РАЗПОРЕЖДАНЕ
№535
гр. Плевен, 09.02.2023 г.
Административен
съд - гр. Плевен, ІX ти състав, в закрито съдебно
заседание на девети февруари през две хиляди двадесет и трета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВИОЛЕТА НИКОЛОВА
като
разгледа докладваното от съдията Николова административно дело №106/2023 г. по
описа на Административен съд – Плевен, за да се произнесе, взе предвид
следното:
Производството по делото е
образувано въз основа на искова молба на М.М.Х. с ЕГН **********,
изтърпяващ наказание в Затвора гр.Белене.
Съдът като съобрази съдържанието на исковата
молба, установи, че същата не е
редовна и не съдържа изискуемите реквизити.
На първо място, исковата молба не
отговаря на изискванията на чл. 127, ал.1 т.4 от ГПК вр. чл.144 от АПК, като не стават ясни обстоятелствата на които основава
искането си страната. Ищецът следва да изложи обстоятелствата, от които извежда
иска си т.е. да индивидуализира спорното право чрез неговото основание като
посочи фактите, от които то произтича. Това е така нар.”обстоятелствена част”
на исковата молба, за която въпреки че няма формални изисквания, следва да е
разбираема, а изложените в нея фактически твърдения трябва да са ясни, пълни и
логически свързани, така че ответника да има възможност да реализира в пълнота
правото си на защита, а съдът да определи правилно правната квалификация на
иска.
Следа ищецът да уточни обосновава ли искането си с конкретен
административен акт и какъв, в случай на оспорване по реда на чл. 204, ал. 2 от АПК-да конкретизира заедно с оспорването на какъв
административен акт е предявен иска/исковете; да конкретизира дали искът е
предявен при условията на чл. 204, ал. 3 от АПК и от какви нищожни и/или оттеглени административни
актове са претърпени вредите; да конкретизира дали искът е предявен при
условията на чл. 204, ал. 4 от АПК, в който случай следва да посочи конкретните действия
и/или бездействия на конкретни длъжностни лица от системата на изпълнителната
власт и конкретно на кой административен орган; да посочи от какъв акт на
администрацията-действие или бездействие на орган или длъжностно лице са
претърпените вреди; да конкретизира дали вредите са при и по повод изпълнение
на административна дейност и каква и на кои длъжностни лица или претендира
вреди по общия ред на чл. 45 от ЗЗД;
да конкретизира дали искът се поддържа
по чл. 1, ал. 1 от ЗОДОВ или по специалния ред на чл. 284 – чл. 285 на ЗИНЗС; да посочи връзката между незаконосъобразния индивидуален
административен акт, действие или бездействие и настъпилата вреда /имуществена
или неимуществена/.
Следва ищецът да посочи какви да посочи от какви действия, бездействия и /или актове на
ответника претендира, че са произтекли вредите, които счита, че са му
причинени; да конкретизира вредите, които твърди, че са настъпили за него
вследствие действията, бездействията и /или актовете на това лице, срещу което
предявява претенцията си, като ги индивидуализира дали са имуществени и/или
неимуществени и ги посочи конкретно какви са; да посочи периода,
за който е претърпял тези вреди; да посочи в какво се състои искането му до съда; да представи препис
от уточнителна молба за насрещната страна.
Воден от горното, съдът
РАЗПОРЕДИ:
ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ на основание
чл.144 АПК вр. чл.129, ал.2 вр. чл.127, ал.1 т.4-5 ГПК искова молба на М.М.Х. с ЕГН **********, изтърпяващ
наказание в Затвора гр.Белене, въз основа на която е образувано адм.д.
№106/2023г. по описа на АС-Плевен.
УКАЗВА на ищеца в 7 дневен срок от
съобщението да отстрани нередовностите по исковата молба, а именно:
- да изложи обстоятелствата на исковата молба- чл. 127, ал. 1, т. 4 от ГПК,
- да конкретизира искането обосновава ли си на отменен
конкретен административен акт и какъв - в случай на оспорване по реда на чл. 204, ал. 2 от АПК-да конкретизира заедно с оспорването на какъв
административен акт е предявен иска/исковете; да конкретизира дали искът е
предявен при условията на чл. 204, ал. 3 от АПК и от какви нищожни и/или оттеглени административни
актове са претърпени вредите;
да конкретизира дали
искът е предявен при условията на чл. 204, ал. 4 от АПК, в който случай следва да посочи конкретните действия
и/или бездействия на конкретни длъжностни лица от системата на изпълнителната
власт и конкретно на кой административен орган; да посочи от какъв акт на
администрацията-действие или бездействие на орган или длъжностно лице са
претърпените вреди; да конкретизира дали вредите са при и по повод изпълнение
на административна дейност и каква и на кои длъжностни лица или претендира
вреди по общия ред на чл. 45 от ЗЗД;
да посочи връзката между незаконосъобразния индивидуален административен акт, действие
или бездействие и настъпилата вреда /имуществена или неимуществена/;
-
да посочи петитум - в какво се състои искането- чл. 127, ал. 1, т. 5 от ГПК, както и характерът на вредите- имуществени и/или
неимуществени и ги посочи конкретно какви са, както и да посочи периода, за който е претърпял тези
вреди;
- да представи
преписи от исковата молба и приложенията, както и от уточняващата молба според
броя на ответниците.
При неизпълнение на указанията на
съда в срока по-горе, исковата молба ще бъде върната, а производството по
делото – прекратено.
Препис от разпореждането да се връчи на М.М.Х. с ЕГН **********, изтърпяващ наказание „лишаване
от свобода“ в Затвора гр.Белене, лично
срещу подпис, като в съобщението се отрази датата на връчване и трите имена на
длъжностното лице връчител.
Препис от разпореждането (ведно с книжата
за М.М.Х.) да се връчат на имейл /факс на Затвора гр.Белене за изпълнение.
СЪДИЯ: