Решение по дело №4045/2019 на Районен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 8 ноември 2019 г. (в сила от 9 март 2020 г.)
Съдия: Петя Христова Манова
Дело: 20192230104045
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 22 юли 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е      

гр. С., 08.11. 2019  год.

В    И М Е Т О   НА   Н А Р О Д А

 

С. РАЙОНЕН СЪД, гражданско отделение, ІІ-ри граждански състав в публично съдебно заседание на двадесет и девети октомври през две хиляди и деветнадесета година в състав:

                                                    РАЙОНЕН СЪДИЯ:  П. МАНОВА

 

при секретаря В.К., като разгледа докладваното от р. съдия гр. дело № 4045/2019  г. на СлРС , за да се произнесе,  съобрази следното:

 

Предмет на производството е предявен иск с правно основание  чл. 178, ал. 1, т. 3 във вр. с чл. 187 от ЗМВР, във вр. с чл. 19, ал. 2 от ЗИНС, чл. 86, ал. 1 от ЗЗД.

В исковата молба се твърди, че ищцата работи като държавен служител на длъжност „надзирател” от надзорно-охранителния състав на ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ИЗПЪЛНЕНИЕ НА НАКАЗАНИЯТА” ПРИ МИНИСТЕРСТВО НА ПРАВОСЪДИЕТО  с  местоизпълнение на служебните задължения Затвора гр. С.. 

Сочи се, че в настоящия исков период - 06.07.2016 г. - 31.12.2018 г., ищцата е изпълнявала служебните си задължения в дежурства по предварително утвърден месечен график на смени от 12, 24 и 8 часа, при сумирано изчисляване на работното време в часове за отчетен период, който в периода от 01.07.2016 г. до 30.09.2016 г. е бил едномесечен, / съгл. изм. на чл.187, ал.З ЗМВр изм. с ДВ бр.№ 14 от 20.02.2015 г. в сила от 01.01.2015 г./, а от 01.10.2016 г. до 31.12.2018 г. - тримесечен.

Сочи се, че статутът на държавните служители от ГДИН при МП, техните права и задължения са регламентирани в специалния Закон за изтърпяването на наказанията и задържането под стража /ЗИНЗС/ и в Правилника за прилагането му - ППЗИНЗС. При празноти в специалната правна уредба, ЗИНЗС /чл.19, ал.2 от същата/ препраща към ЗМВР, предвид сходните обществени отношения регулирани със специалните нормативни актове в двете ведомства - МП и МВР. Предвид обстоятелството, че ищцата е държавен служител и като такъв служебното й правоотношение по определение се състои както от административно-властнически елементи, така и от трудовоправни такива, на общо основание за неуредените случаи в специалните правни норми в ЗИНЗС и ЗМВР, следва да намерят приложение - ЗДСл и КТ като общи основополагащи източници на трудовото право в страната, намиращи приложение за всички държавни служители във всички държавни ведомства, съответно за всички работници и служители в страната.

Изработеното време от ищцата за отчетен период, като служител работещ при сумирано изчисляване на работното време, включва всички изработени от нея часове в даден месец, респ. тримесечие, като тези часове труд са от продължителността на положените смени по предварително утвърден месечен график, както и часовете труд, положени извън графика - под формата на претърсвания, обиски, служебни занятия, охрана на външни постове, стрелби. След влизането в сила на ЗМВР /нов/ от 01.07.2014 г. и измененията на ППЗИНЗС от 07.03.2014 г. и въпреки изричната императивна разпоредба на чл.16е, т.3 от ППЗИНЗС, в сила от 07.03.2014 г., ответната ГДИН отказвала да зачете реалната продължителност на всяка смяна на ищеца, която е различна от нормативно установената /8, 12 и 24 часа/, като на практика не отчитала като работно време  съпътстващите нарядите дейности - провежданите инструктажи преди приемането на поста по дежурство, развода до самия пост, отвода от същия и сдаването на смяната на следващия дежурен надзирател, който застъпва на смяна.

По Заповед на Началника на Затвора С. в исковия период, ищцата  е следвало да се явява на работа в 07:30 часа при 24-часовите смени, които са приключвали в 08:30 часа на следващия ден; съответно да се явява в 07:45 часа при 12-часовите дневни смени, които са приключвали в 20:30 часа, а при 8 -часовите такива - от 08:30 часа до 17:00 часа. Сочи се, че 45-те минути при 24-часовите, 45-те минути при 12-часовите, и 30-те минути при 8 часовите смени извън нормативно определената продължителност на нарядите /определени като продължителност в самия чл.187, ал.З от ЗМВР на 8, 12 и 24-часови такива/, през които ищцата е била инструктирана, развеждана, отвеждана от наряд, приемала и сдавала дежурството си, безспорно представляват за нея част от работното й време с всичките му присъщи характеристики, но въпреки това не са били признавани и отчетени от работодателя и не се отчитат, съответно заплащат, въпреки нормативното изискване на чл.16е, т.3 от ППЗИНЗС, съгласно което същите са част от отработеното време.

По този начин, поради нереално отчитане на фактическата продължителност на всяка смяна, в случаите когато ищцата е надвишавала нормата си работно време за отчетен период, същата е полагала извънреден труд, който не е бил отчитан в пълен размер, нито заплащан в цялост като такъв с 50% увеличение на база на основното й трудово възнаграждение, поради което ищцата претендира, че ответната ГДИН не е отчитала коректно и в пълен обем всички положени от нея часове труд, което е довело до непълно отчитане и заплащане на положения извънреден труд, като за неотчетената разлика от часове за нея са възникнали вземания за извънреден труд, които не са удовлетворени и към момента.

Всяко вземане за допълнително възнаграждение за извънреден труд на ищцата през исковия период е ставало изискуемо след 25-число на месеца, следващ отчетния и период -тримесечието, т.е. е могло да бъде съдебно претендирано чрез завеждане на осъдителен иск най-рано на 26-то число на следващия месец, тъй като съгласно Вътрешните правила за организацията на работната заплата в ГДИН месечните трудови възнаграждение се изплащат до 25-число на месеца, т.е. задължението е изпълнимо до 25-то число, и длъжникът е в забава след изтичане на падежа, а съгласно Заповедите на МП за организация и разпределение на работното време / т.29.2 от Заповед № ЧР-05-11/30.01.2015 г. на МП, допълнителното възнаграждение за извънреден труд е платимо със заплатата за месеца, следващ отчетния период на полагане на труда. Така пресметнато ищцата претендира, че за периода от 06.07.2016 г. до 31.12.2018 г. е положил общо 200 часа извънреден труд, допълнителните възнаграждения за които са станали изискуеми и които не са й заплатени от ГДИН, в общ размер на предявените вземания – 1 000 лева; ведно със мораторните лихви върху всяко вземане за допълнително възнаграждение за извънреден труд от възникването им / т.е. от 26-то число на месеца, следващ отчетния период до 01.07.2019 г., в общ размер на всички акцесорни претенции за периода - 100 лева.

Предвид изложеното се моли съда да постанови решение, с което да осъди  ГД „Изпълнение на наказанията" гр.София при Министерство на правосъдието да заплати на ищцата сумата от 1 000 лева /хиляда лева/, представляваща сбор от допълнителните възнаграждения за общо 200 часа извънреден труд, вследствие неотчетени инструктажи, разводи, отводи, приемане и сдаване на смените по график от ищцата в периода от 06.07.2016 г. до 31.12.2018 г., ведно със сумата от 100 лева, представляваща сбор от мораторните лихви върху всяко вземане за допълнително възнаграждение за извънреден труд в исковия период от възникването му /от 26-то число на месеца, следващ всеки отчетен период в исковия такъв/ до 01.07.2019 г., както и законната лихва върху цялата главница от предявяване на ИМ в съда до окончателното изплащане на сумите.

Претендират се направените по делото разноски за адвокатско възнаграждение.

            В предоставения едномесечен срок е постъпил отговор от ответника  чрез юриск. П. С., с който счита иска за допустим, като го оспорва изцяло по основание и размер.

Сочи се, че служителите в ГДИН и в териториалните й служби са държавни служители по смисъла на чл. 19, ал. 1, т. 1 ЗИНЗС и техните правоотношения се уреждат от този закон и правилника за прилагането му. Едва ако липсват разпоредби уреждащи държавната служба в ГДИН, субсидиарно приложение намират разпоредбите относно държавната служба в Закона за Министерството на вътрешните работи, съгласно чл. 19, ал. 2 от ЗИНЗС. Съгласно чл. 16е ал. 3 и 4 от ППЗИНЗС /в сила от 07.03.2014 г./ при 12-часов график на наряд се отчитат и заплащат 12 часа отработено време, съответно при 24 часов наряд се отчитат и заплащат 24 часа. С измененията от м. март 2014 г. - ДВ бр. 20/2014 г., е отпаднало изискването назначените в наряд да се явяват в поделението 15 минути преди определеното за инструктаж време - чл. 301 и чл. 305 от ППЗИНЗС /отм./. На всеки служител се полагат почивки за хранене: 3x30 минути по време на 24 часов наряд, 1x45 минути при 12-часов наряд и 1x30 минути при 8-часово работно време, които съгласно чл. 1 бе ал. 2 от ППЗИНЗС не се отчитат за работно време и време за отдих, което се отчита за работно време. Надзирателите почиват на ротационен принцип. Регламентираните почивки за хранене по време на работа се провеждат извън работното място - поста на ищеца т. е. поста /работното място на ищеца/ не се оставя без надзор, а на негово място има друг надзирател. Затвора С. разполага със служебен стол с работно време от 07:00 ч. до 19:45 ч. през цялата седмица и служебен бюфет /кафе/, които се ползват от всички служители /вкл. и администрацията/ за почивката за хранене, която е не по-малко от 30 минути. За служителите по време на наряд е предвидено време за отдих, като служителите за тази цел ползват специално обзаведени помещения с легла, спални принадлежности, маса столове, климатик и санитарни възли /баня и тоалетна/. Считано от 27.06.2014 г. съгласно чл. 187 ал. 5 т. 2 и ал. 7 от ЗМВР се заплаща извънреден труд до 70 часа на тримесечие - за служители работещи на смени. Над тези часове, положеният извънреден труд не се компенсира, тъй като е отменена нормата на чл. 211 ал. 5 т. 2 от ЗМВР, за компенсиране с допълнителен отпуск за отработеното време над 50 часа.

Претендира се юриск. възнаграждение.

В с.з. ищецът чрез процесуалния си представител поддържа предявените искове.  

В с.з. ответникът редовно призован, не изпраща представител. Депизирано е писмено становище от ст. юриск. П. С., в качеството й на процесуален представител на ответното дружество, с което моли да се даде ход на делото в нейно отсъствие, предвид невъзможността й да присъства в с.з. Заявява, че поддържа писмения си отговор, няма възражения по доклада, няма други доказателствени искания, да се приеме заключението на вещото лице. Моли съда да постанови решение, с което да отхвърли като неоснователни предявените обективно кумулативно съединени искове за заплащане на възнаграждение за положен извънреден труд за периода м. 07.2016 г. – 31.12.2018 г. Претендира юриск. възнаграждение. Прави възражение срещу размера на претендираното адвокатско възнаграждение, като счита, че е завишено, предвид което моли да бъде намалено до минимален размер.

            След преценка на събраните по делото доказателства, съдът прие за установено следното от фактическа страна:

Ищцата е държавен служител от надзорно-охранителния състав на ответната ГД „ИН” при МП, на  длъжност „надзирател” в Затвора – гр. С..

 По делото са събрани гласни доказателства като свид. М. заявява, че познава ищцата от Затвора, тъй като са колежки. Ищцата е давала 8, 12 и 24 часови дежурства. Сочи, че при едно 24 часово дежурство, сутрин в 7:45 часа се застъпва, има развод до 8 часа, след което всеки си отива на поста. Там се приема поста до 8:30 часа. Отстъпващите от пост в 8:30 часа се строяват на отвод. На следващия ден до 8:30 часа свършва дежурството със приемане, сдаване. В 8:30 часа се строяват на отвод и може да напуснат тогава. Реалната продължителност на едно такова дежурство е 24 часа 45 минути. Едно 12 часово дежурство по същия начин протича, като то става 12 часа и 45 минути. 8 часовите дежурства са от 8:30 часа до 17 часа. Тези дежурства продължават 8 часа и 30 минути. Сочи, че по време на тези дежурства нямат право да напускат поста и района на затвора. Когато са в почивка са на разположение и при някаква ситуация трябва да реагират.

По делото е назначена съдебно-счетоводна експертиза, от заключението на която е видно, че ищцата има изработени 252 часа и 22 минути допълнително извънреден труд на стойност 1626,86 лева. Дължимата мораторна лихва е 268,20 лева.

 На основание чл. 214 от ГПК съдът е допуснал изменение на размера на предявените искове чрез увеличаването им, съответно за извънреден труд до размера на сумата 1626,86 лева и за мораторна лихва до размера на сумата 268,20 лева

Приети са като доказателство по делото следните заповеди:

Заповед Заповед № ЧР-05-11/30.01.2015 г. на МП, с която се определят реда за разпределяне на работното време в ГД ИН и териториалните й служби, отчитането му и компенсиране на работата на държавните служители извън редовното работно време.

Заповед № ЧР-05-78/09.04.2015 г. на МП за определяне на реда реда за разпределяне на работното време в ГД ИН и териториалните й служби, отчитането му и компенсиране на работата на държавните служители извън редовното работно време.

Заповед № 246 от 30.06.2016 г. на Началника на Затвора С. за организация и разпределение на работното време в Затвора С..

Заповед № 56 от 27.02.1015 г. на Началника на Затвора С. за организация и разпределене на работното време в Затвора С..

Справка за служебно правоотношение на ищцата и ползвани отпуски.

Горната фактическа обстановка съдът прие за безспорно установена въз основа на събраните по делото доказателства, ценени както по отделно, така и в тяхната съвкупност. Представените по делото писмени доказателства, съдът възприе изцяло, като непротиворечиви по между си и допринасящи за изясняване на правно значимите за решаването на спора факти и обстоятелства.   

Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът направи следните правни изводи:

Установи се в производството, че ищцата е държавен служител на длъжност „Надзирател” от надзорно – охранителния състав на ответната ГД „ИН” при МП, с местоизпълнение на служебните задължения Затвора гр. С..

С определение, постановено в с.з., проведено на 29.10.2019 г. е допуснато изменение на размера на предявените искове чрез увеличаването им, съответно за извънреден труд до размера на сумата 1626,86 лева и за мораторна лихва до размера на сумата 268,20 лева

За отношенията между страните се прилагат разпоредбите на ЗИНЗС, ЗМВР /обн., ДВ, бр. 53 от 27.06.2014 г./ и съответните подзаконови нормативни актове, в т.ч. ППЗИНЗС. В чл. 178, ал.1, т.3 от ЗМВР   /обн., ДВ, бр. 53 от 27.06.2014 г./ е предвидено към основното месечно възнаграждение на държавните служители да се изплаща допълнително възнаграждение за извънреден труд. Предвидено е, че работното време на държавните служители се изчислява в работни дни – подневно, а за работещите на 8, 12 или 24- часови смени сумарно за тримесечен период.

Съгласно разпоредбата на чл. 187, ал.5, т.2 работата извън редовното работно време до 280 часа годишно се компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период – за служителите, работещи на смени, като съгласно чл. 187, ал.6 от ЗМВР извънредният труд по ал. 5 се заплаща с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение.

Установи се, че ищцата за процесния период е работила  на 8, 12 и 24- часови дежурства. Относно работното време на ищцата през процесния период са приложими разпоредбите на чл. 16е от ППЗИНЗС .

От събраните по делото гласни доказателства се установи, че  ищцата е давала 8, 12 и 24 часови дежурства. На практика продължителността  на дежурството била 24.45 часа като постовата служба била 24 часа, а  останалите  времето за отвод и развод – инструктаж и сдаване на дежурството. Сдаването продължавало 15 – 20 минути в зависимост от поста. 12 часовите дежурства били дневни и нощни, като реално били 12.45 часа като се правели абсолютно същите неща като 24 часовите дежурства. 8 часовото дежурство продължавало 8.30 часа.  Разликата била там, че инструктажа и отвода липсвали, пак имало инструктаж, но в рамките на 2-3 мин.  Реално  тези 30 минути идвали от почивката за храна. По заповед на главния надзирател се прекъсвали и  почивките за отдих и хранене. Не можело да се напускат пределите на Затвора.

Безспорно  се касае за непрекъсваем процес на работа по време на дежурствата, при които ищцата е длъжна да присъства физически на мястото и в часа, определен от началника.

Характерът на изпълняваната от ищцата работа не й позволява, когато ползва почивка за хранене да напуска района на поделението или да съблича униформата си. Тя е на разположение и във всеки един момент и при възникнала ситуация е длъжна да откликне веднага. В случая ищцата е била длъжна да се явява по-рано от часа в който започва дежурството й и от този момент не може да напуска мястото си на работа и е на разположение.

            Съгласно Директива № 2003/88/ЕО на Европейския парламент и на съвета от 04.11.2003 г., работно време е всеки период, през който работникът или служителят работи или е на разположение на работодателя, за да изпълнява своите задължения.

Следва да се отбележи, че съгласно практиката и новата нормативна уредба чл. 16е от ППЗИНЗС времето за инструктаж, приемане, сдаване и освобождаване от наряд или дежурство се включва в отработеното време.

Въпреки, че за процесния период са приложими и Заповеди на Началника на Затвора, с които е определена продължителността на работното време на служителите, касаещи и 8 часовите смени, то от показанията на разпитания по делото свидетел се установи, че продължителността на тази смяна е 8.45 часа, вместо определените 8.30 часа.

От заключението на допуснатата и изготвена съдебно-икономическа експертиза се установи, че на ищцата не са изплатени суми за 45 мин. за всяка смяна, през която е била  на разположение за развод и отвод. Съгласно това ищцата има изработени 252 часа и 22 минути допълнително извънреден труд на стойност 1626,86 лева, като дължимата мораторна лихва е 268,20 лева.

Спорният по делото въпрос е дължи ли се превръщане на часовете положен нощен труд в дневни, респ. заплащане на извънреден труд за така преобразуваните часове труд.

За процесния исков период действа Наредба № 8121з-776/29.07.2016г. за реда организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в МВР. В чл.3, ал.3 от тази наредба е предвидена възможност при работа на смени, полагането на труд и през нощта между 22.00ч. и 6.00ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период /същото и в чл.187, ал.3 ЗМВР/. В този подзаконов нормативен акт липсва изрична разпоредба, предвиждаща превръщане на часовете положен нощен труд в дневни, за разлика от действалата до 31.03.2015г. Наредба № 8121з-407 от 11.08.2014г., която в нормата на чл.31, ал.2 регламентирала, че при сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове положен труд между 22.00ч. и 6.00 ч. за отчетния период се умножава по 0.143.

Понастоящем липсата на такава изрична норма не следва да се тълкува като законово въведена забрана за преизчисляване на положените от служителите в МВР часове нощен труд в дневен, а представлява празнота в законодателната уредба, която следва да бъде преодоляна и субсидиарно да се приложи Наредба за структурата и организацията на работната заплата (обн. ДВ от 26.01.2007г.). В чл. 9 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата е предвидено при сумирано изчисляване на работното време, нощните часове да се превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, установени за по дневно отчитане на работното време за съответното работно място.

В настоящия правен казус безспорно се установи, че ответника не е превръщал положените от ищеца часове нощен труд в дневни, с оглед адекватното им заплащане.Установи се също така от съдебната експертиза, че след превръщането на тези часове, ищецът е работил часове над нормативно определената за съответния месец норма, които се явяват извънреден труд, подлежащ на компенсиране.

Съдът приема, че времето, през което ищцата  е била  на разположение на работодателя, съставлява част от работното й време. Доколкото то надхвърля отчитаното сумарно работно време, това време съставлява извънреден труд и за него работодателят дължи заплащане на съответно възнаграждение, поради което предявеният иск следва да се уважи в размера до който е допуснато изменение на предявеният иск и за периода, за който се претендира, а именно от 06.07.2016 г. до 31.12.2018 г., за 252 часа и 22 минути, в размер на 1626,86 лева.

С оглед основателността на главния иск, основателна е и акцесорната претенция за заплащане на мораторна лихва върху възнаграждението за положен извънреден труд. За изпадането на ответника в забава не е необходима покана, доколкото заплащането на извънредния труд е част от задължението за заплащане на трудово възнаграждение, за което е установен срок /месечно или при тримесечно сумарно отчитане на работното време/. Ето защо ответникът е изпаднал в забава след изтичане на срока, в който е следвало да се заплати съответното възнаграждение. Поради което съдът приема, че за претендирания период ответникът е бил в забава. С оглед разпоредбата на чл. 86 от ЗЗД върху главницата от 1626,86 лева следва да се присъди и лихва за забава, считано от изискуемостта на всяко вземане до подаване на исковата молба Размерът на мораторната лихва е определен от кредитираното заключение на СИЕ и възлиза на сумата от 268,20 лева.

На осн. чл. 78, ал.1 от ГПК ответната ГДИН следва да заплати на ищеца направените разноски в производството в размер на 500 лева заплатено адв. възнаграждение. 

Процесуалният представител на ответника прави възражение за прекомерност на заплатеното адвокатско възнаграждение. Съдът намира същото за неоснователно. Предявен е един главен осъдителен иск и един иск за обезщетение за забавено изпълнение и съгласно  Наредба № 1/2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, чл. 7, ал. 2, т. 23 минималният размер е по 300 лева за всеки един от исковете. Ищецът е претендирал разноски за адвокатско възнаграждение в размер на 500 лева. за двата иска. 

            Ответникът следва да бъде осъден да заплати по сметка на СлРС д.т. върху исковете в размер на 115.07 лева и възнаграждение за вещо лице в размер на 250 лева.

            Мотивиран от гореизложеното, съдът

Р        Е        Ш       И    

 

    ОСЪЖДА  ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ИЗПЪЛНЕНИЕ НА НАКАЗАНИЯТА” при МИНИСТЕРСТВО НА ПРАВОСЪДИЕТО ГР. СОФИЯ , със седалище и адрес  на управление: гр. София, бул. „Ген. Н. Столетов” № 21 ДА ЗАПЛАТИ  на  П.Н.Д. - Т. с ЕГН ********** ***, чрез  адв.  Н.  П. ***, както следва:

     -  сумата  1626,86 лева /хиляда шестстотин двадесет и шест лева и осемдесет и шест стотинки /, представляваща възнаграждение  за   извънреден труд, положен  за периода от 06.07.2016 г. до 31.12.2018 г.,   ведно със законната лихва, считано от датата на предявяване на иска – 22.07.2019 г. до окончателното изплащане на сумата;

      -  сумата 268,20 лева /двеста шестдесет и осем лева и двадесет стотинки/, представляваща мораторна лихва върху главницата  за периода от 06.07.2016 г. до 31.12.2018 г.

      

     ОСЪЖДА  ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ИЗПЪЛНЕНИЕ НА НАКАЗАНИЯТА” при МИНИСТЕРСТВО НА ПРАВОСЪДИЕТО ГР. СОФИЯ , със седалище и адрес  на управление: гр. София, бул. „Ген. Н. Столетов” № 21 ДА ЗАПЛАТИ  на  П.Н.Д. - Т. с ЕГН ********** ***, чрез  адв.  Н.  П. ***, сумата от 500 лева, представляваща направените в производството разноски. 

 

ОСЪЖДА  ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ИЗПЪЛНЕНИЕ НА НАКАЗАНИЯТА” при МИНИСТЕРСТВО НА ПРАВОСЪДИЕТО ГР. СОФИЯ , със седалище и адрес  на управление: гр. София, бул. „Ген. Н. Столетов” № 21,  ДА ЗАПЛАТИ по сметка на СлРС д.т. в размер на 115.07 лева и възнаграждение за вещо лице в размер на 250 лева.

     

            Решението подлежи на обжалване пред СлОС в двуседмичен срок от връчването му на страните.

                   

РАЙОНЕН СЪДИЯ: