Решение по дело №118/2019 на Административен съд - Велико Търново

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 8 юли 2020 г.
Съдия: Евтим Станчев Банев
Дело: 20197060700118
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 февруари 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

235
гр. Велико Търново,
08.07.2020 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА


Административен съд Велико Търново – трети състав, в закрито съдебно заседание на осми юли две хиляди и двадесета година в състав:


Административен съдия: Евтим Банев                                                                                                         

изслуша докладвано от съдия Банев Адм. д. № 118 по описа за 2019 година и за да се произнесе, взе предвид следното:

           

Производството е по чл. 175 от АПК и чл. 247, ал. 1 от ГПК, вр. с чл. 144 от АПК.

 

Образувано е след като с протоколно определение от 28.05.2020 г. по адм. дело № 9157/ 2019 г. на Върховен административен съд, Четвърто отделение, съдът е прекратил производството по делото и е изпратил преписката на АСВТ, за отстраняване на очевидна фактическа грешка в обжалваното по касационен ред Решение № 256/ 14.06.2019 г. по адм. дело № 118/ 2019 г. по описа на Административен съд – В. Търново. Определението е постановено в връзка с искане на участващия в делото прокурор от Върховна административна прокуратура, за поправка на допусната грешка в номера на частично отменения от първоинстанционния съд административен акт – Решение № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“. В откритото съдебно заседание на 28.05.2020 г. са присъствали пълномощници на страните по спора - изпълнителния директор на ДФЗ и на Община Лясковец, които не са направили възражения срещу становището на прокурора от ВАП, няма данни те да са обжалвали прекратителното определение на ВАС в определения от закона срок. Независимо от това, на страните е изпратен препис от протокола от съдебното заседание на 28.05.2020 г. по адм. дело № 9157/ 2019 г. на ВАС, като в определения му срок, от изпълнителния директор на ДФЗ не е ангажирано становище.

От Община Лясковец е постъпило становище с вх. № 2140/ 25.06.2020 г. в деловодството на АСВТ, за неоснователност на искането. Подробно са развити доводи, че обжалваното от общината пред първоинстанционния съд решение, е именно с № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г., което е изпратено от изпълнителния директор на ДФЗ, получено и заведено при адресата му, и представено във вид на заверен препис с жалбата пред АСВТ. Поради това страната – жалбоподател в първоинстанционното производство и ответник по касационна жалба в производството пред ВАС, счита че в решението на Административен съд – В. Търново не е допусната очевидна фактическа грешка. Със становището са представени в оригинал Решение № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, както и Придружително писмо № ПК 449, изх. № 01-0800/1754#4 от 05.12.2018 г. на същия орган, с което решението му е изпратено на Община Лясковец, като негов адресат. 

 

Във връзка с направеното искане, съдът установи следното:

Делото е образувано по жалба на Община Лясковец с ЕИК *********, административен адрес гр. Лясковец, общ. Велико Търново, пл. „Възраждане“ № 1, срещу Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция. Решението е обжалвано в частта му, с която на основание чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и чл. 50, ал. 9 от Наредба № 12/ 25.07.2016 г. на МЗХ, е определена финансова корекция в размер на 5% от сумата на заявените за плащане разходи по договор за обществена поръчка от 26.07.2018 г. с възложител Община Лясковец, предмет „Ремонт и обновяване на Читалище „Напредък - 1870“, гр. Лясковец“, избран изпълнител „Полисстрой“ ЕООД с ЕИК ********* и стойност на договора 291 660,39 лева. В подадената пред съда жалба е посочен номерът на оспорения акт, препис от същия е представен с жалбата, а впоследствие отново е представен от оспорващото лице във връзка с изясняване спазването на срока за обжалването му, като и в двата случая са представени и копия от Уведомително писмо № ПК 449, изх. № 01-0800/1754#4 от 05.12.2018 г. на ДФЗ, с което решението е изпратено Община Лясковец на /л. 70 – л. 72 и л. 81 – л. 87 от делото/. От ответника, чрез когото е подадена жалбата, е представена административната преписка по издаването на Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 02-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на ДФЗ – РА, включително и препис от самото решение, както и от  Уведомително писмо № ПК 449, изх. № 01-0800/1754#4 от 05.12.2018 г. на ДФЗ /л. 23 – л. 28 от делото/. В писмена молба от 18.03.2019 г. /л. 93/, ответникът в него производство е заявил за неоснователност на жалбата срещу Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 02-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на ДФЗ – РА.

Съдът е разгледал подадената жалба срещу Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на ДФЗ, като с Решение № 256/ 14.06.2019 г. по адм. дело № 118/ 2019 г. по описа на Административен съд – В. Търново, по жалба на Община Лясковец, това решение е отменено в частта му, с която на основание чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и чл. 50, ал. 9 от Наредба № 12/ 25.07.2016 г. на МЗХ, е определена финансова корекция в размер на 5% от сумата на заявените за плащане разходи по Договор за обществена поръчка № ОП/2018/004 от 26.07.2018 г. с възложител Община Лясковец.

При съпоставка се установява, че съдържанието на Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. и Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 02-0800/1754#3 от 05.12.2018 г., и двете издадени от изпълнителния директор на ДФЗ – РА са изцяло идентични, включително в разпоредителните им части, както и че номерациите на двете решения са нанесени на ръка.

 

При така установеното, съдът намира искането за поправка на очевидна фактическа грешка за допустимо, а по същество и основателно.

 

Очевидна фактическа грешка е налице, когато е допусната грешка в диспозитива на решението, която не е резултат от формирането на волята на решаващия съд и когато от мотивите на решението е очевидно, че формираната истинска воля на съда е една, а в диспозитива на решението друга. В разглеждания случай в мотивите си съдът е изложил приети за установени факти, касаещи издаването на решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на ДФЗ – РА, и формираните въз основа на тях правни изводи, касаещи същото решение. Въпросният административен акт е представен по делото с две различни номерации, има обсъжданото от съда съдържание, като в делото не се съдържа решение на изпълнителния директор на ДФЗ – РА с № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. или 02-0800/1754#3 от 05.12.2018 г., с различно от това съдържание.Ето защо, предвид изявленията на страните в производството пред него и с цел избягване на двусмислие, в диспозитива на съдебното решение, този акт е следвало да бъде индивидуализиран единствено чрез посочване на дата на издаването му, органа, който го е издал и съществените елементи на съдържанието му. В разглеждания случай в диспозитива на Решение № 256/ 14.06.2019 г. по адм. дело № 118/ 2019 г. на АСВТ, е допусната очевидна фактическа грешка, чрез посочване номера на обжалвания административен акт.

Предвид горното, настоящият съдебен състав намира че е налице основание за поправка на очевидна фактическа грешка.

 

В диспозитива на Решение № 256/ 14.06.2019 г. по адм. дело № 118/ 2019 г. на АСВТ, абзац първи, вместо „Отменя по жалба на Община Лясковец, Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция, в частта му, с която на основание чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и чл. 50, ал. 9 от Наредба № 12/ 25.07.2016 г. на МЗХ, е определена финансова корекция в размер на 5% от сумата на заявените за плащане разходи по Договор за обществена поръчка № ОП/2018/004 от 26.07.2018 г. с възложител Община Лясковец“, следва да се чете: „Отменя по жалба на Община Лясковец, Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция, в частта му, с която на основание чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и чл. 50, ал. 9 от Наредба № 12/ 25.07.2016 г. на МЗХ, е определена финансова корекция в размер на 5% от сумата на заявените за плащане разходи по Договор за обществена поръчка № ОП/2018/004 от 26.07.2018 г. с възложител Община Лясковец“.

По изложените съображения, съдът

 

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

 

Допуска поправка на очевидна фактическа грешка в Решение № 256/ 14.06.2019 г. по адм. дело № 118  по описа на Административен съд – В. Търново за 2019 г., като:

 

В диспозитива на решението, абзац първи, вместо записаното:

 

„Отменя по жалба на Община Лясковец, Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция № 01-0800/1754#3 от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция, в частта му, с която на основание чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и чл. 50, ал. 9 от Наредба № 12/ 25.07.2016 г. на МЗХ, е определена финансова корекция в размер на 5% от сумата на заявените за плащане разходи по Договор за обществена поръчка № ОП/2018/004 от 26.07.2018 г. с възложител Община Лясковец“,

текстът да се чете:

„Отменя по жалба на Община Лясковец, Решение за частично съгласуване на проведена обществена поръчка и налагане на финансова корекция от 05.12.2018 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция, в частта му, с която на основание чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и чл. 50, ал. 9 от Наредба № 12/ 25.07.2016 г. на МЗХ, е определена финансова корекция в размер на 5% от сумата на заявените за плащане разходи по Договор за обществена поръчка № ОП/2018/004 от 26.07.2018 г. с възложител Община Лясковец“.

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд на Република България, в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от него по реда на чл. 137 от АПК.

 

                                                                      

 

 

Административен съдия: