ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 593
Административен съд - Враца, ІV състав, в
закрито заседание на двадесет и
шести септември, през две хиляди и деветнадесета година в състав :
Председател : БИСЕРКА БОЙЧЕВА
Като разгледа докладваното от съдията
БИСЕРКА БОЙЧЕВА адм.д.№694/2019г. по описа на Административен съд -Враца и за да се
произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.160 от АПК във вр. с чл.159,т.1 от АПК.
Делото е образувано по жалба на инж.Г.С. –в качеството му на кмет на
община Мездра против Решение№728 от протокол№60 от 29.08.2019г. на Общински
съвет-Мездра ,с което на основание чл.21,ал.1,т.6 от ЗМСМА във вр. с чл.35,ал.4
от Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни
дейности за следващите три години и за съставяне ,приемане ,изпълнение и
отчитане на бюджета на община Мездра са приети направени компенсирани промени
по разхода на приетия общински бюджет за 2019г.
Съдът намира ,че жалбата е
недопустима и следва да се остави без разглеждане.,а производството следва да
се прекрати.
По разбиране на съда, решението-предмет на
съдебен контрол, е прието на основание чл. 21, ал. 1, т. 6 ЗМСМА и касае не
приемането на бюджета на община Мездра за 2019 г. ,а направени компенсаторни промени по него, т.е.
оспорването се отнася до волеизявление на Общинския съвет –Мездра в рамките на
правомощията му по чл. 125,
ал.1, т.2 от Закона за публичните финанси, да овластява кмета на общината
да извършва компенсирани промени в бюджетните разходи, при което съдът приема,
че оспореното волеизявление няма характера на индивидуален административен акт
по смисъла на чл.
21 АПК или общ административен акт чл. 65 АПК, а представляват част от производството по изпълнение на общинския
бюджет съгласно чл.
21, ал. 5 АПК. Липсва, на това основание годен за оспорване административен
акт, което е абсолютна процесуална предпоставка за надлежното упражняване на
правото на жалба.
В конкретния случай предмет на оспорване е
волеизявление на Общинския съвет, което по своето съдържание представлява
делегиране на правомощия на кмета на общината във връзка с изпълнението на
общинския бюджет. Това волеизявление няма характер на индивидуален
административен акт по смисъла на чл. 21 АПК, с който се засягат права, свободи и законни интереси на граждани и
организации, включително и на кмета на общината. То не притежава и
характеристиките на общ или подзаконов административен акт.
Предмет на оспорване не е решението на
Общинския съвет -Мездра по приемане на общинския бюджет за 2019 г. по смисъла
на чл. 21, ал. 1, т. 6 ЗМСМА, което
представлява общ административен акт и съгласно тълкувателно решение №
2/16.04.2013 г. на ВАС, по т. д. № 4/2011 подлежи на обжалване. В случая се
оспорва решение на общинския съвет, което е част от производството по
изпълнение на акта, с който е приет общинския бюджет. По силата на чл.
21, ал. 5 АПК тези решения не са административни актове и не подлежат на
съдебен контрол по реда на АПК./в
т.см. Опр. по а.д.№11032/2018г. по описа на ВАС/.
С оглед на изложеното, жалбата следва да
се остави без разглеждане като
процесуално недопустима на основание чл.
159, т. 1 АПК,а производството по делото следва да се прекрати. Водим от
горното, АС-Враца, ІV състав
ОПРЕДЕЛИ:
Оставя без разглеждане жалбата на инж.Г.С.–в качеството
му на кмет на община Мездра против Решение№728 от Протокол№60 от 29.08.2019г.
на Общински съвет-Мездра, с което на основание чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА във вр.
с чл.35, ал.4 от Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната
прогноза за местни дейности за следващите три години и за съставяне, приемане, изпълнение
и отчитане на бюджета на община Мездра са приети направени компенсирани промени
по разхода на приетия общински бюджет за 2019г.
Прекратява производството по
адм.д.№694/2019г. по описа на АС-Враца.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с частна
жалба в 7- дневен срок от съобщението пред ВАС.
Адм
съдия: