Протокол по дело №193/2022 на Районен съд - Ямбол

Номер на акта: 840
Дата: 22 юни 2022 г.
Съдия: Светлана Димитрова Митрушева Атанасова
Дело: 20222330200193
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 4 март 2022 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 840
гр. Ямбол, 20.06.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – ЯМБОЛ, II СЪСТАВ, в публично заседание на
двадесети юни през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Светлана Д. Митрушева

Атанасова
при участието на секретаря Г.Б.М.
и прокурора М. Н.
Сложи за разглеждане докладваното от Светлана Д. Митрушева Атанасова
Административно наказателно дело № 20222330200193 по описа за 2022
година.
На именното повикване в 10:00 часа се явиха:
Обвиняемата, редовно призована, лично с адв. Б., редовно
упълномощен.
Свидетелите Р. СТ. ИВ., Ант. Ст. Т. и Б. СТ. Т., редовно призовани,
лично и с адв. Г., редовно упълномощена.
Свидетелят М. ИВ. ИВ. и Ив. Ил. Ив., редовно призовани, не се явяват.
Свидетелите Ж.М. и П.П., редовно призовани, налице.
Вещото лице д-р С., редовно призован, не се явява.
ДПС при РУ „Тунджа“ Ямбол, редовно призована, изпраща И.К. -
инспектор ИБППМН към ОДМВР – Ямбол.
По делото е постъпила молба от вещото лице, с която уведомява съда за
невъзможността си да се яви в днешното съдебно заседание, предвид
служебната му ангажираност в ОС-Сливен, по граждански дела №№ 569/2021
г. и 570/2021 г. Към молбата са приложени копия от призовки за съдебно
заседание, видно от които д-р С. е призован да се яви като вещо лице на дата
20.06.2022 г. от 09:30 часа и от 10:00 часа.
Прокурорът: Да се даде ход на делото.
Адв. Б.: Да се даде ход на делото.
1
Обв. К.: Да се даде ход на делото.
Съдът счита, че липсват процесуални пречки по даване ход на делото и
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
СНЕМА самоличността на явилите се свидетели:
Р. СТ. ИВ. - 12 г.;
Ант. Ст. Т. - 37 г., неосъждана;
Б. СТ. Т. - 30 г., неосъжадана;
Ж. Д. М. - 54 г., неосъждана;
П. К. П. - 36 г., неосъждан.
Свидетелите се предупредиха за наказателната отговорност по чл. 290
от НК. Обещаха да говорят истината, след което се отстраниха от съдебна
зала.
Сне се самоличността на инспектор ДПС:
И.П.К. – 50 г.
ДОКЛАДВА СЕ делото и основанията за образуването му, а именно
внесено от страна на ЯРП постановление по чл.375 от НПК,с което се
предлага обв. К. да бъде освободена от наказателна отговорност и да й бъде
наложено административно наказание, по реда на чл.78а от НК, за
престъпление по чл.131 ал.1 т.2 вр. чл.130 ал.2 от НК.
Даде се възможност на прокурора за изрази становище по чл.276 ал.2 от
НПК.
Прокурорът: Поддържам така внесеното предложение, ведно с
доказателствата по него. Нови доказателства няма да соча.
Обв. К.: Разбирам обвинението. Не се признавам за виновна. Желая да
дам обяснения в края на съдебното следствие.
Свид. Р.И.: Познавам Д.К.. Нямам родствена връзка с нея. Когато
закъснях за занималня, изкара ме в коридора и ми заби шамар. Това се случи
миналата година, в средата на месец април.
Бях навън на площадката пред училището. Училището е в с. Ботево и се
казва училище „Христо Ботев“. Трябваше да отида на занималня към 14:00
2
часа. Не си спомням много добре, но си спомням, че съм била тук /в съда/ и
съм дала показания. Госпожата ме изкара в коридора и ми удряше силни
шамари ми блъска главата в стената. Не ми каза защо го направи това. Когато
влязох в стаята, не съм й казала нищо. След като ме удари аз паднах. Не си
спомням много добре нещата.
След шамарите съученика ми М. дойде. Той идваше отвън по коридора.
След това не съм ходила при директора на училището. След боя госпожа Ж.
дойде и ме попита какво стана. Имах кръв по врата от дясната страна. Имаше
следи от ноктите. Ж. е *** в училището. На Госпожа Ж. казах, че госпожа К.
ме удари. Тя ме успокои и ми даде кърпа да се избърша. Имах кръв само по
врата. Няколко дни след това имах болки.
Госпожа К. ми блъскаше главата от задната част в стената. Хвана ме
отпред за врата и ме блъскаше в стената. Три пъти ме блъсна. Удари ми
шамари по лицето – не помня колко шамара ми удари.
Аз закъснях за занималня, защото играех на площадката отвън. Времето
беше хубаво. Когато влязох в стаята, проведох разговор с майка ми. Тя ми
звънна по телефона. Това се случи веднага след като влязох в стаята. Тогава
госпожа К. взе телефона и каза на майка, че съм закъсняла за занималня.
Нямах учебници. Трябваше да си взема от учебната стая и да отида в
стаята на занималнята. Не си спомням защо влязох в занималнята.
Госпожа К. не ме е помолила да си взема учебниците. Тя веднага, след
като звънна майка ми, ме хвана и ме изнесе навън.
Навън – в двора на училището, си играех с мои съученици. Те си
записаха домашните преди това. След като си напишем домашните ни пускат.
М. беше един от приятелите, с които си играех. Занималнята се
провежда в една и съща стая. М. беше навън с мен, когато аз влязох в
училище. Когато госпожата ме изведе навън и ме блъскаше в стената, М.
дойде.
Госпожата не ни е викала. Аз сама отидох в стаята.
След като отидох да си измия лицето, госпожа Ж. дойде и ме попита
какво се случи, и ми даде кърпичка да се избърша.
Майка ми дойде в стаята, където бях с госпожа Ж.. Леля ми чакаше
отвън. Когато дойде майка ми, аз й разказах какво стана. Докато разказвах на
3
майка си, Ж.М. беше в стаята. Госпожа М. не видя какво се случи между мен
и учителката в коридора. След това майка отиде да говори с госпожа К.
заедно с леля ми Б.. След това си отидохме в къщи и звъннахме на полицията.
Имаше ритници в корема. Госпожа К. ме ритна 1-2 пъти в долната част
на корема. Заболя ме. Известно време след тези удари, също ме болеше
корема. Ритна ме в долна дясна част на корема с коляно. Когато ме ритна, бях
леко наведена. Преди да ме удари ми блъска главата в стената и с коляно ме
удря в корема.
Госпожа К. заместваше друга госпожа от занималнята. Беше ми
класна само в пети клас. Действието се разви в същата година. До този
момент проблеми с госпожа К. не съм имала. Не ми е правила забележка, не е
викала родителите ми, не се е оплаквала.
Адв. Г.: Госпожо председател, правя искане за прочитане показанията
на свидетеля, дадени на 03.09.2021 г. т.к. същата заяви, че не си спомня
конкретни подробности от случката на 13.04.2021 г.
Прокурорът: Не възразявам да бъдат прочетени показанията.
Адв. Б.: Възразявам госпожо председател. Свидетелят ясно описа
всичко случило се на процесния ден. По отношение на обстоятелството,
заявено от пострадалата в днешното съдено заседание, че майка й е ходила,
докато в разпита си пред съдия е казала „майка ми дойде след половин час,
като дойде майка ми не сме ходили да разговаряме в госпожа К.“.
Обв. К.: Да не се четат показанията на свидетеля.
Съдът счита, че показанията на свидетеля следва да бъдат прочетени
единствено относно датата на деянието, за което свидетелства, с оглед на
което
ОПРЕДЕЛИ:
ПРОЧЕТОХА СЕ показанията на свид. Р.И. дадени в хода на
досъдебното производство пред съдия, намиращи се на лист 60, 61 и 62 от
ДП.
Съдът счете, че не е налице основания за прочитане показанията на
свидетеля в посочената от защитата част и
ОПРЕДЕЛИ:
4
Отказва да прочете показанията на свидетеля Р.И. в посочената част.
Поради неявяване на другия малолетен свидетел М. ИВ. ИВ., съдът
ОСВОБОЖДАВА от по-нататъшно участие в днешното съдебно заседание
инспектор ДПС К..
Свид. А.Т.: Познавам Д.К.. Нямам родствена връзка с нея.
На 13 април миналата година към 14:30 часа. Пътувах за работа с
автобуса. Р. ми звънна и от нея разбрах, че има проблеми в училище. Звънна
Р.. Тя каза „мамо закъснях за занималня“. Госпожата взе таблета от Р. и каза
„дъщеря ти закъсня за занималня“. След това се обадих на баща ми и казах,
че трябва да ме закара до с. Ботево. Дойде баща ми и сестра ми. ВЗеха ме от с.
Роза и отидохме в с. Ботево да видя за какво става въпрос. Качих се на
втория етаж. Стаята на психоложката беше отворена. Чух детето да плаче.
Влязох в стаята. Р. държеше една кърпичка. Психоложката каза, че
учителката малко я наби. Попитах къде е учителката. Тя каза, че е в класната
стая при децата. Отидох в класната стая. Помолих я да излезе. Тя излезе. Аз
бях със сестра ми през цялото време. Попитах я защо е в такова състояние
дъщеря ми. Тя каза „дъщеря ти закъсня и така ще я възпитам с бой. Взех си
детето, обадих се на телефон 112 и се прибрахме. Дъщеря ми учи в това
училище от първи клас. От първи до пети клас госпожа К. е била
преподавател и не съм имала проблеми. Нямам обяснения защо се случва
това.
Веднъж ми се обади, че беше закъсняла. Беше преди много време, но
не си спомням точно кога. Не беше в пети клас.
Децата учат на една смята от 08:00 до 16:00-17:00 часа са на училище.
Когато отидох в кабинета на психолога, заварих Р. да плаче. Не
разбрах какво говори. Попитах психоложката. Тя каза „малко я понабиха“.
Подробности не ми е казала.
След случилото се Р. ми обясни за случилото се. Тя каза, че я е
хванала за косата. Блъскала й главата в стената, с коляно я удряла. Имало и
свидетел - М.. Каза, че само за закъснението я е набила. След случилото се не
сме имали проблеми с госпожа К.. Веднага след случилото се я изместихме в
друго училище в с. Скалица. Там няма проблеми с учителите. Учителите
също нямат проблеми с Р.. Често се чувам по телефона с тях, много я хвалят.
5
Видях нараняванията – врата й беше целия в кръв и имаше големи
рани. Направих снимки на тези рани и ги предоставих. Ходихме в Сливен на
съдебен лекар.
Р. каза, че я хванала за отзад за главата и я блъскала назад в стената.
Не видях следи от блъскането на главата в стената. Съдебният лекар не е
констатирал такива наранявания по главата.
Аз бях повикана от госпожа К., защото тя ме извика. Тя ми каза
„дъщеря Ви закъсня за занималня“. Аз се притесних от това, че Р. плачеше.
Аз звъннах на дъщеря си и тя плачеше по телефона, и каза „мамо, закъснях за
занималня“. Тогава госпожа К. взе телефона от Р..
Р. беше в стаята на психоложката.
Когато говорих по телефона в дъщеря си, тя беше в училището. Няма
къде другаде да е, трябва да е била в училището.
Чух майките да си говорят, че има някакъв проблем в училище. Затова
аз звъннах на дъщеря си, да видя за какво става въпрос. Това стана докато
пътувахме с автобуса за работа – около 14:00-14:20 часа. Те са няколко майки,
които пътуваме заедно за работа. Не си спомням на кои деца са майките.
След инцидента Р. имаше болки, не можеше да спи. Бълнуваше, че я
бият. Доста време бяхме притеснени за Р.. Р. също беше много притеснена.
Плачеше много. Ходихме при личния лекар за главоболието. Изписаха й
лекарства, които взема в продължение на една-две седмици.
Свид. Б.Т.: Познавам Д.К.. Нямам родствена връзка с нея.
На 13.04.2021 г. около 14:30 часа бяхме с баща ми вкъщи, когато
сестра ми А. му звънна по телефона, за да му каже да иде до с. Роза да я вземе
от спирката. Тръгнахме с татко да отидем в с. Роза да я вземем. В колата
попитах сестра ми какво се е случило. Тя каза, че се е случило нещо с
племенницата ми. Обясни ми, че Р. звъннала по телефона на майка си. Казала
й, че закъснява за часа за занималнята при госпожа К.. Госпожа К. взела
телефона от Р. и говорила с майка й да отиде в училище, за да види какъв е
проблема.
Двете със сестра ми се качихме на втория етаж на училището, където
ни чакаше Р. в стаята на психоложката.
Когато се качихме на втория етаж, чух някой да плаче. Отидохме към
6
нея врата – стаята, където беше Р. и психоложката. Сестра ми влезе. Аз
изчаках отвън. Видях, че Р. плачеше. Сестра ми попита психоложката какво
се е случило. Госпожата - психоложката казала, че госпожа К. я е набила
малко. Сестра ми попита Р. какво се е случило. Р. каза, че госпожа К. й е
посегнала, защото закъсняла за занималня. Сестра ми излезе от стаята и
отидохме в класната стая на госпожа К.. Помолихме я да излезе отвън, за да я
попитаме какъв е проблема Р. да е в това положение. Тя излезе. Сестра ми я
попита какво се е случило, защото врата на Р. беше надран и в кръв. Имаше
видими белези по лицето, по бузите и бузата й беше зачервена. Косата и беше
разрошена. Врата й беше надран, посинен, в кръв. К. каза, че закъсняла за час
по занималня и това е било нейния метод за възпитание на племенницата ми.
Сестра ми й каза, че това не е метод за възпитание на дете. Сестра ми каза, че
ще си търси правата по съдебен ред. След това взехме Р. и си тръгнахме. След
като излязохме от училището, сестра ми звънна на телефон 112, да подаде
сигнал, че госпожа К. е набила детето.
Аз бях пред кабинета на психоложката, но чувах разговора, защото
вратата беше отворена.
За друг проблем на племенницата ми с госпожа К. не зная.
Сестра ми влезе в класната стая и повика госпожа К.. Аз бях в
коридора. Драскотините по врата на Р. ги видях, още докато беше в стаята на
психоложката. Детето държеше кърпичка на врата си. Тя си я местеше и се
виждаха дълги драскотини. След това сестра ми направи снимки на тези
драскотини.
Аз и баща ми тръгнахме за с. Роза. Взехме А. от спирката в с. Роза.
Сестра ми звънна на баща ми и му каза да отиде да я вземе от спирката. Аз
отидох с тях, за да разбера какъв е проблема. Когато звънна сестра ми, каза на
баща ми, че има проблем с Р. в училище и да отиде да я вземе. Какъв е
проблема не разбрахме от разговора по телефона. Сестра ми разбра от дъщеря
си Р. за проблема, след като й звъня. Р. звънна на майка си, да каже че има
проблем. Аз не съм присъствала на разговора на Р. с майка й.
Стаята на психоложката е по-малка стая - на половината на тази зала.
Не зная дали е стаята на психоложката или е учителската стая.
Аз стоях пред вратата не съм влизала в стаята. Просто слушах и
наблюдавах отвън пред вратата. От мястото, където бях, виждах
7
племенницата ми и психолога. Те стояха една срещу друга. Племенницата ми
беше от лявата страна, психологът - от другата страна. Косата на
племенницата ми беше разрошена, тя плачеше. Косата на племенницата ми,
обикновено е вързана на опашка. Тогава, когато я видях, беше разрошена.
Говорих с племенницата си, след като си тръгнахме от училището. Тя
обясни, че е закъсняла за занималня и госпожата е започнала да я удря. Каза,
че е удряна в лицето и главата й е блъскана в стената. Била надрана по врата.
Каза, че я удряла в корема - ритана с крак в корема. За ударите по главата, не
зная в кая част от главата е удряна.
Свид. Ж.М.: Познавам Д.К.. Нямам родствена връзка с нея.
Аз не съм видяла действията, за които се говори. Аз първо чух шум в
коридора. Излязох от кабинета и ги видях - К. и Р.. Не съм видяла между тях
да се разменя нещо – удари или шамари. Взех Р. при мен,защото беше
разстроена. К. също беше разстроена. К. си отиде в класа. Това видях.
Когато взех детето, тя плачеше, беше разстроена. Каза ми какво се е
случило. Аз не си спомням много добре какво точно каза Р., но нещо от рода,
че се е карала с госпожата. Беше много разстроена и плачеше. Дойде майка й.
Майка й първо на нея се скара. След това вече се обърнаха със словесни
нападки към госпожата. Детето имаше една лека драскотина на врата си.
Сълзеше лекичко. Кръв не е текла. Просто си сълзеше.
След случилото се говорих с К., когато дойде полицията. Аз нямам
работа с К.. Р., майка й я взе и си тръгнаха. Аз също си тръгнах. По пътя ги
срещнах да се връщат – Р., майка й и една друга жена, която не познавам.
Направих забележка на жената, че няма работа да влиза в училище.
Работя като *** в училище „Х.Б.“ с. Б.. Към нея дата работех и в ОУ
„Л.К.“. Беше 13.04.2021 г. Чух шум и излязох в коридора да видя какво става.
К. държеше Р. за ръката и вървяха по коридора. Аз ги спрях и взех Р. с мен.
Не попитах К. какво се е случило. И двете бяха разстроени. В една такава
ситуация, когато и двете лица са разстроени, да ги разпитвам полза няма. Не
мога да си спомня това което ми е казала. Може да ми е казала, че госпожата
я е ударила. Няма как точно да си спомня какво се е случило тогава. Дадох
салфетка на Р., за да не зацапа мястото. Не е текла кръв. По врата й/извън
раната/ кръв нямаше. По лицето й нямаше никакви следи. Косата й беше
както обикновено, нищо не обичайно – не е била разрошена, раздърпана.
8
Детето плачеше и беше много разстроено.
Едната учебна стая е там, където аз стоя. Това не е моят кабинет.
Когато влязох с Р., затворих вратата. Майка й дойде. Майка й беше сама. Тя
влезе в стаята сама. Не мога да знам дали затвори вратата на стаята. Би
трябвало да е затворена. Друг не е влизал при нас. При мен никой не е
надзъртал. Нямаше друг човек. Бяхме само трите.
Ако е отворена вратата на стаята нацяло, може да ме види. Абсурд е да
е била отворена вратата. На 90 процента съм сигурна, че е била затворена
вратата. Те излязоха двете от стаята – Р. и майка й.
Когато излязох в коридора, освен К. и Р., имаше още две-три деца, но
не си спомням кои бяха. Класната стая на Р. и стаята, където се провежда
занималнята, не зная една и съща стая ли е.
Р. е идвала при мен и преди този инцидент. С майка й съм се виждала
преди това. С майката съм си говорила за Р., относно поведението на Р..
Имаше проблеми с учебния процес, по-скоро поведенчески проблеми. С
посещаване на училище.
Когато излязох в коридора, всички вдигаха шум. Аз стоя в стаята и
чувам силен шум. Отварям врата и виждам хора в коридора – К., Р. и други
деца. Всички говорят и се карат на висок глас. Р. се караше на госпожата и й
крещеше. Р. се държеше леко агресивно към К. - словесно. Обиждайки я,
викаше й. Имаше неподобаващо поведение на ученик към учител. К. също
беше разстроена. Тя също говореше на по-висок тон. Когато излязох в
коридора, Р. и К. се движеха посока излизане от коридора, т.е. те се
отдалечаваха от стаята, в която трябваше да бъдат в момента - занималнята.
Между тази стая, в която бяха и края на коридора има и други стаи.
За случилото се обадих на директора. Той беше в отпуск и не ми
вдигна. Впоследствие разбрах, че други са го уведомили за случилото се.
Р. не крещеше. Тя говореше на висок глас. С мен не се е държала
лошо. Към момента не е имала някакво отношение. Разстроеният човек плаче,
говори по афектирано. След около 5-10 минути дойде майката на Р.. Докато
бяхме в стаята с Р., Р. не се е обаждала на никой.
Свид. П.П.: Обвиняемата я познавам. Нямам родствена връзка с нея.
По време на случая бях в отпуск. На 13.04.2021 г. колега ми позвъня, след
9
което и кмета на с. Ботево, че се е случил инцидент в училището. Аз бях със
съмнения за Ковид, а и майка ми по това време беше в болницата с Ковид.
Впоследствие се бяха чули слухове за случилото се, но аз лично не съм
присъствал на случая.
К. е учител по природни науки. По това време е замествала колежка в
занималнята. Не се сещам дали е била класен ръководител на Р.. Звънна ми
госпожа М., след което и кмета на селото. Казаха, че се е случил инцидент с
дете в училището, имало е викове, станал е някакъв скандал. Не ми казаха кои
са участници в скандала. Впоследствие разбрах. Аз извърших вътрешна
проверка, като поисках обяснения от госпожа К.. Впоследствие идваха от
инспектората и от РУ „Тунджа“-Ямбол и многократно им бяха вземани
показания.
Дисциплинарни мерки мисля, че госпожата беше наказана със
забележка. Това е по моя преценка. От районното управление искаха да се
предприемат някакви мерки. За да се стигне до инцидент, отговорното лице е
учителя.
С госпожа К. се познаваме от 2012 г. Винаги съвестно си е
изпълнявала служебните ангажименти. Правеше кампании за даряване на
дрехи за деца. Когато сме имали празници, е вземала дейно участие.
Р. тогава беше попаднала в една компания, която не й влияеше много
добре. Аз не съм имал проблеми с нея в часовете. Когато се е случвало нещо с
детето, аз винаги съм известявал майка й. Ходила е в ДПС и не само за нея, но
и за други деца. По случая на Р. е работила М.Я., която е ДПС при РУ
„Тунджа“ - Ямбол.
Адв. Б.: Имам искане за подновяване разпита на Ж.М., във връзка с
това, че според мен остана неизяснено обстоятелството, когато майката на
пострадалата е дошла, как се е отнесла към пострадалата.
Съдът счита искането за възобновяване разпита на свид. М., за
неоснователно, т.к. обстоятелствата, за които се иска възобновяването на
разпита, бяха установени чрез първоначалния разпит на свидетеля, с оглед на
което
ОПРЕДЕЛИ:
ОТКАЗВА ДА ВЪЗОБНОВИ разпит на свид. Ж.М..
10
Обв. К.: Представям и моля, да приемете писмена характеристика.
Прокурорът: Да се приеме представеното доказателство.
Адв. Б.: Да се приеме.
Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИЕМА и ПРИЛАГА писмена характеристика на обв. Д.К..
Съдът счете, че делото не е изяснено от фактическа и правна страна
без изслушване на съдебномедицинската експертиза и разпита на неявилите
се свидетели и
ОПРЕДЕЛИ:
ОТЛАГА и НАСРОЧВА делото за 12.09.2022 г. от 09:00 часа, за която
дата и час се съобщи на обвиняемата, на защитника й и на ЯРП.
ПОСТАНОВЯВА принудително довеждате за датата на съдебното
заседание на свидетелите М. ИВ. ИВ. и Ив. Ил. Ив., за което да се изготви
писмо до ОЗО-Ямбол.
ДА СЕ ПРИЗОВЕ вещото лице д-р Й.С. и инспектор при РУ „Тунджа“
- Ямбол.
Протоколът се изготви в с.з., което приключи в 11:20 часа
Съдия при Районен съд – Ямбол: _______________________
Секретар: _______________________
11