Р А З П О Р Е Ж
Д А Н Е № 565
гр. Габрово, 09.06.2023 година
В ИМЕТО НА
НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ГАБРОВО в закрито разпоредително
заседание на девети юни две хиляди двадесет и трета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ГАЛИН КОСЕВ
при секретаря ………………… като разгледа докладваното от съдия
КОСЕВ
Адм. дело № 107 по
описа за 2023 година и за да се
произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК и е образувано въз основа на жалба от ”***” *** с. В. Столична община ЕИК *** представляван от Управител против Решение №1/2023г. изх.№2700-97/12.05.2023г. на Директор на Дирекция МДТБФ при Община Дряново с което е потвърден АУЗ №АУ000211/14.07.2022г. на Орган по приходите при Община Дряново, искане същите да бъдат отменени.
Към
момента не е постъпил отговор на така подадената Жалба, подписан от Директор Дирекция МДТБФ при Община Дряново, с който да бъде изразено становище дали се оспорва изцяло
подадената Жалба. Не са налице пречки за насрочване на делото в открито съдебно
заседание. Съдът, с оглед спазване на принципите за бързина и
икономичност на процеса, намира, че делото следва да бъде насрочено в открито
съдебно заседание с конституиране и призоваване на страните, като на
жалбоподателя бъде дадено указание за отстраняване на констатирани нередовности
и срок за изпълнението, а от ответната страна следва да се изискат
доказателства, които следва да са елементи от административната преписка. Съдът
следва да разпредели служебно доказателствената тежест между страните.
По делото не е приложена Наредба за определянето и
администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община
Дряново, в актуалната й редакция съобразно
посочения период в Решениеито и АУЗ 2018г.- 2021г., като при наличие на
промени, касаещи определянето на тази такса в тези периоди, съответните
текстове следва да бъдат предоставени на съда, като се отрази датата, от която
влизат в сила.
Директор Дирекция МДТ следва да представи
доказателства, в случай, че разполага с такива, различни от приложените към
преписката, за начина на определяне размера на процесната ТБО, вкл. наличие на
подадени от жалбоподателя декларации за освобождаване от таксата за 2018г. до
2022г., заповед /и/ за определяне границите на районите и вида услуги по чл.62
ЗМТД в едно с доказателства за публично им оповестяването, Решение /я/ на
Общински съвет по чл.66 от същия закон и одобрена план сметка за дейностите,
относими към процесния период /2018г.- 2021г./ и резултати от проверка на план-
сметката от страна на Сметната палата, избраният метод за определяне ТБО по
чл.67, ал.1 и 2 от ЗМДТ /в случай, че не е определен в общинската наредба/.
За цялостното изясняване предмета на
спора по делото следва да бъдат приобщени като доказателства и такива, които са
от значение относно следните обстоятелства: Дали на територията на Община Дряново се
предоставят реално и от кого услугите по сметосъбиране, сметоизвозване,
обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и
други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци, както и поддържане на
чистотата на териториите за обществено ползване. В тази насока ответната страна
следва да представи договори за предоставянето на тези услуги, доказателства за
изпълнението им /протоколи, платежни документи, счетоводна справка за отчетени
разходи за 2018г.- 2021г. за същите и др./. Ответникът следва да посочи дали на
територията на общината съществува депо за битови отпадъци и/или други
съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци, които реално да функционират,
като бъдат представени доказателства за съществуването на депо и експлоатацията
му /акт за собственост и ползване и съответни разрешения за депото/ или дали
общината ползва такова на друга община, съответно дали отчита разходи за
поддържането му.
В случая, при условие че жалбоподателят твърди, че
е подал декларация за освобождаването му от ТБО за 2018 г. до 2021г. вкл., то
същият следва да представи доказателства в тази насока.
По заявеното доказателствено искане за допускане
на СТЕ съдът ще се произнесе в о.с.з., след изслушване становището на ответника
по делото.
След
проверка редовността и допустимостта на жалбата, съдът
Р А З П О Р Е Д И :
ХОД НА ДЕЛОТО със страните в открито съдебно
заседание.
НАСРОЧВА делото за 11.07.2023 година от 11.00 часа.
КОНСТИТУИРА страните както следва:
Жалбоподател:
”***”
*** с. В. Столична община ЕИК *** представляван от управител Д.А.С. ***
Ответник:
Директор дирекция МДТБФ при Община Дряново ЕИК ***
ул. *** № ***
ЗАДЪЛЖАВА Директор Дирекция МДТБФ при Община
Дряново в тридневен срок от получаване на препис от настоящия съдебен акт да
представи по делото в оригинал или под формата на надлежно заверени и четливи
ксерокопия:
1. Наредба за определянето и администрирането на
местните такси и цени на услуги на територията на Община Дряново с текст,
актуален за определяне ТБО за 2018 г. до 2021г. вкл., както и евентуалните
промени в Наредбата, касаещи тази такса, за двата периода, с отбелязване на
датата, на която са влезли в сила.
2. Доказателства за начина на определяне размера
на процесната ТБО, извън приложените вече към преписката такива, вкл.: подадени
от жалбоподателя декларации за освобождаване от таксата за 2018г. до 2021г.
вкл.; заповед /и/ за определяне границите на районите и вида услуги по чл.62
ЗМТД, в едно с доказателства за публично им оповестяването; Решение /я/ на
Общински съвет Дряново по чл. 66 от същия закон и одобрена план сметка за
дейностите, относими към процесните периоди /2018г. до 2021г. вкл./ и резултати
от проверка на план- сметката от страна на Сметната палата /при наличие на
такива/; избраният метод за определяне ТБО по чл. 67, ал. 1 и 2 от ЗМДТ /в
случай, че не е определен в общинската наредба/ с мотиви за избора.
УКАЗВА на ответника, че съгласно
разпоредбата на чл. 170, ал. 1 от АПК, в негова тежест е да докаже наличието на
фактическите и правни основания за издаването на процесния акт, конкретно- че
Община Дряново е предоставяла реално през процесните 2018г. до 2021г. вкл.
услугите по чл. 71 от ЗМДТ. В тази връзка административният орган да представи
доказателства относно това, дали на територията на Община Дряново са се
предоставяли реално и от кого услугите по сметосъбиране, сметоизвозване, обезвреждане
на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения
за обезвреждане на такива, както и поддържане на чистотата на териториите за
обществено ползване. В тази насока ответната страна следва да представи
договори за предоставянето на тези услуги, доказателства за изпълнението им
/протоколи, платежни документи, счетоводни справки за отчетени разходи за
2018г. до 2021г. вкл. за същите и др./. Ответникът следва да посочи дали на
територията на общината съществува депо за битови отпадъци и/или други
съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци, които реално да функционират,
като бъдат представени доказателства за съществуването на депо и експлоатацията
му /акт за собственост и ползване и съответни разрешения за депото/ или дали общината
ползва такова на друга община, съответно- дали отчита разходи за поддържането
му.
УКАЗВА на жалбоподателя, че в негова тежест е да
докаже недължимост на ТБО за 2018г. до 2021г. вкл. или по- малък размер на
същата, наличие на подадена от него декларация /декларации/ за освобождаване от
таксата- да ги представи или да посочи вх. № и дата на подаването им.
Препис от Жалбата да се изпрати на ответника
Директор дирекция МДТБФ при Община Дряново, като му се укаже, че може да
направи възражение по нея в 14дневен срок от съобщението.
Ответникът по делото, издател на оспорения
административен акт следва да представи преписката по издаване на обжалвания
административен акт, както и самия акт в оригинал.
По въпросите, свързани с
допустимостта на претенцията и тези, свързани с основателността й, съдът ще се
произнесе с окончателния съдебен акт.
За насроченото открито съдебно заседание
на страните да се изпратят призовки ведно с препис от настоящото
Разпореждане.
Разпореждането не подлежи
на обжалване.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: