О П Р
Е Д Е Л Е Н И Е
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –
РУСЕ, в закрито
заседание на 04 октомври, през две хиляди и осемнадесета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: |
ДИАН ВАСИЛЕВ |
ЧЛЕНОВЕ: |
ИНА РАЙЧЕВА |
|
РОСИЦА БАСАРБОЛИЕВА |
като разгледа Адм. дело № 351 по описа за 2018
г., докладвано от съдия Басарболиева, намира
следното:
Постъпила
е жалба от Кмета на Община Ветово срещу Решение № 445, по Протокол № 52 от
заседание на ОбС – Ветово, проведено на 29.06.2018 г. по т. 1 от дневния ред, с
което е приет Правилник за изменение и допълнение на Правилник за организацията
и дейността на общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с
общинската администрация, с който:
§ 1. В чл. 99 се правят
следните изменения:
1. Алинея 2 се изменя
така:
„(2) Кметът на общината
осигурява организационно-техническото обслужване на общинския съвет."
§ 2. В чл. 100 се
правят следните изменения:
1. Алинея 1 се изменя
така:
„(1) В структурата на общинската администрация се създава
самостоятелно звено с обща численост 3 щатни бройки - 2 щатни бройки,
Технически сътрудник „Канцелария, протокол, Общински съвет“ и 1 щатна бройка за
юрисконсулт. Звеното е на пряко подчинение на председателя на общинския съвет“.
2.
Алинея 2 се изменя така:
„(2) Служителите в
звеното се назначават и освобождават от кмета на общината по предложение на
председателя на общинския съвет. Кметът на общината не може да назначава, или
да освобождава служители в звеното, за които не е направено писмено предложение
от председателя на общинския съвет“.
3. Създава се нова алинея 3 със следния
текст:
„(3) Числеността
на служителите в звеното се включва
в общата численост на общинската администрация
- Делегирани от държавата дейности и заедно с щатното му разписание се
утвърждава по реда иа чл,
21, ал. 1, т. 2 от Закона за местното
самоуправление и местната администрация по предложение на председателя на общинския съвет."
4. Създава се нова алинея 4 със следния текст:
„(4) Председателят
на общинския съвет утвърждава длъжностните характеристики, ръководи и
контролира тяхната дейността. Оценяването на изпълнението на дейностите на
служителите в звеното се извършва от председателя на общинския съвет."
§ 3. В чл. 101 се правят следните изменения:
1. Текстът на чл. 101 се изменя така:
„Чл. 101 Служителите
в звеното по чл. 29а, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната
администрация подпомагат дейността на председателя на общинския съвет при
осъществяване на правомощията му по подготовката, свикването и провеждането на
заседанията на общинския съвет и на неговите комисии."
2. Думата „ осигурява“ в т. 1, т. 2, т. 3 и т. 4 се
заменя с думата „ осигуряват“:
„1. осигуряват
деловодното обслужване на съвета и на неговите комисии;
2. осигуряват
техническото размножаване и изпращане на материалите и поканите за заседанията
на съвета и неговите комисии;
3. осигуряват
воденето на протоколите и на присъствените книги от заседанието на съвета и на
комисиите, изпращането на актовете на общинския съвет и становищата на
комисиите;
4. осигуряват
спазването на реда по време на заседанията, записванията за изказвания,
преброяването и отчитането на резултатите от гласуването“;
Текстът на т. 5 се изменя така:
„5. изпълняват и
други функции възложени им от председателя на общинския съвет“.
§ 4. В преходните и заключителни разпоредби се създава §
6:
,,§ 6. Измененията в
чл. 99, чл. 100 и чл. 101 от Правилника за организацията и дейността на
общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската
администрация влизат в сила, считано от 01.07.2018 г.“.
Съдът намира жалбата
за редовна и насрочва същата за разглеждане в открито съдебно заседание. Жалбата
следва да се съобщи по реда на чл. 188, вр. чл. 181, ал. 1, и ал. 2 АПК.
Водим
от горното съдът
О П Р Е Д Е Л И :
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно
заседание на 14.11.2018 г. от 10,30 часа.
КОНСТИТУИРА като страни по делото:
1. ЖАЛБОПОДАТЕЛ – Кмет на ОБЩИНА ВЕТОВО, с
адрес: гр. Ветово, ул. „Трети март“ № 2.
2. ОТВЕТНИК - ОБЩИНСКИ СЪВЕТ – ВЕТОВО в качеството му на орган, издал
оспорения подзаконов нормативен акт, с адрес за призоваване: гр. Ветово, ул. „Трети
март“ № 2.
Препис от жалбата да
се изпрати на ответника.
Оспорването да се
съобщи по реда на чл. 188, вр. чл. 181, ал. 2 и ал. 3 АПК – чрез обявление в
ДВ, в което да се посочи, че е постъпила жалба от Кмета на Община Ветово срещу
Решение № 445, по Протокол № 52 от заседание на ОбС – Ветово, проведено на
29.06.2018 г. по т. 1 от дневния ред, с което е приет Правилник за изменение и
допълнение на Правилник за организацията и дейността на общинския съвет,
неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, с който:
§ 1. В чл. 99 се правят
следните изменения:
1. Алинея 2 се изменя
така:
„(2) Кметът на общината
осигурява организационно-техническото обслужване на общинския съвет."
§ 2. В чл. 100 се
правят следните изменения:
1. Алинея 1 се изменя
така:
„(1) В структурата на общинската администрация се създава
самостоятелно звено с обща численост 3 щатни бройки - 2 щатни бройки,
Технически сътрудник „Канцелария, протокол, Общински съвет“ и 1 щатна бройка за
юрисконсулт. Звеното е на пряко подчинение на председателя на общинския съвет“.
2.
Алинея 2 се изменя така:
„(2) Служителите в
звеното се назначават и освобождават от кмета на общината по предложение на
председателя на общинския съвет. Кметът на общината не може да назначава, или
да освобождава служители в звеното, за които не е направено писмено предложение
от председателя на общинския съвет“.
3. Създава се нова алинея 3 със следния
текст:
„(3) Числеността
на служителите в звеното се включва
в общата численост на общинската администрация
- Делегирани от държавата дейности и заедно с щатното му разписание се
утвърждава по реда иа чл,
21, ал. 1, т. 2 от Закона за местното
самоуправление и местната администрация по предложение на председателя на общинския съвет."
4. Създава се нова алинея 4 със следния текст:
„(4) Председателят
на общинския съвет утвърждава длъжностните характеристики, ръководи и
контролира тяхната дейността. Оценяването на изпълнението на дейностите на
служителите в звеното се извършва от председателя на общинския съвет."
§ 3. В чл. 101 се правят следните изменения:
1. Текстът на чл. 101 се изменя така:
„Чл. 101 Служителите
в звеното по чл. 29а, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната
администрация подпомагат дейността на председателя на общинския съвет при
осъществяване на правомощията му по подготовката, свикването и провеждането на
заседанията на общинския съвет и на неговите комисии."
2. Думата „ осигурява“ в т. 1, т. 2, т. 3 и т. 4 се
заменя с думата „ осигуряват“:
„1. осигуряват
деловодното обслужване на съвета и на неговите комисии;
2. осигуряват
техническото размножаване и изпращане на материалите и поканите за заседанията
на съвета и неговите комисии;
3. осигуряват
воденето на протоколите и на присъствените книги от заседанието на съвета и на
комисиите, изпращането на актовете на общинския съвет и становищата на
комисиите;
4. осигуряват
спазването на реда по време на заседанията, записванията за изказвания,
преброяването и отчитането на резултатите от гласуването“;
Текстът на т. 5 се изменя така:
„5. изпълняват и
други функции възложени им от председателя на общинския съвет“.
§ 4. В преходните и заключителни разпоредби се създава §
6:
,,§ 6. Измененията в
чл. 99, чл. 100 и чл. 101 от Правилника за организацията и дейността на
общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската
администрация влизат в сила, считано от 01.07.2018 г.“.
Претендира се отмяна
на решението. Въз основа на жалбата е образувано Адм.
дело № 351/2018 г. по описа на Административен съд – Русе – VІІІ състав,
насрочено за 14.11.2018 г. от 10,30 часа.
Копие
от обявлението да се постави на определеното за това място в сградата на
Административен съд – Русе и да се публикува в интернет страницата на ВАС и на
АС - Русе.
Препис
от определението да се изпрати на страните.
Определението
не подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ:
1.
2.