Решение по дело №992/2020 на Районен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 декември 2020 г. (в сила от 5 март 2021 г.)
Съдия: Цанка Георгиева Неделчева
Дело: 20202230200992
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 4 август 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е    260167

 

гр. Сливен, 07.12.2020 год.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

СЛИВЕНСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, наказателно отделение - ІV-ти наказателен състав, в публично заседание на двадесет и шести ноември през две хиляди и двадесета година, в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЦАНКА НЕДЕЛЧЕВА,

 

при секретаря ПЕНКА СТОЯНОВА като разгледа докладваното от председателя АНД № 992 по описа на съда за 2020 год. за да се произнесе съобрази:

Производството е образувано по повод жалба от Н.Д.Р. - П. с ЕГН ********** *** против Електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство или система, серия К № 3233330 на ОД на МВР – Сливен, с който е наложено административно наказание „Глоба” в размер на 300,00 лева на основание чл. 189, ал. 4 във вр. чл. 182, ал. 2, т. 4 от Закона за движение по пътищата (ЗДвП) за нарушение на чл. 21, ал. 2 вр. чл. 21, ал. 1 от ЗДвП.

В с.з. жалбоподателката редовно призована, не се явява и не се представлява. По делото е постъпила молба и писмено становище от процесуалния представител на жалбоподателката, в която се изразява становището си по съществото на делото, моли издаденият електронен фиш да бъде отменен и да бъдат присъдени разноските за адвокатско възнаграждение.

В с.з. административнонаказващият орган, редовно призован, не изпраща представител, който да изрази становище по жалбата.

Въз основа на събраните по делото доказателства, преценени в своята съвкупност и по отделно като безпротиворечиви и относими към предмета на делото, съдът намира за установено следното от фактическа страна:

На 29.11.2019 год. в 11,14 часа по път І-6 км. 363+500 в района на Община Твърдица, с посока от гр. София за гр. Бургас, при ограничение на скоростта от 60 км./ч., с пътен знак В-26 за движение извън населено място, с автоматизирано техническо средство TFR1-М 584, било заснето движение на лек автомобил „ТОЙОТА РАВ 4”, с рег. №  *****, със скорост от 93 км./ч. – над разрешената скорост от 60 км./ч.

След обработване на данните от мобилната камера, служителите на ОД на МВР –  Сливен установили чия собственост е автомобила, а именно Н.Д.Р. - П. *** (л. 11 от делото).

Въз основа на заснемането бил издаден Електронен фиш за налагане на глоба, серия К № 3233330, в който като нарушител бил вписана Н.Д.Р. - П. ***. В издадения Електронен фиш за налагане на глоба е отразено, че за констатираното нарушение на чл. 21, ал. 2 вр. чл. 21, ал. 1 от ЗДвП на жалбоподателката на основание чл. 189, ал. 4 във вр. чл. 182, ал. 2, т. 4 от ЗДвП е наложено административно наказание „Глоба” в размер на 300,00 лева.

От приложената по делото служебна справка от РУ – Твърдица се установява, че електронния фиш е връчен на жалбоподателката на 19.12.2019 год., както и че не е попълвана декларация по чл. 189, ал. 5 от ЗДвП (л. 9 – 10 от делото).

От приложената по делото служебна справка от ОПУ – Сливен и схема към нея се установява, че републикански път І-6 (София-Бургас) на км. 363+372 в дясно и км. 363+874 вляво е поставен пътен знак В-26, с ограничение на скоростта 60 км./ч. и допълнителна табела Т2 /500 м./ - указваща зоната на действие на въведената забрана – 500 м. (л. 13 - 15 от делото).

Горната фактическа обстановка съдът прие за безспорно установена от събраните по делото писмени и гласни доказателства. Въз основа на нея направи следните правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима – подадена в законния срок от лице, имащо правен интерес от обжалване, а разгледана по същество е неоснователна.

Съгласно разпоредбата на чл. 189, ал. 4 от ЗДвП (изм. ДВ, бр. 19 от 13.03.2015 год.) при нарушение, установено и заснето с автоматизирано техническо средство или система, в отсъствието на контролен орган и на нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен за съответното нарушение. В § 6, т. 65 от ДР на ЗДвП законодателят е предвидил, че автоматизирани технически средства и системи са уреди за контрол, работещи самостоятелно или взаимно свързани, одобрени и проверени съгласно ЗДвП, които установяват и автоматично заснемат нарушения в присъствие или отсъствие на контролен орган и могат да бъдат: а) стационарни – прикрепени към земята и обслужвани периодично от контролен орган; б) мобилни – прикрепени към превозно средство или временно разположени на участък от пътя, установяващи нарушение в присъствието на контролен орган, който поставя начало и край на работния процес. С Наредба № 8121з-532 от 12.05.2015 год. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата (обн., ДВ, бр. 36 от 19.05.2015 год.), издадена на основание чл. 165, ал. 3 от ЗДвП, е определен реда и начина за ползването им.

В настоящия случай видно от представените по делото писмени доказателства са били спазени изискванията на цитираната Наредба, а именно: било е използвано автоматизирано техническо средство TFR1-М 584, одобрено по реда на Закона за измерванията и преминало проверка по надлежния ред (л. 8 от АНД № 81/2020 год. по описа на СлРС) и е бил попълнен протокол за използването на мобилно АТСС за контрол (л. 7 от АНД № 81/2020 год. по описа на СлРС). Следва да се отбележи, че разпоредбата на чл. 7 от цитираната наредба, съгласно която мястото за контрол с мобилни автоматизирани технически средства и системи трябва да е обозначено с пътен знак Е24, поставен преди мястото за контрол и документирано със снимка, е отменена с ДВ, бр. 6/2018 год., в сила от 16.01.2018 год. Поради което към датата на извършване на нарушението – 29.11.2019 год., разпоредбата на чл. 7 от цитираната Наредба не е приложима. Освен това с ДВ, бр. 54 от 05.07.2017 год. е отменена й разпоредбата на чл. 165, ал. 2, т. 8 от ЗДвП, която задължава при изпълнение на функциите си по този закон определените от министъра на вътрешните работи служби да обозначават чрез поставяне на пътни знаци, оповестяват в средствата за масово осведомяване или на интернет страницата на МВР работи участъка от пътя, на който се осъществява контрол по спазването на правилата за движение чрез автоматизирани технически средства или системи.

От приложеното към преписката копие от клип № 11149 (л. 5 от АНД № 81/2020 год. по описа на СлРС), безспорно се установява, че автомобилът е управляван с по - висока скорост от разрешената, а именно 96 км./ч., като с електронния фиш е приспаднат толеранс от 3 км./ч. С оглед на което съдът намира, че жалбоподателката е извършила нарушение на чл. 21, ал. 2 вр. чл. 21, ал. 1 от ЗДвП, поради което същата следва да понесе предвидената административнонаказателна отговорност.

Възражението на процесуалният представител на жалбоподателката в писмените бележки относно изправността на използваното АТСС, мястото на контрол и относно обстоятелството полицейските служители преминали ли са съответно обучение, са неоснователни. Видно от приложеното по делото заверено копие от Протокол № 5-44-19 от проверка на мобилната система за видеоконтрол TFR-1М (л. 8 от АНД № 81/2020 год. по описа на СлРС), същият касае последваща проверка именно на използваното автоматизирано техническо средство TFR1-М 584, което е посочено в графата „идент. №“. От съставеният протокол за използването на мобилно АТСС за контрол се установява, че мястото за контрол е именно път І-6 км. 363+500 (л. 7 от АНД № 81/2020 год. по описа на СлРС), а от приложеното по делото копие от Протокол за извършено обучение се установява безспорно, че полицейските служители са преминали необходимото обучение (л. 32 от делото).

Съдът не констатира нарушения на процедурата при издаване на Електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, който съдържа всички необходими реквизити по ЗДвП.

Размерът на наложеното на жалбоподателката административно наказание е в предвидения от закона минимален размер и отговарят в пълна степен на вината и на допуснатото нарушение. Ето защо съдът намира, че следва да потвърди атакувания Електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, като законосъобразен.

Ръководен от гореизложеното, съдът

 

Р  Е  Ш  И:

 

ПОТВЪРЖДАВА Електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство или система, серия К № 3233330 на ОД на МВР – Сливен, с който на Н.Д.Р. - П. с ЕГН ********** *** наложено административно наказание „Глоба” в размер на 300,00 лева на основание чл. 189, ал. 4 във вр. чл. 182, ал. 2, т. 4 от ЗДвП, за нарушение на чл. 21, ал. 2 вр. чл. 21, ал. 1 от ЗДвП, като ЗАКОНОСЪОБРАЗЕН.

 

Решението подлежи на касационно обжалване пред СлАС в 14 – дневен срок от съобщаването му на страните.

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ: