Р Е Ш Е Н И
Е
№ 2021
11.12.2017 г. гр. Бургас
В ИМЕТО НА НАРОДА
Бургаският
районен съд ІІІ-ти граждански състав
На единадесети декември две хиляди
и седемнадесета година
В закрито заседание в състав
Председател:
Ивелина Мавродиева
като разгледа докладваното от съдията Мавродиева
гражданско
дело № 7094 по описа за 2016 година,
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 250 от ГПК.
Постъпила е молба от ищците, действащи
чрез пълномощника си адвокат Драгиева, с която се моли за допълване на
постановеното по делото решение, тъй като съдът не се е произнесъл за това дали
изявленията на ответника, за които е приел, че съставляват тормоз, съставляват
кумулативно и подбуждане към дискриминация.
Насрещната
страна по молбата изразява становище за нейната неоснователност, като сочи, че
цитираните изрази на ответника не съставляват подбуждане към дискриминация.
Излага подробно доводите си в тази връзка.
По повод молбата за допълване на
решението съдът намира следното:
Същата е допустима, като подадена от
ищцовата страна в предвидения по чл. 250, ал. 1 от ГПК срок за това.
По същество съдът намира същата за
основателна, тъй като действително съдът не се е произнесъл по искането на
ищците досежно това дали изявленията на ответника, за които е приел, че
съставляват тормоз, съставляват кумулативно и подбуждане към дискриминация,
каквото искане се съдържа в исковата молба.
По предявения иск за подбуждане към
дискриминация, в частта в която липсва произнасяне, съдът намира следното:
Съгласно разпоредбата на чл. 5 от ЗЗДискр. тормозът на
основа на признаците по чл. 4, ал. 1,
сексуалният тормоз, подбуждането към дискриминация, преследването и расовата
сегрегация, както и изграждането и поддържането на архитектурна среда, която
затруднява достъпа на лица с увреждания до публични места, се смятат за
дискриминация. Т.е. подбуждането на дискриминация е една от формите на
дискриминация. Подбуждането към дискриминация има легална дефиниция в закона и
съгласно § 1, т. 5 е пряко и умишлено насърчаване, даване на указание, оказване
на натиск или склоняване към извършване на дискриминация.
При това съдът приема, че изказванията на ответника
„Безспорен е фактът,
че голяма част от циганския етнос живее извън всякакви
закони, правила и общочовешки норми на поведение. За тях законите не важат,
данъците и таксите са неразбираеми понятия, сметките за електричество, вода,
социалното и здравното осигуряване са заменени от убеждението, че те имат само
права, но не и задължения и отговорности. За тях кражбата и грабежът са се
превърнали в начин на препитание, нарушаването на закона – в норма на поведение,
раждането на деца – доходоносен бизнес за сметка на държавата, грижата за
поколението – във възпитаване на малолетните в просия, проституция, кражба и
пласмент на наркотици. Циганските барони налагат модел на съществуване,
коренно противоположен на законовите норми в българското общество. България е
изправена пред пропастта на етническа криза. Два противоположни и
взаимноизключващи се свята са един срещу друг в нашата измъчена родина: светът
на бедните, но плащащи своите сметки пенсионери, увисващи на самоделни примки
по таваните от болести и безпаричие, и светът на озверелите крадци и насилници,
безпаметно пияни след получаване на месечните детски и социални помощи. Остава
въпросът какви са причините част от циганския етнос да се превърне в рушител на
държавността и законите? Защо хората, които по времето на социализма преди 25
години работеха, пращаха децата си на училище, даваха своя принос в създаването
на обществени блага, сега са се превърнали в нагли, самонадеяни и озверели
човекоподобни, изискващи право на заплати без да полагат труд, изискващи помощи
по болест без да са болни, детски за деца, които играят с прасетата на улицата,
и майчински помощи за жени с инстинкти на улични кучки? Кое създаде убеждението
у нашите мургави сънародници, че всичко им е позволено, че всичко им е
разрешено и че всички са им длъжни да ги хранят, обличат и лекуват
безплатно?.... В нея заявих, че ДПС узурпира правото на единствен представител
на циганския етнос, обещавайки му само привилегии, без каквито и да било
задължения. Част, повтарям, част от хората от този етнос – част, които преди 25
години работеха, пращаха децата си на училище, даваха своя принос за
създаването на обществени блага, сега се е превърнала в нагли, самонадеяни и
озверели човекоподобни, готови на убийство, за да ограбят няколко лева“ съдът
приема, че не покриват състава на подбуждане към дискриминация – една от
формите на дискриминация, тъй като не
могат да бъдат възприети обективно като пряко и умишлено насърчаване,
даване на указание, оказване на натиск или склоняване към извършване на
дискриминация. Обстоятелството, че изявленията са от трибуната на народното
събрание, изхождат от народен представител и са станали доС.ие на
обществеността, като са били широко отразени от медиите, не променят горният
извод на съда, тъй като обективно това изявление, с оглед на неговото
съдържание, не може да се приеме като пряко и умишлено насърчаване, даване на
указание, оказване на натиск или склоняване към извършване на дискриминация.
Мотивиран от горното, Бургаският районен
съд
Р Е Ш И:
Допълва решение № 1151/31.07.2017 г., постановено по гр.д. № 7094/2016
г. по описа на Бургаския районен съд, със следното
съдържание:
Отхвърля исковете на К.Г.Б. с ЕГН **********,
постоянен адрес ***, и О.И.И. с ЕГН **********, постоянен адрес ***, срещу В.С.С. с ЕГН **********,***, че изказванията му от
трибуната на Народното събрание, на пленарните заседания на 17.12.2014 г. и
11.03.2015 г., а именно: „Безспорен е фактът, че голяма част от циганския етнос
живее извън всякакви закони, правила и общочовешки норми на поведение. За тях
законите не важат, данъците и таксите са неразбираеми понятия, сметките за
електричество, вода, социалното и здравното осигуряване са заменени от
убеждението, че те имат само права, но не и задължения и отговорности. За тях
кражбата и грабежът са се превърнали в начин на препитание, нарушаването на закона
– в норма на поведение, раждането на деца – доходоносен бизнес за сметка на
държавата, грижата за поколението – във възпитаване на малолетните в просия,
проституция, кражба и пласмент на наркотици. Циганските барони налагат
модел на съществуване, коренно противоположен на законовите норми в българското
общество. България е изправена пред пропастта на етническа криза. Два
противоположни и взаимноизключващи се свята са един срещу друг в нашата
измъчена родина: светът на бедните, но плащащи своите сметки пенсионери,
увисващи на самоделни примки по таваните от болести и безпаричие, и светът на
озверелите крадци и насилници, безпаметно пияни след получаване на месечните
детски и социални помощи. Остава въпросът какви са причините част от циганския
етнос да се превърне в рушител на държавността и законите? Защо хората, които
по времето на социализма преди 25 години работеха, пращаха децата си на
училище, даваха своя принос в създаването на обществени блага, сега са се
превърнали в нагли, самонадеяни и озверели човекоподобни, изискващи право на
заплати без да полагат труд, изискващи помощи по болест без да са болни, детски
за деца, които играят с прасетата на улицата, и майчински помощи за жени с
инстинкти на улични кучки? Кое създаде убеждението у нашите мургави сънародници,
че всичко им е позволено, че всичко им е разрешено и че всички са им длъжни да
ги хранят, обличат и лекуват безплатно?.... В нея заявих, че ДПС узурпира
правото на единствен представител на циганския етнос, обещавайки му само
привилегии, без каквито и да било задължения. Част, повтарям, част от хората от
този етнос – част, които преди 25 години работеха, пращаха децата си на
училище, даваха своя принос за създаването на обществени блага, сега се е
превърнала в нагли, самонадеяни и озверели човекоподобни, готови на убийство,
за да ограбят няколко лева“ представляват
подбуждане към дискриминация - дискриминация, спрямо К.Г.Б. и О.И.И..
Решението може да се обжалва пред Бургаския
окръжен съд в двуседмичен срок от връчването му.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: Ив. Мавродиева
Вярно с оригинала!
К.К.