Р
Е Ш Е Н И Е
№
гр.Кърджали,
19.06.2020г.
В
ИМЕТО НА НАРОДА
Административен
съд Кърджали, в
съдебно заседание на двадесети май две хиляди и деветнадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: АНГЕЛ МОМЧИЛОВ
ЧЛЕНОВЕ: АЙГЮЛ ШЕФКИ
МАРИЯ БОЖКОВА
при
секретаря Мелиха Халил
и
с участието на Димитрина Делчева – заместник-окръжен прокурор в ОП Кърджали
като
разгледа докладваното от съдия БОЖКОВА к.а.н.д.№
15 по описа за 2020 г. и за да
се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на
чл.63, ал.1, предл. 2-ро от ЗАНН, във вр. с чл. 208 и
сл. от АПК.
Образувано е по
касационна жалба на община Кърджали, подадена чрез упълномощен от кмета,
процесуален представител. Оспорва се решение № 405/ 12.12.2019
г., постановено по а.н.д. № 987/ 2019 г. по описа на РС – Кърджали. Съдебният
акт се оспорва с твърдение за незаконосъобразност поради нарушение на
материалния закон, необоснованост на изводите и съществено нарушение на
процесуалните правила. Посочва се конкретен довод за отмяна на обжалваното
решение поради обстоятелството, че РС – Кърджали не е съобразил, че АУАН не е
бил предявен и връчен на законния представител на нарушителя.
Поради изложеното се
прави искане да се отмени оспореното решение и се постанови решение, с което да
се отмени наказателното постановление, издадено от заместник-председателя на
ДАМТН.
В съдебно заседание,
редовно призован, касаторът, не се представлява.
Ответникът
–Заместник-председател на Държавна агенция за метрологичен и технически надзор
(ДАМТН), редовно призован, не се явява, не се представлява и не взема становище
по касационната жалба.
Представителят на ОП – Кърджали дава
мотивирано заключение за неоснователност на касационната жалба и правилност на
обжалваното решение на РС – Кърджали.
Касационният
съд, след проверка на оспореното решение, констатира следното:
Касационната
жалба е подадена в срока по чл.211, ал.1 от АПК, от страна по а.н.д. № 987/2019
г. по описа на РС – Кърджали, за която оспореното решение е неблагоприятно,
поради което е процесуално допустима.
Разгледана
по същество, е неоснователна по следните съображения:
С
оспореното решение РС – Кърджали е изменил Наказателно постановление №
НЯСС-160/21.08.2019 г., издадено от заместник-председател на ДАМТН, с което на
Община Кърджали с ЕИК ***, адрес: ***, представлявана от кмета Х. А. И., са
наложени административни наказания: по т.1.- „имуществена санкция” в размер на
3 000 лв. на основание чл.200, ал.1, т.38 от ЗВ за извършено нарушение по
чл.141, ал.1, т.1 от ЗВ; по т.2.- „имуществена санкция” в размер на 3 000 лв.
на основание чл.200, ал.1, т.38 от ЗВ за извършено нарушение по чл.141, ал.1,
т.2 от ЗВ, като е намалил размера на наложеното за нарушението по чл.141, ал.1,
т.1 от ЗВ административно наказание „имуществена санкция” от 3 000 лв. на 1 000
лв., както и размера на наложеното за нарушението по чл.141, ал.1, т.2 от ЗВ
административно наказание „имуществена санкция” от 3 000 лв. на 1 000 лв.
Фактическата
обстановка е правилно установена в производството по а.н.д. № 987/ 2019 г. по
описа на РС – Кърджали, а тя е следната: На 27.05.2019г.
служители в регионален отдел „Надзор на язовирните стени и съоръженията“- Южна
България при ДАМТН, извършили проверка на техническото и експлоатационно
състояние на язовирната стена и съоръженията към нея и документацията за
експлоатация на язовир „***“, находящ се в имот № ***
и № *** в землищата на *** и ***. Собствеността върху проверявания обект се
установила с Акт за публична общинска собственост № ***/ ***г. Проверяващите
направили на място обход и оглед на язовирната стена и съоръженията към нея,
при което установили следното: На първо място- въздушният и водният откос са
обрасли с храстовидна и дървесна растителност и не може да се направи обстоен
оглед. Преливника и бързотока са в нарушения по
цялата си дължина, нарушена е целостта на бетоновите стени и дъното, поради
изравянето и изкъртването им, има свличания на земни маси, обрасли са с
храстовидна растителност. Нарушена е проводимостта.
Окомерното водно ниво е 0,30м. под кота преливен ръб.
Достъпът до изходната шахта на основния изпускател е невъзможен поради
обрастването му с гъста дървесна и храстовидна растителност; На второ място-
язовирната стена и съоръженията към нея не са оборудвани с контролно измервателна
система, тъй като липсват задължително необходимите елементи- геодезическа мрежа за следене на поведението на язовирната
стена; нивомерно устройство за измерване на водното
ниво и на наносите в язовирното езеро, което да осигурява връзка с информационната
система за язовирите и съоръженията към тях на ДАМТН; изграден пункт за
измерване на филтриралото водно количество под и през тялото на язовирната
стена; нивомерен стълб в язовирното езеро за
измерване на наносите. По този начин не били изпълнени изискванията за
задължително необходимите налични елементи на контролно-измервателна система
/КИС/ за мониторинг на дейността на язовирна стена и съоръженията към нея.
Констатациите от проверката били отразени в Констативен протокол № ***/ ***г.
При
точно установена фактическа обстановка РС – Кърджали е направил правилен извод
за доказаност на нарушението по т. 1 и т.2 от
наказателното постановление. Приетото от съда е в съответствие с доказателствения материал и приложимите материалноправни
и санкционни норми.
По
отношение на довода в касационната жалба, че РС – Кърджали не е взел предвид,
че АУАН не е предявен и връчен на представляващия община Кърджали по закон кмет
следва да се посочи следното: От приетата в производството пред РС – Кърджали административнонаказателна преписка се установява, че до
кмета на община Кърджали е отправена покана по чл.40, ал.1 от ЗАНН той или
упълномощено лице да се яви за съставяне на АУАН. Поканата е била получена в
община Кърджали и поставен вх.№ ***/ *** г. След неявяване на представител на
община Кърджали АУАН е бил съставен в негово отсъствие и предявен на кмета на
общината. Отказът му да получи и подпише АУАН е удостоверен по надлежния ред.
Поради изложеното този довод в касационната жалба е неоснователен.
Други касационни
основания, водещи до отмяна на оспорения съдебен акт, не са наведени в жалбата.
При извършена служебна проверка на решението на РС – Кърджали касационният
състав установи, че същото е правилно, валидно и допустимо и следва да се
остави в сила.
Ето
защо и на основание чл. 221, ал.2, изр.1-во, предл.1-во
от АПК, във вр. с чл.63, ал.1, предл.
2-ро от ЗАНН, Административният съд
Р Е
Ш И :
Оставя в сила Решение № 405/ 12.12.2019 г., постановено по
а.н.д. № 987/2019 г. по описа на РС – Кърджали.
Решението е окончателно.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.