Р Е Ш Е Н И Е
№ 193 09.09.2019
година Гр. Търговище
В ИМЕТО НА НАРОДА
Търговищкият районен съд второ наказателно отделение
На двадесет и първи август 2019 година
В публично заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:АННА ДИМИТРОВА
Секретар Красимира Кирилова,
като разгледа докладваното от Председателя
АНД № 625 по описа
за 2019 година,
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по чл. 59 и
сл. от ЗАНН.
Жалбата е подадена в срок и
е процесуално допустима.
Постъпила е жалба от „ЖИЕЛ“ ЕООД ,представлявано от управителя
К.Н.Н. от гр. Търговище , против НП № 03- 1847 от 03.07.19 година на Началник
регионален отдел метрологичен надзор североизточна България на ГД
„Метеорологичен надзор“ на ДА „Метрологичен и технически надзор“ , с което за
нарушение на чл. 44, т. 4 от Закона измерванията във вр. с ал. 43,
ал. 1 от ЗИ и на основание чл. 85, ал. 1
от Закона за измерванията са наложени три адм. наказания“
Имуществена санкция по т. 1, т. 2 и т. 3 в размер на по 200 лева. Жалбоподателят
моли съда, да отмени издаденото НП. Редовно призован, явява
се лично . Жалбата се поддържа, с молба
НП да бъде отменено на посочените основания- липса на обективна и субективна
страна на посочените, като извършени виновно адм. нарушения
и недоказаност на последните..
Ответната страна,
редовно уведомена, не изпраща представител. Получено е писмено становище, с
което НП се поддържа, като правилно и законосъобразно, с молба да бъда
потвърдено.
В
обстоятелствената част на НП № 03-1847 от 03.07.19 година е описана следната фактическа обстановка: Аминистративнонаказателната отговорност на жалбоподателят
„ЖИЕЛ“ ЕООД ,представляван от К. Н. Н.- управител е ангажирана за това ,че в
качеството си на лице, което използва средства за измерване на разход за целите
на чл. 5 от Закона за измерванията е
извършил три нарушения по чл. 44, т. 4 от Закона за измерванията във вр. с чл. 43,
т. 1 от Закона за измерванията. Описано
е следното от фактическа страна: При
извършена проверка от контролите органи на 02.04.19 година, около 14.00 ч в
обект бензиностанция с адрес- гр. Търговище, ул. „Велико Търново“ № 21,
стопанисван от „ЖИЕЛ“ ЕООД е установено, че се използва за измервания, свързани
с определяне на държавни вземания по смисъла на чл. 5 от Закона за измерванията
/ЗИ/, нивомерна
измервателна система, състояща се от два резервоара за съхранение на бензин и
дизелови горива, две нивомерни сонди и една конзола/
контролер/, тип COLIBRY CL6 , произведена от FRANNKLIN FUELING SYSTEMS , с фабр. № 0612108А6 , вписана в регистъра на одобрените
за използване типове средства за измерване в РБ под номер 4952.
При проверката е
констатирано, че върху конзолата на описаната нивомерна
измервателна система има поставен знак за последваща
проверка- марка за залепване с индивидуален номер на проверителя 01002 от 2017
година, с нанесен срок на последваща проверка“ Важи
до 12.18 година“ Предвид това, че периодичността на последващата
проверка е една година, то по отношение на посочената измервателна
система срокът е изтекъл към 31.12.18 година, като преди тази дата е следвало
да бъде извършена последваща проверка, която да се
удостовери със знак за такава проверка.
На 02.04.18 г в проверявания обект , контролните органи са констатирали
именно това нарушение, при работеща система- липса на знак за извършена
повторна проверка , преди изтичане на срока
на периодичната такава към 31.12.18 година. При така установеното е
прието, че жалбоподателят е осъществил състава на нарушение по чл. 44 т. 4 от
ЗИ , а именно че като лице, което използва средства за измерване е използвал
токова, без знаците по чл. 43, т.1 от ЗИ.
Същото адм. нарушение на разпоредбата на чл. 44, т. 4 във вр. с чл. 43, т. 1 от ЗИ е констатирана при извършване на
проверката на обекта на 02.04.19 г и за още две измервателни системи, а
именно - измервателна система за течни
горива- колонка за светли порива, за продажба на бензин А95, тип SHARK BMP 511, произведена от TATSUNO EUROPE , с фабра номер № 11336/16 и колонка за светли горива за продажба на
дизелово гориво, от същия производител , но с фабр. №
11337/16. И на двете измервателни система при проверката при работен режим е
констатирано, че липсва годен знак за извършване на последваща
проверка, като срокът за това е изтекъл на дата 31.12.18 година.
При така констатираните три адм. нарушение е ангажирана административнонаказателната
отговорност на жалбоподателя по реда на чл. 44, т. 4 във вр.
с чл. 43, т. 1 от ЗИ, а именно , че като лице използващо средства за измерване
на разход, за целите на чл. 5 от ЗИ, въпреки забраната на чл. 44, т. 4 от ЗИ да
не използва средства за измерване без знаците по чл. 43, т. 1 от ЗИ , ги е
използвал, като установените три измервателни системи при проверката са били в
работен режим. За тези адм. нарушения е съставен и връчен
на жалбоподателя АУАН № ШН 295 от
31.05.19 година, подписан с възражения. На основание АУАН е съставено и връчено
на жалбоподателя атакуваното НП № 03-1847 от 03.07.19 г.
При служебна проверка на АУАН и НП съдът не констатира допуснати
съществени процесуални нарушение водещи до нарушаване правото на защита на
наказаното лице. АУАН и НП са издаде
при спазване на изисквания на чл. 42, респективна чл. 52 от ЗАНН, като са
налице всички посочени в тях реквизити.
АУАН и НП са издадени от
упълномощени длъжности лица със Заповед от Председателя на ДАМТН .
По отношение на
посочените , както във възражението по АУАН, така и в НП отменителни
основания от жалбоподателя , то съдът счита че последните не следва да бъдат
уважени. Жалбоподателят счита, че както
акта , така и НП са неправилни и незаконосъобразни поради това, че е изпълнил
законовите си задължения, като е подал заявления за последващи
проверки в БИМ, преди изтичане на срока на предшестващата проверка. Този факт е
безспорен и се потвърждава от писмените материали по делото. Това обстоятелство
обаче, визира изпълнено законово
задължение на жалбоподателя по реда на чл. 44, т. 3 от Закона за измервания и е
неотносимо към нормата на чл. 44, т. 4 от ЗИ по която
е привлечен към административнонаказателна
отговорност в процесния случай. Изпълнението на задължението по чл. 44 т. 3
от ЗИ , не отменя задължението на жалбоподателя да не използва средства за
измерване съгласно чл. 44, т. 4 от ЗИ без знаците по чл. 43, ,ал. 1 от от ЗИ в случая. След
подаване на заявления за последваща проверка до БИМ
и след изтичане на срока на валидност на поставените знаци за
предхождаща проверка към 31.12.18 г. жалбоподателят при липса на такава
проверка от страна на компетентните органи е следвало да подаде сигнал , за да напомни ,че такава
проверка е наложителна поради изтичане на срока на валидност на поставените
знаци от предходната, а не да продължи работа
на посочените и изрично изброени системи за измервания в противоречие с
изисквания на чл. 44, т. 4 от ЗИ. Това не е сторено, като в продължение на повече
от три месеца жалбоподателят е ползвал
посочените измервателни системи в нарушение разпоредбата на чл. 44, т. 4 от ЗИ.
За него не е налице виновно поведение по чл. 44, т. 3 от ЗИ, поради това, че е
изпълнил задължението да подаде заявление до БИМ среди изтичане на срока на
предходната проверка, но е налице виновно поведение по реда на чл. 44, т. 4 от
ЗИ, а имено, че е използвал средства за измерване без знаци , които се изискват
по чл. 43, ал. 1 от ЗИ, за което е ангажирана отговорността по този ред.
При така изложеното, съдът намира , че не са допуснати съществени
процесуални нарушения на изисквания по ЗАНН при издаване на акта и НП, както и
такива на материални закон. Спазени са изисквания по чл. 27 ат ЗАНН, като е
направена преценка, че нарушение е първо по ред и жалбоподателят е подал в срок заявления по
реда на чл. 44, т. 3 от ЗИ, като наложените адм. санкции
са към минимума определен в закона. Изложени са мотиви относно липсата на
предпоставки за прилагане разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН, които се приемат от
съда, като правилни и законосъобразни.
По изложените
съображения, съдът счита обжалваното НП за правилно и законосъобразно, поради
което и следва да бъде потвърдено, а жалбата оставена без уважения.
Водим от горното, съдът
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА НП № 03-1847 от 03.07.19 г. на Началник на регионален отдел Метрологичен надзор „Североизточна България“ на ГД „Метрологичен надзор“ , с което на “ЖИЕЛ“ ЕООД, представляван от управителя К.Н.Н., за нарушение на чл. 44, т. 4 от Закона за измерванията и на основание чл. 85, ал. 1 във вр. с ал. 1 от ЗИ са наложени административни наказания по точки 1, 2 и 3 - „имуществена санкция” в размер на по 200 /двеста/ лева за всяко от тях, като правилно и з а к о н о с ъ о б р а з н о.
Решението подлежи на касационно обжалване в 14 дневен срок от съобщаване на страните за изготвянето му ведно с мотивите, пред Административен съд -гр. Търговище.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: