Определение по дело №43/2020 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 31 март 2020 г.
Съдия: Емилия Кирилова Кирова Тодорова
Дело: 20207090700043
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 25 февруари 2020 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№ 349

гр. Габрово, 31.03.2020 година

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 

             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДГР. ГАБРОВО в закрито съдебно заседание от тридесет и първи март, две хиляди и двадесета година в състав:

                                                           ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕМИЛИЯ КИРОВА-ТОДОРОВА

като разгледа материалите по адм. дело № 43 по описа за 2020 година и за да се произнесе взе предвид следното:

 

 

Производството по настоящото адм. дело е образувано въз основа на депозирана в деловодството на Административен съд Габрово /ГАС/ жалба с вх. № СДА-01-364 от 25.02.2020 г., подадена от СНЦ „МИГ Дряново - Трявна – в сърцето на Балкана“, със седалище гр. Дряново, с ЕИК: *********, против Решение № 07/19/4/0/00070/3/02/01 на изпълнителния директор на Държавен фонд “Земеделие“ /ДФЗ/ - София.

С процесното Решение на основание чл. 20а, ал. 2 от ЗПЗЗ и чл. 30, ал. 1, т. 4 от Наредба № 1 от 22.01.2016 г. за подпомагане на земеделските производители за прилагане на подмярка 19.4 „Текущи разходи и популяризиране на стратегия за водено от общностите мероприятие“ на мярка 19 – „Водено от общностите местно развитие“ от Програмата за селските райони за периода 2014 – 2020 г., се одобрява изплащането на финансова помощ на СНЦ по Споразумение за изпълнение за ВОМР № РД 50-45 от 30.04.2018 г., съгласно Заявка за окончателно плащане № 07/19/4/0/00070/3/02 от 30.07.2019 г. в размер на 69 551.08 лв. Заявената сума е на стойност 74 516.25 лв. Отказано е заплащане на стойност 4 965.17 лв. За постановяване на отказа са посочени 13 различни основания, за различни по размер суми, съставляващи като сбор общата отказана такава.

Частично отказаната финансова помощ е по заявка за окончателно плащане № 07/19/4/0/00070/3/02 от 30.07.2019 г. по Споразумение РД 50-45 от 30.04.2018 г. При извършени в тази връзка административнипроверки по заявката за плащане е установено, че недопустими за плащане са следните разходи, заявени за възстановяване с подадената заявка:

1.Недопустими за финансиране в размер на 601.59 лв. са разходи за „Социални и здравни осигуровки за персонала и обезщетения за временна неработоспособност, дължими от работодателя“ – осигуровки по граждански договори за месец януари, май и юни, 2019 г.

2.Разходите за наем на офис за месец декември, 2018 г. на стойност 108.00 лв. с ДДС с наемодател Община Дряново – недопустими, съгласно чл. 29, ал. 1, т. 1 от Наредба № 1 от 22.01.2016 г.. Допустими за възстановяване са само разходите за дейностите, извършени от МИГ през отчетния период – 1.01.2019 г. – 30.06.2019 г.;

3.Заявление за разходи за СМС услуги с ДДС по специална тарифа на мобилния оператор, които са недопустим разход на стойност от 19.40 лв. с ДДС – „За телефонни разходи“ с изпълнител БТК ЕАД;

4.Разходи, платени в брой, на стойност 12.60 лв. с изпълнител „Илстон Груп“ ООД, са недопустими за финансиране поради неспазване на разпоредбите на чл. 10, т. 11 от Наредба № 1 от 22.01.2016 г.;

5.Недопустими за финансиране разходи на стойност 30.24 лв. за ел. енергия за месец декември – неспазване на чл. 29, ал. 1, т. 1 от Наредба № 1 от 22.02.2016 г.;

6.Недопустими за финансиране разходи на стойност 22.00 лв. за издаване на документи от НАП и ЧСИ, необходими за одобряване на кредит, тъй като същите не са изискуеми документи по чл. 9, ал. 2 от Наредба № 1 от 22.01.2016 г.;

7.Недопустими за финансиране са разходи за членски внос за месец декември, 2018 г. към НАМИГБ на стойност 85.00 лв. на основание чл. 29, ал. 1, т. 1 от Наредбата;

8.Недопустими за финансиране са разходи „такси преводи“ в размер на 4.00 лв. за разглеждане на документи за кредит и към ЧСИ за издаване на такива, на основание чл. 9, ал. 2, т. 16 от Наредбата;

9.Разходи за банкови такси към „Общинска банка“ АД за месец април, май, юни/2019 г. в размер на 35.00 лв. – възстановяване на разходи за поддържане на повече от една банкова сметка ***, ефективност и ефикасност на разходите, съгласно чл. 33 от Регламент 2018/1046;

10. Такси за закупуване на пакет, такса за управление на овърдрафт линия, за наредени преводи за лихви и такси ангажимент – неусвоен овърдрафт, на стойност от 1 172.60 лв., недопустими за финансиране съгласно чл. 9, ал. 2, т. 16 и чл. 10, т. 6 /от непосочен нормативен акт/;

11.Разходи за „Създаване и реализиране на публикации“ в размер на 1 760.00 лв., за осъществени през 2018 г. извън отчетния период публикации, неподустими за финансиране на основание чл. 29, ал. 1, т. 1 от Наредба № 1/22.01.2016 г., като сапосочени изрично осем такива разхода по дати и медии;

12.Разходи запроведена кореспонденция на 27.1.22018 г. на стойност 910.00 лв. с ДДС, извън отчетнияпериод 1.01.2019 г. – 30.06.2019 г. – неспазване на чл. 29, ал. 1,т. 1 от същата Наредба;

13.Разходи на стойност 205.00 лв. за дейност „Разходи за организиране на обучения– информационни семинари за местни лидери“ с изпълнител „Ники 75“ ЕООД, който е член на УС на СЦН – жалбоподател – в нарушение на чл. 54, ал. 1, т. 7 и ал. 2 от ЗОП, който участник е следвало да бъде отстранен от участие в обществената поръчка като кандидат, при който е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен.

Оспореното Решение е получено от адресата си на 12.12.2019 г., а жалбата против него е подадена на 27.12.2019 г. /първи работен ден след изтичане на срока за обжалване в празничен такъв/ чрез административния орган, явяващ се негов автор. Като подадена в законния срок и от заинтересовано лице същата се явява редовна и допустима, поради което следва да се разгледа по същество с оглед нейната основателност.

В жалбата като основания са исканата отмяна на процесния ИАА са изтъкнати следните съображения: Жалбоподателят не оспорва посочените в Решението факти, но сочи, че от негова страна е налице неизпълнение поради затруднено финансово състояние. Регистрираното СНЦ управлява Стратегия за местно развитие. Заявените за възстановяване разходи са за административното управление на стратегията, съгласно Споразумение с УЖ на оперативните програми № РД 50-45 от месец април, 2018 г.. Същите се възстановяват при подаване на заявки за плащане пред ДФЗ след разходване на средствата и по одобрен бюджет за съответната година от УО на ПРСР. Предвид начина на финансиране на административните разходи за управление и поради забавяне на плащанията от страна на ДФЗ, както и поради недостиг на средства от страна на Сдружението – жалбоподател, част от дейностите от м. 12/2018 г. за разплатени от страна на същото с доставчиците на материали, стоки и услуги през м. април/2018 г. и за тях има издадени валидни законосъобразни разходооправдателни документи. За да финансира дейността си и за да изпълни така посоченото Споразумение, с Решение на управителния орган на Сдружението е сключен договор за овърдрафт с ПИБ. След отпускането на средствата са били разплатени всички направени разходи към момента. Съгласно нормативните изисквания на 30.07.2019 г. са заявени за плащане пред ДФЗ. Заявени са тогава, тъй като разплатени за отчетния период 1.01. – 30.06.2019 г., първо полугодие.

АСГ намира, че жалбата е подадена в законния срок от лице с правен интерес и срещу ИАА, подлежащ на обжалване по съдебен ред, поради което следва да се разгледа с оглед нейната основателност с конституиране и призоваване на страните.

 

В тази връзка и на основание чл. 154, ал. 1, чл. 153, ал. 1,чл. 170, във вр. с чл. 9, ал. 4 от АПК, Административен съд Габрово

ОПРЕДЕЛИ:

КОНСТИУИРА страни в производството:

1.Жалбоподател: СНЦ „МИГ Дряново - Трявна – в сърцето на Балкана“, със седалище гр. Дряново, с ЕИК: *********, с адрес за призоваване: гр. Дряново, ул. „Шипка“ № 172;

2.Ответник, в качеството му на орган, издал процесния ИАА: Изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“ – София, с адрес за призоваване: гр. София, бул. „Цар Борис Трети“ № 136.

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание за 22.05.2020 г. от 10.00 часа, за когато на страните да се изпратят призовки.

УКАЗВА на ЖАЛБОПОДАТЕЛЯ че същият следва да посочи дали оспорва фактическите констатации, посочени в обжалвания от него административен акт и ако ги оспорва – то кои от тях и какви конкретни твърдения ще изложи по всеки от 13-те пункта.

В тежест на същата страна е да установи всички факти, на които се позовава.

УКАЗВА на ОТВЕТНАТА СТРАНА, че същата следва да докаже фактите, изложени в процесния ИАА, да посочи на кое място в административната преписка се съдържат фактическите мотиви за отказа по отделните  пунктове, тъй като при повечето от тях е посочено само нормативно основание. Страната следва да докаже наличието на правомощия на органа, издал процесния ИАА да издава актове от този тип, както и на лицето, подписало конкретното Решение, че изпълнява функциите на такъв орган към датата на неговото издаване.

 

Препис от Определението да се изпрати на жалбоподателя в едно със съобщението.

 

Определението не подлежи на обжалване.              

  

 

 

                                                                        СЪДИЯ:    

                                                                        /ЕМИЛИЯ КИРОВА- ТОДОРОВА/