Решение по дело №504/2019 на Районен съд - Несебър

Номер на акта: 261
Дата: 4 октомври 2019 г. (в сила от 15 януари 2020 г.)
Съдия: Йорданка Георгиева Майска-Иванова
Дело: 20192150200504
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 14 юни 2019 г.

Съдържание на акта

                                            Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

 261                                      04.10.2019г.                            гр.Несебър

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

НЕСЕБЪРСКИ РАЙОНЕН СЪД                         НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ

на четвърти юли                                         две хиляди и деветнадесета година

в публично заседание в състав:

                                        Председател: Йорданка Майска-И.

секретар Атанаска Ганева

като разгледа докладваното от съдия Майска

АНДело № 504 по описа за 2019г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по повод жалбата на „Д.“ ЕООД с ЕИК-*****, седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя А.Щ.И.  против Наказателно постановление/НП/ № 403402-F394404/04.01.2019г. на Началник Отдел“Оперативни дейности“-Бургас в Централно управление на НАП, съгласно Заповед на Изтълнителния директор на НАП за упълномощаване на АНО № ЗЦУ-ОПР-17/17.05.2018г., с което за нарушение на с което за нарушение на чл.33, ал.1 от Наредба № Н-18/2006г. на МФ  е наложена санкция в размер на 500 лева на основание чл.185, ал.2, изр.последно, вр.ал.1 от ЗДДС. Сочи се неправилно приложение на материалния закон. Моли се за отмяна на обжалваното наказателно постановление като неправилно и незаконосъобразно. В с.з. жалбата се поддържа пердставят се писмени доказателства –банкови извлечения за извършени на процесната дата  в часови диапазон преди проверката картови плащания от клиенти.

Процесуалният представител на  ТД на НАП гр.Бургас оспорва жалбата и прави искане за потвърждаване на НП като правилно и законосъобразно.

Съдът намира жалбата за допустима като подадена в срока по чл.59, ал.2 от ЗАНН, подадена е от надлежна страна и е процесуално допустима.

След анализ на събраните по делото доказателства и като съобрази закона, съдът намира за установено от фактическа страна следното:

На 03.07.2018г. в 23,53ч. е извършена проверка по спазването на данъчното законодателство в търговски обект – ресторант „Свети Никола“, находящ се в гр.Несебър,ул..**стопанисван от „Д.” ЕООД с ЕИК-***В хода на проверката е установено, че дневния оборот от монтирано и работещо в обекта фискално устройство/ФУ/, съгласно ДФО „Х“ е в размер на 1052,02лв., сумма на паричните средства в началото на деня-0,00лв., въведените парични средства в касата са 900лв., а изведените такива са 600лв.. Фактическата наличност в касата на обекта е в размер на 288,90лв., съгласно изготвен опис на паричните средства от Веска Цветанова Василева с ЕГН-**********-сервитьор в обекта. Така установената промяна в касовата наличност е в размер на 1063,12лв. и представлява извеждане на пари от касата, която не е отразена на фискалното устройство в момента на извършването й с точност до минута. При проверката е установено, че извън случаите на продажби не се отбелязва всяка промяна на касовата наличност – въвеждане и извеждане на пари във и извън касата – в момента на извършването й с точност до минути. За резултатите от проверката бил съставен протокол за извършена проверка /ПИП/ № 03436657/03.07.2018г. и ПИП №0932026/12.07.2018г.. С оглед горните констатации е  съставен АУАН № F394404 от 12.07.2018г. от М.Д.Н. – инспектор по приходите в ЦУ на НАП, за констатирано нарушение по чл.33, ал.1 от Наредба № Н-18 / 13.12.2006г. на МФ.

В с.з. от 04.07.2018г. се представя банково извлечение, ведно с четири броя разписки/вж.л.36,37 и38 по дело/ на ТБ „Алианц България“ за извършени на 04.07.2018г. картови плащания по сметката на дружеството както вледва 29,50лв. платени на 03.07.2018г. в 19,48ч.; плащане от 90,50лв. с дата 03.07.2018г. в 22,12ч., плащане на сума от 123,40лв. в 22,51ч. и плащане на сума от 44,50лв. в 21,57ч., или общо 287,90лв., които са отразени по банковата сметка на дружеството на 04.07.2018г..

Във връзка с твърдението че е налице грешка при изчисляването на сумите, довела до неправилна преценка, че е налично неравнение на касата, съдът посочва, че възражението не намира опора в доказателствата по делото. Така към установения чрез записите във ФУ оборот от 1052,02лв. следва да се прибави сумата от 900лв./служебно въведени/ и се получава сбор от 1952,02лв., от която следва да се извади сумата от 600лв./отразени като служебн изведени/, като при това действие се получава остатък от 1352,02лв.. От сумата 1352,02лв. следва да се  извади установената фактическа наличност в касата на обекта от 288,90лв., съгласно описа извършен от служител на ресторанта по време на проверката и по този начин остава сумата от 1063,12лв. неравнение на касата, при което са отчетени картовите плащания при повторната проверка на 12.07.2018г./вж. ПИП № №0932026/12.07.2018г. на л.21,22 по дело/.

Горната фактическа обстановка се установява от събраните по делото гласни и писмени доказателства.

От правна страна съдът приема следното: Административно-наказателното производство се образува със съставянето на акта за установяване на извършеното административно нарушение. При съставянето на акта актосъставителят трябва да следи, а административно-наказващият орган да провери дали той съдържа императивно определените реквизити, подробно описани в по аргумент от чл. 42 от ЗАНН. В тази връзка, съдът следва да отбележи, че сложеният за разглеждане АУАН съдържа имената на актосъставителя и длъжността му; датата на съставяне на акта; датата и мястото на извършване на нарушението; описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено; законните разпоредби, които са нарушени; пълни данни относно личността на нарушителя - достатъчни същото да бъде правно индивидуализирано. Следователно съставеният акт за установяване на административно нарушение отговаря на изискванията на ЗАНН, за съдържание, издаден е от компетентен по смисъла на ЗДДС орган. С оглед на това, съдът приема, че при съставянето на посочения АУАН не са допуснати съществени процесуални нарушения и същият е годна база за издаване на обжалваното наказателно постановление.При извършената проверка от съда относно допуснати процесуални нарушения при издаването на НП се установи, че същото е издадено при спазване на всички материални и процесуални правила за това. Същото съдържа императивно определените от разпоредбата на чл. 57 от ЗАНН реквизити. Наказателното постановление е подписано от длъжностното лице, което го е издало. Нарушителят е получил препис от наказателното постановление срещу подпис.

Относно това има ли извършено деяние, което да представлява административно нарушение по смисъла на чл. 6 от ЗАНН, дали това деяние е извършено от лицето, посочено в акта като нарушител, и дали е извършено виновно, настоящият съдебен състав с оглед и на възприетата от него по-горе фактическа обстановка, събраните в хода на съдебното следствие писмени и гласни доказателства счита, че търговецът е осъществил състава на административно нарушение по смисъла на чл. 33, ал.1 от Наредба № Н-18/ от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства на МФ.  Не се спори по делото, че по време на проверката е констатирана разлика в размер от 70,10лв. между сумата посочена в извадения междинен отчет на ФУ и наличните средства в касата.    Видно от показанията на  актосъставителя, търговеца не е присъствал при проверката в обекта, и че в деня на нейното извършване в обекта е имало служебно въведени суми и че те не са били налични като операция във фискалното устройство, поради което е била констатирана разликата между дневния отчет и парите в касовата наличност.

Установеното нарушение е на просто извършване и в резултат на осъществяването му се е стигнало до неотразяване на приходи, поради което и административно-наказващият орган е наложил санкцията по чл. 185, ал.2, изр.последно вр.чл.185, ал.1 от ЗДДС. Отговорността на търговеца е обективна и безвиновна, поради което не е необходимо да се обсъжда субективната страна на нарушението. Касае се за бездействие от страна на служител на юридическото лице, което е довело до извършване на нарушението и ангажиране на административно-наказателната отговорност на дружеството жалбоподател.

Посочената разпоредбата на чл. 33, ал.1 от Наредба № Н-18/ 2006 г., предвижда необходимост да се регистрира "всяка промяна“ на касовата наличност, без да се правят каквито и да било изключения от общото правило. Липсата на вредни последици не е самостоятелно основание, което да мотивира наказващия орган да приеме, че се касае за маловажен случай и да не наложи наказание в хипотезата на чл. 28 от ЗАНН, като липсата на вреди обуславя единствено налагането на по-ниска санкция за нарушителя по чл. 185, ал.1 ЗДДС. Информацията от фискалното устройство влиза чрез дистанционна връзка директно в информационната система на НАП и служи за извършване на проверки и анализи, поради което извършеното нарушение води до неподаване на такава информация и препятства органите по приходите да извършат съответните проверки и анализи.

С оглед на горното и отчитайки обстоятелството, че извършеното нарушение е първо такова, административно-наказващият орган правилно и законосъобразно е определил имуществената санкция в размер на минимума предвиден от закона, в съответствие със степента на обществена опасност на деянието и дееца, и с целите предвидени в чл. 12 от ЗАНН, поради което съдът не може да я изменя.

По изложените съображения съдът намира, че обжалваното наказателно постановление е законосъобразно и правилно, поради което следва да бъде потвърдено.

Мотивиран от горното съдът

 

Р     Е     Ш    И:

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 403402-F394404/04.01.2019г. на Началник Отдел“Оперативни дейности“-Бургас в Централно управление на НАП, съгласно Заповед на Изтълнителния директор на НАП за упълномощаване на АНО № ЗЦУ-ОПР-17/17.05.2018г., с което на „Д.“ ЕООД с ЕИК-*****, седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя А.Щ. за нарушение на с което за нарушение на чл.33, ал.1 от Наредба № Н-18/2006г. на МФ  е наложена санкция в размер на 500 лева на основание чл.185, ал.2, изр.последно, вр.ал.1 от ЗДДС.

Решението може да се обжалва пред Административен съд- Бургас в 14-дневен срок от съобщението.

РАЙОНЕН СЪДИЯ: