Решение по дело №1155/2023 на Софийски градски съд

Номер на акта: 268
Дата: 20 февруари 2024 г.
Съдия: Илиана Станкова
Дело: 20231100901155
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 19 юни 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 268
гр. София, 20.02.2024 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, ТО VI-26, в публично заседание на
двадесет и шести януари през две хиляди двадесет и четвърта година в
следния състав:
Председател:Илиана Станкова
при участието на секретаря Виктория Цв. Каменова
като разгледа докладваното от Илиана Станкова Търговско дело №
20231100901155 по описа за 2023 година
Предявени са от „Г.Х.“ ЕООД и „Р. 1” ЕООД, в качеството им на
съдружници в ДЗЗД „Пътно поддържане област Смолян“, искове срещу
Агенция „Пътна инфраструктура“ за заплащане на сумата от 1337588,35 лева
представляваща обезщетение за забава в плащането на суми по договор за
обществена поръчка. Вземания се претендират от ищците в съотношение 98
% - сумата от 1 310 836,58 лева за „Г.Х.“ ЕООД и 2% - сумата от 26751,76 за
„Р. 1” ЕООД.
В исковата молба се твърди, че ищците били съдружници в ДЗЗД
„Пътно поддържане област Смолян“ и като такива сключили с ответника
Агенция „Пътна инфраструктура“ Договор № РД-38-5/20.11.2019 г. за
възлагане на обществена поръчка с предмет „Определяне на изпълнител за
извършване /превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи
при аварийни ситуации/ на републиканските пътища по обособени позиции
територията на южен централен район, стопанисван от АПИ, съгласно чл. 19,
ал. 1, т. 1 от Закона за пътищата, за обособена позиция № 4“, който бил със
срок от 60 месеца. В изпълнение на сключения с ответника договор
дружествата-изпълнители извършили множество работи/дейности по
превантивно, текущо и зимно поддържане на републиканските пътища, както
и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации за времето от
датата на сключване на процесния договор до предявяването на исковата
молба, за което били съставени всички необходими сертификати, с
одобряването на които работата се счита за приета от страна на възложителя
и като към момента на предявяване на иска е налице 100 % плащане на
всички главници по издадени фактури, но същото не е извършено в срок, като
1
подробно в исковата молба сочат периода на забавата по всяко отделна
фактура, както следва:
1. По фактура 52/04.02.2022 г. за забава за периода 10.03.2022 – 15.05.2022
г. – лихва в размер на 592,58 лева
2. По фактура 53/04.02.2022 г. за забава за периода 10.03.2022 – 15.05.2022
г. – лихва в размер на 49.87 лева.
3. По фактура 54/16.02.2022 г. за забава за периода 20.03.2022 – 04.05.2022
г. – лихва в размер на 207 лева
4. По фактура 58/03.05.2022 г. за забава за периода 05.03.2022 – 13.02.2022
г. – лихва в размер на 1639,17 лева.
5. По фактура 59/03.05.2022 г. за забава за периода 05.06.2022 – 22.12.2022
г. – лихва в размер на общо 195,34 лева.
6. По фактура 60/03.05.2022 г. за забава за периода 05.06.2022 – 13.02.2023
г. – лихва в размер на 1158,57 лева.
7. По фактура 75/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 10 029,99 лева
8. По фактура 76/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 2178,68 лева
9. По фактура 77/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 3604,10 лева.
10. По фактура 78/20.12.2022 г. за забава за периода 22.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 998,54 лева.
11. По фактура 79/ 20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5182,37 лева.
12. По фактура 80/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5051,69 лева.
13. По фактура 81/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5145,51 лева.
14. По фактура 82/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 4919,85 лева.
15. По фактура 83/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 4996,97 лева
16. По фактура 84/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5371,54 лева
17. По фактура 85/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
2
г. – лихва в размер на 484,83 лева.
18. По фактура 86/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 27034,19 лева
19. По фактура 87/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 7341,22 лева
20. По фактура 88/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 6637,53 лева.
21. По фактура 89/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 10538,77 лева.
22. По фактура 90/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 24354,17 лева
23. По фактура 91/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 4417,14 лева
24. По фактура 92/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 555,40 лева
25. По фактура 93/23.12.2022 г. за забава за периода 23.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 22240,77 лева
26. По фактура 94/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 49887,42 лева
27. По фактура 95/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 110844,84 лева
28. По фактура 96/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 123451,02 лева
29. По фактура 97/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 127407,61 лева
30. По фактура 98/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 230704,34 лева
31. По фактура 99/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 271878,58 лева
32. По фактура 100/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 12421,02 лева
33. По фактура 101/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 66158,86 лева
34. По фактура 102/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 187092,33 лева
3
35. По фактура 103/18.01.2023 г. за забава за периода 18.02.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 349,19 лева
36. По фактура 104/08.03.2023 г. за забава за периода 08.04.2023 – 11.04.2023
г. – лихва в размер на 2466,41 лева
Ищецът „Г.Х.“ ЕООД претендира разноски.
Ответникът Агенция „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ оспорва
предявените искове. Твърди, че с решение на Народното събрание на
Република България за предприемане на действия от Агенция „Пътна
инфраструктура“ за осъществяване на дейностите пo поддържане на
републиканската пътна мрежа, прието на 20 април 2022 г., обн. ДВ, бр. 32 от
26.04.2022 г., бил установен нов ред за извършване на плащания от страна на
Агенция „Пътна инфраструктура“ на всички финансови задължения пo
договорите за извършване на поддържане (превантивно, текущо, зимно и
ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации), сред които
попадал и процесният договор. Съгласно т. 1 от цитираното решение,
Агенцията следвало да заплати от утвърдения си бюджет за 2022 г. 50 на сто
от всичките си финансови задължения, възникнали по изпълнени дейности,
сертифицирани до момента на влизане в сила на решението, възлагани въз
основа на договорите за извършване на поддържане (превантивно, текущо,
зимно и ремонтновъзстановителни работи при аварийни ситуации) на
републикански пътища, включително ремонти на отделни пътни участъци,
ремонт на мостови съоръжения и тунели. Редът за плащането на останалата
част от всички фактури по посочените договори бил залегнал в т. 2 от
цитираното решение на Народното събрание и предвиждал останалите 50 на
сто от всички финансови задължения на АПИ по т. 1, вьзникнали по
изпълнени дейности, сертифицирани до момента на влизане в сила на това
решение, да се извършват след решение на Народното събрание, въз основа
на доклад, изготвен от междуведомствената работна група за установяване на
изпълнените дейности и становище на парламентарната Комисия по
регионална политика, благоустройство и местно самоуправление. Сочи, че
фактическият състав за извършване на втората част от плащането не бил
осъществен, тъй като следвало да завърши с последващо решение на
Народното събрание на Република България, което да бъде въз основа на
доклад на посочената междуведомствена работна група и становище на
парламентарната комисия по регионална политика, каквото решение
липсвало. Излага доводи, че е бил в обективна невъзможност да изпълни
задължението си, поради което е налице основание за освобождаването му от
отговорност на основание чл. 81, ал.1 ЗЗД. Твърди, че с Решение 15/
28.11.2022 г. на Конституционния съд , влязло в сила на 10.12.2022 г.
Решението на НС, прието на 20 април 2022 г., обн. ДВ, бр. 32 от 26.04.2022 г.,
е обявено за противоконституционно, но същото е действало до обявяването
му за противоконституционно и е било задължително за всички държавни
органи.
Оспорва да е налице забава в плащането по първата посочена от
ищците фактура, тъй като със Споразумение изх. № 53-00-11460/08.11.2021 г.
срокът за плащане е бил продължен до 30.06.2022 г., а плащането по тази
фактура е извършено на 16.05.2022 г. Оспорва и правилното определяне на
срока на забавата, от там и размера на иска. Претендира разноски.
4
В допълнителна искова молба ищците поддържат предявените
искове. Твърдят, че с Решение № 15/28.11.2022 г. Конституционният съд на
Република България, постановено по конституционно дело № 10/2022г. е
обявил Решение на НС от 20.04.2022 г. за предприемане на действия от
Агенция "Пътна инфраструктура" за осъществяване на дейностите по
поддържане на републиканската пътна мрежа, Обн., ДВ, бр. 32 от 26.04.2022
г. за противоконституционно. Излагат доводи, че произтичащите от това
решение последици са, че обявените за противоконституционни
ненормативни актове, какъвто е настоящият, са невалидни от приемането или
издаването им, съгласно Решение № 3/28.04.2020 г., постановено по
Конституционно дело № 5/2019 г. на Конституционния съд на Република
България, което означавало, че решение на НС от 20.04.2022 г. не се прилага
от момента на неговото приемане. Считат, че поради горното липсва
обективна пречка за ответника да изпълни задълженията по договора в срок.
В отговора на допълнителна искова молба ответникът сочи, че
съобразно чл. 86, ал.2 от Конституцията на Р.България е бил длъжен да се
съобрази с решението на НС.
Съдът, като съобрази събраните доказателства, достигна до
следните фактически и правни изводи:
Предявен е иск с правно основание чл. 86 ЗЗД.
Наличието на облигационни отношения между страните по
Договор № РД-38-5/20.11.2019г. за възлагане на обществена поръчка с
предмет, посочен в исковата молба, точното му изпълнение от страна на
ищците и възникването на вземания за главен дълг, не са спорни между
страните и кореспондират със събраните по делото писмени доказателства и
приетата счетоводна експертиза, поради което съдът ги приема за установени
по делото.
Съгласно чл. 6, ал.3 от договора, възложителят извършва плащане
в 30-дневен срок след представяне на фактура на база одобрения от
възложителя сертификат.
С допълнително споразумение № 53-00-11460/08.11.2021 г.,
сключено между Агенция „Пътна инфраструктура“, от една страна и ДЗЗД
„Пътно поддържане област Смолян“, от друга, страните са установили
дължимите и изискуеми към тази дата суми по договора за основни и
допълнителни дейности. В чл. 2.4 страните са констатирали, че са възложени
по задание на възложителя работи/дейности, които следва да бъдат
довършени/сертифицирани след подписване на настоящото споразумение или
консервирани, в случай че не могат да бъдат приключени в уговорения от
страните срок на действие на договора /приложение № 3/. В чл.3.3 е
предвидено, че дължимите суми за заплащане на работите по т.2.4, описани в
приложение 3, ще бъдат заплатени от възложителя след одобряване на
бюджета на МРРБ за изплащане на същите от Народното събрание на
Р.България, но не по-късно от 30.06.2022 г. Според чл. 3.4 възложеното зимно
и аварийно поддържане за сезон 2021/2022 г. ще бъде заплащано текущо при
условията на договора. В чл.3.5 страните са се съгласили, че ако
възложителят осигури финансиране на вече сертифицирани, но неплатени
суми в т.2.4 възложителят се задължава да приеме издадена фактура от
изпълнителя, съгласно чл. 6.3 от договора и с това да удостовери
ликвидността на плащането й. В чл. 5.1 страните са се съгласили договорът да
5
се прекрати по взаимно съгласие, считано от 30.06.2022 г.
С допълнително споразумение № 53-00-5115/12.05.2022 г.,
сключено между Агенция „Пътна инфраструктура“, от една страна и ДЗЗД
„Пътно поддържане област Смолян“, от друга, страните са се съгласили, че с
оглед приетото Решение от 20.04.2022 г. на Народното събрание на
Р.България за предприемане на действия от Агенция „Пътна инфраструктура“
за осъществяване на дейности по поддържане на репибликанската пътна
мрежа, обн. В ДВ 32/26.04.2022 г. следва да се приложи чл. 116, ал.1, т.3 ЗОП,
тъй като са налице обстоятелства, които при полагане на дължимата грижа от
възложителя той не е могъл да предвиди. В чл. 1 от споразумението е прието,
че с подписването му страните се съгласяват договорът да се прекрати по
взаимно съгласие, считано от датата на подписване на нов договор по
обявената нова обществена поръчка, но не по късно от 30.09.2022 г. и по този
начин се заличава чл. 5.1 от споразумение № 53-00-11460/08.11.2021 г. В чл. 3
страните са се съгласили, че започнатите и недовършени дейности,
възложени въз основа на действащия към момент договор за извършване на
поддържане, ще бъдат своевременно и напълно завършени.
Фактури с №№ 52/04.02.2022 г., 53/04.02.2022 г., 54/16.02.2022 г.,
касаят текущи работи по договора, а не дейности, обхванати от приложение
№ 3 към споразумение от 08.11.2021 г., поради което падежът на тези
вземания се определя съобразно правилото на чл. 6.3 от договора - изтичане
на 30 дни от представяне на фактурата на възложителя за одобрение с
приложен сертификат.
Останалите вземанията, по които се претендира лихва за забава,
касаят дейности, обхванати от приложение 3 към споразумение от 08.11.2021
г. Фактурите са с дата на издаване след дата 30.06.2022 г., като исковата
претенция за лихва за забава е за период на забава следващ изтичането на 30
дни от датата на приемане на съответната фактура със сертификат. В тази
смисъл е и волята на страните при систематично тълкуване разпоредбите на
чл. 3.3 и чл.3.5 от споразумението, сключено на 08.11.2021 г.
Спорен между страните е въпросът относно наличието на
обективни обстоятелства изключващи отговорността на ответника за забавено
изпълнение.
Според чл. 81, ал. 1 ЗЗД длъжникът не отговаря, ако
невъзможността за изпълнение се дължи на причина, която не може да му се
вмени във вина. Ответникът се позовава на обективна пречка за изпълнение,
въведена с приетото решение на Народното събрание от 20.04.2022 г., с което
е предвиден допълнителен елемент, обуславящ изпълнението на изискуемите
задълженията на АПИ - решение на Народното събрание, прието въз основа
на доклад, изготвен от междуведомствената работна група за установяване на
изпълнените дейности и становище на парламентарната Комисия по
регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
С Решение 15/ 28.11.2022 г. на Конституционния съд , влязло в
сила на 10.12.2022 г., Решението на НС, прието на 20 април 2022 г., обн. ДВ,
бр. 32 от 26.04.2022 г., е обявено за противоконституционно.
В Решение на КС № 3/28.04.2020 г. по к. д. № 5/2019 г., обн., ДВ,
бр. 42 от 12 май 2020 г., е прието, че „обявените за противоконституционни
ненормативни актове - закони във формален смисъл, решения на Народното
събрание и укази на президента - са невалидни от приемането или издаването
6
им.“ Ето защо отмененото решение на Народното събрание, прието на 20
април 2022 г., обн. ДВ, бр. 32 от 26.04.2022 г., следва да се приеме за
невалидно от момента на приемането му. Същото не е породило правни
последици и не обосновава наличието на обективна невъзможност за
изпълнение, която да освобождава ответника от последиците на допуснатата
забава.
Предвид изложеното, съдът намира, че не е налице хипотезата на
чл. 81, ал. 1 ЗЗД.
От заключението на приетата счетоводна експертиза се
установява, че процесните фактури са осчетоводени от страните, като с оглед
датата на плащане и уговорения в чл. 6.3 от договора срок за плащане и
съобразно посоченото по-горе тълкуване на разпоредбите на 3.3 и чл.3.5 от
споразумението, сключено на 08.11.2021 г., общият размер на лихвата за
забава върху процесните фактури е в размер на 1 337 588,35 лева, равен на
исковата сума поотделно и общо.
Ответникът не твърди и доказва да е погасил така възникналото
акцесорно вземане, поради което предявеният иск следва да бъде уважен.
По разноските.
При този изход от делото, ответникът следва да бъде осъден да
заплати на ищеца „Г.Х.“ ЕООД сторените от него разноски по делото в
размер на 107 904,00 лева.
РЕШИ:
ОСЪЖДА АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА“, ЕИК:
*******, с адрес: гр. София, бул. ******* да заплати на „Г.Х.“ ЕООД , ЕИК:
******* сумата от 1 310 836,58 лева, представляваща 98 % /съобразно
участието на дружеството в ДЗЗД „Пътно поддържане област Смолян“/ и на
„Р. 1” ЕООД , ЕИК: ******* сумата от 26 751,76 лева представляваща 2 %
/съобразно участието на дружеството в ДЗЗД „Пътно поддържане област
Смолян“/ от дължимо обезщетение за забава в плащането на суми по Договор
за обществена поръчка № РД-38-5/20.11.2019 г. за възлагане на обществена
поръчка с предмет „Определяне на изпълнител за извършване /превантивно,
текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации/
на републиканските пътища по обособени позиции територията на южен
централен район, стопанисван от АПИ, съгласно чл. 19, ал. 1, т. 1 от Закона за
пътищата, за обособена позиция № 4“, по фактури с номера и за забава, както
следва:
По фактура 52/04.02.2022 г. за забава за периода 10.03.2022 – 15.05.2022
г. – лихва в размер на 592,58 лева
По фактура 53/04.02.2022 г. за забава за периода 10.03.2022 – 15.05.2022
7
г. – лихва в размер на 49.87 лева.
По фактура 54/16.02.2022 г. за забава за периода 20.03.2022 – 04.05.2022
г. – лихва в размер на 207 лева
По фактура 58/03.05.2022 г. за забава за периода 05.03.2022 – 13.02.2022
г. – лихва в размер на 1639,17 лева.
По фактура 59/03.05.2022 г. за забава за периода 05.06.2022 – 22.12.2022
г. – лихва в размер на общо 195,34 лева.
По фактура 60/03.05.2022 г. за забава за периода 05.06.2022 – 13.02.2023
г. – лихва в размер на 1158,57 лева.
По фактура 75/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 10 029,99 лева
По фактура 76/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 2178,68 лева
По фактура 77/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 3604,10 лева.
По фактура 78/20.12.2022 г. за забава за периода 22.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 998,54 лева.
По фактура 79/ 20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5182,37 лева.
По фактура 80/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5051,69 лева.
По фактура 81/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5145,51 лева.
По фактура 82/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 4919,85 лева.
По фактура 83/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 4996,97 лева
По фактура 84/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 5371,54 лева
По фактура 85/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 484,83 лева.
По фактура 86/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 27034,19 лева
По фактура 87/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 7341,22 лева
8
По фактура 88/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 6637,53 лева.
По фактура 89/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 10538,77 лева.
По фактура 90/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 24354,17 лева
По фактура 91/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 4417,14 лева
По фактура 92/20.12.2022 г. за забава за периода 21.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 555,40 лева
По фактура 93/23.12.2022 г. за забава за периода 23.01.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 22240,77 лева
По фактура 94/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 49887,42 лева
По фактура 95/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 110844,84 лева
По фактура 96/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 123451,02 лева
По фактура 97/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 127407,61 лева
По фактура 98/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 230704,34 лева
По фактура 99/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 271878,58 лева
По фактура 100/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 12421,02 лева
По фактура 101/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 66158,86 лева
По фактура 102/03.01.2023 г. за забава за периода 03.02.2023 – 04.05.2023
г. – лихва в размер на 187092,33 лева
По фактура 103/18.01.2023 г. за забава за периода 18.02.2023 – 08.03.2023
г. – лихва в размер на 349,19 лева
По фактура 104/08.03.2023 г. за забава за периода 08.04.2023 – 11.04.2023
г. – лихва в размер на 2466,41 лева.
АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА“, ЕИК: *******, с
9
адрес: гр. София, бул. ******* да заплати на „Г.Х.“ ЕООД, ЕИК: ******* на
основание чл. 78, ал.3 ГПК сумата в размер на 107 904,00 лева – разноски.
Решението подлежи на обжалване пред Софийски апелативен съд в
двуседмичен срок от връчването му на страните.
Съдия при Софийски градски съд: _______________________
10