ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 863
Стара Загора, 12.03.2024 г.
Административният съд - Стара Загора - I състав, в закрито заседание в
състав:
СЪДИЯ: БОЙКА ТАБАКОВА |
БОЙКА ТАБАКОВА |
Като
разгледа докладваното от съдия БОЙКА ТАБАКОВА административно дело №
20247240700156 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството
по делото е образувано по жалба от Д.Т.В. *** против скица-проект № 15-71208 от
25.01.2024г, издадена от СГКК Стара Загора. Изложени са оплаквания за
съгласуването й в недопустимо производство, без участие на собствениците на
засегнатите имоти,както и при извършени материалноправни и процесуални
нарушения. Направено е искане за отмяната й като незаконосъобразна.
Настоящият
съдебен състав намира, че жалбата е процесуално недопустима по следните
съображения:
От приложените
към административната преписка доказателства се установява, че скица-проект № 15-71208 от 25.01.2024г за
изменение на КККР за поземлен имот с идентификатор 68850.515.287, сгради с
идентификатори68850.515.287.3, 68850.515.287.2 и 68850.515.287.1 е издадена от
СГКК Стара Загора по заявление вх.№ 01-41048/ 24.01.2024г от Т.Н.в качеството
му на вещо лице по гр.д. № 2073/ 2016г по описа на Районен съд Стара Загора, на
което е възложено от съда с определение от 16.06.2023г изготвяне на експертиза
относно проект за разделяне на поземлен имот с идентификатор 68850.515.287,
включваща прилагане на проект, проекто-скици и проекто-протоколи от СГКК. Проектът
за изменение на КККР на гр. Стара Загора за поземлен имот с идентификатор
68850.515.287 е изработен по заявление вх.№ 01-24413/ 02.07.2018г от М.К.М.–
ответник по гр.д. № 2073/ 2016г по описа на Районен съд Стара Загора. В
обяснителната записка е посочено, че проектът е разработен на основание чл.51,
ал.1 т.1 от ЗКИР и чл.55, т.1 от Наредба № РД-02-20-5/ 15.12.2016г. във връзка
с определение от 03.04.2018г на Районен съд Стара Загора по цитираното
гражданско дело /приложено по преписката/.
При тези данни,
преценени с оглед приложимата нормативна уредба по чл. 51, ал. 1, т. 1 във
връзка с чл. 52, ал. 1, т. 1 ЗКИР, се налага извод, че обжалваната скица-проект
не е индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 1- 4 АПК, тъй
като същата няма самостоятелно действие, нито рефлектира пряко върху правната
сфера на жалбоподателя. Извършената административна услуга представлява
предварителен етап от евентуално бъдещо изменение на КККР и не се отъждествява
с него. Съдържащите се в скицата-проект данни са относими към делбеното
производство, в което подлежат на изследване, а не към разпоредена промяна в
кадастъра. Тъй като законодателят с нормата на чл.53а от ЗКИР е изключил
изискването за издаване на писмена заповед при отразяване в кадастралната карта
на делба по чл. 52, ал. 1, т. 1 ЗКИР, евентуална такава бъдеща промяна би
представлявала изразено чрез действие волеизявление на административния орган. Именно
този краен акт ще бъде индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21,
ал. 1 АПК, с който непосредствено се засягат права или законни интереси на
жалбоподателя и като такъв - подлежащ на съдебен контрол. По този начин е
обезпечено правото на защита на оспорващия Д.В., а и характерът на крайния акт
в конкретното административно производство по ЗКИР не обуславя отделна обжалваемост на
подготвителните актове в този процес.
По изложените
съображения жалбата на Д.В. следва да бъде оставена без разглеждане като
недопустима, а образуваното въз основа на нея съдебно производство - да се
прекрати.
Водим от тези съображения и на основание чл.159, т.1
от АПК , съдът
О П Р Е Д Е Л
И :
ОСТАВЯ БЕЗ
РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Д.Т.В. *** против
скица-проект № 15-71208 от 25.01.2024г, издадена от СГКК Стара Загора.
ПРЕКРАТЯВА
производството по адм.д. № 156/ 2024г по описа на Административен съд Стара
Загора.
Определението
подлежи на обжалване пред ВАС с частна жалба в 7-дневен срок от съобщаването му
на страните.
СЪДИЯ :