О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№
гр. Кърджали, 31.01.2020 г.
Административен
съд Кърджали
в закрито съдебно заседание на тридесет и първи януари през две хиляди и двадесета
година в състав:
СЪДИЯ:
Айгюл Шефки
разгледа докладваното от съдия
Шефки адм.д. № 46 по описа за 2020 г. на КАС и за
да се произнесе, взе предвид следното :
Производството е по реда на
чл.145 и сл. от АПК. Делото
е образувано по жалба от Б.Р.Ч. от *** срещу процедура по публично оповестен
конкурс за отдаване под наем на общински имот - самостоятелен обект в сграда с
идентификатор ***, проведен на 15.01.2020 г. Жалбоподателят счита, че процесният конкурс е преждевременно проведен, като не бил
спазен 15 - дневния срок от публикуване на обявата. Сочи, че на 15.01.2020г.
поискал да закупи тръжна документация за горния обект, но не получил такава,
тъй като конкурсът вече бил проведен. Иска от съда да извърши проверка за
законосъобразност на проведената конкурсна процедура и на АОС №***/*** г.
Установи се от представената административна преписка,
че със Заповед №***/*** г. на кмета на община Кирково е наредено провеждането
публично оповестен конкурс, насрочен за 15.01.2020 г. от 10.00 часа, за
отдаване под наем на общински имот - самостоятелен обект в сграда с
идентификатор ***, с площ 93,50 кв.м., актуван с АОС №***/*** г. С горната
заповед е утвърдена конкурсната документация и е определен съставът на
конкурсната комисия. Предвидено е също, закупуването на конкурсната
документация, внасянето на депозит за участие и подаването на предложение за
участие да се извършат до 14.01.2020 г.
На 20.12.2019 г., е било
публикувано съобщение за открития конкурс в местен ежедневник, както и на
интернет страницата на Община Кирково, съдържащо необходимите данни по чл. 62,
ал.2 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско
имущество в община Кирково /***/.
Видно от приложения доклад,
назначената от кмета конкурсна комисия се събрала на 15.01.2020 г. в 10:00 ч.,
разгледала е единственото постъпило в срок предложение от „Е. ФАРМА“ ЕООД, ***
и е предложила на кмета на общината, да издаде съответната заповед.
Със заповед №***/*** г.,
кметът на община Кирково е определил горния участник за спечелил конкурса.
При така установената фактическа обстановка, съдът
намира подадената жалба за недопустима, по следните съображения:
В
случая жалбоподателят оспорва процедура по публично оповестен конкурс за
отдаване под наем на общински имот.
Съгласно
чл. 21, ал. 5 от АПК, не са индивидуални административни актове
волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производствата
по издаване на индивидуален административен акт. Не са индивидуални
административни актове волеизявленията, с които се обявяват условията за
участие в състезателно административно производство по издаването на
индивидуални административни актове, освен ако в специален закон е предвидено
друго. По аргумент от последната разпоредба, проведената процедура по публично
оповестения конкурс, състояща се от издадените актове по откриването и
провеждането му, са част от производството по издаване на заповедта на кмета на
общината за определяне на спечелилия участник и не подлежат на самостоятелно
оспорване. На такова оспорване подлежи крайния акт, който е индивидуалният
административен акт, засягащ пряко и непосредствено правата на участниците в
конкурса.
На следващо място, съгласно
чл. 147, ал. 1 АПК, право да обжалват административен акт имат гражданите и организациите,
чиито права, свободи или законни интереси са нарушени или застрашени от него или
за които той поражда задължения.
Според
представената административна преписка, както и твърденията на жалбоподателя,
последният не е бил участник в проведената процедура-не е закупил тръжна
документация, нито е подал предложение в установения срок - до 14.01.2019 г.,
респ. не е бил страна в проведеното
административно производство. По тази причина, Ч. няма личен и пряк правен
интерес от оспорването, както на актовете, които са част от конкурсната
процедура, така и на заповедта на кмета за определяне на спечелилия участник.
Недопустимо
за разглеждане по реда на АПК е и искането за проверка на законосъобразността
на АОС №***/*** г. Последният акт не е индивидуален административен акт по
смисъла на чл.21, ал.1 АПК, а представлява официален удостоверителен документ с
обвързваща съда материална доказателствена сила,
относно удостоверените в него факти и
обстоятелства.
Следва
да се отбележи също, че са неоснователни и твърденията на жалбоподателя, за
преждевременно провеждане на процесния конкурс.
Според съдържащите се в преписката доказателства, спазен е 15 дневния срок по
чл.62, ал.3 от общинската наредба.
Предвид изложеното, подадената жалба
се явява недопустима, поради липса
на годен за обжалване акт, както и на правен интерес от оспорването. Налице са условията на
чл. 159, т.1 и т.4 от Административнопроцесуалния кодекс и жалбата следва да се
остави без разглеждане, а образуваното
въз основа на нея съдебно
производство следва да бъде прекратено.
Ето защо и на основание чл. 159, т.1 и т. 4 от АПК, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата
на Б.Р.Ч.
от *** срещу процедура по публично оповестен конкурс за отдаване под наем на
общински имот - самостоятелен обект в сграда с идентификатор ***.
ПРЕКРАТЯВА производството
по адм. дело № 46/2020 г., по описа на
Административен съд Кърджали.
Определението
може да се обжалва с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му.
СЪДИЯ: