Разпореждане по дело №107/2023 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 9 юни 2023 г.
Съдия: Галин Николов Косев
Дело: 20237090700107
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 май 2023 г.

Съдържание на акта

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е № 565

гр. Габрово, 09.06.2023 година

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ГАБРОВО в закрито разпоредително заседание на девети юни две хиляди двадесет и трета година в състав:

                                                              ПРЕДСЕДАТЕЛ: ГАЛИН КОСЕВ

при секретаря ………………… като разгледа докладваното от съдия КОСЕВ

Адм. дело № 107 по описа за 2023 година  и за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК и е образувано въз основа на жалба от ”***” *** с. В. Столична община ЕИК *** представляван от Управител против Решение №1/2023г. изх.№2700-97/12.05.2023г. на Директор на Дирекция МДТБФ при Община Дряново с което е потвърден АУЗ №АУ000211/14.07.2022г. на Орган по приходите при Община Дряново, искане същите да бъдат отменени.

            Към момента не е постъпил отговор на така подадената Жалба, подписан от Директор Дирекция МДТБФ при Община Дряново, с който да бъде изразено становище дали се оспорва изцяло подадената Жалба. Не са налице пречки за насрочване на делото в открито съдебно заседание. Съдът, с оглед спазване на принципите за бързина и икономичност на процеса, намира, че делото следва да бъде насрочено в открито съдебно заседание с конституиране и призоваване на страните, като на жалбоподателя бъде дадено указание за отстраняване на констатирани нередовности и срок за изпълнението, а от ответната страна следва да се изискат доказателства, които следва да са елементи от административната преписка. Съдът следва да разпредели служебно доказателствената тежест между страните.

По делото не е приложена Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Дряново, в актуалната й редакция съобразно  посочения период в Решениеито и АУЗ 2018г.- 2021г., като при наличие на промени, касаещи определянето на тази такса в тези периоди, съответните текстове следва да бъдат предоставени на съда, като се отрази датата, от която влизат в сила.

Директор Дирекция МДТ следва да представи доказателства, в случай, че разполага с такива, различни от приложените към преписката, за начина на определяне размера на процесната ТБО, вкл. наличие на подадени от жалбоподателя декларации за освобождаване от таксата за 2018г. до 2022г., заповед /и/ за определяне границите на районите и вида услуги по чл.62 ЗМТД в едно с доказателства за публично им оповестяването, Решение /я/ на Общински съвет по чл.66 от същия закон и одобрена план сметка за дейностите, относими към процесния период /2018г.- 2021г./ и резултати от проверка на план- сметката от страна на Сметната палата, избраният метод за определяне ТБО по чл.67, ал.1 и 2 от ЗМДТ /в случай, че не е определен в общинската наредба/.

За цялостното изясняване предмета на спора по делото следва да бъдат приобщени като доказателства и такива, които са от значение относно следните обстоятелства: Дали на територията на Община Дряново се предоставят реално и от кого услугите по сметосъбиране, сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци, както и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. В тази насока ответната страна следва да представи договори за предоставянето на тези услуги, доказателства за изпълнението им /протоколи, платежни документи, счетоводна справка за отчетени разходи за 2018г.- 2021г. за същите и др./. Ответникът следва да посочи дали на територията на общината съществува депо за битови отпадъци и/или други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци, които реално да функционират, като бъдат представени доказателства за съществуването на депо и експлоатацията му /акт за собственост и ползване и съответни разрешения за депото/ или дали общината ползва такова на друга община, съответно дали отчита разходи за поддържането му. 

В случая, при условие че жалбоподателят твърди, че е подал декларация за освобождаването му от ТБО за 2018 г. до 2021г. вкл., то същият следва да представи доказателства в тази насока.

По заявеното доказателствено искане за допускане на СТЕ съдът ще се произнесе в о.с.з., след изслушване становището на ответника по делото.

            След проверка редовността и допустимостта на жалбата, съдът

 

            Р А З П О Р Е Д И :

 

ХОД НА  ДЕЛОТО със страните в открито съдебно заседание.

НАСРОЧВА  делото за 11.07.2023 година от 11.00 часа.

КОНСТИТУИРА страните  както следва:         

             Жалбоподател:

            ”***” *** с. В. Столична община ЕИК *** представляван от управител Д.А.С. ***

            Ответник:

Директор дирекция МДТБФ при Община Дряново ЕИК *** ул. *** № ***

ЗАДЪЛЖАВА Директор Дирекция МДТБФ при Община Дряново в тридневен срок от получаване на препис от настоящия съдебен акт да представи по делото в оригинал или под формата на надлежно заверени и четливи ксерокопия:

1. Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Дряново с текст, актуален за определяне ТБО за 2018 г. до 2021г. вкл., както и евентуалните промени в Наредбата, касаещи тази такса, за двата периода, с отбелязване на датата, на която са влезли в сила.

2. Доказателства за начина на определяне размера на процесната ТБО, извън приложените вече към преписката такива, вкл.: подадени от жалбоподателя декларации за освобождаване от таксата за 2018г. до 2021г. вкл.; заповед /и/ за определяне границите на районите и вида услуги по чл.62 ЗМТД, в едно с доказателства за публично им оповестяването; Решение /я/ на Общински съвет Дряново по чл. 66 от същия закон и одобрена план сметка за дейностите, относими към процесните периоди /2018г. до 2021г. вкл./ и резултати от проверка на план- сметката от страна на Сметната палата /при наличие на такива/; избраният метод за определяне ТБО по чл. 67, ал. 1 и 2 от ЗМДТ /в случай, че не е определен в общинската наредба/ с мотиви за избора.

УКАЗВА на ответника, че съгласно разпоредбата на чл. 170, ал. 1 от АПК, в негова тежест е да докаже наличието на фактическите и правни основания за издаването на процесния акт, конкретно- че Община Дряново е предоставяла реално през процесните 2018г. до 2021г. вкл. услугите по чл. 71 от ЗМДТ. В тази връзка административният орган да представи доказателства относно това, дали на територията на Община Дряново са се предоставяли реално и от кого услугите по сметосъбиране, сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на такива, както и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. В тази насока ответната страна следва да представи договори за предоставянето на тези услуги, доказателства за изпълнението им /протоколи, платежни документи, счетоводни справки за отчетени разходи за 2018г. до 2021г. вкл. за същите и др./. Ответникът следва да посочи дали на територията на общината съществува депо за битови отпадъци и/или други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци, които реално да функционират, като бъдат представени доказателства за съществуването на депо и експлоатацията му /акт за собственост и ползване и съответни разрешения за депото/ или дали общината ползва такова на друга община, съответно- дали отчита разходи за поддържането му.

УКАЗВА на жалбоподателя, че в негова тежест е да докаже недължимост на ТБО за 2018г. до 2021г. вкл. или по- малък размер на същата, наличие на подадена от него декларация /декларации/ за освобождаване от таксата- да ги представи или да посочи вх. № и дата на подаването им.

Препис от Жалбата да се изпрати на ответника Директор дирекция МДТБФ при Община Дряново, като му се укаже, че може да направи възражение по нея в 14дневен срок от съобщението. 

Ответникът по делото, издател на оспорения административен акт следва да представи преписката по издаване на обжалвания административен акт, както и самия акт в оригинал.

            По въпросите, свързани с допустимостта на претенцията и тези, свързани с основателността й, съдът ще се произнесе с окончателния съдебен акт.            

       За насроченото открито съдебно заседание на страните да се изпратят призовки ведно с препис от настоящото Разпореждане. 

            Разпореждането не подлежи на обжалване.

 

 

 

 

                                                                      АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: