Решение по дело №39/2022 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 24 юни 2022 г.
Съдия: Емилия Кирилова Кирова Тодорова
Дело: 20227090700039
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 11 март 2022 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

№ 48

гр. Габрово, 24.06.2022 година

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД– ГР. ГАБРОВО в открито съдебно заседание двадесет и шести май, две хиляди двадесет и втора година в състав:

                                                              ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕМИЛИЯ КИРОВА-ТОДОРОВА

като разгледа материалите по адм. дело № 39 по описа за 2022 година и за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството по настоящото адм. дело е образувано въз основа на депозирана в деловодството на Административен съд Габрово /АСГ/ Жалба с вх. № СДА-01-439 от 11.03.2022 г., подадена от Община Дряново, представлявана от кмета на същата Община - Трифон Панчев, чрез упълномощен адвокат Г.Д.В. от САК, против Решение № РД-02-36-169 към Писмо 99-00-6-899-/17/ от 14.02.2022г. на ръководител на Управляващ орган /УО/ на оперативна програма /ОП/ „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. – зам. министър на МРРБ, с което не се верифицират разходи в размер на 8 181.00 лв., отчетени в искане за окончателно плащане № 2 по Договор № BG16RFOP001-5.002-0018-C01 на Община Дряново и писмо № BG16RFOP001-5.002-0018-C01-М050 в ИСУН 2020 от страна на бенефициента.

В Жалбата си Община Дряново моли за отмяна на Решението, като намира, че същото е издадено от некомпетентен орган и/или лице при неспазване на установената от закона форма, противоречие с материалния закон и целта му. Решението е издадено при наличието на висящ спор за размера на допустимите разходи, за които е отпуснато финансиране на Общината по Договор за БФП № BG16RFOР001-5.002-0018. Изтъкват се възражения за липса на компетентност на автора на ИАА. Съществено са нарушени и изискванията за форма на АА, като същият не съдържа мотиви. Административният орган е посочил сума, която не верифицира, без да държи сметка, че към момента е налице висящо производство по друго административно дело, при което  на жалбоподателя е наложена финансова корекция по сигнал № 1759, което е посочено в съпроводителното писмо, към което е приложено процесното Решение, поради което неправилно е отразено, че е определена финансова корекция от 25% от допустимите разходи по договора за предоставяне на БФП. След като спорът за законосъобразността на тази корекция е все още висящ, то не може да се приеме, че такава е налице и за стойността й не следва да се постановява отказ от верифициране. Административният орган е изчислил основата, върху която се пресмятат допустимите средства за подпомагане, като е приспаднал наложената финансова корекция, чиято законосъобразност обаче се оспорва.

В проведено по делото о.с.з. жалбоподателят се представлява от адв. Г. В. и адв. Е. М., които поддържат жалбата.

Ответната страна не изпраща представител в проведеното о.с.з. Прилага писмена защита, в която излага подробни съображения по съществото на спора, изготвена от упълномощен юрисконсулт – Н.Б.. Страната изразява становището си по съществото на спора, според което верификацията и финансовата корекция са два различни способа за гарантиране на законосъобразното разходване на средства от ЕСИФ, като оправомощеният орган може да се произнесе с актове, използвайки и двете. Верифицирането на извършени от бенефициент разходи се предшества от извършване на проверка относно тяхната допустимост и не предполага непременно наличие на нередност, поради което установяването на такава не е задължителен елемент от процедурата. Двете процедури в случая са се развили успоредно и няма пречка както да се издадат съответни актове, с които приключват те, така и да се развият паралелно и едновременно две отделни съдебни производства по тяхното оспорване.

Съдът извърши проверка за допустимост и редовност на жалбата, както и за нейната основателност - по отношение наличието на посочените от жалбоподателя пороци на процесния ИАА, а на основание чл. 168, ал. 1, във вр. с чл. 146 от АПК - и за наличие на всички основания за прогласяване на нищожност или отмяна поради незаконосъобразност на същия. Жалбата е редовна и допустима, поради което съдът я разгледа по същество с оглед нейната основателност.

Решението е изпратено със Съпроводително писмо на заместник-министъра и ръководител на УО на ОПРР 2014-2020 Д.И., с което на жалбоподателя са изпратени едновременно верифицирани разходи по разходооправдателни документи и процесното Решение за отказ от верификация на същия административен орган за част от заявената за получаване сума, като тази част е на стойност 8 181.00 лв. В него е посочено, че отчетените с окончателен финансов отчет разходи по договора за финансиране възлизат на 3 985 122.90 лв., представляващи безвъзмездна финансова помощ /БФП/. От подлежащите на верификация отчетени допустими разходи не се верифицират такива в общ размер на 989 901.00 лв., представляващи безвъзмездна финансова помощ, както следва:

1. При установена и регистрирана нередност с НИН ОПРР20/21/ЕФРР/1493 от Регистъра за нередностите. Извършена е финансова корекция от исканото плащане, определена по основание и размер с Решение № РД-02-36-1090/24.09.2021 г. на РУО в размер на 25% от допустимите разходи по договор № 216 с „****“ ЕООД, по който са отказани от верификация такива поради финансова корекция  на стойност 17 895.00 лв.

2. При установена и регистрирана нередност с НИН ОПРР20/22/ЕФРР/1552 от Регистъра за нередностите. На основание чл. 75, ал. 1от ЗУСЕСИФ е извършена финансова корекция по искано от жалбоподателя плащане, определена по основание и размер с Решение № РД-02-36-101/1.02.2022 г. на РУО на ОПРР 2014-2020 в размер на 25% от допустимите разходи по договор с „****“ ЕООД, за което бенефициентът е уведомен. Допустимите разходи по този договор са на стойност 3 855 300.00 лв., финансовата неустойка е 25%  или 963 825 лв., върху която сума е отказана верификация на разходи. Решението за налагане на финансова корекция е обект на съдебно обжалване и по него е налице висящ правен спор по адм. д. № 27 от 2022 г. по описа на АСГ, по който не е налице влязъл в сила съдебен акт към момента.

3. Не се верифицират разходи в размер на 8 181.00 лв., като мотивите за отказа, съгласно съпроводителното писмо, са изложени в Решението за отказ от верификация.

Пунктове № 1 и 2 от съпроводителното писмо не са обект на разглеждане в настоящото производство по същество, т.к. те само отразяват налична информация за вече издадени административни актове, с които е наложена ФК на съответната стойност. Жалбоподателят оспорва единствено решението, чието съдържание е упоменато в пункт № 3 от съпроводителното писмо, с което е отказана верификация на разходи на посочената стойност по изложените в самото решение мотиви.

Във връзка с така изложеното УО на ОПРР верифицира обща сума на допустимите разходи по окончателното искане за плащане в размер на 2 995 221.90 лв.

Самото Решение е издадено на правно основание чл. 60, ал. 1, чл. 62, ал. 1, ал. 2 и ал. 3, чл. 63, ал. 1, т. 1 и чл. 64, ал. 1, ал. 3 и ал. 4 от ЗУСЕСИФ.

Мотиви за постановения ИАА се изразяват в следното:

На 19.04.2021 г. чрез ИСУН 2020 е подадено искане за окончателно плащане по така посочения административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, което е придружено от окончателен технически и финансов отчет. Ръководител УО утвърждава за всяка процедура  насока и/или друг документ, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение на одобрените проекти. По този начин са определени максимални размери на определени категории разходи. Съгласно чл. 8, ал. 2 от ПМС № 189 от 28.07.2016 г., единната ставка, прилагана към допустимите преки разходи по процедурата „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни хора с увреждания“ е 1% от стойността на общите преки допустими разходи, финансирани от безвъзмездната финансова помощ по проекта.

В тази връзка е извършена проверка за спазване на максимално заложените нива на съответната категория разходи, определена в Насоки за кандидатстване по процедурата, при която е установено, че при верификацията на преки допустими разходи в размер на 2 475 390.00 лв., максималният размер на разходите за организация и управление не би следвало да превишава 24 753.90 лв., което е 1% от преките допустими разходи. Отчетените и подлежащи на верификация разходи за организация и управление по проекта са в размер на 32 934.90 лв., поради което е установено надвишаване на максимално допустимия размер за тази категория разходи в размер на процесната сума от 8 181.00 лв. В  тази връзка по бюджетен ред I.3.1 „Екип за управление на проекта“ не се верифицира тази сума поради липса на предвидените в чл. 57, ал. 1, т. 2 от ЗУСЕСИФ условия, във вр. с чл. 26, ал. 1 от същия нормативен акт, във вр. с чл. 8, ал. 2 от ПМС № 189.

Към Решението е налице Приложение 11.20 за верифицирани разходи по разходооправдателни документи, като в табличен вид са изброени фактури, издадени на изпълнители по проекта, както и „ведомост 1 от 12.04.2021г. на Община Дряново“. Налице са две колони, които следва да съдържат данни за неверифицирани суми. Неверифицираните такива поради наложени финансови корекции са сумите, посочени в т. 1 и т. 2 от съпроводителното писмо по двата договора с „****“ ЕООД и „****“ ЕООД, които не се верифицират в размера на наложената корекция по всеки от договорите и не са включени в Решението – обект на обжалване, а само в съпроводителното писмо, с което то е изпратено на жалбоподателя. В колона, наименована „Неверифицирана сума поради други причини“ се съдържа общата процесна стойност от 8 181.00 лв., която е обвързана с „Ведомост 1 от 12.04.2021 г. /Бенефициент/ Община Дряново“, от която сума финансирането от ЕС е 6 953.85 лв., а националното финансиране е 1 227.15 лв. Неверифицирането на процесната сума е поради надвишаване на максимално допустимия размер на категорията разходи, заявени от бенефициента, поради въведено процентно ограничение /1%/ върху допустимите разходи.

Видно от мотивите в Решението бенефициентът е отчел „разходи за организация и управление“ по проекта в размер 32 934.90 лв., но съгласно чл. 8, ал. 2 от ПМС № 189/28.07.2016 г. единната ставка за тези разходи е 1% от допустимите разходи. Тези допустими разходи се равняват на 2 475 390.00 лв. и 1% от тях е 24 753.90 лв., като не се верифицира разликата между тях и заявените за плащане.

Съгласно чл. 60 от ЗУСЕСИФ Управляващите органи извършват плащания въз основа на искане на бенефициента. Разходите се доказват въз основа на заверени фактури и/или счетоводни документи с еквивалентна доказателствена стойност и на други изискуеми документи съгласно приложимото българско законодателство. Според чл. 62 от същия закон междинни и окончателни плащания се извършват след верифициране с цел потвърждаване допустимостта на извършените разходи и при наличие на физически и финансов напредък на проекта. Чрез междинни и окончателни плащания се възстановяват само допустими разходи, верифицирани от управляващия орган, като УО извършва верифициране на разходите въз основа на проверка на документите, представени към искането за плащане, и на проверки на място, когато това е приложимо. Според цитираните норми на чл. 64, ал. 1 и 3 от закона в случай че бенефициент не представи в срок документ или разяснения по чл. 63 или е започната процедура по администриране на нередност, съответният разход не се верифицира, като може да бъде включен в следващо искане за плащане /ал. 1/. Извън случаите по ал. 1 ръководителят на управляващия орган издава отказ за верификация на разходите, включени в искане за плащане, за които не е потвърдена допустимост /ал. 3/.

Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 - 2020 (ОПРР 2014-2020) е интегрирана оперативна програма, финансирана от Европейския съюз (ЕС) чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) и от държавния бюджет на Република България, насочена към регионалното развитие и към постигане на целите на градската политика в България.

Решението и съпроводителното писмо са издадени от Д.И., заместник-министър и ръководител на УО на ОПРР 2014-2020 г. С приложена по делото Заповед № РД-02-14-1116 от 31.12.2021 г. министъра на БРРБ същата е определена за ръководител на УО по ОП „Региони в развитие“ 2007-2013 г. и ОП „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г., като изрично й е възложено ръководството и организацията на УО в тази връзка, както и издаването на заповеди за предоставяне на БФП и всички ИАА по смисъла на ЗУСЕСИФ, т.е. вкл. верифициране и отказ от верифициране на плащания по сключените договори и подадените заявления. Съгласно чл. 9, ал. 1 от ЗУСЕСИФ органи за управление и контрол на средствата от ЕСИФ са управляващите органи, сертифициращите органи и одитните органи, а според чл. 7, ал. 1, т. 2 УО е министърът, отговарящ за цялостната организация, координация и контрол на системата за управление на средствата от ЕСИФ. На основание чл. 5, ал. 5, т. 10 от УП на МРРБ министърът организира, координира и контролира дейността на управляващия орган на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 г. и на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г. Съгласно чл. 9, ал. 5 от закона, УО отговарят за цялостното програмиране, управление и изпълнение на програмата, както и за предотвратяването, откриването и коригирането на нередности, включително за извършването на финансови корекции. Ръководител на УО е ръководителят на администрацията или организацията, в чиято структура се намира управляващият орган, или определено от него лице, като е предвидено, че правомощия на ръководител на УО по този закон може да се упражняват и от овластено от него лице. В случая това е министърът на МРРБ и, респективно, оправомощеният от него зам. министър, издал процесния ИАА. В заключение съдът намира, че процесният ИАА е издаден от компетентен административен орган, в рамките на предоставените му правомощия. Не е налице законово изискване едно и също физическо лице да започне и приключи процедурата по издаването на един ИАА. Това не е и логично, с оглед обективната възможност за смяна на лицата, осъществяващи функциите на определен държавен орган. Оправомощен е самият орган, а не конкретното лице, което към определен момент реализира функциите на такъв. По делото са налице и данни, че именно Д.И. е изпълнявала функциите на УО към датата на издаване на процесното Решение, в качеството си на упълномощен зам.-министър и ръководител на УО на ОПРР 2014 г. - 2020 г.

На 18.12.2018 г. е сключен Административен договор за безвъзмездна финансова помощ по ОПРР № BG16RFP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализирането на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“ № от ИСУН - BG16RFP001-5.002-0018-С01, № РД-02-37-109, между УО – МРРБ и Община Дряново – бенефициент. Договорената БФП е на стойност 3 987 899.85 лв. за изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства, със срок на изпълнение – 2 години. Според чл. 102 от Общите условия за изпълнение на договора сумата, която УО на ОПРР ще плати на бенефициента не може да надвишава максималния размер на помощта по договора и тази сума не може да носи печалба на бенефициента, а следва да послужи само възстановяване на направените по проекта разходи. Според чл. 104 размерът на БФП е дължим до размера на верифицираните допустими разходи, извършени от бенефициента. Допустимите разходи са уредени в Раздел 13-ти от Общите условия за изпълнение.

За изпълнение на дейностите по административния договор бенефициентът е сключил договори, с които е възложил на изпълнители ОП. Така, на 2.09.2019 г. е сключен договор с „****“ ЕООД за изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства за сумата от 3 855 300.00 лв. с ДДС. Във връзка с изпълнението на този договор е подаден сигнал за нередност № 1759 в Регистъра на сигнали и нередности и с Решение № РД-02-36-101 от 1.02.2022 г. са установени нередности на бенефициента, съставляващи нарушения, допуснати от него, за което му е наложена финансова корекция от 25% от допустимите разходи по сключения договор, изчислена като размер на 963 825.00 лв. с ДДС. В Съпроводителното писмо към оспореното Решение са посочени фактурите, въз основана които бенефициентът е отчел направените от него разходи по договора с този изпълнител, възлизащи на тази стойност.

На 22.10.2019 г. е сключен договор с „****“ ЕООД за оценка на съответствието на инвестиционен проект и изпълнение на независим строителен надзор на обект „Изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства“ на стойност 71 580.00 лв. с ДДС. Във връзка с изпълнението на този договор е подаден сигнал за нередност № 1756 в Регистъра на сигнали и нередности и с Решение № РД-02-36-1090 от 24.09.2021 г. са установени нередности на бенефициента, съставляващи нарушения, допуснати от него, за което му е наложена финансова корекция от 25% от допустимите разходи по сключения договор, изчислена като размер на 17 895.00 лв. с ДДС. В Съпроводителното писмо към оспореното Решение са посочени фактурите, въз основана които бенефициентът е отчел направените от него разходи по договора с този изпълнител, възлизащи на тази стойност.

Стойността на двете ФК възлиза на 981 720.00 лв. В т. 3 от съпроводителното писмо е посочена в пункт трети и сумата от 8 181.00 лв., която също не се верифицира според процесното Решение и се намира в пряка връзка с тези корекции. Според писмото, общата стойност на неверифицираната сума от отчетените с окончателен финансов отчет разходи от 3 985 122.90 лв. /обща стойност на проекта/, възлиза на посочената на л. 1 от него – 989 901.00 лв. По този начин се изчислява сума за верифициране от 2 995 221.90 лв. – разлика между заявената в отчета от бенефициента и неверифицираната сума по трите пункта от съпроводителното писмо.

По делото не е налице спор, че са направени ФК по двата договора за възлагане на ОП на посочените стойности, като Решенията, с които са наложени тези корекции, са приложени. Не е налице спор и че едното от тях е в процес на обжалване и не е влязло в сила - Решение № РД-02-36-101 от 1.02.2022 г. на УО по договора с „****“ ЕООД.

Сумата от 8 181.00 лв. се сочи като разлика между 1% от верифицираните преки разходи в размер на 2 475 390.00 лв. /изчислени след приспадане на ФК/ или 24 753.90 лв. и отчетените като подлежащи на верификация такива от 3 293 490.00 лв., от които 1% се равнява на 32 934.90 лв., като този 1% разходи, определени за организация и управление, изчислени съгласно чл. 8, ал. 2 от ПМС № 189 от 28.07.2016 г., според която за дейности за организация и управление на проект, изпълнението на които се предвижда да не се възлага изцяло на външен за бенефициента изпълнител, безвъзмездна финансова помощ и възстановима помощ се предоставят само под формата по чл. 55, ал. 1, т. 4 ЗУСЕСИФ. В приложения финансов отчет заявената сума  в т. 3 „Разходи за организация и управление по единна ставка“ – пункт 3.1. – „Екип за управление на проекта“ е заявена именно посочената сума от 32 934.90 лв. Съгласно Насоките за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на БФП, по приоритетна ос 5: „Регионална социална инфраструктура“, преките допустими разходи включват разходите по бюджета без разходи за ДДС и разходи за организация и управление. Разходите за организация и управление /л. 373/ са определени в размер на 1% от допуснатите преки такива за финансиране от БФП за проекти на стойност над 1 млн. лв., какъвто е процесният. От общата сума на отчетените разходи  по финансовия отчет – 3 985 122.90 лв. следва да се извадят невъзстановим ДСС, който е 658 698 лв., според отчета, явяваща се непряк разход, в следствие на което се получава резултат от 3 326 424.90 лв. От тази сума се изважда и сумата за екип за управление на проекта от 32 934.90 лв. по отчет и се получава сума на преките разходи за финансиране от 3 293 490.00 лв. /отново - по отчет/. Преките и допустими разходи включват всички други дейности по проекта, и съгласно финансовия отчет те са за: 1.Разходи за инженеринг /проектиране, СМР и авторски надзор/ - 3 212 750.00лв.; 2.Оценка на съответствието на проектите – 3 490.00 лв.; 3.Разходи за строителен надзор /в случай на инженеринг/ - 56 160.00 лв.; 4.Разходи за подготовка на техническа документация – 16 500.00лв.; 5.Разходи за услуги и комуникация – 4 590.00 лв. Както бе посочено по-горе, сумата на финансовите корекции по двата договора възлиза общо на 981 720.00 лв. с ДДС или 818 100.00 лв. без ДДС или това е сумата, която УО не верифицира именно поради двете наложени такива корекции. Когато тази сума се извади от декларираните преки разходи за финансиране 3 293 490.00 лв. се получава сума на преизчислените преки допустими разходи 2 475 390.00 лв., колкото са посочени и в процесното решение. Според цитираните по-горе Насоки за кандидатстване /л.373/ процентът разходи за организация и управление спрямо допустимите преки разходи е 1% или 24 753.90 лв., а не 32 934.90 лв. както е дадено във финансовия отчет преди приспадането на ФК, 1% от които възлиза именно на посочената сума от 8 181.00 лв. Или освен че не се верифицират преките разходи на стойност финансовите корекции без ДДС с така намалената с тях сума на преките разходи, се намалява и сумата, предвидена за заплащане на непреките такива, а именно – разходите за организация и управление на проекта, чиято стойност зависи от стойността на тези преки разходи, които следва да бъдат намалени по посочените причини.

Съгласно чл. 62, ал. 1 от ЗУСЕСИФ в случай, че е започната процедура по администриране на нередност, съответният разход не се верифицира, като може да бъде включен в следващо искане за плащане. Както вече съдът се е мотивирал по повод разгледано от него искане за спиране на настоящото производство до произнасяне по спора, касаещ наложена ФК във връзка със същия административен договор и програма, наличието на висящ спор за основателност на наложена финансова корекция не е причина да не се развие производство, при което УО отказва изцяло или частично верификация на плащания. В закона тази възможност е предвидена, като е достатъчно такава процедура по констатиране на нередност само да е започнала. В случая са издадени две решения за установени нередности, във връзка с две отделни възложени от бенефициента обществени поръчки, като за първата /договора с „****“ ЕООД/ не се сочи да е налице обжалване, не са представени доказателства и следва да се счита, че решението е влязло в сила, следователно БФП следва да бъде намалена с наложената финансова корекция, както и стойността на непреките разходи –също, в съответното съотношение. По второто решение е налице все още висящо производство за законосъобразност, но въпреки това е налице предпоставка за неверифициране на съответната сума и непреките разходи към нея поради наличието на започната процедура по администриране на нередност, съгласно хипотезата на ал. 1. Нормата на ал. 3 се прилага извън случаите по ал. 1, като тогава ръководителят на УО издава отказ за верификация на разходите, включени в искане за плащане, за които не е потвърдена допустимост. В случая е налице хипотезата на ал. 1, т.к. отказът от верификация е на основание установени нередности и стартирали процедури по тях. Правилно и законосъобразно на бенефициента са изплатени останалите суми, с изключение на тези, свързани с допуснатите от него нарушения по възлагане на ОП. Той не е лишен от възможността да подаде ново заявление /“следващо искане за плащане“/, ако финансовата корекция по решението, свързано с „****“ ЕООД бъде отменена или редуцирана до по-ниска стойност.

За законосъобразността на акт с това основание е необходимо органът да е доказал, че към датата на издаване му е започнала процедура по администриране на нередност, за която органът предвижда финансова корекция в размер, съответен на размера на неверифицирания разход. Логиката на законодателя е да не се допусне нарушение на принципа на добро финансово управление при изплащането на средства, за които има достатъчно сериозно основание да счита, че са разходени незаконосъобразно – в разрез с правото на Европейския съюза и на свързаното с него национално право.“ - Решение № 5234 от 1.06.2022 г. на ВАС по адм. д. № 3801/2021 г., VII о. и др.

В заключение съдът намира, че оспореното Решение е допустимо и законосъобразно, с оглед на което подадената против него жалба следва да се остави без уважение.

При този изход на спора и своевременно заявеното от процесуалния представител на административния орган с писмена молба от 9.05.2022 г. /л. 416/ искане за разноски, а именно – юрисконсултско възнаграждение, каквито се дължат в полза на МРРБ в размер на 150.00 /сто и петдесет/ на основание чл. 143, ал. 3 от АПК, във вр. с чл. 78, ал. 3, ал. 8 от ГПК, във вр. с чл. 37 от ЗПП, във вр. с чл. 24, от Наредбата за заплащането на правната помощ.

 

В тази връзка и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, във вр. с чл. 73, ал. 4 от ЗУСЕСИФ, Административен съд Габрово

РЕШИ:

ОТХВЪРЛЯ ОСПОРВАНЕТО по Жалба с вх. № СДА-01-439 от 11.03.2022 г., подадена от Община Дряново, представлявана от кмета на същата Община Трифон Панчев, чрез упълномощен адвокат Г.Д.В. от САК, на Решение № РД-02-36-169 към Писмо 99-00-6-899 /17/ от 14.02.2022 г. на ръководител на Управляващ орган на оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. – зам. министър на МРРБ, с което не се верифицират разходи в размер на 8 181.00 лв., отчетени в искане за окончателно плащане № 2 по Договор № BG16RFOP001-5.002-0018-C01 на Община Дряново.

ОСЪЖДА Община Дряново да заплати на Министерство на регионалното развитие и благоустройство деловодни разноски на стойност 150.00 /сто и петдесет/ лв. – юрисконсултско възнаграждение.

 

Препис от решението да се изпрати на страните в едно със съобщенията.

 

Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок от съобщаването с касационна жалба, подадена чрез Административен съд Габрово до Върховен Административен съд.              

 

 

 

                                                                            СЪДИЯ:    

                                                                                        /ЕМИЛИЯ КИРОВА- ТОДОРОВА/