Решение по дело №437/2021 на Районен съд - Дупница

Номер на акта: 260271
Дата: 12 август 2021 г.
Съдия: Светла Василева Пейчева
Дело: 20211510200437
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 23 април 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

12.08.2021

 

 

 

Дупница

 
 


Номер                                                  Година                                     Град

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

        НО,ІІІ

 
 


Районен съд – Дупница                                                                                                        състав

       15 юли

 

2021

 
 


на                                                                                                           Година

Светла Пейчева

 
В публично съдебно заседание в следния състав:

Председател

Членове

Съдебни заседатели:

 

 
        1.

 

 

       Юлия Вукова

 
         2.

 

 
Секретар:

Председателя на състава

 
Прокурор:

Сложи за разглеждане докладваното от

         НАХ

 

            437

 

2021

 
 


                           дело №                                    по описа за                                    година.        

Съдебното производство е административно наказателно по реда на чл. 59 и сл. от Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН).

            Образувано е по жалба на инж. М.Х.Ч., с ЕГН**********,*** срещу Наказателно постановление № 11-01-587 2020/03.03.2021 г., издадено от Георги Начев - директор на Агенцията за държавна финансова инспекция гр. София (АДФИ), с което на основание чл. 32, ал. 1, т. 1, във вр. с чл. 35, ал. 1 от Закона за държавната финансова инспекция, във вр. с чл.94, ал. 3, т. 1 от Закона за публичните финанси му е наложено административно наказание „глоба” в размер на 200.00 (двеста) лева за нарушение на чл. 128, ал. 2 от Закона за публичните финанси, във вр. с чл. 7, ал. 5 и във вр. с § 2 от ДР на ЗПФ.

В съдебно заседание жалбоподателят участва чрез пълномощник адвокат В., който поддържа жалбата и моли обжалваното НП да бъде отменено изцяло като неправилно и незаконосъобразно.

            Въззиваемата страна -АДФИ не се представлява в процеса. Представена е молба, с приложени писмени бележки, в които по същество е изразено становище, с което оспорва жалбата като неоснователна и недоказана и моли обжалваното НП да бъде потвърдено.

            В хода на съдебното следствие са събрани писмени доказателства - материалите съдържащи се в административната преписка по обжалваното НП, подробно изброени от административно наказващия орган в съпроводително писмо и са изслушани свидетелите Радостина П., която е съставила АУАН и допуснатия на жалбоподателя свидетел- П.П..

Съдът, като прецени допустимостта на жалбата и след анализ на събраните по делото доказателства и становищата на страните приема, за установено следното:

 На 02.10.2020 г. в сградата на Община Дупница актосъставителя Р.П., на длъжност главен финансов инспектор от „Първи“ отдел на Дирекция „Инспекционна дейност“ при Агенция за държавна финансова инспекция, в присъствие на свидетеля при съставяне и връчване на акта- П.П., съставила АУАН на инж. М.Ч. ***, като  приела, че към 31.12.2019 г. в гр. Дупница инж. М.Ч., в качеството си на кмет на Община Дупница и лице по смисъла на чл. 7, ал. 5 от Закона за публичните финанси (ЗПФ), което организира и ръководи съставянето, внасянето в общинския  съвет  и изпълнението на бюджета на общината, не е  привел показателя за наличните в края на 2019 г. задължения за разходи“ на Община Дупница в съответствие с ограничението посочено в чл. 94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ, а именно същите да не надвишават максимално допустимия размер от 15% от средно годишния размер на отчетените разходи за последните четири години.

Наличните задължения за разходи на Община Дупница към 31.12.2019 г. в размер на  4 216 876 лв. представляват 16.72 % от средногодишния размер та отчетените разходи за последните четири години (25 226 624 лв.). Същите надвишават с 432 882 лв. (1,72 на сто) максимално допустимия размер от 15% (3 783 994 лв. в абсолютна сума) от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години.

С деянието е нарушена разпоредбата на чл. 128, ал. 2 от Закона за публичните финанси, във вр. с чл. 94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ, във вр. с чл. 7, ал. 5 и във вр. с § 2 от Допълнителните разпоредби на ЗПФ.

Община Дупница попада в обхвата на държавната финансова инспекция като организация по смисъла на чл. 4, ал. 1 от Закона за държавната финансова инспекция (ЗДФИ).

Съгласно чл. 2, ал. 1, т. 15 от ЗМСМА, кметът на общината представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда.

С разпоредбата на  чл. 11, ал. 3 от ЗПФ е регламентирано, че кметът на общината е със статут  на първостепенен разпоредител с бюджет по бюджета на общината и в това си качество отговаря за съставянето, отчитането и неговото изпълнение.

Съгласно чл. 38, ал. 1 от ЗМСМА, орган на изпълнителната власт в общината е кметът на общината. Той ръководи цялата изпълнителната дейност, организира изпълнението на  дългосрочните програми и бюджета на общината.

Кметът на община Дупница, съгласно чл. 7, ал. 5 от ЗПФ, организира и ръководи съставянето, внасянето в общинския съвет в изпълнението на бюджета на общината.

Съгласно чл. 45 от ЗПФ дейностите на общината се финансират със субсидии от Централния бюджет, трансфери от министерства и ведомства, собствени приходи и друго финансиране.

През проверявания период от 01.01.2019 г. до 31.12.2019 г. Община Дупница се представлява от кмета инж. М.Ч.. Същият е титуляр на длъжността кмет на общината съгласно Решение № 1/30.10.2011 г. на ОИК гр. Дупница от 30.10.2011 г. и към датите на възлагане и приключване на финансовата инспекция.

Съгласно чл. 94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ, с приемането на бюджета на общината общинския съвет одобрява максималния размер  на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през годината по бюджета на общината, като наличните към края на годината задължения за разходи не могат да надвишават 15 процента от средногодишния размер на отчетните разходи за последните четири години; ограничението не се прилага за задължения за разходи, финансирани за сметка на помощи и дарения.

По смисъла на § 1, т. 16 от ДР на ЗПФ, задължения за разходи са наличните към края на съответния отчетен период парични задължения за разходи, с изключение на задълженията за разходи за персонал, пенсии и приравнени на тях плащания, лихви по дълга, за данъци и други публични държавни и общински вземания. Не са задължения за разходи провизиите за задължения съгласно счетоводното законодателство, приложимо за бюджетните организации, задълженията, които представляват дълг, както и поетите ангажименти за разходи.

По смисъла на § 1, т. 22 от ДР на ЗПФ „нови задължения за разходи“ са паричните задължения за разходи, които възникват през текущата година, независимо от това дали са платени, с изключение на задълженията за разходи за персонал, пенсии и приравнени на тях плащания, лихви по дълга, за данъци и други  публични държавни и общински вземания. Не са задължения за разходи провизиите за задължения съгласно счетоводното законодателство, приложимо за бюджетните организации, задълженията от предходните години, които представляват дълг, както и поетите ангажименти за разходи.

Съгласно разпоредбата на § 20 от ПЗР на ЗПФ, в срок три години от влизането в сила на Закона за публичните финанси (считано от 01.01.2014 г.), общините следва да приведат показателите си за наличните в края на годината задължения за разходи в съответствие с ограниченията по чл. 94, ал. 3, т. 1 и т. 2 от ЗПФ.

      Във връзка с горното изискване, с указание № ФО-1 от 15.01.2019 г. на министъра на финансите с определено до 1 януари 2019 г. общините да приведат показателите си за наличните в края на годината поети ангажименти и задължения за разходи в съответствие с ограниченията по чл. 94, ал. 3, т. 1 и т. 2 от 3ПФ.                                                            

В „Методически указания по прилагането на чл.130а, ал.1 от Закона за публичните финанси № АД-6/07.06.2016 г. на Министъра на финансите, с които се поясняват критериите за определяне на общини с финансови затруднения за целите на прилагането на правилата за финансовото им оздравяване по Глава осма „а“ от ЗПФ, е посочено как се изчислява показателя за наличните към края на годината задължения за разходи и поети ангажименти за разходи по чл. 94, ал 3, т. т. 1 и т.2 от ЗПФ.

При проверката се установи, че Общински съвет - Дупница е приел с Решение № 2 бюджета па общината за 2019 г. с показателите по чл. 45, ал. 1 от Закона за публичните финанси (ЗПФ). Решението е прието на заседание на Общински съвет- Дупница, проведено на 25.01.2019 г., обективирано в Протокол № 1 от същата дата.

С Решението е одобрен показателя по чл. 94, ал.3, т. 1 от ЗПФ, както следва:

- по т.12 от Решението: „Определя максималният размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2019 г. в размер на 3 500 000 лева”;

Видно от съдържанието па Решението, ОбС Дупница е постановил, както следва

1. Определя максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2019 г. (в размер на 15 %);

Сроковете за изготвянето и представянето на отчетите за касово изпълнение на бюджетите на общините към 31.12.2019 г. оборотните ведомости и друга отчетна информация са определени в указание ДДС 6/23.12.2019 г. на Министерство на финансите. Съгласно т. 37 от указанието, общините следва да представят в МФ годишните си отчети, в периода от 14.02.2020 г до 21.02.2020г. включително. Съответните справки и разшифровки във вид на допълнителна информация към отчета, в т.ч. „Справка за поетите ангажименти по общинския бюджет и сметките за средствата от ЕC“ и „Справка за новите задължения за разходи по общинския бюджет и сметките за средствата от ЕС“ се зареждат като прикачени файлове към отчета на обособеното за целта място, като се избира вид на файла, съответстваш па наименованието на справката от общия пакет.

Годишният отчет за касово изпълнение на бюджета на община Дупница за 2019 г. , заедно с допълнително изискващата се информация е изпратен до Министерство на финансите (МФ) на 20.02.2020 г. като за верността на данните, въведени в информационната система па МФ, Райна Велинова Сърбова в качеството си на главен специалист „Счетоводител“ в Община Дупница с подписала декларация, на основание заповед № 63/13.01.2012 г. на кмета на Община Дупница.

Представената пред Министерство на финансите (МФ) „Справка за новите задължения за разходи по общинския бюджет и сметките за средства от ЕC“, която е част от Годишния отчет за изпълнението на бюджета на община Дупница за 2019 г е подписана от кметът на общината.

При проверката се установи, но оборотна ведомост към 31.12.2019 г., показателят „задължения за разходи“ по смисъла на § 1, т.16 от ДР па 311Ф към 31.12.2019 г. на община Дупница е общо в размер 4 216 875.78 лева, в т.ч по счетоводни сметки, като задълженията  са посочени в табличен вид.

При изчисляване на показателя „Задължения за разходи” са взети крайните кредитни салда на сметки: 4010, 4030, 4241, 4281,4282, 4291, 4523, 4548, 4568. 4845, 4847,4848, 4853,4861, 863, 4877, 4878, 4897, 4898, 4971. 4972, 4975, 4976, 4978 и 4979 от отчетна група „Бюджет” от оборотната ведомост на общината.

Горното е документирано и със справка изх.№ 42-01-251 от 17.09.2020 година.

Съгласно чл.2, т.2от Методически указания (МУ) по прилагането на чл. 130а, ал.1 от ЗПФ ( АД - 6 от 07.06 2016 г.) на МФ, Средногодишният размер на отчетените разходи за последните четири години се определя като средно аритметично на отчетените разходи по бюджета на общината а последните четири години (Раздел 11 и Раздел 111, буква Б от ЕКБ).

При проверката е установено, показателят „средногодишен размер на отчетените разходи за последните четири години“ към 31.12.2019 г. на община Дупница, е общо в размер на 7 257 627 лева,  в т.ч по §-параграфи и §§-подпараграфи от ЕБК, посочени в табличен вид.

При изчисляване на показателя Средногодишен размер на отчетените разходи за

последните четири години“ по бюджета на общината са включени в общата сума на разходите, отчетени за държавни, местни дейности и дофинасиране по бюджета на общината по разходни параграфи и подпараграфи от ЕБК, както следва: разходи за заплати, възнаграждения и осигурителни вноски на персонал (по §§01-00; §§02-00, §§05-00; §§08-00), разходи за текуща издръжка (§§10-00; §§46-00), разходи за лихви по (§§21-00; §§22-00, §§25-00; §§26-00; §§27-00; §§28-00, §§29-00), социални разходи и стипендии (§§40-00, §§42-00), субсидии и трансфери (§§43-00; §§45-00; §§49-00), капиталови разходи (по §§51-00; §§52-00; §§53-00; §§54-00) и капиталови трансфери (§§55-00), в т.ч. по години, както следва:

-      за 2015 г.-22 343 786 лева;

-      за 2016 г. - 22 576 577 лева,

-      за 2017 г. -25 137 244 лева;        

-      за 2018 г. -30 848 887 лева.

Горното е документирано и със справка изх.№42-01-265 от 28.09.2020 година.

Общо отчетените разходи за периода oт 01.01.2015 г. до 31.12.2018 г. включително, възлизат на 100 906 494 лева, а средногодишният размер на разходите на община Дупница за последните 4 години (от 2015 г. до 2018 г. вкл.) е 25 226 624 лева, в резултат на което максималният размер от 15 % на задълженията за разходи, които могат да бъдат натрупани към 31.12.2019 г. спрямо средногодишният размер на разходите за последните четири години, в абсолютна сума е 3 783 994 лева.

Според ограничението регламентирано с разпоредбата на чл.94, ал.3, т.1 от Закона за публичните финанси, наличните към края на годината задължения за разходи не могат да надвишават 15 на сто от средногодишния размер па отчетените разходи за последните четири години. Ограничението не се прилага за задължения за разходи, финансирани за сметка на помощи и дарения.

В резултат на извършената проверка е установено, че фактическото съотношение в проценти на наличните към 31.12.2019 г. задължения за разходи спрямо средногодишния размер па отчетените разходи за последните четири години /без задълженията за разходи, финансирани за сметка на помощи и дарения/ е в размер на 16.72 %.

    Установеното фактическо съотношение в размер 16,72 % превишава, както следва

• Ограничението, регламентирано в разпоредбата на чл.94, ал.3, т.1 от ЗПФ, като превишението с в размер на 16.72% изчислено като разлика между фактическо установеното при проверката съотношение и следващия се максимален размер на съотношението според нормата на чл.94, ал.3, т.1 от ЗПФ (16.72% - 15.00 % = 1.72 %).

    Установените данни за абсолютния размер на наличните към 31.12.2019 г. задълженията за разходи и средногодишния размер на отчетените разходи по бюджета на общината през последните четири години (2015/2018 г.) не са идентични с тези, установени от МФ, които са качени на интернет сайта на министерството в частта па „Публични разходи“, „Финанси на общините“, „Финансови показатели на общините“ Различават се с 1.25 %, тъй като за база са взети 4 години от 2016 г. до 2019 г., като е включена и 2019 г. Показателят е изчислен в размер на 15.47 %      #

С писмо №40-01-254/21 09 2020 г., финансовата инспекция изиска, на основание чл.13, т.6 от ЗДФИ, писмено обяснение от кмета на община Дупница инж. М.Х.Ч. относно причините, поради което не е спазено ограничението по чл.94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ.

В отговор на изисканото писмено обяснение под №42-01-254/1/23.06 2020 г, инж.М.Ч. *** е предоставил на финансовата инспекция обяснение, в което посочва следното:

„ Причините, поради които не е спазено ограничението по чл .94, ал. 1, т. 1 от ЗПФ, а именно -минимално завишение от 0.47% над прага от-15% за наличните в края на годината задължения за разходи, е временната липса на средства за разплащане в края на годината, когато освен текущи разходи, са приключени много изпълнявани проекти от капиталовата програма и други европейски проекти. Въпреки поисканата финансова помощ or Министерство на финансите във връзка с разпределените с постановление на Министерски съвет допълнителни средства по бюджетите на общините, такива средства не бяха разпределени за община Дупница, което затрудни значително разплащането. Отчитайки следваната строга финансова дисциплина, превишението бе ограничено в незначителен размер над допустимия по чл.94 от ЗПФ, като същото е временно и е в резултат от форсмажорна обстоятелства-приключени едновременно в края на годината проекти и извършени дейности от инвестиционната програма за годината.

Причините за формиране на задълженията за разходи към 31.12.2019 г. са посочени по- горе, а именно временен недостиг на финансови средства, поради приключени едновременно в края на годината, формирани със собствени средства и проект по оперативни програми, част от които се разплащат авансово със собствени средства.

През периода от 2016 г, до 2018 г. показателят е бил в норма. През първото тримесечие на 2020 г. също е в норма- 3 511 476 лв. или 9.9% а през второто тримесечие е 3 600 061 лв. или 10.1% от което с видно, че минималното превишение в края па 2019 г. е с временен, форсмажорен характер.“

     Финансовият инспектор приема като обективни така дадените писмени обяснения от кмета на общината със следните съображения:

-в дадените писмени обяснения не се оспорва обстоятелството, че отчетените към 31.12. 2019 г. задължения за разходи превишават законоустановения размер от 15 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години;

-в § 20 от ПЗР на ЗПФ е указан достатъчно дълъг срок на общините за привеждане на показателя за задълженията за разходи в съответствие с регламентираното ограничение, а именно три години от влизане в сила на закона /считано от 01.01 2014 г./;

-съгласно ЗПФ на база този показател се оценява финансовата устойчивост и стабилност на общинските финанси, като в чл. 124, ал. 5 от ЗПФ законодателят е предвидил задължение на общините в Наредбата по чл. 82, ал 1 от ЗПФ да определят условия и ред за неговата промяна, наблюдение, оценка и контрол;

       -разпоредбата па чл. 44, ал. 1,т. 5 от ЗМСМА вменява на кмета задължението да организира изпълнението на общинския бюджет. Същото се съдържа и в нормата на чл. 7, ал. 5 във връзка чл. 28, ал. 2 от ЗПФ.                                                   

-по смисъла на чл. 11, ал. 3 от ЗПФ, кметът на общината с първостепенен разпоредител с бюджет (ПРБ) по бюджета на общината и като такъв отговаря за неговото съставяне, изпълнение и отчитането му.

От гореизложеното, към 31.12 2019 г. в гр. Дупница, Община Дупница, инж.М.Ч., в качеството си на кмет па Община Дупница и лице, по смисъла на чл. 7, ал. 5 от Закона за публичните финанси, което организира и ръководи съставянето, внасянето в общинския съвет и изпълнението на бюджета на общината, не е привел показателя за „наличните края на 2019 г задължения  за разходи” на Община Дупница в съответствие с ограничението посочено в чл. 94, ал 3, т. 1 от ЗПФ, а именно същите да не надвишават максимално допустимия размер от 15 % от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години.

Наличните задължения за разходи на Община Дупница към 31.12.2019 г., в размер на 4 216 876 лева, представляват 16.72 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години (25 226 624 лева). Същите надвишават с 432 882 лв. (1,72 на сто) максимално допустимия размер от 15 % (3 783 994 лв. в абсолютна сума) от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години.

С деянието с нарушена разпоредбата на чл. 128, ал. 2 от Закона за публичните финанси (ЗПФ), във вр. с чл. 94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ, във вр. с чл. 7, ал. 5 и във вр. с § 2 от допълнителните разпоредби на ЗПФ.

В срока по чл. 44 от ЗАНН е подадено  писмено възражение, като е посочено, че  не е извършено нарушение и, че са налице предпоставките на чл. 8 от ЗАНН.

Въз основа на констатираното в АУАН АНО е издал атакуваното НП, като е приел същата фактическа обстановка и правна квалификация. В двата акта е прието, че нарушението е извършено за първи  път, като АНО е посочил, че случаят не е маловажен, тъй като  обществени отношения  с висока значимост, регламентирани от ЗПФ. Определена е санкция при условията на чл. 27 от ЗАНН,  при превес на смекчаващите вината обстоятелства, като е наложено административно наказание в минимален размер.

            Жалбата е подадена в срок, поради което е допустима. Разгледана по същество, същата е неоснователна.

            От изложената фактическа обстановка и приложените по делото писмени и гласни доказателства, съдът прави следните правни изводи:

            АУАН и НП са издадени от компетентните длъжностни лица и в сроковете по чл. 34 от ЗАНН. Спазени са императивните изисквания на чл. 42 и чл. 57 от ЗАНН, като подробно е описано нарушението, мястото на извършване, обстоятелствата, при които е било извършено и законовите норми, които са нарушени, както и  доказателствата, въз основа на които се доказва нарушението.

            По делото е безспорно и страните не спорят за това, че жалбоподателя М. Ч. *** (обявен с Решение на № 1/30.10.2011 г.) на Общинска избирателна комисия, встъпил в длъжност на 05.11.2011 г./. Към датата на проверката и за изследвания период- от 01.01.2019 г. до 31.12.2019 г. жалбоподателят също е изпълнявал длъжността кмет на Община Дупница.

Съгласно чл.7, ал.5 от Закона за публичните финанси /ЗПФ, обн., ДВ бр.15 от 15.02.2013г., в сила от 01.01.2014г., изм. и доп. ДВ бр. 91 от 14.11.2017 г./ кметовете организират и ръководят съставянето, внасянето в общинския съвет и изпълнението на бюджетите на общините. Проектът на общинския бюджет се разработва от кмета на общината, който съгласно чл. 84, ал.1, т.5 от ЗПФ включва прогноза за очаквания размер на нови задължения за разходи и за поемане на ангажименти за разходи. Така разработеният проект на бюджет на кмета на общината се приема с решение на Общинския съвет, с което съгласно чл.94, ал.З, т.1 от ЗПФ се одобрява максималния размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през годината по бюджета на общината.

Предметът на спора е, че към 31.12.2019 г. жалбоподателя в качеството си на кмет  на Община Дупница и като лице по смисъла на чл. 7, ал. 5 от ЗПФ „не е привел показателя  за наличните в края на 2019 г.задължения за разходи“ на Община Дупница в съответствие с ограничението посочено в чл. 94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ, а именно същите да не надвишават максимално допустимия размер на отчетените разходи за последните четири години, като се възразява, от страна на жалбоподателя, относно методологията на МФ за изчисляване на показателите, като счита, че не следва да бъде включвана проверяваната година, а само последните четири години..

Съдът счита, че в АУАН подробно е описано нарушението, като е прието, че наличните задължения за разходи на община Дупница към 31.12.2019 г. в размер на 4 216 876 лв., представляват 16.72 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години (25 226 624 лв.) Същите надвишават с 432 882 лв. (1,72 на сто) максимално допустимия размер от 15% (3 783 994 лв. в абсолютна сума) от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години. Актосъставителят изрично е посочил, че освен справката от сайта, която е публично известна е изискал и справка от главен счетоводител на Община Дупница. Посочени са коректно последните четири години- 2015 г., 2016 г., 2017 г. и 2018 г. като изрично е отразено, че  общо отчетените разходи  за периода 01.01.2015 г. до 31.12.2018 г., включително, възлизат на 100 906 494 лв., а средногодишния размер на разходите на община Дупница за последните 4 години (от 2015 г. до 2018 г.вкл.) е 25 226 624 лв., в резултат на което максималният размер от 15% на задълженията за разходи, които могат да бъдат натрупани към 31.12.2019 г. спрямо средногодишния размер на разходите за посочените 4 години в абсолютна сума е  3 783 994 лв. В резултат на извършената проверка е установено, че фактическото съотношение в проценти на наличните към 31.12.2019 г. задължения за разходи спрямо средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години е в размер на 16.72%, което е в нарушение на чл. 94, ал.3, т. 1 от ЗПФ, т.е. наличните разходи не могат да надвишават 15 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години.

Нарушението е описано подробно, взети са предвид писмените обяснения дадени от жалбоподателя, от които е видно, че нарушението не се оспорва, като финансовия инспектор ги е приел за обективни, но въпреки това е възприел, че нарушението следва да бъде санкционирано, тъй като е извършено виновно. Ето защо и АНО е възприел, че е налице извършено административно нарушение, което е сериозно, предвид значимостта на обществените отношения, които регламентира Закона за публичните финанси и отражението което дава нарушението върху функционирането на община Дупница.

Извършено е сериозно нарушение на бюджетната дисциплина по смисъла на §2  от ДР на ЗПФ, който закон регламентира основните правоотношения в Република България  чрез спазване на определени фискални правила и процедури, които са насочени към осигуряване на правилно и безпроблемно функциониране на разпоредителите с бюджети, при разходването на предвидените средства.

Отхвърляйки всички възражения относно материална и процесуална неизправност на санкционния акт, съдът приема, че съвсем основателно е приписано с последния нарушение на законовия представител на дружеството към момента на нарушението по чл. 16, ал. 8 във вр. с чл. 8, ал. 1 във вр. с чл. 25, ал. 1, във вр. с чл. 14, ал. 1, т. 3 и чл. 7, т. 1 от Закона за обществените поръчки /ДВ бр. 73 от 20.09.2011г./. Това на свой ред правилно е предопределило и ангажиране на административнонаказателна отговорност на законовия представител по реда на основание чл. 127, ал. 2  и чл.129, ал.1 от Закон за обществени поръчки /ЗОП/ обн. ДВ, бр. 94/2008 г./ във вр. с чл.133, ал. 2 от ЗОП /ДВ бр. 33/2012 г. във вр. с чл. 3, ал. 2 и чл. 53, ал. 2 от ЗАНН като наложената глоба е била отмерена в минимално предвидения размер по закон и явно съобразено с липсата на данни за други нарушения от процесния или друг вид, засягащи обществените нарушения, регулирани от съответните нормативни източници.

АНО е изложил мотиви относно обстоятелството, че нарушението не е маловажно и не следва да бъде прилагана разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН, към които и настоящия съдебен състав се солидаризира.

Правилно е приложена разпоредбата на чл. 27 от ЗАНН, като е наложена санкция в минимален размер вземайки предвид обстоятелството, че нарушението е извършено за първи път.

Водим от горното и на основание чл. 63, ал.1 от ЗАНН Дупнишкият районен съд:

 

                                             Р    Е     Ш     И  :

 

ПОТВЪРЖДАВА   Наказателно постановление № 11-01-587 2020/03.03.2021 г., издадено от Георги Начев - директор на Агенцията за държавна финансова инспекция гр. София (АДФИ), с  което на основание по на основание чл. 32, ал. 1, т. 1, във вр. с чл. 35, ал. 1 от Закона за държавната финансова инспекция, във вр. с чл.94, ал. 3, т. 1 от Закона за публичните финанси е наложено административно наказание „глоба” в размер на 200.00 (двеста) лева за нарушение на чл. 128, ал. 2 от Закона за публичните финанси, във вр. с чл. 7, ал. 5 и във вр. с § 2 от ДР на ЗПФ, на инж. М.Х.Ч., с ЕГН**********,***, с месторабота към датата на извършване на нарушението- община Дупница, на длъжност кмет, като ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

            Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд гр. Кюстендил в 14-дневен срок , считано от получаване на съобщението от страните, че е изготвено.

 

                                                               РАЙОНЕН СЪДИЯ: