№ 1568
гр. Пазарджик, 06.12.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, IX НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на шести декември през две хиляди двадесет и втора
година в следния състав:
Председател:Елисавета Радина
при участието на секретаря Х.В.
Сложи за разглеждане докладваното от Елисавета Радина Административно
наказателно дело № 20225220201720 по описа за 2022 година.
На именното повикване в 10:56 часа се явиха:
За дружеството жалбоподател НАДЕЖДА ТРАВЕЛ БГ ООД, се явява
адв.П. П., надлежно упълномощен.
За адм.наказ.орган Директор на офис за обслужване - Пазарджик, ТД на
НАП Пловдив, се представлява от юрк. М. Ч.-Д., редовно упълномощена,
представя пълномощно.
Явява се актосъставителката Р. А. Б. – В., призован по месторабота.
РП Пазарджик - уведомена.
АДВ.П.: Да се даде ход на делото. Искам делото да се гледа днес.
ЮРК.Д.: Да се даде ход на делото. Искам делото да се гледа днес.
Съдът намира, че не е налице процесуална пречка за даване ход на
делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
ДОКЛАДВА СЕ ДЕЛОТО
АДВ.П.: Поддържам жалбата и възраженията в нея.
ЮРК. Д.: Оспорвам жалбата. Да се приемат представените
доказателства с АНП и моля да се допусне до разпит актосъставителят. Няма
да соча други доказателства.
Съдът
1
О П Р Е Д Е Л И
ПРИЕМА И ПРОЧИТА като писмени доказателства по делото: НП,
АУАН, заявление за регистрация л.9-л.12, обяснителна записка л.13,
пълномощно л.14, обяснителна записка л.15 и л.16, справка л.18, акт за
регистрация по ЗДДС л.19-л.22, удостоверение л.23, справка л.24, искане
л.25, удостоверение л.26, справка от ТР л.27, аналитичен регистър л.28-л.68,
заповед л.69-л.71.
ДОПУСКА да бъде разпитан като свидетел по делото Р. А. Баташкова –
В..
Сне самоличността на свидетелката, както следва:
Р. А. Б. – В. – на 42 години, българка, българска гражданка, омъжена,
неосъждана.
Свидетелката предупредена за отговорността по чл.290 от НК. На
свидетелката се разясниха правата. Свидетелката обеща да каже истината.
Пристъпи се към разпит на свидетелката:
СВ. Б. – В.: Беше подадено заявление за регистрация по ДДС с което
бяха предоставени исканите с искане, което беше връчено документи на
Виолета Велкова, която беше упълномощено лице. След направената
проверка и представените документи беше установено, че дружеството
предоставя няколко вида услуги – комисиони от продажба на билети,
предоставяне на туристически услуги и превоз на пътници. В акта за
регистрация съм констатирала и описала, защото дружеството е имало
установено закъснение за регистриране по ДДС. В ЗДДС изрично пише, че
туристическа услуга трябва да съдържа няколко свързани със самата услуга
неща – билети свързани с посещение на някакви увеселителни и музей или
нощувка. На база на тези констатации установихме, че оборота не може да
бъде взет предвид и да бъде установен с марж, както е за туристическа
услуга. Марж е разликата между прихода от предоставената услуга и
разходите направени по дейността на тази туристическа фирма. Като съм
констатирала в акта за регистрация по- голямата част е за организирана
екскурзия – например пътуване до Одрин и в случая става въпрос за превозна,
транспортна услуга. За това оборота се определя по общия ред, а не чрез
марж.
2
Оборотът от 50 хил. е достигнат към 31.12.2021г. и е следвало да бъде
подадено заявление за задължителна регистрация до 07.01.2022г.
Пътуването до Одрин, че е било само транспортна услуга го установих
въз основа на представените от тях документи. Имаше представена фактура за
разходи за транспорт без съпътстващи фактури за увеселителни дейности,
нощувки, посещения на музеи и други.
В разпоредбата на чл.136 ал.1 го пише, че трябва общата туристическа
услуга да съдържа и няколко неща, а не само едно.
Към момента от документите ставаше ясно, че дружеството наема, а не
притежава МПС-та. Има получени и издадени фактури от други дружества,
които предоставят на процесното дружество транспортни средства.
Указанията относно туристическата услуга са ми известни и съм ги
чела.
Актът е съставен при връчване на акта за регистрация по ЗДДС в
присъствието на пълномощник и е връчен актът за регистрация, АУАН и
препис от последния.
АДВ.П.: Поискал съм АНО да представи всички документи на база на
които е направил извода. Днес актосъставителят заяви, че това са документи
за наем на транспортни средства. ЗДДС има два реда по които се изчислява
оборота за регистрация. Искам ВЛ, което да направи счетоводна експертиза
за която съм настоял в жалбата, като съм съгласен това ВЛ да опише в
експертизата счетоводните документи въз основа на които е определена
данъчната основа – 01.01. до 31.12.2021г. Тук въпросът е от чие име се
извършва транспортът.
ЮРК.Д. – За самата експертиза ако се допусне да се уточни датата на
извършване на плащанията и датата на извършване на самата услуга.
АДВ.П.: Не възразявам.
Съдът, след като изслуша становището на страните и твърденията на
актосъставителя, намира, че действително е необходимо допускане на
исканата по т.2 в раздел док.искания от жалбата ССчЕ, която да отговори на
поставените там задачи, а освен това да опише по тяхното съдържания, като
основание, дата и стойност, счетоводните документи за определяне на
данъчната основа за регистрация по ЗДДС.
3
Съдът
О П Р Е Д Е Л И
ДОПУСКА изслушване на ССчЕ от ВЛ, което да се запознае с
материалите по делото и да отговори на формулираната задача по т.2
доказателствени искания в жалбата /л.5 по делото/, като опише и
съдържанието на счетоводните документи за определяне на данъчната основа
за регистрация по ЗДДС.
Горното да бъде изпълнено за период 01.01-31.12.2021г.
НАЗНАЧАВА за ВЛ Л. Я. - Т. на която да се издаде удостоверение за
назначаването й в това й качество, с оглед осигуряването й на достъп до
съответната счетоводна документация в дружеството жалбоподател.
За изслушване на експертизата, Съдът
О П Р Е Д Е Л И
ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 10.01.2023 г. от 11.30 часа, за която
дата и час страните уведомени чрез процесуалните си представители.
ДА СЕ уведоми ВЛ.
АДВ.П. – Съгласен съм на ВЛ да се предостави моя телефон за да й
осигуря достъп до счетоводството на дружеството.
Протоколът написан в с.з., което приключи в 11,23 ч.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
4