Определение по дело №479/2020 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 15 септември 2020 г. (в сила от 24 ноември 2020 г.)
Съдия: Ирена Илкова Янкова
Дело: 20207240700479
Тип на делото: Частно административно дело
Дата на образуване: 3 август 2020 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е  № 326

 

 гр.Стара Загора, 15.09.2020г.

 

 

Старозагорският административен съд, в закрито заседание на петнадесети септември през две хиляди и двадесета година, III състав:

 

                                                   СЪДИЯ: ИРЕНА ЯНКОВА

 

при участието на секретаря......................................................, като разгледа адм.д. №  479 по описа за 2020 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.60,ал.1 от Административно-процесуалния кодекс  /АПК

 

Образувано е по жалба на „ Евиданс инженеринг „ ООД, представляващ „ Крам  Щрабаг ЕВИ МСМ ДЗЗД против разпореждане за допускане на предварително изпълнение на решение № 146 по протокол № 12 от 29.07.2020 година на общински съвет –Чирпан. Релевират се доводи, че същото е необосновано, постановено в противоречие с приложимите правни норми , процесуалните правила и целта на закона Обосновава правния си интерес, че решението е насочено срещу него в качеството му на търговец и водещ партньор в консорциума „ Крам Щрабаг ЕВИ МСМ ДЗЗД . Твърди че  бил сключен договор за обществена поръчка № 115 от 01.07.2013 година , за което било завадено МАД № 13/2019 година по описа на АС на БТПП и били предприети действия по извънсъдебно решаване на спора  с подписване на договор за спогодба, предмет на обсъждане и приемане от ОС Чирпан Твърди че, „ СТРАБАГ АГ Австрия не притежавало активна легитимация  за сключване на спогодбата С плащането в полза  на СТРАБАГ АГ община Чирпан не би се освободила от задълженията си към останалите съдружници в консорциума „ Страбаг”  АГ Австрия не било упълномощено от останалите съдружници да сключва спогодби и по този начин увреждало консорциума и представляваното от него дружество. Мотивираното решение за допуснато предварително изпълнение било немотивирано, необосновано и незаконосъобразно. С подборно изложени в жалбата доводи е направено искане за отмяна по разпореждането на предварителното изпълнение на решение № 146 по протокол № 12 от 29.07.2020 година на общински съвет –Чирпан

 

След преценка на материалите по делото съдът намира , че разпореждането на предварителното изпълнение на решение № 146 по протокол № 12 от 29.07.2020 година на общински съвет –Чирпан.  е незаконосъобразно:

 

С процесното решение с т. 1 и т.2 се одобрява договора за спогодба и се дава съгласие за   сключването  на спогодба. Към решението е приложен и договор за спогодба /стр 184 -186 от делото/ Според част 3 от оспореното решение на Общински съвет Чирпан упълномощава кмета на община Чирпан да сключи спогодба

Същото се отнася  т. 4 с което Общински съвет гр. Чирпан е дал съгласие да се оттеглят исковете, предявени по МАД № 13/19 година по  описа на АС при БТПП. Мотиви за допуснато предварително изпълнение на решението ,  че от закъснението на изпълнението може да последва значително или трудно поправима вреда

Съдът намира, че не са налице условията на чл. 60, ал.1 от АПК, , за допускане на предварително изпълнение на  решение № 146 по протокол № 12 от 29.07.2020 година на общински съвет –Чирпан Мотивите, изложени в решението, не установяват наличие на предпоставките по чл. 60, ал.1 от АПК, а именно - предварителното изпълнение да е допуснато, за да се осигури животът или здравето на гражданите, да се защитят особено важни държавни или обществени интереси, при опасност, че може да бъде осуетено или сериозно затруднено изпълнението на акта или ако от закъснението на изпълнението може да последва значителна или трудно поправима вреда, или по искане на някоя от страните - в защита на особено важен неин интерес.

За да е допустимо и законосъобразно предварителното изпълнение на административния акт, трябва да се установява такава пряка причинна зависимост от момента на изпълнение на административния акт, че по-късното му изпълнение да създава вероятност за настъпване на значителна или трудно поправима вреда. Ако такава зависимост не съществува, то и предварителното изпълнение не следва да се допуска, дори и самият акт да е издаден за осигуряване на ценност или интерес по чл. 60, ал.1 от АПК. В този смисъл, съдът намира за основателни оплакванията на жалбоподателя, инвокирани в жалбата, както и намира, че действително, допуснатото предварително изпълнение на акта не е мотивирано по никакъв начин. Същевременно, прилагайки чл. 60, ал.1 от АПК, административният орган има задължение не само да изпише в акта нормата на чл. 60, ал.1 от АПК, но и да изложи конкретни факти и обстоятелства, които именно да налагат да бъдат предприети неотложни действия за промяна на съществуващото до издаване на акта фактическо положение или казано по - друг начин, наличието на някоя от изчерпателно изброените в чл. 60, ал.1 от АПК хипотези при всички случаи следва да бъде мотивирано и подкрепено с доказателства, а в тежест на административния орган е да установи по несъмнен начин обстоятелствата, съставляващи конкретната предпоставка по чл. 60, ал.1 от АПК и обуславящи необходимост от допускане на предварително изпълнение на административния акт преди влизането му в сила. Бланкетното посочване в разпореждането за допускане на предварително изпълнение на част от основанията по чл. 60, ал.1 от АПК, както това е сторено в случая, е равнозначно всъщност на липса на мотиви, което от своя страна най - напред препятства възможността за съдебен контрол за законосъобразност на това разпореждане, Настоящият състав намира, освен това, че в конкретния случай липсват доказателства, а не са посочени конкретни обстоятелства или факти, които да обуславят или дори да предполагат по някакъв начин да е налице възможна опасност, че може да бъде осуетено или затруднено изпълнението на акта, което също прави неоснователно допускането на предварително изпълнение и съставлява основание за отмяна на разпореждането, с което то е допуснато.

Ето защо, по изложените по - горе съображения съдът намира, че разпореждането за допускане на предварително изпълнение на решение № 146 по протокол № 12 от 29.07.2020 година на общински съвет –Чирпан е незаконосъобразно, поради което и като такова, същото следва да бъде отменено.

 

 

 

 

Мотивиран от така изложеното и на основание чл. 60, ал.6 от АПК, Административният съд

 

 

 

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

 

 

 

ОТМЕНЯ Разпореждането, с което е допуснато предварително изпълнение на решение № 146 по протокол № 12 от 29.07.2020 година на общински съвет –Чирпан

 

Определението може да се обжалва с частна жалба пред Върховния административен съд, в 7/седем/ - дневен срок от съобщаването или връчването му на страните

 

 

                                                                    СЪДИЯ: