РАЗПОРЕЖДАНЕ
№ 3899
гр. Пловдив, 19.06.2023 год.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД - ПЛОВДИВ,
в закрито заседание на 19.06.2023 година в състав:
СЪДИЯ:
МАРИЯ НИКОЛОВА
като
разгледа докладваното от съдията адм. дело
№ 1524 по описа на съда за 2023 год., за да се произнесе взе предвид
следното:
Съдът констатира, че жалбата е
нередовна, тъй като не отговаря на изискванията на чл.151 т.3 от АПК - не е
внесена държавна такса.
Отделно
от това ответния
административен орган не е изпълнил задължението си за изпращане на пълна и
окомплектована административна преписка, съгласно разпоредбата на чл. 152, ал.2
от АПК във връзка с §2 от ДР на ДОПК.
Постъпилата преписка е в кашон съдържащ 23 броя меки папки,
като в описа който е приложен е посочено само, че са приложени: упълномощителни
заповеди от (1617 до 1603 стр.), жалба (от 1602 до 1594 стр.); Решение №
175/17.05.2023г. на директора на ОДОП Пловдив ( от 1593 до 1580 стр.), жалба
срещу РА (от 1579 до 1572 стр.), РА № Р-16001622000445-091-001/14.02.2023г., ведно
с административна преписка (от 1571 до 1 стр.), 1 бр. CD. Посочено е още, че
преписката съдържа общо 5725 броя листа в 23 броя меки папки.
Така представената преписка не съдържа опис и не е
подредена в хронологичен ред. Представената съвкупност от документи не е
преписка.
Документите съставляващи
административната преписка, следва да бъдат системно и хронологично подредени,
съобразно описа на приложенията към процесния ревизионен доклад. Посочените
Приложения към Ревизионния доклад следва да бъдат системно подредени и
обозначени по номера и цялостно съдържание, като всяко приложение, следва да
съдържа, точно документите, които са посочени по опис на всяко едно от
приложенията, какъвто в случая не е направен. Следва да се изготви опис с
конкретното съдържание на документите (по страници), съдържащи се в
приложенията и в хронологична последователност – от първоначалния акт за
възлагане на първоначалната ревизия и всички останали писмени документи и
веществени доказателства, които са събрани и обсъдени от административния орган
при издаване на оспорения ревизионен акт. На Дирекция „Обжалване и данъчно осигурителна
практика“, Пловдив, следва да се върне изпратената съвкупност от документи (един
кашон съдържащ 22 броя папки), като в съда остава един брой папка от стр. 1617
до стр. 1429 (по номерацията на дирекция ОДОП Пловдив) съдържаща
упълномощителни заповеди от (1617 до 1603 стр.), жалба (от 1602 до 1594 стр.);
Решение № 175/17.05.2023г. на директора на ОДОП Пловдив ( от 1593 до 1580
стр.), жалба срещу РА (от 1579 до 1572 стр.), РА № Р-16001622000445-091-001/14.02.2023г,
РД № Р-16001622000445-092-001/25.11.2022г. (от 1530 до 1431 стр.), ПНОМ изх.№
С220016-023-0003325/06.12.2022г. и искане за предварително обезпечаване на
задължения (1430-1429 стр.).
Директора на дирекция ОДОП – Пловдив,
следва да представи и удостоверения за валидността на всички електронни
подписи, с които са подписани документите част от ревизионното производство и
тяхната валидност следва да се удостовери към момента на подписване на всеки
един документ.
Следва да се укаже на административния
орган, че при неточно изпълнение на указанията на съда, ще му бъде наложена
глоба на основание чл.91 във връзка с чл.89, т.2 от ГПК, във връзка чл. 144 от АПК за неизпълнение на съдебно разпореждане.
Поради изложеното и на основание
чл.158, ал.1 от АПК
Р
А З П О Р Е Д И:
ОСТАВЯ
БЕЗ ДВИЖЕНИЕ
жалбата на „АДРИА ЛАЙТ“ ЕООД.
В 7-дневен срок от получаване на
съобщението жалбоподателят следва да внесе държавна такса в размер на 50 лв. по банкова
сметка *** – Пловдив IBAN *** „Централна кооперативна банка“ АД и да представи
доказателства за това.
УКАЗВА на
жалбоподателя, че при неотстраняване на нередовностите в посочения срок, жалба
ще бъде оставена без разглеждане, а производството прекратено.
ВРЪЩА на Директора на дирекция „Обжалване
и данъчно осигурителна практика“, Пловдив, изпратената съвкупност от документи
(един кашон съдържащ 22 броя папки).
ЗАДЪЛЖАВА Директора на дирекция „Обжалване и
данъчно – осигурителна практика“ Пловдив, в 7-дневен срок от получаване на
съобщението, да
представи в съда системно,
хронологично подредена и обозначена по номера на страници и цялостно съдържание
преписка, като всяко приложение, следва да съдържа, точно документите, които са
изрично посочени в опис, който да е конкретен и пълен. Да се систематизират и
опишат всички доказателства по преписката по доставчици и фактури, ЧМР, като
същите се посочат и опишат в описа.
ЗАДЪЛЖАВА Директора на дирекция „Обжалване и
данъчно – осигурителна практика“ Пловдив, в 7-дневен срок от получаване на
съобщението, да представи
удостоверения за валидността на всички електронни подписи, с които са подписани
документи част от ревизионното производство и тяхната валидност следва да се
удостовери към момента на подписване на всеки един документ.
УКАЗВА на
административния орган, че при неточно изпълнение на указанията на съда, ще му
бъде наложена глоба на основание чл.91 във връзка с чл.89, т.2 от ГПК, във връзка чл.144 от АПК за неизпълнение на съдебно разпореждане.
Препис от разпореждането да се връчи на
АДРИА ЛАЙТ“ ЕООД и на Директор на
дирекция „Обжалване и данъчно – осигурителна практика“ Пловдив.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: