ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№
490
гр. Враца, 18.10.2021 г.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ВРАЦА, втори състав, в закрито заседание на
18.10.2021 г., през две хиляди двадесет и първа година, в състав:
АДМ. СЪДИЯ:
КРАСИМИР
ГЕОРГИЕВ
като разгледа докладваното от съдия
ГЕОРГИЕВ адм. дело № 599 по описа на
АдмС – Враца за 2021 г. и за да се
произнесе, взе предвид следното:
Производството по делото
е образувано на основание изпратена от Общински съвет Враца ЖАЛБА от М.И.М., *
на *** - ***, живущ ***, срещу РЕШЕНИЕ № 462 от 28.09.2021. на Общински
Съвет Враца, Протокол № 28.
В жалбата се излагат
съображения, че същия обжалва в качеството си на заинтересовано и засегнато
лице, чиито служебни права са нарушени със съкращаване на длъжността му и
закриването на ***. Жалбоподателя М.М. смята обжалваното решение в частта за
одобрена промяна на структурата на Общинска администрация ***, при намаляване
на общата численост на администрацията, в частта на раздел обща администрация –
***** – относно закриването на специализираното звено по смисъла на чл.245 ал.1
от ЗОП, а именно *** и закриването на длъжността му, като немотивирано и
незаконосъобразно, за което се излагат подробни съображения. Иска се отмяна
на Решение № 462 от 28.09.2021. на
Общински Съвет Враца в обжалваната му
част.
В съпроводителното писмо
на Общински Съвет Враца до АдмС-Враца, е направено възражение, че жалбата е
недопустима, тъй като не е налице административен акт по смисъла на чл.21 от АПК и не е налице правен интерес от оспорване. Изложени са съображения, че
оспореното Решение на Общински Съвет Враца представлява административно
решение, което няма белезите на индивидуален административен акт, както и на
общ административен акт по смисъла на чл.65 от АПК. Иска се оставяне на жалбата
без разглеждане и прекратяване на производството по смисъла на чл.159 т.1 от АПК.
Постъпила е допълнително
МОЛБА от жалбоподателя М.М. с която иска СПИРАНЕ на изпълнението на обжалваното
решение на Общински Съвет Враца. Твърди се, че същото би довело до непоправима
вреда за имуществените и неимуществените негови права, които са функция на
съществуващото му служебно правоотношение. Приложил е писмени доказателства.
Становището на Общински
Съвет Враца изразено в писмо до Адм.С-Враца от неговия * Ц.Н. е, че молбата за
спиране е недопустима и неоснователна, предвид изначалната недопустимост на
обжалването. Сочи се, че не са налице основания за спиране и се иска молбата да
се остави без разглеждане, евентуално без уважение.
Съдът споделя
възраженията на Общ.Съвет Враца и приема, че жалбата е НЕДОПУСТИМА, тъй като
оспорения акт не подлежи на съдебен контрол.
Обжалваното РЕШЕНИЕ №
462 от 28.09.2021. на Общински Съвет Враца, Протокол № 28, в обжалваната част -
в частта за одобрена промяна на структурата на Общинска администрация ***, при
намаляване на общата численост на администрацията, в частта на раздел обща
администрация – ***** – относно закриването на *** и закриването на длъжността **,
е необжалваемо. Оспореното решение няма белезите на индивидуален
административен акт по смисъла на чл.21 от АПК, тъй като с него не се засягат
права, свободи и законни интереси на отделни граждани или организации,
включително и на жалбоподателя. Решението одобрява промяна в структурата на
Общинска администрация *** с намаляване на общата численост на администрацията
и това решение няма пряк правопроменящ, право-прекратяващ или правопогасяващ
ефект по отношение правата и законните интереси на отделни граждани и
организации. Решението няма белезите на административен акт, нито индивидуален,
нито общ, съгласно чл.21 и чл.65 от АПК, не съдържа административно-правни
норми и не е издадено по прилагане на закон, т.е. същото не е и нормативен
административен акт по смисъла на чл.75 от АПК.
Действително съгласно
чл.45 ал.3 от ЗМСМА актовете на общинския съвет могат да се оспорват пред
съответния административен съд, но актът за определяне на промяна в числеността
и структурата на общинската администрация по реда
на чл.21 ал.1 т.2 от ЗМСМА е акт с
вътрешно-ведомствен и организационен характер по аргумент на чл.2 ал.2 т.3 от АПК, поради което не подлежи на съдебен контрол.
С оглед недопустимостта
на жалбата, НЕДОПУСТИМО се явява и искането за спиране на изпълнението на
обжалваното решение.
Следва жалбата и
искането за спиране на изпълнението на оспореното решение се оставят без
разглеждане, като процесуално недопустими и се прекрати производството по
делото.
Водим от горното и на
основание чл. 159 т. 1 от АПК, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ ЖАЛБА от М.И.М.,
* на *** - ***, срещу РЕШЕНИЕ № 462 от
28.09.2021. на Общински Съвет Враца, Протокол № 28, като НЕДОПУСТИМА.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ МОЛБА от М.И.М.,
за спиране изпълнението на РЕШЕНИЕ № 462
от 28.09.2021. на Общински Съвет Враца, Протокол № 28, като НЕДОПУСТИМА.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело
№ 599/2021 г. по описа на АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ВРАЦА.
Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред ВЪРХОВНИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД,
в 7/седмо/ - дневен срок от уведомяването.
На основание чл. 138 от АПК на страните да се изпрати препис от настоящото определение.
АДМ.
СЪДИЯ :