Решение по дело №798/2020 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 1780
Дата: 30 ноември 2020 г.
Съдия: Димитър Димитров Михов
Дело: 20207050700798
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 април 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

 

гр. Варна, 30.11.2020г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВАРНА, Пети състав, в открито съдебно заседание, проведено на двадесет и седми октомври  две хиляди и двадесета година в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИМИТЪР МИХОВ

 

при участието на секретаря Нина Атанасова, като разгледа докладваното от съдия Димитър Михов административно дело № 798/2020г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 156 и следващите на Глава ХІХ от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/.

 Образувано е по жалба вх. № 4173/27.03.2020г. на „Рил 2002“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Варна, бул.“Христо Ботев“ № 6, вх.А, ет.4, ап.33, представлявано от Р.И.Л. и Р. Т. Л. – заедно и поотделно, против Ревизионен акт № 03000319003006-091-001/20.12.2019г., издаден от Е С Х  – Началник сектор, възложил ревизията и Г. З. Х. – главен инспектор по приходите, ръководител на ревизията, изменен с Решение № 10/10.03.2020г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Варна, Централно управление на Националната агенция за приходите.

Жалбоподателят излага доводи за незаконосъобразност и необоснованост на обжалвания ревизионен акт. Счита, че определените с обжалвания ревизионен акт данъчни задължения са направени на базата на предположения, като дори не е доказана необходимостта резултатът от услугите да бъде определен по пазарни цени, а още по-малко в отклонение от данъчно облагане по смисъла на ЗКПО. В административната преписка липсват доказателства и дори индикация за извършена проверка на място на оригиналната счетоводна и търговска документация, както по отношение дейността на ревизираното лице, така и по отношение на неговите контрагенти. Според жалбоподателя цялото ревизионно производство е осъществено в условията на кореспонденция по електронен път, без да са формирани изводи за фактическото предоставяне на счетоводни услуги и без да са отчетени конкретно относимите към спецификата на предоставяните услуги от ревизионния доклад.  Направено е искане за отмяна на ревизионния акт.

Ответникът по жалбата – Директорът на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Варна чрез процесуален представител, оспорва жалбата. Изразява доводи за законосъобразност на ревизионния акт.

          Административен съд гр. Варна, след като прецени законосъобразността на обжалвания административен акт с оглед разпоредбата на чл. 168, ал.1 от АПК във вр. с чл. 146 от АПК и доводите на страните, след преценка поотделно и в тяхната съвкупност на събраните по делото доказателства, намира за установено следното:

Жалбата е подадена срещу ревизионен акт, от ревизирания субект, след изчерпване на фазата на административния контрол и в рамките на преклузивния срок по чл. 156, ал. 1 от ДОПК. Същата отговаря на изискванията на чл. 149 от ДОПК и като такава е допустима за разглеждане.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна, поради следното:

С оспорения ревизионен акт в тежест на „Рил 2002“ ООД, ЕИК ********* са установени допълнителни задължения за корпоративен данък по ЗКПО за данъчен период /д.п./ 2016 г. в размер на 3629.43лева – главница и 1002,21 лева – лихва, за д.п. 2017г. в размер на 3666.30 лева – главница, и 638.60 лева – лихва, като общия размер на задълженията възлиза на 7295.73 лева – главница и 1640.81 лева – лихва.

Ревизията на „Рил 2002“ ООД е възложена със заповед за възлагане на ревизия /ЗВР/ № Р-0300319003006-020-001/10.05.2019 г. /л. 1362/, връчена на 17.05.2019г., изменена със заповед за изменение на ЗВР № Р-03000319003006-020-002/16.08.2019г. /л. 1366/, връчена по електронен път на 16.08.2019г. и е с обхват установяване на задължения за корпоративен данък за периода от 01.01.2016г. до 31.12.2017г.

За резултатите от ревизията е съставен Ревизионен доклад /РД/ № Р-03000319003006-092-001/31.10.2019г. /л. 41-95 от преп./.

Ревизионният акт е обжалван пред директора на дирекция „Обжалване и данъчно осигурителна практика“ Варна при ЦУ на НАП, който с решение № 10/10.03.2020г. го е изменил.

При извършване на задължителната проверка по чл. 160, ал. 2 от ДОПК и предвид представените в хода на настоящото съдебно производство доказателства на електронен носител съдът констатира, че ревизията е възложена от компетентен орган и оспореният по съдебен ред ревизионен акт е издаден от компетентни органи и в предвидената от закона форма, като съдържа всички необходими реквизити съгласно чл. 120, ал. 1 от ДОПК, включително разпоредителна част в табличен вид, в която установените публични задължения са конкретизирани по основание, по размер и по субект, поради което е правновалиден и поражда правни последици. Всички развити от жалбоподателя доводи изразяват по същество оспорване на материалната законосъобразност на РА, а при извършената от съда служебна проверка не се установяват допуснати от органите по приходите съществени нарушения на административнопроизводствените правила, които да обосноват отмяна на РА само на това основание.

По материалната законосъобразност на оспорения акт съдът приема следното:

В хода на ревизията е установено, че през ревизирания период „Рил 2002“ ООД е извършвало независима икономическа дейност – счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации. Дружеството е с основна дейност счетоводни услуги – обработване на документи предоставени от клиенти, подаване на данни по електронен път съгласно изискванията на данъчното и осигурителното законодателство, в т.ч. ДДС декларации, Интрастат, ГДД, ГФО, уведомления за сключени и прекратени трудови договори, декларации – персонален регистър.

За обективното установяване на относимите за ревизионното производство факти и обстоятелства приходните органи са извършили редица процесуални действия, подробно описани в констативната част на РД, който, съгласно чл. 120, ал. 2, изречение първо от ДОПК, е неразделна част от РА. На основание чл.37, ал.2 и ал.3, чл.55 и чл.56, ал.1 от ДОПК са връчени следните ИПДПОЗЛ:

ИПДПОЗЛ № Р-03000319003006-040-001/20.05.2019г., връчено по електронен път на 21.05.2019г. В отговор са представени справки и писмени обяснения по електронен път с придружително писмо за представяне на документи вх. № Р-03000319003006-ПРД-001-И/18.06.2019г., № Р-03000319003006-ПРД-002-И/19.06.2019г., № Р-03000319003006-ПРД-003-И/24.06.2019г.;

ИПДПОЗЛ № Р-03000319003006-040-002/07.08.2019г., връчено по електронен път на 07.08.2019г. В отговор са представени хронологии и писмени обяснения по електронен път с придружително писмо за представяне на документи вх. № Р-03000319003006-ПРД-004-И/28.08.2019г. На основание чл.57 от ДОПК са поискани писмени обяснения от трети лица, посочени в табл. на стр.43-45.

С нарочен протокол  № 0878680/25.10.2019г. /л. 1243/ са приобщени доказателства, събрани в хода на други административни производства.

Относно установените допълнителни задължения за корпоративен данък по ЗКПО е установено, че в съответствие с разпоредбите на чл.92 от ЗКПО дружеството подава годишна данъчна декларация /ГДД/ за 2016г. с декларирани:

Общо приходи по отчета за приходи и разходи /ОПР/ – 16 720.00 лева;

Общо разходи по отчета за приходи и разходи – 4 443.97 лева;

Счетоводна печалба – 12 276.03 лева. Увеличения и намаления на счетоводния финансов резултат няма.

Данъчна печалба – 12 276.03 лева;

Полагащ се корпоративен данък /10% от данъчния финансов резултат/ - 1 227.60 лева. Сумата на дължимия данък от 1 215.32 лева е внесена след приспадане на предвидената от законодателя с чл.92, ал.5 от ЗКПО отстъпка от 1 на сто /12.28 лева/. След извършен анализ на представените от дружеството оборотна ведомост и главна книга за 2016г. и съпоставката им с данните по ГДД по чл.92 от ЗКПО са установени общо приходи по ГДД в размер на 16 720.00 лева, от които – приходи от продажби на услуги – 16 720.00 лева /см.703/. Отчетени разходи през годината в размер на 4 443.97 лева, които включват следните елементи: 1. Разходи за суровини, материали и външни услуги, в които са включени: - разходи за материали в размер на  329.49 лева, включващи разходи осчетоводени по с/ка 601; разходи за счетоводна литература, разходи за гориво; - разходи за външни услуги в размер на 2 785.27 лева, включващи разходи, осчетоводени по с/ка 602; разходи за наем; - разходи за заплати в размер на 674.50 лева, осчетоводени по с/ка 604; - разходи за социални осигуровки в размер на 120.07 лева, осчетоводени по с/ка 605; - други разходи 534.64 лева, осчетоводени по с/ка 609 „Други разходи“; Разходи в натура. Общ размер на  счетоводните разходи от взаимоотношения със свързани лица – 1 800.00 лева. На основание чл.217, ал.1 от ЗКПО /данък върху разходите/, по чл.204, ал.1, т.4 – разходи в натура, свързани с представени за лично ползване активи – 53.15 лева.

В съответствие с разпоредбите на чл.92 от ЗКПО дружеството подава годишна данъчна декларация /ГДД/ за 2017г. с декларирани:

Общо приходи по отчета за приходи и разходи /ОПР/ – 14 610.00 лева;

Общо разходи по отчета за приходи и разходи – 12 227.22 лева;

Счетоводна печалба – 2 382.78 лева. Увеличения на счетоводния финансов резултат – разходи непризнати за данъчни цели съгласно чл.26 от ЗКПО – 0.16 лева.

Намаления на счетоводния финансов резултат – няма.

Данъчна печалба – 2 382.94 лева;

Полагащ се корпоративен данък /10% от данъчния финансов резултат/ - 238.29 лева. След извършен анализ на представените от дружеството оборотна ведомост и главна книга за 2017г. и съпоставката им с данните по ГДД по чл.92 от ЗКПО са установени общо приходи по ГДД в размер на 14 610.00 лева, от които – приходи от продажби на услуги – 14 610.00 лева /см.703/. Отчетени разходи през годината в размер на 12 227.22 лева, които включват следните елементи: 1. Разходи за външни услуги в размер на 1 295.71 лева, включващи разходи осчетоводени по с/ка 602; разходи за наем и абонамент касов апарат; разходи за заплати в размер на 8 542.71 лева, осчетоводени по с/ка 604; разходи за социални осигуровки в размер на 1 568.64 лева, осчетоводени по с/ка 605; - други разходи 820.00 лева, осчетоводени по с/ка 609 „Други разходи“: представляват отписани вземания; разходи за лихви 0.16 лева, осчетоводени по с/ка 621. Отправено е ИПДПОЗЛ № Р-03000319003006-040-001/20.05.2019г., с което е изискана информация. В отговор са представени изисканите документи, счетоводни регистри и справки. Не са представени писмени договори с повечето клиенти. По писмени обяснения ценообразуването на  представените от ЗЛ услуги се осъществява по договаряне, съобразно финансовите възможности на клиента. Представена е информация по отношение на дружествата и лицата, на които са извършвани счетоводни услуги в периода 01.01.2016г. – 31.12.2017г. /стр.49 – стр.51/.

Ревизираното дружество е представило сключени писмени договори с фирми, на които са предоставяни счетоводни услуги, както следва:

За 2016 година:

Н. Т. ЕТ, ЕИК ******* от 01.04.2015г., …. с уговорено

възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години;

„Дивеста“ ООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. …… с уговорено възнаграждение от 70.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

-„И. – 95“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. …. С уговорено възнаграждени от 80.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

„И. – 95“ ЕТ, ЕИК ********* от 03.01.2016г. … с уговорено възнаграждение от 30.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

Медицински център „Валем 2000“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.04.2015г. ….. с уговорено възнаграждение от 80.00 лева за месец. Договорът е за срок от 5 години. Анекс от 01.08.2016г. за промяна в месечното възнаграждение на 50.00 лева. Анекс от 29.12.2016г. за прекратяване на счетоводното обслужване, считано от 01.01.2017г.

Медицински център „Перфект 2015“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.06.2016г. … с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 01.06.2016г. до 31.12.2016г.

„Антимов и сие“ СД, ЕИК ********* от 01.04.2015г. … с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години.

„Грант тур“ ООД, ЕИК ********* от 30.12.2014г. … с уговорено възнаграждение от 50.00 лева годишно. Договорът е за срок от 5 години. Анекс от 01.08.2017г. за промяна в заплащане на месечното възнаграждение в размер на 20.00 лева.

„Тангра 14“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева годишно. Договорът е за срок от 2 години. Анекс от 01.07.2017г. за промяна в цената на възнаграждението на 20.00 лева месечно.

„В. – В. Д.“ ЕТ, ЕИК ********* от 01.04.2015г. с уговорено възнаграждение от 30.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години.

„Т енд Д“ СД, ЕИК ********* от 30.12.2013г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години.

„Маринов комерс“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.02.2014г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години. Анекс от 31.12.2018г. за прекратяване на договора.

„П.М.Г.“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.04.2015г. с уговорено възнаграждение от 80.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години.

„Евристил“ ООД, ЕИК ********* от 01.04.2015г. с уговорено възнаграждение от  30.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години.

„ТД П.А.ЯН“ ЕООД, ЕИК ********* от 28.12.2015г. с уговорено възнаграждение от една минимална работна заплата месечно. Договорът няма срок. Анекс от 01.02.2016г. относно прекратяване на месечните такси поради спиране на дейността на фирмата. Анекс от 03.01.2017г. относно започване на заплащане на месечно възнаграждение от 20.00 лева. Анекс от 01.06.2017г. относно промяна в заплащане на месечно възнаграждение от 80.00 лева. Анекс от 01.09.2017г. относно промяна в заплащане на месечно възнаграждение на 20.00 лева поради спиране на дейността.

„Вегакар“ ООД, ЕИК ********* от 01.02.2014г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е без срок.

„Авто Габи кар“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.02.2014г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години.

„Валем“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

„Сонубу импорт експорт“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.04.2015г. с уговорено възнаграждение от  80.00 лева месечно. Договорът е за срок от 01.04.2016г. до 31.12.2016г.

„Кантареус трейд“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно. Договорът няма срок.

„Кантареус сток“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно. Договорът няма срок.

„Кантареус бул трейд“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно. Договорът няма срок.

„Ив груп 88“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.01.2015г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно Договорът е за срок от 5 години. Анекс от 31.12.2016г. относно промяна в заплащането в размер на  50.00 лева месечно. Анекс от 31.12.2016г. относно промяна в заплащането в размер на 50.00 лева годишно. Анекс от 31.12.2017г. относно промяна в заплащането в размер на 20.00 лева месечно.

Сдружение „Българска асоциация на барманите“, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 80.00 лева месечно. Договора е за срок от 1 година.

„ДС БГ“ ООД, ЕИК ********* от 01.05.2015г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно. Договорът е за срок от 01.05.2016г. до 31.12.2016г. Анекс от 01.05.2016г. относно промяна на месечното заплащане на 50.00 лева. Анекс от 30.09.2016г. за прекратяване на договора.

„Инкомс технолоджи“ ЕООД, ЕИК ********* от 01.04.2015г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно. Договорът няма срок.

„Лафазанова – св. Лафазанова – Шишкова“ ЕТ, ЕИК ********* от 01.04.2015г. с уговорено възнаграждение от 80.00 лева месечно. Договорът е за срок от 5 години.

„Кантареус“ АД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 100.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

„Палацо“ ЕТ, ЕИК ********* от 01.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 80.00 лева месечно. Договорът няма срок.

„Р.Я.С. уто тийм“ ООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 150.00 лева месечно. Договорът е за срок от 01.04.2015г. до 31.12.2016г.

За 2017 година:

„Дивеста“ ООД, ЕИК ********* от 03.01.2017г. с уговорено възнаграждение от 70.00 месечно. Договорът е за срок от 1 година.

„И. – 95“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2017г. с уговорено възнаграждение от 80.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

„Гранде тур“ ООД, ЕИК ********* от 01.04.2017г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева за месеците, през които дружеството има дейност. Договорът е за срок до 31.12.2017г.

„Валем“ ЕООД, ЕИК ********* от 03.01.2017г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

„Сонубу импорт експорт“ ЕООД, ЕИК ********* от 30.04.2017г. с уговорено възнаграждение от  80.00 лева месечно. Договора влиза в сила от 01.05.2017г. за срок от  3 години.

„Кантареус“ АД, ЕИК ********* от 03.01.2017г. с уговорено възнаграждение от 20.00 лева месечно. Договорът е за срок от 1 година.

„Р.Я.С. уто тийм“ ООД, ЕИК ********* от 03.01.2016г. с уговорено възнаграждение от 50.00 лева месечно. Договорът е за срок от 01.01.2017г. до 31.12.2017г.

Представени са хронологии на счетоводните статии по всички сметки. Не са представени копия на издадените фактури за извършени счетоводни услуги за ревизирания период. Общата стойност на издадените през 2016г. фактури за продажби е  16 720.00 лева. Сумата на отчетените приходи по ГДД по чл.92 от ЗКПО за същата година е в размер на 16 720.00 лева., като в тях са включени реализирани приходи от услуги осчетоводени по кредита на сметка 703 „Приходи от продажба на услуги“. Сумарните годишни обороти по ЕКАФП са 18 090. 00 лева. Разликата между отчетените приходи и сумата по ЕКАФП е 1 370.00 лева Сумата отчетена по сметка 50 „Каса“ за периода е 17 090.00 лева. По писмени обяснения, разликата между отчетените приходи по сметка 703 и получените суми в касата за 2016г. се дължи на извършени плащания по фактури издадени през предходни периоди, които не са били платени:

Фактура 2276/30.12.2014г. на „Кантареус“ АД за 100.00 лева; фактура 2277/30.12.2014г. на „Кантареус бул трейд“ ЕООД за 100.00 лева; фактура на „Кантареус сток“ ЕООД за 100.00 лева; фактура 2295/27.02.2015г. на „Евристил“ ООД за 10.00 лева; фактура 2582/30.12.2015г. на „Келон“ ЕООД за 80.00 лева; фактура 2583/30.12.2015г. на „Грандос тур“ ООД за 80.00 лева, платени и маркирани на касов апарат.

Общата стойност на издадените през 2017г. фактури за продажби на услуги е  14 610.00 лева. Сумата на отчетените приходи по ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2017 година е в размер на 14 6100.00 лева., като в тях са включени реализирани приходи от услуги осчетоводени по сметка 703 „Приходи от продажба на услуги“. Сумарните годишни обороти по ЕКАФП са 14 420.00 лева. Сумата отчетена по сметка 50 „Каса“ за периода е 14 420.00 лева. По писмени обяснения, от дружеството са издадени  данъчни документи /фактури/ за продажби, по които услугите са предоставени през ревизирания период, но плащанията по тях са получени извън него. Към 31.12.2017г. са издадени следните фактури, които не са били платени: фактура 3100/30.06.2017г. – 80.00 лева; фактура 3173/31.08.2017г. – 80.00 лева; фактура 3200/28.09.2017г. – 20.00 лева; фактура 3211/31.10.2017г. – 20.00 лева; фактура 3290/29.12.2017г. – 20.00 лева; фактура 3236/30.11.2017г. – 20.00 лева неплатен остатък; фактура 3326/26.02.2018г. – 50.00 лева, която е отразена в сметка 703 към 31.12.2017г.. Същата е платена на 26.02.2018г. През 2017г. е маркирана сума от 100.00 лева по фактура 2918/30.12.2016г., платена на 12.01.2017г. През отчетната  2017г. са отписани вземания в размер на 820.00 лева поради неплатени фактури от „Паркинги и гаражи“ ЕАД, както следва: фактура 1721/29.03.2012г. – 400.00 лева и фактура 1746/27.04.2012г. – 420.00 лева.

Изследвана е информацията, съдържаща се в ИМ на НАП по отношение на ползваните от „Рил 2002“ ООД сертификати за подаване на декларации и други документи по електронен път пред Агенцията. През ревизирания период са ползвани сертификати със сериeн номер за КЕП:SN998B4B, валиден до 17.01.2018г. и SN995634, валиден до 24.11.2018г. Извършен е анализ на информацията, свързана със съставените и подадени пред НСИ ГФО от „Рил 2002“ ООД на различни дружества и ЕТ. След извършен анализ по отношение на цените на извършените счетоводни услуги, ревизиращият екип е приел, че същите са занижени. Въз основа на данните са изпратени искания за представяне на документи, сведения и писмени обяснения от трети лица до следните дружества и лица:

1.    „Бяла виста ризорт 8“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство след връчено Искане за представяне на

информация от трети лица, дружеството предоставят копие на фактура № 3028/3103.2017г. издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги на стойност 20.00 лева. В писмените обяснения сочат, че нямат сключени договори за счетоводни услуги с „Рил 2020“ ООД. „Бяла виста ризорт 8“ ЕООД не е извършвала дейност през 2016г. и 2017г. за подаване на нулева данъчна декларация и отчет в ТР. За 2017г. няма извършени плащания и получени услуги от „Рил 2020“ ООД. Ревизираното лице предоставя Хронологичен опис на операции, от който е видно, че за „Бяла виста ризорт 8“ ЕООД в счетоводството на „Рил 2020“ ООД няма регистрирани операции за периода на ревизията.

2.    „Орбита тур“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № 03000319003006-041-002/07.08.2019г. до дружеството. Исканите документи не са представени. „Орбита тур“ ЕООД е регистрирано за целите на ЗДДС на 24.11.2011г. За ревизирания период са подавани СД по ДДС – нулеви от Р.Л. със сертификат № 995634. Подадена е ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2016г. с декларирани разходи 68.13 лева. За 2017г. няма подадена такава. Няма подавани уведомления по чл.62, ал.5 от КТ за трудови договори. Ревизираното лице предоставя Хронологичен опис на операции, от който е видно, че за „Орбита тур“ ЕООД в счетоводството на „Рил 2020“ ООД има регистрирани 12 броя стопански операции за 2016г. и 1 брой за 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лева за годишно приключване. Издадена е фактура № 3634/31.12.2018г. на стойност 20.00 лева за годишно приключване на 2017г. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

3.    „Олишоп“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № 03000319003006-041-003/07.08.2019г. до дружеството. Исканите документи не са представени. Ревизираното лице предоставя Хронологичен опис на операции, от който е видно, че за „Олишоп“ ЕООД в счетоводството на „Рил 2020“ ООД има регистрирани 305 броя стопански операции за 2016г. и 1 брой за 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 30.00 лева през месец февруари. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

4.    „Норма бул кантареус“ АД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № 03000319003006-041-004/07.08.2019г. до дружеството. Исканите документи не са представени. Ревизираното лице не предоставя Хронологичен опис на операции, тъй като няма завеждано счетоводство и няма открит счетоводен модул. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лева за годишно приключване. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

5.    „М-инс“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № 03000319003006-041-005/07.08.2019г. Дружеството предоставят копия на фактури с № 3270/29.12.2017г. и № 3332/28.02.2018г. издадени от „Рил 2020“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги на стойност 20.00 лева. В писмените си обяснения сочат, че нямат сключени договори за счетоводни услуги с „Рил 2020“ ООД, поради това, че не извършват търговска дейност, съответно нямат документооборот. Между дружествата има устна уговорка за подаване на месечни справки декларации и годишно приключване за годишна суча от 20.00 лева. В периода 2016г. – 2017г. „М-инс“ ЕООД има издадена само една фактура за продажба на дълготраен актив, а през 2017г. няма издавани приходни фактури поради липса на търговска дейност. Допълнителни услуги не са изисквани и не са заплащани суми извън посочените. Ревизираното лице предоставя Хронологичен опис на операции, от който е видно, че за „М-инс“ ЕООД в счетоводството на „Рил 2020“ ООД има регистрирани 97 броя стопански операции за 2016г. и 83 броя за 2017г.

6.    „Кони“ ООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство след връчено Искане за представяне на информация от трети лица № 03000319003006-041-006/07.08.2019г., дружеството е представило копия на фактури с № 2957/31.01.2017г. и № 3361/30.03.2018г., издадени от „Рил 2020“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги на стойност 20.00 лева. В писмените си обяснения сочат, че нямат сключени договори за счетоводни услуги с „Рил 2020“ ООД, поради това, че не са извършвали стопанска дейност през периода. За подаване на декларации към НАП за 2016г. и за подаване на отчети в НСИ и ТР са заплатени 20.00 лева по фактура № 2957/31.01.2017г., за подаване на декларации към НАП за 2017 е заплатена сума  20.00 лева по фактура  № 3361/30.03.2018г. Допълнителни суми извън посочените не са заплащани. Ревизираното лице предоставя Хронологичен опис на операции, от който е видно, че за „Кони“ ООД в счетоводството на „Рил 2020“ ООД има регистрирани 19 броя стопански операции за 2016г. и 0 броя за 2017г.  

7.    „Керсек“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № 03000319003006-041-007/07.08.2019г. до дружеството. Исканите документи не са представени. Ревизираното лице не предоставя Хронологичен опис на операции, от който е видно, че за „Керсек“ ЕООД в счетоводството на „Рил 2020“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лева за годишно приключване. Издадена е фактура № 3370/30.03.2018г. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

8.„Кантареус сайънс“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-008/07.08. 2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в  счетоводството на „Рил“ 2002 ООД има регистрирани осем броя стопански операции за 2016 година и 15 броя за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. през януари месец и 40.00 лв. за годишно приключване. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

     9.“Кантареус манифакчъринг 1“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за предоставяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-009/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 3 броя стопански операции за 2016 година и 12 броя за 2017 година.

    10.“Кантареус манифакчъринг“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за предоставяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-010/07. 08.2019 година до дружеството. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице представя хронологичен опис на операции,  от който е видно, че в счетоводството на „Рил 2002“ ООД има регистрирани три броя стопански операции за 2016 година и 12 броя за 2017 година. След извършена проверка на хронологичните записвания на сметка 703 се установява, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. през януари месец и 40.00 лв. за годишно приключване. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    11.“Инкомс инвест“, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за предоставяне на информация от трети лица  № Р- 0300031900306-041-011/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице е предоставило хронологичен опис на операции, от който е видно, че няма регистрирани стопански операции за 2016 годинаи 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Издадена  е фактура номер 3376 от 30 март 2018 година на стойност 20.00лв. касаеща годишно приключване на 2017 година. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    12.“Елеганс-жадор“, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-012/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице не представя хронологичен опис на операции, тъй като няма завеждано  счетоводство и няма открит счетоводен модул. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Идадена е фактура с номер 3366 от 30 март 2018 година на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    13.“П.Д.“ ДЗЗД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-013/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице представя хронологичен опис на операции, от който е видно, че счетоводството няма регистрирани стопански операции за 2016 година и 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане,. за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с номер 33 54 от 30 март 2018 година на стойност 10.00лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    14.“Полимакс-2006“, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-014/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че счетоводството няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година. След звършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с номер 33 63 от 30 март 2018 година на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    15.“Добреви 2010“, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-015/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Рвизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството на дружеството няма регистрирани стопански операции за 2016 година и 2017 година. След извършена проверка по-рано по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с номер 3378 от 30 март 2018г. на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    16.“Добреви“ ДЗЗД, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-016/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сумата 20.00 лв. за годишно приключване. Издадена е фактура № 3353 от 30 март 2018г. на стойност 10.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    17.“Полихин“, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-017/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и 201г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сумата 20.00 лв. През месец февруари. Издадена е фактура № 3371 от 30 март 2018г. на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    18.“Диел“, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-018/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани стопански операции  1 броя стопански операции за 2016г. и 0 броя за 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017 година е платена сумата 20.00 лв. за годишно приключване. Издадена е фактура № 3365 от 30 март 2018г. на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

    19.“Сибкар“, ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица  № Р- 0300031900306-041-019/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на фактури с № 3355/30.12.2018г. и № 3018/31.03.2017г., издадени от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги на стойност 20.00 лв. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и 2017г.

    20.“Грант-тур“, ООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство след връчено Искане за представяне на информация от трети лица Р- 0300031900306-041-020/07. 08.2019 година, дружеството представя копия на фактури с № 3262/29.12.2017г. – 20.00 лв., № 3238/30.11.2017г. – 20.00 лв., № 3216/31.10.20217г. – 20.00 лв., № 3184/28.09.2017г. – 20.00 лв., № 3157/31.08.2017г. – 20.00лв., № 2927/30.12.2016г. – 50.00 лв., издадени от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 1525 броя стопански операции за 2016г. и 315 броя за 2017г.

    21.“Гранде-тур“ ООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство след връчено искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-021/07. 08.2019 година, дружеството представя копия на фактури с №3190/28.09.2017г. – 50.00 лв., №3163/31.08.2017г. – 50.00 лв., №3137/31.07.20217г. – 50.00 лв., №3115/30.06.2017г. –520.00 лв., №3093/31.05.2017г. – 50.00 лв., №2961/31.01.2017г. – 20.00 лв., издадени от "Рил 2002“ ООД. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 69 броя стопански операции за 2016г. и 689 броя за 2017г.

   22.“ВТ-турс“ ООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-022/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице не представя хронологичен опис на операции.След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с №3368/30.03.2018г. На стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.  

   23.“Вито-кар“ ДЗЗД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-023/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.  

   24.“Веритас домини алианц“ ООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-024/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с № 3357/30.03.2018г. на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.  

   25.“Веритас домини“ ООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-025/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с №3356/30.03.2018г. на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.  

   26.“ВВД“ ЕООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-026/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016г. и регистрирани 5 броя за 2017г. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016г. няма отразено плащане, за 2017г. е платена сума 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.  

   27.“Валем инвест“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-027/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на фактури с №3049/31.03.2017 г. – 20.00 лв., №3377/30.03.2018 г. – 20.00 лв., издадени от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

   28.“Бяла виста ризорт 9“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-028/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на фактури с №3029/31.03.2017 г. – 20.00 лв., издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице не предоставя хронологичен опис на операции, тъй като няма завеждано счетоводство и няма открит счетоводен модул.

   29.“Бяла виста ризорт 6“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-029/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на  фактури с №3026/31.03.2017 г. – 20.00 лв., №3358/30.03.2018 г. – 20.00 лв., издадени от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 17 броя стопански операции за 2016 година и 17 броя за 2017 година.

   30.“Бяла виста ризорт 4“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-030/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на  фактура с №3024/31.03.2017 г. – 20.00 лв., издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

   31.“Бяла виста ризорт 3“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-031/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на  фактура с №3023/31.03.2017 г. – 20.00 лв., издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

   32.“Бяла виста ризорт 2“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-032/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на  фактура с №3022/31.03.2017 г. – 20.00 лв., издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

   33.“Бяла виста ризорт 1“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-033/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на  фактура с №3021/31.03.2017г. – 20.00 лв., издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

  34.“Бяла виста ризорт 5“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица№ Р- 0300031900306-041-034/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на  фактура с № 3025/31.03.2017 г. – 20.00 лв., издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

  35.“Бяла виста ризорт “ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-035/07. 08.2019 година. Дружеството представя копия на  фактура с №3020/31.03.2017 г. – 20.00 лв., издадена от „Рил 2002“ ООД за приходи от продажби на счетоводни услуги. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

  36.“Би ейч ди“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-036/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани стопански операции  31 броя стопански операции за 2016 година и 72 броя за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сумата 20.00 лв. през месец февруари. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

  37.“Бела“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-037/07. 08.2019 година. Дружеството представя копие и разпечатка на осчетоводяване на фактури с №3027/31.03.2017 г. – 20.00 лв., и №3293/29.12.2017 г. – 50.00 лв., издадени от „Рил 2002“ ООД.  Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има 9 броя стопански операции   за 2016 година и 259 броя за 2017 година.

  38.“Бар стаф“ ООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-038/07. 08.2019 година. Дружеството представя копие и разпечатка на осчетоводяване на фактури с №3036/31.03.2017 г. – 20.00 лв., и №3362/30.03.2018 г. – 20.00 лв., издадени от „Рил 2002“ ООД.  Ревизираното лице не предоставя хронологичен опис на операции.

 

  39.“Бар академия“ ООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-039/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице не предоставя хронологичен опис на операции. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, да 2017 година е платена сума 20.00 лв. през месец февруари. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

  40.“АПЛ“ ЕООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-040/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 0 броя стопански операции за 2016 година и 18 броя за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година има отразени плащания  за месец юни по фактура №2749/29.06.2016 г. – 120.00 лв. и месец юли по фактура №2777/29.07.2016 г. по 120.00 лв. за 2017 година е издадена е фактура с №3326/26.02.2018 г. на стойност 50.00 лв. Прихода е отнесен и обложен 2017 година. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

  41.“Антос Билдинг“ ООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-041/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установи, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

  42.“Ан-джи пропърти“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-042/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице не предоставя хронологичен опис на операции. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установи, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с №3367/30.03.2018 г. На стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

  43.“Стони – стивъс – Василев и с- ие“ СД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-043/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че в счетоводството няма регистрирани стопански операции за 2016 и 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установи, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с №3364/30.03.2018 г. На стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

  44.“Тангра 9“ ЕООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-044/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 0 броя стопански операции за 2016 година и 35 броя за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. през месец февруари и 20.00 лв. за годишно приключване. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.  

  45.“Таун скейп“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-045/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 се установи, че за 2016 година няма отразено плащане, за 2017 година е платена сума 20.00 лв. Издадена е фактура с №3375/30.03.2018 г. на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

  46.“Търговско дружество П.А.Ян“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-046/07. 08.2019 година. Дружеството декларира, че има сключен договор за счетоводни услуги с „Рил 2002“ ООД на 28.12.2015 г., влязъл в сила от 01.01.2016 г. за месец 01.2016 г. Има издадена фактура № 2589/29.01.2016 г. за 420.00 лв. платена в брой. Считано от 01.02.2016 г. дружеството е прекратило дейността си. През 2017 г. фирма „П.А.Ян“ ЕООД е имала дейност от месец юни до месец август. Съгласно сключен анекс за месеците с дейност, фирмата дължи по 80.00 лв. месечно, за което са издадени фактури с №3100/30.06.2017 г., №3144/31.072017 г., №3173/31.08.2017 г. За месеците без дейност фирмата дължи на „Рил 2002“ ООД по 20.00 лв. месечно, за което има издадени фактури с №3200/28.09.2017 г. 20.00 лв., №3211/31.10.2017 г. – 20.00 лв., №3236/31.11.2017 г. – 100.00 лв. и №3290/29.12.2017 г. – 20.00 лв. За цялата 2017 година са платени общо 160.00 лв. и се дължат още 240.00 лв. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 65 броя стопански операции за 2016 година и 180 броя за 2017 година.

  47.“Фаерстар“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-047/07. 08.2019 година. Дружеството декларира, че няма сключен договор за счетоводни услуги с „Рил 2002“ ООД за 2016 г. и 2017 г. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 7 броя стопански операции за 2016 година и 1 брой за 2017 година.

  48.“Фикс менинг“ ООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-048/07. 08.2019 година. Дружеството декларира, че няма сключен договор за счетоводни услуги с „Рил 2002“ ООД за 2016 г. и 2017 г. Ревизираното лице не представя хронологичен опис на операции.

  49.“Хоризонт 148“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-049/07. 08.2019 година. Писмото е върнато с гриф „непотърсена“.  Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 24 броя стопански операции за 2016 година и 13 броя за 2017 година.

  50.“Юзер“ ДЗЗД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-050/07. 08.2019 година. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД няма регистрирани стопански операции за 2016 година и за 2017 година.

  51.“Гранд карго“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-051/07. 08.2019 година. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 9 броя стопански операции за 2017 година.

  52.“Келон“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-052/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 488 броя стопански операции за 2016 година и 569 броя за 2017 година. Във връзка с представените хронологии писмено е уточнено, че за 2017г. Счетоводството на дружеството не се е водило от „Рил 2002“ ООД.

  53.“Лида – Л.Р.“ ЕООД, ЕИК *********

В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-053/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 408 броя стопански операции за 2016 година и 464 броя за 2017 година.

  54.“Омар - БГ“ ЕООД, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-054/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 52 броя стопански операции за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2017 година няма отразено плащане. Издадена е фактура с № 3374/30.03.2018г. на стойност 20.00 лв. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.  

  55.“Хоризонт 148 – И. И.“ ЕТ, ЕИК *********

   В хода на ревизионното производство е изпратено за връчване Искане за представяне на информация от трети лица № Р- 0300031900306-041-055/07. 08.2019 година. Не са представени исканите документи. Ревизираното лице предоставя хронологичен опис на операции, от който е видно, че за лицето в счетоводството  на „Рил 2002“ ООД има регистрирани 6 броя стопански операции за 2017 година. След извършена проверка по хронологичните записвания на сметка 703 е установено, че за 2016 година няма отразено плащане. За 2017 г. са платени 20.00 лв. за годишно приключване. Няма представен сключен договор за счетоводни услуги.

За ревизираният период е установено наличието на извършвани възмездни услуги, но по отношение на цените на извършваните счетоводни услуги, ревизиращият екип е приел, че те са със много занижени стойности, поради което има данни  за отклонение от данъчно облагане. Установено е, че за период 2016г. при едни и същи условия, регистрирано по ДДС лице с персонал до 2 човека, за извършени 1525 стопански операции е заплатило 50.00 лева годишно, друго ЗЛ за извършени 1138 стопански операции – 960.00 лева. От нерегистрирано по ДДС задължено лице, без персонал и без извършени стопански операции са заплатени 240.00 лева годишно. Установено е, че за 2016г. са налице редица от пазарни стойности, вариращи от 0.0327 лева до 6.6666 лева за брой счетоводна операция. Установено е, че за период 2017г. при едни и същи условия, регистрирано по ДДС лице с персонал до 2 човека за извършени 878 стопански операции е заплатило 640.00 лева годишно, а друго задължено лице за извършени 1629 стопански операции – 600.00 лева. От нерегистрирано по ДДС задължено лице, без персонал, с извършени 220 стопански операции са заплатени 50.00 лева годишно. Установено е, че за 2017г. са налице редица от пазарни стойности, вариращи от 0.0994 лева до 8.1818 лева за 1 бр. счетоводна операция. За регистрирани по ДДС задължени лица, без персонал и без дейност, но за които има подавани СД ДДС са заплащани по 20.00 лева годишно в следващата календарна година, но има и такива, които при същите условия са заплащали 240.00 лева годишно през годината. Установени са извършвани счетоводни услуги на фирми, регистрирани и нерегистрирани по ДДС, за които има представена справка за брой извършени стопански операции, а няма отчетен приход по см. на ЗСч и СС 18 „Приходи“ през съответната година.

С оглед разпоредбите на чл. 15 и чл. 16 от ЗКПО и предвид дефиницията за „пазарна цена“, дадена в § 1, т. 8 от ДР на ДОПК, както и регламентираните в § 1, т.8 от ДР на ДОПК и Наредба Н-9 от 14.08.2006 г. за реда и начините за прилагане на методите за определяне на пазарните цени /Наредба Н-9 от 14.08.2006 г./ методи за определяне на пазарна цена, органите по приходите с оглед обекта на оценка – определянето на пазарна цена на счетоводна услуга /в настоящия случай, предоставена на дружества и лица със символично заплащане/ са приели, че приложимият метод е методът на сравнимите, неконтролирани цени между независими търговци.

При определянето на сравнимите неконтролирани сделки са използвани следните източници на информация – неконтролирани сделки, осъществени през ревизирания период от други фирми, извършващи счетоводно обслужване на територията на гр. Варна. За целта са изпратени и връчени Искане за представяне на информация от трети лица до „Антарес“ ООД, „Поликонсулт“ ООД и „Фактор с плюс“ ЕООД. С Протокол № 0878680/25.10.2019г. са присъединени и отговорите на фирми, извършващи счетоводно обслужване, изискани при друго контролно производство. При определяне на пазарната цена на извършените счетоводни услуги на всяка от неконтролираните сделки са съобразени обстоятелствата, свързани с регистрация по ДДС, брой персонал, въведените в счетоводния софтуер на „Рил 2020“ ООД брой счетоводни операции, оттам получени брой документи на месечна база. По получените отговори от запитаните фирми извършващи счетоводни услуги, с цел постигане на достатъчна степен на съпоставимост, ревизиращите органи са определили пазарните стойности на извършените счетоводни услуги в периода 2016г. – 2017г., получена като средно аритметична стойност и разпределени по критериите, отразени на стр.71-84.

По делото е допуснато изготвянето на съдебно-счетоводна експертиза, която съдът кредитира като компетентно изготвена.

При така установената фактическа обстановка, съдът намира за установено от правна страна следното:

Спорът в настоящия казус се свежда до наличието на предпоставките за прилагане на чл.16 от ЗКПО. Съгласно чл.16, ал.1 от ЗКПО, когато една или повече сделки, включително между несвързани лица, са сключени при условия, чието изпълнение води до отклонение от данъчно облагане, данъчната основа се определя, без да се вземат под внимание тези сделки, някои техни условия или тяхната правна форма, а се взема под внимание данъчната основа, която би се получил при извършване на обичайна сделка от съответния вид по пазарни цени и насочена към постигане на същия икономически резултат, но която не води до отклонение от данъчно облагане. Съгласно §1, т.8 от ДР на ДОПК, „пазарна цена“ е сумата без данъка върху добавената стойност и акцизите, която би била платена при същите условия за идентична или сходна стока или услуга по сделка между лица, които не са свързани и определена по следните методи: методът на сравнимите неконтролирани цени между независими търговци; методът на пазарните цени, където обичайната пазарна цена е цената, използвана в процеса на продажба на стоки и услуги в непроменена форма на независим партньор, намалена с разходите на търговеца и с обичайната печалба; методът на увеличената стойност, при който обичайната пазарна цена се определя като себестойността на продукцията се увеличи с обичайната печалба; методът на транзакционната нетна печалба и методът на разпределената печалба. Редът и начинът за прилагане на методите за определяне на пазарни цени са определени в Наредба № Н-9 от 14.08.2006г. за реда и начините за прилагане на методите за определяне на пазарните цени. Методът на сравнимите неконтролирани цени се прилага, когато е налице сходство в характеристиката на продукта или услугата – предмет на контролираната и съпоставимата неконтролирана сделка – чл.8 от Наредбата. Методите за определяне на пазарните цени се прилагат въз основа на сравнение между контролирана и съпоставима неконтролирана сделка – чл.5 от Наредбата, като за целта се извършва анализ за съпоставимостта на посочените фактори между контролираната и неконтролирана сделка. Пазарната цена следва задължително да е определена по някой от методите на Наредбата, като стриктното спазване на изискванията на Наредбата предполага набирането на информация за неконтролирани сделки и извършването на анализ с оглед съпоставката им с контролираната сделка по показателите относими за всеки един от  методите. С други думи, за да се обоснове спазването на изискванията на Наредбата, следва да се обоснове реално извършено съпоставяне на някой, няколко или по всички показатели, относими към конкретен метод или методи по наредбата, уреждаща изключително детайлно както самите критерии и механизма на оценяване, така и хипотезите, при които всеки един от тях се прилага. Определянето на пазарната цена по някой от нормативно установените методи може да се извърши освен от органите по приходите, и посредством оценки от лицензиран оценител, заключения на вещи лица -по аргумент на чл.65 от Наредбата, които обаче следва да почиват на анализ на релевантните към всеки един от методите критерии и доказателства за източниците, въз основа на които същият е извършен. В настоящият казус, ревизиращите органи са използвали методът на сравнимите, неконтролирани цени между независими търговци. Основните изисквания при приложение на този метод са спазени: установяването на идентичност на стоката или услугата, които се оценяват, както и идентичност на условията, при които е осъществена сделката. При определянето на  месечната/годишна пазарна цена, съобразно въведени критерии за всяка контролирана и съпоставима сделка е използван именно  регламентираният в Наредбата метод на  сравнимите неконтролирани цени между независими търговци. При определяне на пазарната цена на извършените счетоводни услуги, на всяка от неконтролираните сделки са съобразени обстоятелствата свързани с регистрация по ДДС, брой персонал, въведените в счетоводния софтуер на „рил 2020“ ООД брой счетоводни операции, извършващите счетоводни услуги. Определените пазарни стойности са получени като средно аритметична стойност, разпределени по следните критерии: -фирми, нерегистрирани по ДДС, без персонал, извършващи дейност през съответната година, с документооборот съответно по 10 документа месечно, до 20 документа месечно, до 50 документа месечно, до 100 документа месечно и над 100 документа месечно; - фирми, регистрирани по ДДС, без персонал, извършващи дейност през съответната година с документооборот, съответно до 10, 20, 50 и 100 документа месечно и над 100 документа месечно; - фирми, нерегистрирани по ДДС, с персонал до 5 човека, извършващи дейност през съответната година, с документооборот, съответно до 10, 20, 50 и 100 документа месечно и над 100 документа месечно; фирми, регистрирани по ДДС, с персонал до 5 човека, извършващи дейност през съответната година, с документооборот, съответно до 10, 20, 50 и 100 документа месечно и над 100 документа месечно; -фирми, нерегистрирани по ДДС, с персонал над 5 човека, извършващи дейност през съответната година, с документооборот, съответно до 10, 20, 50 и 100 документа месечно и над 100 документа месечно; - за фирмите, без дейност, нерегистрирани по ЗДДС е установена пазарна цена 20.00 лева на година за изготвяне на ГФО, а за фирмите без дейност, регистрирани по ЗДДС – пазарната цена е 10.00 лева на месец, предвид подаването на ежемесечните нулеви СД по ЗДДС + 20.00 лева на година за изготвяне на нулев финансов отчет.

Наред с това съдът намира, че са спазени изискванията на наредбата и при изготвянето на допуснатата в хода на съдебното производство експертиза. В експертизата се съдържа подробен анализ на установените в Наредбата методи за определяне на пазарните цени с оглед тяхното приложение към конкретната задача относно постигането на резултат, който би бил постигнат в обичайни търговски или финансови взаимоотношения между независими лица при съпоставими условия. Заключението на вещото лице е изготвено след запознаване с извършените счетоводни услуги в периода 2016г. – 2017г. и тяхната съпоставимост с неконтролирани сделки, осъществени през ревизирания период от други фирми.

Настоящият състав обаче не кредитира заключението на експертизата в частта, с която са определени окончателните задължения на дружеството – жалбоподател за съответните данъчни периоди, поради това, че не са изложени изчерпателни доводи от страна на вещото лице.

В тази връзка следва да се отбележи, че правилно, обосновано и законосъобразно органът по приходите е приел след извършените корекции за отчетната 2016г., че данъчният финансов резултат е печалба в размер на   48572.03 лева, като разликата за довнасяне на дължимият корпоративен данък е в размер на  3629.43 лева, съответно за отчетната 2017г. – 3666.30 лева.

Поради това, съдът намира, че жалбата на „Рил 2002“ ООД, ЕИК *********, следва да се отхвърли като неоснователна.

С оглед изхода на спора, както и на основание чл.143, ал.4 от АПК, на ответника следва да се присъдят направените съдебно – деловодни разноски в размер на 777.00 /седемстотин седемдесет и седем/ лева, представляващи юрисконсултско възнаграждение на основание чл.8, ал.1, т.3 от Наредба № 1 от 09.07.2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

          Мотивиран от изложеното и на основание чл. 172, ал.2 от АПК, Административен съд – Варна, пети състав 

Р  Е  Ш  И:

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Рил 2002“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Варна, бул.“Христо Ботев“ № 6, вх.А, ет.4, ап.33, представлявано от Р.И.Л. и Р. Т. Л. против Ревизионен акт № 03000319003006-091-001/20.12.2019г., издаден от орган по приходите при ТД на НАП гр. Варна, изменен с Решение № 10/10.03.2020г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Варна, Централно управление на Националната агенция за приходите.

ОСЪЖДА „Рил 2002“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Варна, бул.“Христо Ботев“ № 6, вх.А, ет.4, ап.33, представлявано от Р.И.Л. и Р. Т. Л. да заплати на Дирекция „Обжалване и данъчно осигурителна практика“ – Варна, Централно управление на Националната агенция за приходите сумата от 777.00 лева, съставляваща юрисконсултско възнаграждение.

          РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред Върховния административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                                                Съдия: