ОПРЕДЕЛЕНИЕ
гр. Ловеч, 25.11.2019 година
ЛОВЕШКИ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, четвърти административен състав на двадесети и пети ноември две хиляди
и деветнадесета година в закрито заседание, с
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИМИТРИНА
ПАВЛОВА
като
съобрази представените по адм. д. № 566
по описа за 2019 год. на Ловешкия административен съд доказателства, на
основание данните по делото и закона, установи следното:
Производството е на основание
чл.73 ал.4 във вр. с чл.27 ал.3 и ал.5-7 от Закона за управление на средствата
от Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/ и по реда на
чл.145 и сл. от Административно
процесуалния кодекс /АПК/.
Административното дело е
образувано по жалба на Община Ловеч с БУЛСТАТ ********* с адрес: гр. Ловеч,
област Ловеч ул. Търговска № 22, представлявана от Кмета на Община Ловеч, срещу Решение № РД-02-36-1256 от 07.11.2019 година на
заместник - министъра на регионалното развитие и благоустройството и
ръководител на Управляващия орган (УО) на Оперативна програма „Региони в
растеж“ 2014-
С решението са:
1/ Установени нередност на бенефициента Община Ловеч по
т.11 буква а/.„Използване на: -основания за отстраняване,
критерии за подбор, критерии за възлагане, или - условия за изпълнение на
поръчката, или - технически спецификации, които не са дискриминационни по
смисъла на т. 10 от настоящото приложение, но ограничават достъпа на
кандидатите или участниците; буква а) „нередността се отнася до критерии или
условия, които не са дискриминационни по национален/регионален/местен признак,
но водят до ограничаване на достъпа на кандидатите или участниците до
конкретната процедура на възлагане на обществена поръчка“ от Приложение 1 към
чл. 2, ал. 1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за
извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне
размера на финансовите корекции по реда на Закона за управление на средствата
от Европейските структурни и инвестиционни фондове приета с ПМС № 57 от 28 март
2/ Установено е
извършени нарушения,
допуснати от бенефициента Община Ловеч – на чл. 2, ал. 2 от ЗОП във връзка с чл. 2, ал. 1, т. 1 и
т. 2 от ЗОП - за твърдението за ограничително изискване за проектанта за част
ПБЗ и на чл. 107, т. 2, б. „а“ от ЗОП във връзка с
чл. 2, ал. 1, т. 1 и т. 2 от ЗОП - за твърдението за незаконосъобразно
класиране за обособена позиция № 4.
3/ Определена е финансова корекция на
бенефициента Община Ловеч:
-За
сигнал 1110: (за ОП1, ОП2,
ОПЗ и ОП4), изчислената
финансова корекция в размер на 144 209,43 лв. (сто четиридесет и четири хиляди
двеста и девет лева и 43 стотинки) с ДДС, представляваща 10% от безвъзмездна финансова помощ по договори №
BG16RFOP001-1.020-0005-C01-S- 03/22.10.2018 г. с изпълнител „Инфраинженеринг -
ДБ“ ЕООД, № BG16RFOP001-1.020- 0005-С01—S—04/30.10.2018 г. c изпълнител ДЗЗД
„Гарант - Перфект“, № BG16RFOP001- 1.020-0005-C01—S—07/01.02.2019 г. с
изпълнител „Бибо 96“ ЕООД и 25% от безвъзмездна финансова помощ по договор №
BG16RFOP001-1.020-0005-С01—S—05/31.10.2018 г. с изпълнител „БМ - Груп
Инженеринг“ ЕООД, която сума не следва да се верифицира при обработка на
последващи искания за плащането. Неправомерният разход е изчислен върху
стойността на всички допустими разходи по договорите с изпълнител, финансиран
със средства от ЕСИФ, в общ размер на 1 045 085,40 лв. с ДДС;
-За сигнал 1111: (за ОП6) изчислената
финансова корекция в размер на 64 116,60 лв. (шестдесет и четири хиляди сто и
шестнадесет лева и 60 стотинки) с ДДС, представляваща 10% от безвъзмездна
финансова помощ по договор № BG16RFOP001-1.020-0004-C01-S-05/25.01.2019 г. с
изпълнител „Алфа Билд Инженеринг“ ЕООД, която сума не следва да се верифицира
при обработка на последващи искания за плащането. Неправомерният разход е
изчислен върху стойността на всички допустими разходи по договора с изпълнител,
финансиран със средства от ЕСИФ, в общ размер на 641 166,00 лв. с ДДС.
4. С прекратяване относно твърденията за
ограничително изискване за технически ръководител, за пълна проектантска
правоспособност за проектанти по част Конструктивна, ВиК, „Електрическа“, ОВК и
„Енергийна ефективност“ и за незаконосъобразно класиране по обособена позиция №
3 - поради липса на установена нередност, липса на нарушение.
Жалбоподателят твърди незаконосъобразност
на издадения административен акт поради издаването му в противоречие с приложимия
материален закон и моли за
неговата отмяна и
присъждане на направените в производството разноски и юрисконсулстско
възнаграждение.
Жалбата е подадена от активно легитимирана страна,
имаща право и интерес от оспорването, доколкото процесното решение е
неблагоприятно за нея като създаващо допълнителни финансови задължения, и в
преклузивния 14-дневен срок от съобщаването. Същата е редовна по отношение на
форма и съдържание. Жалбата е срещу
индивидуален административен акт, който съгласно нормата на чл.73, ал.4 от
ЗУСЕСИФ може да се оспорва пред съд по реда на АПК.
За производството не се изисква от общината заплащане на държавна такса
с оглед разпоредбата на чл.27 ал.7 от ЗУСЕСИФ, според която бюджетните организации по смисъла на § 1
т. 5 от допълнителните разпоредби на Закона за публичните финанси се освобождават
от заплащане на държавни такси. Следва на основание чл.154 ал.1 от АПК да бъдат
конституирани страните по делото, а по приемане на доказателствата и
доказателствените искания съдът ще се произнесе в първото заседание след
изслушване на страните, представяне на допълнителни доказателства и
евентуалното им оспорване. Следва на основание чл.171 ал.4 от АПК и чл.163 ал.3
от АПК на страните да се дадат указания, както и да се изиска да представят
относими доказателства и СИЕ, вкл. да съобразят процесуалното си поведение с
предвидените в ЗУСЕСИФ кратки срокове за разглеждане на делото.
Водим от горното, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
На основание чл.154 ал.1 от АПК,
КОНСТИТУИРА страните по административно дело № 566/2019г. по описа на
Административен съд Ловеч, както следва:
ОСПОРВАЩ – Община Ловеч с БУЛСТАТ ********* с адрес: гр.
Ловеч, област Ловеч ул. Търговска № 22, представлявана от кмета на общината - Корнелия
Маринова, който да се призове на посочения административен адрес, както и по телефона, за което да се направят
съответните отбелязвания.
ОТВЕТНИК – Заместник-министъра на
регионалното развитие и благоустройството и ръководител на Управляващия орган
(УО) на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-
ДА СЕ ИЗПРАТИ на основание чл.163,
ал.1 от АПК препис от жалбата на ответника, като му се укаже, че в 14-дневен
срок от получаването на преписа може да представи писмен отговор и да посочи
доказателства. Писмените доказателства, с които разполага, следва да са
заверени копия и да се приложат към отговора.
УКАЗВА на основание чл.170 ал.1 от АПК на ответника, че носи доказателствената тежест за установяване на фактическите
основания и изпълнение на законовите изисквания по издаване на обжалвания
административен акт за налагане на финансова корекция, съответно, че при
издаването му са спазени административно производствените правила и
материалноправните предпоставки, както и че същото е издадено в съответствие с
целта на закона, от компетентен орган и при спазване на установената форма.
УКАЗВА на основание чл.171 ал.4 от АПК във връзка с чл.170 ал.2 от АПК на оспорващия да ангажира доказателства за твърденията си в жалбата, че оспорения
административен акт е незаконосъобразен и съдебна експертиза за оборване на фактическите основания в обжалвания административен акт за наложена финансова
корекция.
УКАЗВА на оспорващия, че на
основание чл.155, ал.1 от АПК при всяко положение на делото може да оттегли
оспорването или да се откаже от него изцяло или отчасти, както и на основание
чл.178 от АПК да сключи споразумение с ответника по делото.
УКАЗВА на ответника, че
на основание чл.156 ал.1 от АПК при всяко положение на делото може в качеството
си на административен орган да оттегли оспорения административен акт, както и
на основание чл.178 от АПК да сключи споразумение с оспорващия по делото.
УКАЗВА на страните да изчерпят
най-късно в първото по делото съдебно заседание доказателствените си искания и
представят в заверени копия доказателствата, с които разполагат, и които не са
представени досега по делото.
УКАЗВА на страните, че при необходимост от
специални знания за изясняване на делото от фактическа страна, следва да
представят писмено формулирани ясни, конкретни и относими задачи за съдебна
експертиза най-късно в първото открито съдебно заседание.
ПРЕДУПРЕЖДАВА страните, че при
направени несвоевременно доказателствени искания, водещи до отлагане на делото,
съдът може да наложи глоба на страната, станала причина за неговото отлагане.
НАСРОЧВА делото за 05.12.2019
година от 10:30 часа в Зала 1, за която дата и час на страните да се изпратят
призовки. В призовките да се отбележи, че на основание чл.138 ал.2 от АПК, при
редовно призоваване не се изпращат последващи призовки, освен ако делото е било
отсрочено в закрито заседание или по-нататъшния му ход е бил преграден.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО не подлежи на
оспорване.
Препис от определението да се
изпрати на страните.
След изпълнение на указанията на съда или при
изтичане на посочените по-горе срокове, делото да се докладва на
съдията-докладчик.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: