Р Е Ш Е Н И Е
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
20.Март.2020година
Номер 139 гр.
Перник
Пернишки районен съд
01- Н. състав
На 18.ІІ. година
2020г.
В открито съдебно заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ : Валери Ненков
ЧЛЕНОВЕ :
СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :
Секретар: Биляна Миткова
ПРОКУРОР
Като разгледа докладваното от
Председателя АНД № 00053/20год. по описа
на съда за 2020година, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от
ЗАНН.
Образувано
е по жалба на С.А.В.-ЕГН **********/***/ против Наказателно постановление № 34-0000172/05.ХІІ.2019год. на Началник
ОО”АА”-гр.Перник с което на жалбоподателя е наложено наказание: “Глоба” в
размер на 500лева на основание
чл.177 ал.4 т.1 от ЗДвП за
нарушение чл.127 ал.4 от ЗДвП вр. чл.8 пр.3 вр. чл.9
ал.4 и т.20.1.2.2 от Приложение
№ 1 от „Наредба № 7 от 27.ІV.2018г. на МТИТС, затова че на 26.ХІ.2019год. около 11,10ч. на АМ
„Струма“ 15-ти км. преди Трети тунел посока гр.Перник,извършва превоз на товари за собствена сметка с
Товарен автомобил „Ивеко Еврокарго” от Категория № 2 рег. № Х 70 46ВС, собсвеност
на фирма „Невен”ЕООД по маршру Свиленград-София-Перник,видно от Заповед №
3263/26.ХІ.2019г. При извършената проверка и изискание докумени се установи
следното нарушение: 1.Водачът В.
превозва с ППС готварски печки, които НЕ са обезопасени правилно, липсват укрепващи колани, като неизправността на
укрепването на товара е НЕзначителна.
В
Жалбата са изтъкнати съображения за незаконосъбразност
на Наказателното постановление, поради което се моли същото да
бъде отменено.
Въззиваемата страна в придружителното си писмо изразява становище да се потвърди наказателното
постановление.
Пернишки районен съд, като съобрази доказателствата
събрани по делото, както и предвид
становищата на страните по реда
на чл.14 и 18 от НПК, намира за установено
следното.
Жалбата
е подадена в срок по чл.59 ал. 2 от ЗАНН, от надлежно процесуално легитимирано лице с правен интерес,като по
същество същата е основателна.
С АУАН № 264555/26.ХІ.2019г. съставен от Л.А.П. е установено, че С.А.В. на 26.ХІ.2019год. около 11,10ч. на АМ „Струма“ 15-ти км.преди трети
тунел посока гр.Перник,извършва превоз
на товари за собствена сметка с Товарен автомобил „Ивеко Еврокарго” от
Категория № 2 рег. № Х 70 46ВС,собсвеност на фирма „Невен”ЕООД по маршру
Свиленград-София-Перник,видно от Заповед № 3263/26.ХІ.2019г. При извършената
проверка и изискание докумени се установи следното нарушение: 1.Водачът В. превозва с ППС готварски
печки,които НЕ са обезопасени правилно, липсват укрепващи колани, като неизправността на
укрепването на товара е НЕзначителна-нарушение на чл.127 ал.4 от ЗДвП/чл. 127. (1) Превозваните товари
трябва:1. да не създават опасност за участниците в движението;2. да бъдат
укрепени и да не се влачат по пътя;3. да не ограничават видимостта на водача и
да не нарушават устойчивостта и управляемостта на пътното превозно средство;4.
да не закриват светлините, сигналните устройства, опознавателните знаци,
табелите с регистрационни номера, огледалата за виждане назад и сигналите,
подавани с ръка.(2) Товарите, които може да бъдат разпилени, както и тези,
които блестят и създават опасност от заслепяване, трябва да бъдат покрити.(3)
Когато товарът излиза отстрани на най-издадената част от превозното средство с
повече от 0,20 метра, а отпред или отзад - с повече от 1 метър, товарът се
обозначава с червен флаг, а при движение през нощта - с бял светлоотразител или
с бяла светлина отпред и с червен светлоотразител или с червена светлина отзад.
(4) (Нова – ДВ, бр. 2 от 2018 г., в сила от 20.05.2018 г.) Министърът на транспорта,
информационните технологии и съобщенията, съгласувано с министъра на вътрешните
работи, определя с наредба условията и реда за укрепване на превозваните
товари./ вр. чл.8
пр.3/чл. 8. Укрепването на товара се
извършва по един или повече от следните стандарти: БДС ЕN 12195-1,
БДС ЕN 12195-2, БДС ЕN 12195-3, БДС ЕN 12195, БДС ЕN
12640, БДС ЕN 12642, БДС ЕN 283, ISO 1161 и ISO 1496, приложими към превозвания
товар и превозното средство. вр. чл.9 ал.4 и т.20.1.2.2 от Приложение
№ 1 от „Наредба № 7 от 27.ІV.2018г. на МТИТС/чл.9. (1) Службите за контрол по чл. 165, ал.
1 и чл. 166, ал.
1 от Закона за движението по пътищата съобразно компетентностите си
извършват контролни проверки за спазване на изискванията за обезопасяване на
товарите.(2) При проверките се установява дали при управлението на ППС,
включително при аварийни ситуации или маневри за потегляне при изкачване по
наклон или спускане, товарите:1. променят минимално положението си един спрямо
друг и спрямо стените или повърхностите на превозното средство;2. могат да
излязат извън товарното отделение или да излязат извън площта, определена за
товара.(3) Проверките се извършват чрез визуална оценка на правилното
използване на подходящи и в необходимия обем мерки за обезопасяване на товара.
Когато е целесъобразно, могат да се измерват силите на напрежение, да се
изчислява и ефикасността на обезопасяването и да се проверяват сертификатите по чл. 6, т. 3. (4)
Правилата, по които се извършва оценка дали са спазени изискванията за
обезопасяване на превозвания товар и видовете неизправности, свързани с
укрепването на товарите, са определени в приложение № 1. (5) Неизправностите, свързани с
укрепването на товари по ал. 4, се класифицират в три групи според степента на
риска, както следва: 1. незначителна неизправност – когато
товарът е бил обезопасен правилно, но е целесъобразно да се дадат препоръки за
безопасност от проверяващите органи;
2. значителна неизправност –
когато товарът не е бил обезопасен достатъчно и е възможно значителното му
изместване или преобръщане на части от него;
3. опасна неизправност –
когато безопасността на движението е пряко застрашена поради риск от изсипване,
разливане или изпадане на товара или на част от него или поради опасност,
произтичаща пряко от товара и застрашаваща живота или здравето на хората. (6) Когато са налице неизправности от повече
от една от групите по ал. 5, те се класифицират в групата на неизправностите с
най-висок риск от тях.(7) Когато
неизправностите са от една и съща група по ал. 5, но може да се очаква, че
въздействието на всяка от тях е по-силно поради комбинацията помежду им,
неизправностите се класифицират в следващата по степен на риска група
неизправности./
Въз основа на АУАН № 264555/26.ХІ.2019г. е издадено
Наказателно постановление № 34-0000172/05.ХІІ.2019год. на
Началник ОО”АА”-гр.Перник с което
на жалбоподателя е
наложено наказание: “Глоба” в размер на 500лева на
основание чл.177 ал.4
т.1 от ЗДвП/чл. 177. (1) Наказва се с глоба от 100
до 300 лв.: 1.
който управлява моторно превозно средство, след като е лишен от това право по
съдебен или административен ред;2. (изм. – ДВ, бр. 2 от 2018 г., в сила от
3.01.2018 г.) който управлява
моторно превозно средство, без да е правоспособен водач, без да притежава
свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада
управляваното от него моторно превозно средство, или след като е загубил
правоспособност по реда на чл. 157, ал. 4, или след като
свидетелството му за управление на моторно превозно средство е временно отнето
по реда на чл. 171, т. 1 или 4 или
по реда на чл. 69а от Наказателно-процесуалния кодекс,
или е обявено за невалидно, тъй като е изгубено, откраднато или повредено;3.
(изм. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм. и доп., бр. 77 от
2017 г., в сила от 26.09.2017 г., изм., бр. 2 от 2018 г., в сила от 3.01.2018
г.) собственик, длъжностно лице
или водач, който допуска или предоставя управлението на моторно превозно
средство на лице, което:а) не е правоспособен водач, не притежава свидетелство
за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него
моторно превозно средство, или което е лишено от право да управлява моторно
превозно средство по съдебен или административен ред, или свидетелството му за
управление е временно отнето по реда на чл. 171, т. 1 или 4 или
по реда на чл. 69а от Наказателно-процесуалния кодекс,
или свидетелството му е обявено за невалидно, тъй като е изгубено, откраднато
или повредено;б) е с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда и/или е
употребило наркотични вещества или техни аналози;4. (доп. - ДВ, бр. 54 от 2010
г.) който управлява моторно
превозно средство, спряно от движение, или състав от пътни превозни средства, в
който е включено спряно от движение пътно превозно средство, без разрешение на
службата за контрол на Министерството на вътрешните работи;5. който без
съответното разрешение провежда курсове за подготовка или допълнително обучение
на водачи;6. който постави върху пътните знаци, пътните светофари и другите
средства за сигнализиране предмети или устройства, които нямат отношение към
средствата за сигнализиране и към целта, за която се използват;7. който постави
плакати, агитационни материали, светещи тела, както и други средства за
привличане на вниманието, които наподобяват пътни знаци или други средства за
регулиране на движението, намаляват видимостта или ефективността на пътните
знаци и другите средства за регулиране на движението или заслепяват участниците
в движението;8. който с превозно средство прегради път с цел да попречи на
нормалното движение по него или на манифестация, процесия, състезание и други
подобни;9. който постави пътни знаци или други средства за сигнализиране в
нарушение на реда, определен с наредбата по чл. 3, ал. 3;10. длъжностно лице, което е
предупредено и не предприеме незабавно мерки за обезопасяване и отстраняване на
препятствие от пътя, застрашаващо движението;11. който, без да има право на
това, постави пътен знак, пътна маркировка или друго средство за организиране
движението по пътищата.(2) Наказва се с глоба от 100 до 500 лв.:1. (отм. - ДВ,
бр. 39 от 2011 г.); 2. който премахне, премести и повреди или унищожи поставен
на пътя пътен знак, без да е създадена опасност за живота или имуществото на
трети лица.(3) (Нова - ДВ, бр. 39 от 2011 г., изм., бр. 60 от 2012 г., в сила
от 7.08.2012 г., бр. 68 от 2013 г., в сила от 2.08.2013 г., бр. 14 от 2015 г.,
бр. 97 от 2017 г.) Наказва се с
глоба от 500 до 3000 лв. водач, който, без да спазва установения за това ред:1.
управлява пътно превозно средство с размери, маса или натоварване на ос, които
надвишават нормите, определени от министъра на регионалното развитие и
благоустройството;2. навлиза след пътен знак, забраняващ навлизането на моторно
превозно средство с размери, маса или натоварване на ос над означените. (4) Който управлява пътно превозно
средство с неукрепен товар в нарушение на изискванията на наредбата по чл. 127, ал. 4, се наказва с глоба от: 1. петстотин лева – при констатирани
незначителни неизправности при укрепването на товара; 2. хиляда лева – при констатирани
значителни неизправности при укрепването на товара;3. хиляда и петстотин лева –
при констатирани опасни неизправности при укрепването на товара.(5) (Предишна
ал. 3, доп. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., изм., бр. 60 от 2012 г., в сила от
7.08.2012 г., предишна ал. 4, доп., бр. 2 от 2018 г., в сила от 20.05.2018 г.) Когато нарушението по ал. 1, т. 1, 2 и
3 и ал. 2 е извършено повторно, наказанието е глоба от 300 до 1500 лв., а за
повторно нарушение по ал. 3 и 4 наказанието е глоба от 1000 до 5000 лв.(6)
(Нова – ДВ, бр. 77 от 2017 г., в сила от 27.12.2017 г., предишна ал. 5, бр. 2
от 2018 г., в сила от 20.05.2018 г.) На
лице, което не изпълни задължение по чл. 144, ал. 3 или по чл. 145, ал. 2, се налага глоба или
имуществена санкция в размер 200 лв./ за нарушение
чл.127 ал.4 от ЗДвП вр. чл.8 пр.3
вр. чл.9 ал.4 и т.20.1.2.2 от Приложение
№ 1 от „Наредба № 7 от 27.ІV.2018г. на МТИТС.
Свидетелите по акта-Л.А.П. и свидетеля К.Г.В. който в съдебно заседание, потвърждава направените
констатации по изготвения от него
АУАН но акосъсавиеля заявява,че няма никакъв
спомен. По делоо са риложени Заповед № 3263/25.ХІ.2019г.
При
постановяване на решението си състава се
запозна с всички, приложени по
административно наказателната преписка, писмени документи, които прие като
доказателства по делото.
При така
установената фактическа
обстановка, съдът направи следните правни изводи:
Производството,
предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен характер при което е необходимо да се
установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно
нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да-извършено ли е от
посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни,
като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.
Съставянето
на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент от
всяко административно
производство. Това е дейност от
процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване
зависи в голяма степен ефективността на
последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия
орган. Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен
орган, със съответния административно наказателен спор и се иска от него да се произнесе по същия, като
се внася твърдение, че е налице виновно извършено административно нарушение от
определен вид. Абсолютно задължително е
и в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното
постановление административното нарушение,
което е вменено във вина на
нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно, прецизно
и разбираемо, както и да съдържа всички обективни и субективни
признаци на посочената, като нарушена
норма от съответния нормативен акт. Също така следва да съществува правно единство
между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното
постановление.
Не на последно място съставеният акт за
установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени
в чл.42 от ЗАНН /”чл.42.Актът за установяване
на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и
фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта;3.
датата и мястото на извършване на нарушението;4. описание на нарушението и
обстоятелствата, при които е било извършено;
5. законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и
фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата,
единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен
граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил
такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата,
които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански
номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и
кому са поверени за пазене.”/.
Издаденото
въз основа на него наказателно постановление е необходимо да съдържа реквизитите, посочени в чл.57 от ЗАНН /”чл.57.(1)Наказателното
постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и
длъжността на лицето, което го е издало;2. датата на издаването и номерата на
постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името,
длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и
фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер;5.
описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата,
при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават;
6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и размера на
наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9. размера на
обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали наказателното постановление
подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/ и да бъде издадено от компетентен орган/Заповед № РД
08-249/15.V.15г.
и Заповед № 1003/30.ІХ.2019г.//.
В съответствие с разпоредбата на чл.43
ал.1 от ЗАНН процесния акт е подписан от актосъставителя както и от свидетеля по акта. Предявен е на
нарушителя за запознаване с неговото съдържание.
В графата му, предоставяща му
възможност да даде обяснения по
нарушението и да изложи възражения не се
констатираха такива.
При
спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН
на нарушителя е връчен препис от акта срещу
разписка.
Последващата
втора възможност за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил
на евентуалния нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН / чл. 44. (1)
Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му
нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или
веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е
възможно./ от която
жалбоподателя не се е възползувал.
Актът
за установяване на административно нарушение съдържа всички реквизити, визирани в разпоредбата на чл.42 от ЗАНН. Подписан
е от съставителя и от свидетеля. Предявен
е на нарушителя.
Задължително,
комулативно условие е спазването на процесуалните правила по чл.42 от ЗАНН /още
повече ако евентуални нарушения в
акта не могат да се преодолеят по реда
на чл.53 ал.2 от ЗАНН/, както и
правилата по чл.57 ал.1 ЗАНН.
Съдът,
извършвайки служебна проверка на съставения акт за установяване на
административно нарушение и издаденото въз основа на него наказателно
постановление направи следните правни
изводи:
Съгласно ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ§ 1. По смисъла на тази наредба "товар" са всички стоки,
които обикновено биха се поставили във или върху частта от превозното средство,
предназначена за превоз на товари, които не са постоянно прикрепени към него,
включително предмети в носители на товари, като касети, подвижни тела или
контейнери в превозни средства от НАРЕДБА № 7 от
27.04.2018 г. за укрепване на превозваните товари
Относно нарушението за което в процесното НП на
жалбоподателя е наложено наказание: “Глоба” в
размер на 500лева на основание
чл.177 ал.4 т.1 от ЗДвП
/чл. 177. …………. (4) Който управлява
пътно превозно средство с неукрепен товар в нарушение на изискванията
на наредбата по чл. 127, ал. 4, се наказва с глоба от: 1. петстотин лева – при
констатирани незначителни неизправности при укрепването на товара; 2. хиляда лева – при
констатирани значителни неизправности при укрепването на товара; 3. хиляда и
петстотин лева – при констатирани опасни неизправности при укрепването на
товара…………../ за нарушение
чл.127 ал.4 от ЗДвП/чл.127.…(4) Министърът на транспорта,
информационните технологии и съобщенията, съгласувано с министъра на вътрешните
работи, определя с наредба условията и реда за укрепване на превозваните
товари./ вр. чл.8
пр.3/чл.8.Укрепването на товара се
извършва по един или повече от следните стандарти: БДС ЕN 12195-1,
БДС ЕN 12195-2/....определя
изисквания за безопасност за закрепване с КОЛАНИ изработени от изкуствени
влакна с плоско тъкани ленти за многократно използване и комбинация за
закрепване с тъканни ленти за безопасен транспорт на стоки върху пътни превозни
средства....... /, БДС
ЕN 12195-3/...изисквания за
закрепване с ВЕРИГИ и комбинация на закрепване
с вериги за безопасен транспор върху товароносещи усройства,например
товарни авомобили и ремаркета,коио се използват по пътя или разположени върху
кораби или железопътни вагони....../,
БДС ЕN 12195, БДС ЕN 12640, БДС ЕN 12642, БДС ЕN 283, ISO 1161 и ISO 1496,
приложими към превозвания товар и превозното средство./ вр. чл.9 ал.4 и т.20.1.2.2 от Приложение № 1 от „Наредба
№ 7 от
27.ІV.2018г. на МТИТС/чл.9.…(4) Правилата, по които се извършва оценка дали са спазени изискванията
за обезопасяване на превозвания товар и видовете неизправности, свързани с
укрепването на товарите, са определени в приложение № 1. (5)
Неизправностите, свързани с укрепването на товари по ал.4, се класифицират в
три групи според степента на риска, както следва: 1. незначителна неизправност – когато товарът е бил обезопасен правилно, но е целесъобразно
да се дадат препоръки за безопасност от проверяващите органи; 2. значителна неизправност – когато
товарът не е бил обезопасен достатъчно и е възможно значителното му изместване
или преобръщане на части от него; 3. опасна неизправност – когато безопасността
на движението е пряко застрашена поради риск от изсипване, разливане или
изпадане на товара или на част от него или поради опасност, произтичаща пряко
от товара и застрашаваща живота или здравето на хората. (6) Когато са налице неизправности от повече
от една от групите по ал. 5, те се класифицират в групата на неизправностите с
най-висок риск от тях.(7) Когато
неизправностите са от една и съща група по ал. 5, но може да се очаква, че
въздействието на всяка от тях е по-силно поради комбинацията помежду им,
неизправностите се класифицират в следващата по степен на риска група
неизправности./ с изложена фактическа
обстановка /на 26.ХІ.2019год. около
11,10ч. на АМ „Струма“ 15-ти км.преди трети тунел посока
гр.Перник,извършва превоз на товари за
собствена сметка с Товарен автомобил „Ивеко Еврокарго” от Категория № 2 рег. №
Х 70 46ВС,собсвеност на фирма „Невен”ЕООД по маршру
Свиленград-София-Перник,видно от Заповед № 3263/26.ХІ.2019г. При извършената
проверка и изискание докумени се установи следното нарушение: 1.Водачът В. превозва с ППС
говарски печки,които НЕ са обезопасени правилно, липсват укрепващи колани, като неизправността на укрепването на товара е НЕзначителна…………………/,
е видно,че изложената фактическа
обстановка не съответства в пълен обем на вменената за нарушена разпоредба,предвид
следното:
І.Видно
от посочената за нарушена разпоредба
чл.127 ал.4 от ЗДвП вр. чл.8 пр.3/чл.8.Укрепването на товара се
извършва по един или повече от следните стандарти: БДС ЕN 12195-1,
БДС ЕN 12195-2/....определя
изисквания за безопасност за закрепване с КОЛАНИ изработени от
изкуствени влакна с плоско тъкани ленти за многократно използване и комбинация
за закрепване с тъканни ленти за безопасен транспорт на стоки върху пътни
превозни средства....... /, БДС
ЕN 12195-3/...изисквания за
закрепване с ВЕРИГИ и комбинация на закрепване с вериги за безопасен транспор върху
товароносещи усройства,например товарни авомобили и ремаркета,коио се използват
по пътя или разположени върху кораби или железопътни вагони....../, БДС ЕN 12195, БДС ЕN 12640, БДС ЕN
12642, БДС ЕN 283, ISO 1161 и ISO 1496, приложими към превозвания товар и
превозното средство./
вр. чл.9 ал.4 и т.20.1.2.2 от Приложение
№ 1 от „Наредба № 7 от 27.ІV.2018г. на МТИТС/чл.9.…(4)
Правилата, по които се извършва оценка дали са спазени изискванията за
обезопасяване на превозвания товар и видовете неизправности, свързани с
укрепването на товарите, са определени в приложение № 1. (5)
Неизправностите, свързани с укрепването на товари по ал.4, се класифицират в
три групи според степента на риска, както следва: 1. незначителна неизправност – когато товарът е бил обезопасен правилно, но е целесъобразно
да се дадат препоръки за безопасност от проверяващите органи; 2. значителна неизправност – когато
товарът не е бил обезопасен достатъчно и е възможно значителното му изместване
или преобръщане на части от него; 3. опасна неизправност – когато
безопасността на движението е пряко застрашена поради риск от изсипване,
разливане или изпадане на товара или на част от него или поради опасност,
произтичаща пряко от товара и застрашаваща живота или здравето на хората......./
по отношение
разпоредбата на чл.8 пр.3 и визираното предложение-същата не кореспондира на изложената фактическа
обстановка/.....При извършената проверка и
изискание докумени се установи следното
нарушение: 1.Водачът В. превозва с ППС говарски печки,които НЕ са
обезопасени правилно, липсват укрепващи
колани, като неизправността на укрепването
на товара е НЕзначителна…………………/,която съответства на пр.2,
а не како е посочено. Процесноо ”разминаване” неминуемо води до накърняване
право на защита респ. до незаконосъобразност на процесния ак и същия, следва да
бъде отменен.
ІІ.Видно от другата посочена за накърнена
разпоредба- чл.9 ал.4 от „Наредба № 7 от 27.ІV.2018г. на МТИТС и изложена
фактология/.....При извършената проверка и
изискание докумени се установи следното
нарушение: 1.Водачът В. превозва с ППС говарски печки,които НЕ са
обезопасени правилно, липсват укрепващи колани, като неизправността на укрепването на товара е НЕзначителна…………………/,е използвано понятие не
свързано с неговата същост,която е посочена в т.1 и с която липсва каквао и да
е връзка и в двата акта. Наложително е било посочване на въпросната точка с
оглед използване на понятие от същата и не фиксирана в процесние актове,която
пък от своя страна дава различна класификация на процесните нарушения респ. размер на санкция. Въпросните нарушения псочени по горе накърнява
правото на защита на жалбоподателя и водят до обоснован извод за
незаконосъобразност в който смисъл процесния ак следва да бъде отменен.
С оглед на горното,състава счита,че процесното НП,следва да бъде
отменено, като незаконосъобразно такова.
Водим
от горното и на
основание чл.63 ал.1 от ЗАНН,
Р Е Ш И
ОТМЕНЯВА Наказателно постановление № 34-0000172/05.ХІІ.2019год. на
Началник ОО”АА”-гр.Перник с което
на жалбоподателя С.А.В.-ЕГН **********
е наложено наказание: “Глоба” в
размер на 500лева на основание
чл.177 ал.4 т.1 от ЗДвП за
нарушение чл.127 ал.4 от ЗДвП вр. чл.8
пр.3 вр. чл.9 ал.4 и т.20.1.2.2 от Приложение № 1 от
„Наредба № 7 от 27.ІV.2018г. на МТИТС.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване,
по реда на Административно
процесуалния кодекс-Глава ХІІ, пред Пернишки Административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на
страните.
ВЯРНО С
ОРИГИНАЛА