или липсват данни за базата/данъчната основа за изчисляване за задълженията за ДНИ и ТБО, за посочените в акта периоди. В допълнение, счита,  че е недопустимо ДНИ и ТБО за 2019 г., 2020 г. и 2021 г. да се определят върху данъчна оценка от 2022 година. При определяне на размера на задълженията не е посочен и размера на ставката за ДНИ и ТБО.

На следващо място, при издаване на акта органът не се е съобразил и се е разпоредбата на чл. 62 от ЗМДТ, съгласно която таксата се определя за услугите по събирането, транспортирането и третирането в депа и други съоръжения за битови отпадъци и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината, като размерът на таксата се определя по реда на чл. 66 от същия закон за всяка услуга поотделно, в редакциите действащи за процесния период. Размерът на ТБО е посочен общо за съответната година и не е спазено изискването на чл. 62 от ЗМДТ да бъде посочен размерът на таксата за всяка услуга поотделно. Счита акта за незаконосъобразен и моли за отмяна. В с.з. не взема становище. Претендира разноски. АУЗД не се обжалва по отношение начисления данък за притежаваните три бр.МПС.

 Ответникът, Началник отдел „МДТ“ в Община Търговище, ангажира становище по жалбата, като я оспорва чрез юрк.К.. Представя писмена защита. Претендира разноски.

Съдът като взе предвид събраните по делото доказателства, приема за установено от фактическа страна следното:

С Акт за установяване на задължения по чл. 107, ал. 3 от ДОПК № 161-1/14.04.2022 г., издаден от М. Д. М., специалист „МДТ“ при община Търговище, е установила размера на задълженията по ЗМДТ. Същият е издаден на   на основание чл. 107, ал. 3 от ДОПК, във връзка с чл. 4, ал. 1 и чл. 96 (отменен от 01.03.2003 г.). Задълженията са за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.  и са описани в табличен вид по основание, партиден номер на обекта за облагане, размери и лихви за забава.

За ДНИ: главница 7 169,53 лв. и лихви за забава към 14.04.2022 г. – 1 180,31 лв.

За ТБО: главница 19 553,22 лв. и лихви за забава към 14.04.2022 г. – 3 219,03 лв.

За данък върху превозните средства главница 294,68 лв. и лихви за забава към 14.04.2022 г. – 28,34 лв. /в тази част АУЗД не се обжалва/.

Акт за установяване на задължение е връчен надлежно на дружеството - жалбоподател.

Дружеството е обжалвало Акт за установяване на задължение пред Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Търговище. Същият се е произнесъл с Решение с рег. индекс № РШ-МДТ-12/16.06.2022 г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Търговище.

Прието е, че задълженията са установени въз основа на подадените от жалбоподателя декларации по чл. 54 от ЗМДТ за притежавани леки автомобили и Справки за предоставени записи от Системата за електронен обмен на данни - регистър МВР/КАТ.  В случая АУЗ по чл. 107, ал.3 от ДОПК № 63 - 1/16.02.2022 г. е издаден в хипотезата на чл. 107, ал. 3 от ДОПК във вр. с чл. 4 от ЗМДТ. Издаден е от компетентен орган в кръга на неговите правомощия и отговаря на изискванията на закона. С процесния акт са установени задължения на „Зенон БГ“ ООД (в несъстоятелност) в размер на 31445,1 лв, от които 8349,84 лв. данък върху недвижимите имоти - 7 169,53 лв. главница и 1180,31 лв. лихва, данък върху превозните средства - 323,02 лв., от които 294,68 лв. главница и 28,34 лв. лихва и 2277225 лв. такси за битови отпадъци - 19 553,22 лв. главница и 3 219,03 лв. лихва. Също така е конкретизиран периода на дължимите задължения. Задълженията са изчислени законосъобразно спрямо действителното имотно състояние на „Зенон БГ“ ООД (в несъстоятелност).  АУЗ е потвърден.

Решението е връчено на адресата си с писмо  на 17.06.2022 г., видно от приложеното по делото известие за доставяне.

Жалбата подадена чрез административния орган  в срок.

По делото е изготвена и приета съдебно – икономическа експертиза. Съдът кредитира изцяло заключението на вещото лице като изготвено по компетентност. На база направените констатации, вещото лице дава заключение по поставените задачи както следва:  

Експертизата  е пресметнала данъчната оценка на всеки от двата имота и за всяка от партидите, посочени в АУЗД , съгласно Приложение № 2 от ЗМДТ:

За поземлен имот с партиден № 7505F25094: Имота е идентификатор 73626.504.775 и представлява земя и две сгради. Данъчните оценки са различни през трите години, защото във формулите участва коефициент за овехтяване, в зависимост от възрастта на сградите.

 За 2019 г. общата данъчна оценка е 1 452 226.90 лв. Органът по приходите е пресметнал, че ДО е 1 453 126.60 лв. Декларираната отчетна стойност е 1037 204.90 лв.

За 2020 г. общата данъчна оценка е 1 443 301.70 лв. Органът по приходите е пресметнал, че ДО е 1 444 218.30 лв. Отчетната стойност е 1037 204.90 лв.  

За 2021 г. общата данъчна оценка е 1 434 376.60 лв. Органът по приходите е пресметнал, че ДО е 1 435 310.00 лв. Отчетната стойност е 1 037 204.90 лв.

В обжалвания АУЗД като база върху която в е изчислен дължимия от жалбоподателя ДНИ за трите години е приета данъчната оценка, определена от административния орган съобразно приложение № 2. Видно е, че тя не съвпада с данъчната оценка, пресметната от експертизата съгласно Приложение № 2 на ЗМДТ. Различието се дължи на данъчната оценка на самостоятелен обект в сграда с идентификатор 73626.504.775.1.1 и площ 13.40 кв.м.

За поземлен имот с партиден № 7505F38568: Експертизата e установила, че този партиден номер е бил образуван за ПИ 73626.504.763 с площ 312 кв. м. и начин на трайно ползване - друг вид производствен складов обект. От Удостоверение за идентичност на обект на кадастъра № 25-77886-05.06.2018 г. се вижда, че преди 2019 г. този имот е бил обединен с други ПИ и е попаднал в новообразувания ПИ с идентификатор 73626.504.775, за който вече е определена данъчна оценка. Вместо да закрие партидата на имота административният орган е пресметнал данъчна оценка - 3 556.30 лв. След като е съпоставил  ДО с първоначално декларираната отчетна стойност - 4 169.63 лв. е приел като база за определяне на дължимия от жалбоподателя ДНИ за трите години отчетната стойност и неоснователно е пресметнал за него ДНИ.

За поземлен имот с идентификатор 73626.504.774, представляващ земя с площ 281 кв. м. експертизата е пресметнала данъчна оценка 3 556.30 лв. Тя остава без промяна за трите години - 2019 г., 2020 г. и за 2020 г., защото във формулата не участва коефициент за овехтяване. Имота е новообразуван, но за него жалбоподателя не е декларирал отчетна стойност.

Видно от експертизата за поземлен имот с партиден № 7505F25094:

За 2019 г. размера на ДНИ е 2 396.19 лв. Лихвите за забава, дължими за периода от 01.07.2019 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 637.03 лв. В АУЗД е определен размер  на ДНИ 2 397.67 лв., а лихвите за забава за периода от 01.07.2019 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 637.38 лв.

За 2020 г. размера на ДНИ е 2 381.45 лв. Лихвите от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 390.32 лв. В АУЗД е определен размерна на ДНИ 2 382.96 лв., а лихвите за забава за периода от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 390.87 лв.

За 2021 г. размера на ДНИ е 2 366.77 лв. Лихвите за забава, дължими за периода от 01.07.2021 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 148.60 лв. В АУЗД е определен размер  на ДНИ 2 368.26 лв., а лихвите за забава за периода от 01.07.2021 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 148.67 лв.  

За поземлен имот с партиден № 7505Е38568 и площ 281 кв.м. експертизата установила, че той е присъединен към ПИ 73626.504.775 и за него не следва да се дължи отделно ДНИ. Административния орган   неправилно  е начислил  ДНИ по тази партида в размер на 6.88 лв. за всяка от трите години и съответната лихва за забава  за 2019 г. в размер на 1,83  лв., за 2020 г. в размер на 1,12  лв. и за 2021 г. в размер на 0,44 лв.

За поземлен имот с идентификатор ПИ 73626.504.774 и площ 281 кв.м. експертизата установила, че той е новообразуван чрез отделяне на част от ПИ 73626.504.745. За него административния орган не е начислил  ДНИ. Това е правилно, защото новообразувания имот попада в урбанизирана територия и е с начин на трайно ползване: второстепенна улица. Като такъв обект за обществено ползване не следва да се облага с ДНИ - чл.10 ал.2 от ЗМДТ и  7,ал. 2 от Наредбата на общината.

По отношение ТБО.

Експертизата е пресметнала ТБО за поземлен имот с партиден № 7505Е25094 и с идентификатор 73626.504.775 (земя и сгради) по години в таблица 4, като е посочила таксата поотделно за всяка услуга и за всяка година. При изчисленията са взети предвид, че услугата по сметосъбиране и сметоизвозване на битовите отпадъци не е предоставяна на жалбоподателя през 2020 г. и през 2021 г. 

За поземлен имот с партиден № 7505Е38568 и площ 281 кв.м. експертизата установила,че той е присъединен към ПИ 73626.504.775 и за него не следва да се дължи отделно ТБО. Административния орган е неправилно начислил  ТБО по тази партида в размер на 18.76 лв. за всяка от трите години и съответната лихва за забава.

За първата услуга са определени райони за обслужване на организираната система за събиране на битови отпадъци. Имотите на „Зенон БГ“ ООД (в несъстоятелност) попадат в Първи район. Услугите се изпълняват от ОП „БКС“гр. Търговище. От Справка за периодичността на обслужване и броя на съдовете за събиране на битови отпадъци тип „Бобър“ - 1.1 м. куб. за първи градски район на Търговище се вижда, че жалбоподателя е ползвал два броя контейнери до края на 2019 г. След това контейнерите са били прибрани, т.е. през 2020 г. и през 2021 г. жалбоподателя не е ползвал услугата „Събиране и транспортиране на битови отпадъци до инсталации за тяхното третиране“.

Във връзка с предоставянето на следващите две услуги - „Предварително третиране на смесени БО“ и „Обезвреждане на БО в Регионално депо за неопасни отпадъци“ експертизата провери пътните листи на сметосъбирачните автомобили и установи, че в тях маршрутите са посочвани общо (напр. Район 2 - Сметище), поради което от тях не може да даде категорично заключение дали са събирани битови отпадъци в района на жалбоподателя.

По отношение на услугата „Поддържане на чистота на териториите за обществено ползване“ за експертизата не са предоставени никакви отчетни документи, от който да може да установи дали е предоставяна в районна на жалбоподателя. Съобразно Наредба за определяне размера на местните такси и цени на услуги на територията на Община Търговище таксата е дължима, заедно с таксата за ползване на депо за битови отпадъци.

При така установената фактическа обстановка се налагат следните правни изводи:

Съгласно чл.9б от ЗМДТ, установяването на местните такси по този закон се извършва по реда на чл.4, ал.1 - 5. Обжалването на свързаните с тях актове се извършва по същия ред. Член 4, ал.1 от ЗМДТ от своя страна предвижда установяването и на местните данъци (между които и този по чл.1, ал.1, т.1 от ЗМДТ – данък върху недвижимите имоти), да се извършва от служители на общинската администрация по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, като обжалването на свързаните с тях актове се извършва по същия ред. Според чл.4, ал.3 от ЗМДТ, в производствата по ал.1 служителите на общинската администрация имат правата и задълженията на органи по приходите, а според ал.5, Кметът на общината упражнява правомощията на решаващ орган по чл.152, ал.2 от ДОПК, а ръководителят на звеното за местни приходи в съответната община – на териториален директор на Националната агенция за приходите. В нормата на чл.107, ал.4 от ДОПК, относима към случаите на установяване размер на задължение въз основа на подадена от задълженото лице декларация, е предвидено, че актът за установяването може да се обжалва в 14-дневен срок от получаването му пред директора на териториалната дирекция. На основание чл.156, ал.1, във връзка с чл.144, ал.1 от ДОПК, актът за установяване на задължението, издаван от орган по приходите, в частта, която не е отменена с решението по чл.155, може да се обжалва чрез решаващия орган пред административния съд по местонахождението му в 14-дневен срок от получаването на решението.

В конкретния случай по подадената от „Зенон БГ“ ООД в несъстоятелност  жалба срещу Акт за установяване на задължения по чл. 107, ал. 3 от ДОПК № 161-1/14.04.2022 г., издаден от Маргарита Димитрова Маринова, специалист „МДТ“при община Търговище, Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Търговище се е произнесъл като е потвърдил АУЗД изцяло с Решение с рег. индекс № РШ-МДТ-12/16.06.2022 г.  при спазване на предвидения в чл.155, ал.1 от ДОПК 60-дневен срок. С подаването на жалбата до съда   е спазен 14-дневния срок по чл.156, ал.1 от ДОПК. Следва да се отчете също, че АУЗД се обжалва пред съда след изчерпване на реда за административен контрол и от адресат на акта, за който е налице правен интерес от оспорването.

По изложените съображения жалбата е допустима.

Разгледана по същество, жалбата е частично основателна.

Обжалваният акт е издаден от орган с материална и териториална компетентност, която не се оспорва.  

Съдът намира, че в случая не са допуснати нарушения във формата на акта, доколкото последният е издаден в писмена форма и от формална страна съдържа всички предвидени реквизити. Посочени са както фактически, така и правни основания за издаването му. АУЗД е мотивиран с посочване на установените от органа факти, че задълженията на адресата за довнасяне на ДНИ и ТБО и данък върху превозните средства по подадена от него декларация по чл.14 от ЗМДТ, в конкретен размер, са дължими по изброени периоди, не са внесени и същите са дължими с изчислените към 14.04.2022 г. лихви за просрочие към тях. Така изложеното съдържание на акта не затруднява възможността на адресата му да разбере основанието, на което е издаден същия и да реализира правото си на защита срещу него. Освен това с Тълкувателно решение №16/1975г., което не е загубило значение и към настоящия момент, ОСГК на ВС е решило, че с оглед на процесуална икономия и осъществяване на принципа за бързина в административното производство и ненакърняване оперативността на администрацията, би следвало да се приеме,  че липсата на мотиви към основния административен акт не е съществено нарушение и тогава, когато по-горният административен орган, като е потвърдил обжалвания пред него акт, е изложил към решението си надлежни мотиви, разкриващи съображенията, по които е бил издаден, и позволяващи да се провери неговата законосъобразност.  Началникът на отдел „МДТ” при Община Търговище в качеството му на решаващ орган, подробно е аргументирал фактическите основания за издаването на АУЗД   и е отговорил подробно на всички изложени в жалбата възражения срещу акта. 

Доколкото, съгласно чл.9б, във вр. с чл.4, ал.1 от ЗМДТ, установяването на местните данъци и такси се извършва по реда на ДОПК, то приложим към случая е чл.107, ал.1 от ДОПК, регламентиращ, че когато органът по приходите установява размера на дължимо задължение въз основа на подадена от задълженото лице декларация, задължението подлежи на внасяне в срока, предвиден в съответния закон. Приложение намира и ал.3 на същата норма, предвиждаща, че органът по приходите може да издаде акт за установяване на задължението и служебно, когато задължението не е платено в срок и не е извършена ревизия. Именно на тази хипотеза е приложена в случая от органа по приходите, за да издаде АУЗД .

Съдът изцяло кредитира заключението на вещото лице като определения размер по АУЗД следва да се измени за 2019 г. по отношение ДНИ за поземлен имот с партиден № 7505F25094     той е 2 396.19 лв. Лихвите за забава, дължими за периода от 01.07.2019 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 637.03 лв.  като следва да се намали размера   на ДНИ 2 397.67 лв., като се намали размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2019 г. до 13.04.2022 г.  на 637.38 лв.

За 2020 г. размера на ДНИ е 2 381.45 лв. Лихвите от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 390.32 лв. АУЗД  следва да се измени като се намали   размер  на ДНИ 2 382.96 лв. и се намалят   лихвите за забава за периода от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г. на 390.87 лв.

За 2021 г. размера на ДНИ е 2 366.77 лв. Лихвите за забава, дължими за периода от 01.07.2021 г. до 13.04.2022 г. вкл. са 148.60 лв. АУЗД следва да се измени,  като се намали размера   на ДНИ на 2 368.26 лв.и се намали размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2021 г. до 13.04.2022 г. на 148.67 лв. 

За ТБО за ПИ с парт. № 7505F25094 задълженията следва да се изменят по изчисленията направени в експертизата:

2019 г. по АУЗД главница 6 539, 06 лв. и лихва 1 738,30 лв., по експертиза главница 6 535,02 лв.и лихва 1 737,22 лв.

2020 г. по АУЗД главница 6 498,98 лв. и лихва в размер на 1 066,01 лв., по експертиза главница 4 589,70 лв. и лихва 752,84 лв.

2021 г. по АУЗД главница 6 458,90 лв. и лихва 405,48 лв., по експертиза главница 4 561, 32 лв. и лихва 286,36 лв.

АУЗД следва да се отмени в частта за поземлен имот с партиден № 7505Е38568 и площ 281 кв.м.  тъй като експертизата е установила, че той е присъединен към ПИ 73626.504.775 и за него не следва да се дължи отделно ДНИ. Административния орган е неправилно начислил  ДНИ по тази партида в размер на 6.88 лв. за всяка от трите години и съответната лихва за забава.

Определените задължения за ТБО за ПИ с парт. № 7505F38568    следва да се отменят.

2019 г. по АУЗД главница 18,76 лв. и лихва и 4,98 лв., по експертизата са недължими.  

2020 г. по АУЗД главница 18,76 лв. и лихва и 3,08 лв., по експертизата са недължими. 

2021 г. по АУЗД главница 18,76 лв. и лихва и 1,18 лв., по експертизата са недължими.   

АУЗД следва да се отмени в частта за определен ТБО   за поземлен имот с партиден № 7505Е38568 и площ 281 кв.м. е експертизата установила,че той е присъединен към ПИ 73626.504.775 и   не следва да се дължи отделно ТБО. Административния орган е неправилно начислил  ТБО по тази партида в размер на 18.76 лв. за всяка от трите години и съответната лихва за забава.

       С оглед изхода на делото, основателна се явява претенцията на жалбоподателя за присъждане на направените по делото разноски, платими от бюджета на ответника съразмерно на уважената част от жалбата, които възлизат на  38 лв.  Същевременно е направена претенция за юрк. възнаграждение, което съдът го определя на 100 лв. В процентно съотношение съобразно отхвърлената част, това е 92,40 лв. След прихващане на сумите жалбоподателят следва да бъде осъден да заплати сумата в размер на 54,40 лв.

     

Водим от горното и на основание чл.160 ал.1 и чл.161 ал.1 от ДОПК съдът

 

Р Е  Ш И:

 

ИЗМЕНЯ  Акт за установяване на задължения по чл. 107, ал. 3 от ДОПК № 161-1/14.04.2022 г., издаден от М Д. М., специалист „МДТ“при община Търговище, потвърден изцяло с Решение с рег. индекс № РШ-МДТ-12/16.06.2022 г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Търговище, в частта на установените задължения на „Зенон БГ“ ООД (в несъстоятелност), с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Търговище, ул.“М.Андрей“ №114 чрез Т.Д.И. – синдик за поземлен имот с партиден № 7505F25094 по отношение ДНИ   като :

за 2019 г.  по отношение главницата намалява размера  на 2396.19 лв.   и  намалява размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2019 г. до 13.04.2022 г.  на 637.03 лв.;

за 2020 г. по отношение главницата  намалява   размера    на 2 381,45 лв. и   намалява   размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г. на 390.32 лв. ;

за 2021 г. по отношение главницата  намалява размера     на 2 366.77 лв.    намалява размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2021 г. до 13.04.2022 г. на 148.60 лв. 

както и  в частта    за ТБО на   по отношение  ПИ с парт. № 7505F25094, както следва:

за 2019 г. по отношение главницата  намалява размера    на  6 535,02 лв. и намалява размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г.на  1 737,22 лв.;

за 2020 г. по отношение главницата  намалява размера     на 4 589,70 лв. и намалява размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г.на   752,84 лв.;

за 2021 г. по отношение главницата  намалява размера     на  6 561, 32 лв.  и намалява размера на лихвите за забава за периода от 01.07.2020 г. до 13.04.2022 г.на  286,30 лв.

ОТМЕНЯ Акт за установяване на задължения по чл. 107, ал. 3 от ДОПК № 161-1/14.04.2022 г., издаден от М. Д. М., специалист „МДТ“при община Търговище, потвърден изцяло с Решение с рег. индекс № РШ-МДТ-12/16.06.2022 г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Търговище, в частта на установените задължения на „Зенон БГ“ ООД (в несъстоятелност), с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Търговище ул.“М.Андрей“ №114, чрез Т.Д.И. – синдик в частта за поземлен имот с партиден № 7505Е38568 и площ 281 кв.м.   и начислен    ДНИ по тази партида в размер на 6.88 лв. 2019 г., 2020 г. и 2021 г. и съответната лихва за забава за 2019 г. в размер на 1,83 лв., за 2020 г. в размер на 1,12 лв. и за 2021 г. в размер на 0,44 лв. и  в частта   за определен ТБО  за 2019 г., 2020 г., 2021 г. за поземлен имот с партиден № 7505Е38568  в размер на 18.76 лв. за 2019 г., 2020 г. и 2021 г. и съответната лихва за забава за 2019 г. в размер на 4,98, за 2020 г. в размер на 3,08 лв и за 2021 г. в размер на 1,08 лв.

ОСЪЖДА „Зенон БГ“ ООД (в несъстоятелност), с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Търговище,ул.“М.Андрей“ №114, чрез Т.Д.И. ***   направените по делото разноски в размер 54,40  лв.  

 Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: