Р
Е Ш Е Н И Е
№…….
гр.Добрич,27.12.2019 година.
В
И М Е Т О Н А Н А Р О Д А
Добричкият административен съд, в публично
заседание,на двадесет и седми ноември, през
две хиляди и деветнадесета година Втори състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: МИЛЕНА
МАРКОВА - Г.
при
участието на секретаря МАРИЯ МИХАЛЕВА, като разгледа докладваното от председателя административно дело № 330 по
описа на съда за 2019 година, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145 и сл.от АПК, във връзка с чл.144,ал.1 и чл.156,ал.1 от ДОПК.
Образувано е по жалба вх.№ 1494/21.05.2019г.,
от ООД “В.Д.” ЕИК ********9, със седалище и адрес на управление гр.Варна, ул.”Ц.”
№ 47,ет.1,представлявано от Г.Х.С., срещу Акт за установяване на задължения по
чл.107,ал.3 от ДОПК, № 10527-1/12.12.2018 г., на Старши инспектор към Дирекция
“Местни данъци и такси” при община град Добрич, потвърден с решение № 70-00-126+1/21.03.2019г.
на Директора на Дирекция „МДТ“ при община град Добрич.
Актът и решението се оспорват като
незаконосъобразни,неправилни и постановени в противоречие със закона. Настоява
се,че са издадени в нарушение на изискванията за форма и без реквизити по
чл.59,ал.2,т.5 от АПК,във връзка с чл.9б от ЗМДТ,тъй като не са конкретизирани по
стойности отделните дейности,за които е опена ТБО.Твърди се,че мотивите и в
двата акта са неясни. По отношение данък
превозно средство се заявява,че пътните превозни средства са бракувани и част
от тях не са пререгистрирани. Иска се отмяната на Акта по чл. 107, ал.3 ДОПК. В
съдебно заседание жалбата се поддържа от адв.Г.Д..
Ответникът се представлява от Ст.експерт Г.К.,който
оспорва жалбата. Претендира присъждане на разноски.
От събраните по делото доказателства,
съдът приема от фактическа и правна страна следното:
Съгласно чл.156,ал.1 от ДОПК, Актът за установяване на
задължение подлежи на обжалване пред административния съд в частта,която не е
отменена.В конкретния случай АУЗ, № 10527-1/12.12.2018 г. е потвърден изцяло и
подлежи на съдебен контрол.Жалбата е подадена в законоустановения срок от
легитимирано лице, адресат на акта,срещу годен за обжалване индивидуален административен
акт, поради което е процесуално допустима.Разгледана по същество жалбата е неоснователна.
Административното
производство по издаването Акт за установяване на задължения по чл.107,ал.3 от ДОПК № 10527-1/12.12.2018 г., на Старши инспектор към Дирекция “Местни данъци и
такси” при община град Добрич е започнало
служебно от Старши инспектор Галина И. в Дирекция “МДТ”. Въз основа на
персонални партиди,съгласно подадени декларации,собствени данни и данни,
получени от трети лица са установени
задължения за данък недвижими имоти,данък превозни средства и такса битови
отпадъци, в общ размер,вкл.лихвите за забава, 26 851,48 лева-л.7 до л.11.
АУЗ е
оспорен по административен ред пред
Директора на дирекция „МДТ“ при община град Добрич.В жалбата се твърди,че актът
е нищожен, а при условия на евентуалност е незаконосъобразен и следва да се
отмени.Не е посочен органът,който го издава,което е нарушение на чл.59,ал.2,т.1
от АПК.Не е посочено и основанието на материалната компетентност на
административния орган,издал акта.Прави се оплакване за нарушение на чл.26,ал.1
от АПК. Неправилно и незаконосъобразно е определена ТБО.Носнователно е
определен и данъка за ППС.
Жалбата е разгледана от Директора на дирекция
„МДТ“ при община град Добрич който с Решение по чл.155 от Данъчно-осигурителния
процесуален кодекс № 70-00-126#1/21.03.2019г. е потвърдил АУЗ № 10527/ 12.12.2018г. Всички възражения на В.Д.
са разгледани и след обстоен коментар им е отговорено. Срещу
това решение и потвърдения с него АУЗ е сезиран АдмС-Добрич-л.17
до л.26.
Оспореният акт за установяване на задължение е издаден от
компетентен орган, определен със Заповед № 1392/22.111.2018 г. издадена от
Кмета на община гр.Добрич (приложена на л.75 от делото). Съгласно заповедта,
Галина Димитрова И. ст.инспектор в Дирекция “МДТ” има правата и задълженията на
орган по приходите. В акта се съдържа името на ст.инспектор Галина И..АУЗ е
издаден в предвидената от закона писмена
форма и съдържа изискуемите реквизити по чл.120 от ДОПК, приложим на основание
чл.4,ал.1 от ЗМДТ. В тази връзка неоснователни са твърденията на жалбоподателя
за нарушения на норми от АПК направени както в жалбата пред Директора на ДМДТ,
така и в жалбата до съда. При служебно извършената проверка съдът не
констатира допуснати в производството нарушения на административно
производствените
правила.
От
съдържанието на АУЗ се установява,че задължението е за данък върху недвижимите
имоти, данък върху превозните средства и такса битови отпадъци. Неоснователно е
възражението, че в самия АУЗ таксата не е посочена по отделните услуги, а за
недвижимите имоти е посочен само партидния номер. Много подробно са изброени
недвижимите имоти земя и сгради, като е посочен вида на строежа, площта
му,данъчната оценка, отчетната стойност, собственикът и адреса на съответния
имот. Задълженията за този данък са установени по подадени
от задълженото лице Декларации по чл.14 от ЗМДТза облагане с данък върху
недвижимите имоти.Задълженията за ДНИ са посочени поотделно за всяка една от
2016г.,2017г. и 2018г., като отделно за всеки период е посочена и лихвата за
забава.По същия начин е определена и ТБО.Действително в самия АУЗ не е точно
определено за коя услуга каква сума се дължи, но е написано правното основание.
Следователно жалбоподателят много добре може да се ориентира за какъв вид
услуга заплаща.Отделно от това, сам жалбоподателят,чрез представляващия го, е
подал декларация за определяне на такса смет според количеството, а именно 1
брой контейнер,цената за който 317 лева,което би трябвало да е известно на
жалбоподателя. Все в тази връзка следва да се отбележи,че в оспорваното решение
точно и ясно е посочено в табличен вид, различен от подредбата в АУЗ,че ТБО е
1,1 промила за поддържане чистотата на териториите за обществено ползваене и
един брой кофа. От страна на ответника са представени Заповед №1301/16.11.205г.,
Заповед №1292/31.102016,Заповед №1378/27.112017 и Заповед № 1414/27.112018г на
Кмета на общината за определяне на границите и видът на предлаганите услуги по
чл.62 от ЗМДТ , както и честотата на сметоизвозване-л. 77 до л.79. От тях
безспорно се установи,че имотът на жалбоподателя попада в границите на
районите, в които общината организира услуги по сметоизвозване.Представени са
договори и копия на пътни листи,които удостоверяват,че общината изпълнява
задължението си.
Предвид изложеното, жалбата е неоснователна и като такава
следва да се отхвърли.
С
оглед изхода на спора и своевременно направено искане за това, на ответника
следва да бъдат присъдени направените по делото разноски в размер на 300 лв. за
юрисконсултско възнаграждение.
Водим от горното и на основание чл.172,
ал.2 от АПК, съдът
Р Е Ш И :
ОТХВЪРЛЯ жалбата на ООД “В.Д.” ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Варна, ул.”Ц.”
№ 47,ет.1, представлявано от Г.Х.С., срещу Акт за установяване на задължения по
чл.107,ал.3 от ДОПК, № 10527-1/12.12.2018 г., на Старши инспектор към Дирекция
“Местни данъци и такси” при община град Добрич, потвърден с решение № 70-00-126+1/21.03.2019г.
на Директора на Дирекция „МДТ“ при община град Добрич.
ОСЪЖДА ООД “В.Д.” ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Варна, ул.”Ц.”
№ 47,ет.1, представлявано от Г.Х.С. *** Добрич, сумата
от 300 лева /триста/, представляващи възнаграждение за осъществена
юрисконсултска защита.
Решението подлежи на
обжалване, с касационна жалба пред Върховния административен съд на Република
България, в четиринадесет дневен срок от съобщаването на страните за неговото
изготвяне.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: