Р Е
Ш Е Н
И Е
Номер
1557/6.8.2019г. Година 2019 Град Варна
В ИМЕТО НА НАРОДА
Варненският
районен съд тридесет и осми
състав
На
първи август Година две хиляди и деветнадесета
В
публичното съдебно заседание в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ
: РОСИЦА ШКОДРОВА
като разгледа докладваното от Председателя
наказателно административен характер дело номер 3160 по описа за две хиляди и
деветнадесета година.
Р Е
Ш И:
ИЗМЕНЯ НП № 423495-F477798/28.03.2019г. на
Началник на отдел „Оперативни дейности“ – Варна в ЦУ на НАП, с което на „Г.Д.5“ ЕООД
е наложено административно наказание ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в размер на 700
лева на основание чл.185 ал.2 вр. ал.1 от ЗДДС като
НАМАЛЯВА размера на наложеното административно наказание ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ от
700 лева на 500 лева.
Решението подлежи на касационно обжалване пред
ВАС в 14-дневен срок от получаване на съобщението за изготвяне на мотивите.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ:
МОТИВИ: Производството е образувано по жалба
на санкционираното дружество против НП № 423495-F477798/28.03.2019г. на
Началник на отдел „Оперативни дейности“ – Варна в ЦУ на НАП, издадено на
основание чл.53, вр. чл.83 ЗАНН.
С жалбата се счита, че е наложено наказание със
завишен размер. Сочи се, че дружеството не извършва дейност , както и че се
касае за извършено нарушение за първи път. Формулира се искане за намаляване
размера на наказанието.
В съдебно
заседание не се явява представляващ дружеството.
Представител
на въззиваемата страна оспорва жалбата.
В
пледоарията си по съществото на делото моли съда да потвърди наказателното
постановление като правилно и законосъобразно.
След
преценка на събраните доказателства по делото, съдът прие за установено от
фактическа страна следното :
На 01.03.2019
год. служители към ТД на НАП – Варна
извършили проверка в обект- склад за търговия на едро и дребно с
хранителни стоки, находящ се в гр. Варна, ул. „Перун
1“, стопанисван от „Г.Д.5“ ЕООД.
По време на
проверката проверяващите установили наличните парични средства, които възлизали
на 416,48 лева. Изведен бил междинен финансов отчет от функциониращото в обекта
ЕКАФП, който показвал реализиран оборот от 0,00 лева. Не били установени отразени в ЕКАФП като
„служебно въведени“ или „служебно изведени“ суми.
Така
проверяващите установили разлика от +416,48 лева, за която не било изпълнено
задължението , извън случаите на продажби, да се регистрира във фискално
устройство всяка промяна в касовата наличност чрез операцията „служебно
въведени“ суми .
В
изготвения опис на парични средства не била обяснена разликата.
Представляващ
търговеца бил поканен да се яви в ТД НАП .
На 18.03.2019
год. бил съставен акт за установяване на административно нарушение срещу „Г.Д.5“
ЕООД, в съдържанието на който подробно били описани резултатите от извършената
проверка. Били посочени обстоятелствата на извършване на нарушението и правната
му квалификация. Екземпляр от акта за установяване на административно нарушение
бил връчен на представляващ дружеството, който не вписал в съдържанието му наличие на възражения. Възражения постъпили в законоустановения
срок, но били преценени като неоснователни.
Впоследствие, на 28.03.2019г. въз основа на
акта било издадено НП, видно от съдържанието на което административно
наказващият орган изцяло е възприел описаното от данъчните служители по
отношение на фактическата обстановка. На нарушението била дадена правна
квалификация по чл.33 ал.1 от Наредба
№Н-18/13.12.2006г. на МФ. За извършеното административно нарушение било
наложено административно наказание над минимално предвидения в чл.185 ал.2 вр. ал.1 от ЗДДС размер.
Горната фактическа обстановка се потвърждава от
събраните по делото доказателства –писмените такива, приложени по АНП и
приобщени към доказателствата по делото. Фактическата обстановка е безспорна
между страните.
Съдът намира, че НП е правилно и
законосъобразно издадено при спазване на процедурите по ЗАНН. При съставяне на
акта за установяване на административно нарушение е спазен тримесечния срок за
съставянето му. Спазен е и срока за възражения по акта, като НП е издадено в
шестмесечния преклузивен срок за издаването му.
Проверяващите обективно, всестранно и пълно са
изяснили фактическата обстановка по административно наказателната преписка и са
събрали безспорни доказателства за извършеното административно нарушение, след
което са пристъпили към съставяне на акт за установяване на административно
нарушение.
Административно наказващият орган правилно е
приел, че се касае за нарушение на разпоредбите на Наредба№Н-18/13.12.2006г. и
ЗДДС и е издал атакуваното НП, като на
база на събраните по преписката доказателства е дал правилна правна
квалификация на извършеното нарушение и правилно е определил санкционната норма
на чл.185 ал.2 от ЗДДС, която следва да намери приложение.
Съдът
намери, че при определяне на наказанието, което следва да се наложи съобразно
разпоредбите на ЗДДС наказващият орган не е съобразил извършването на нарушение
за първи път, поради което санкция в
минималния размер би способствала за постигане на правомерно поведение в
бъдеще. В този смисъл и съдът намери, че наказанието имуществена санкция е
неправилно определено по своя размер и следва да бъде намалено до установения в
закона минимум.
След като
констатира, че са налице основания за намаляване размера на наложеното
административно наказание, съдът измени наказателното постановление, като
намали имуществената санкция до предвидения в закона минимален размер .
Водим от горното, съдът постанови решението си.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: