ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 3077
Варна, 19.03.2025 г.
Административният съд - Варна - XII състав, в закрито заседание в състав:
Съдия: | ДАНИЕЛА НЕДЕВА |
като разгледа докладваното от съдията Даниела Недева административно дело № 193/2025 г. на Административен съд - Варна, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба, подадена от адв. М. Д. –АК-Варна, [населено място], [улица], упълномощена от жалбоподатели, против Решение № ВА-2/ПР/2025 г. на директора на РИОСВ за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционно предложение „Изграждане на международен и конгресен център“ в УПИ ХІХ-1006, кв.1, идентичен с [ПИ].
С уточняващи по делото молби с.д.№4297/13.03.2025г. и с.д.№42370/13.03.2025г. се уточнява, че жалбата е подадена от Сдружение „Варна диша“ ЕИК ********* със седалище и адрес на управление [населено място], [жк], вх*, ет.* ап.***, представлявано от председателя на УС С. Л. П., чрез М. Н. С. и Сдружение „Български алианс за достоен живот“ ЕИК ********** със седалище и адрес на управление [населено място], район Възраждане, [улица], ап.*.
С молба с.д.№4102/10.03.2025г. от адв. Д. е отправено искане за обнародване в ДВ на съобщение на основание чл.181 от АПК.
За да се произнесе по искането, съдът съобрази следното:
Предмет на актовете по чл. 93 ЗООС е извършването или неизвършването на оценка на въздействието върху околната среда. Административното производство с този предмет започва по искане на инициатора/заявителя на едно инвестиционно предложение и именно на него се възлагат задълженията по оценка на въздействието върху околната среда, съответно на него не се възлагат тези задължения. Той е адресат на актовете по чл. 93 ЗООС.
Изложеното сочи, че задължението, което актът по чл. 93 ЗООС създава има конкретен адресат. Щом един акт има конкретен адресат той не е общ, а индивидуален административен акт. Разликата между индивидуалния и общия акт е имено в адресатите - конкретния, в случая на индивидуален акт, и неопределения - в случая на общия акт. Правото на засегнатата общественост по смисъла на § 1, т. 24 и 25 ЗООС да оспорва актовете по чл.93 ЗООС не им придава качеството на адресати на тези актове.
В подкрепа на горното е и разпоредбата на §1 т.30 от ДР на ЗООС, съгласно който "Решение по оценка на въздействие върху околната среда" е индивидуален административен акт.
Предвид изложеното, обективираното в молба с.д.№4102/10.03.2025г. искане следва да бъде оставено без уважение, тъй като по реда на чл.181 от АПК се обнародва редовно и допустимо оспорване на общи административни актове, какъвто не е оспорения акт.
Водим от горното съдът,
ОПРЕДЕЛИ:
Оставя без уважение молба с.д.№4102/10.03.2025г. от адв. Д. за обнародване в ДВ на съобщение на основание чл.181 от АПК.
Определението не подлежи на обжалване.
Препис от определението да се връчи на страните.
Съдия: | |