РЕШЕНИЕ
№ 2446
Бургас, 14.03.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Бургас - VIII-ми състав, в съдебно заседание на двадесет и шести февруари две хиляди двадесет и пета година в състав:
Съдия: | ЗЛАТИНА БЪЧВАРОВА |
При секретар ВЯРА СТОЯНОВА като разгледа докладваното от съдия ЗЛАТИНА БЪЧВАРОВА административно дело № 20247040700819 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.33а, ал.6 от Закона за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/, вр. чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.
Образувано е по жалба на М. П. П. от [населено място], [улица], против заповед № РД 09 - 220 от 08.03.2024 г. на министъра на земеделието и храните, в частта, с която извън одобрения окончателен специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл. 8, ал. 1, т. 2, б. „з“ от Наредба № 105 от 22.08. 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол /площи подходящи за косене/ за кампания 2023 , са останали следните площи, декларирани от жалбоподателя със заявление за подпомагане УИН 02/25072369910: 18.96 ха от парцел № 66585 - 16 - 7 - 1 в землището на с. Синьо камене, с декларирана площ - 18.99 ха и декларирана култура - ливади за косене; целият парцел № 66585 - 67 - 6 - 1 в землището на с. Синьо камене, с декларирана площ - 7.22 ха и декларирана култура - ливади за косене; 0.62 ха от парцел № 66585 - 7 - 2 - 1 в землището на с.Синьо камене с декларирана площ - 30.01 ха и декларирана култура - ливади за косене; 0.12 ха от парцел № 66585 - 74 - 1 - 1 в землището на с. Синьо камене с декларирана площ - 10.98 ха и декларирана култура - ливади за косене; 7.74 ха от парцел № 67413 - 10 - 9 - 3 в землището на с. Сливово, с декларирана площ - 8.22 ха и декларирана култура - ливади за косене; 22. 17 ха от парцел № 67413 - 165 - 13 - 1 в землището на с. Сливово, с декларирана площ - 23.75 ха и декларирана култура - ливади за косене.
Жалбоподателят, редовно уведомен, чрез процесуалния си представител, поддържа сезиращата съда жалба. С доводи за незаконосъобразност иска да се отмени административния акт в оспорената част. Твърди допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила - извършени теренни проверки след края на стопанската 2023 г. Счита, че това е довело до невъзможност да се установи по безспорен начин, че заявените за подпомагане площи за кампания 2023 не отговарят на нормативно установените изисквания, тъй като за него е имало задължение да осъществи декларираната за тях дейност само в рамките на тази стопанска година. Не ангажира доказателства. Претендира разноски.
Ответникът - министър на земеделието и храните, редовно уведомен, чрез процесуалния си представител, оспорва жалбата. Счита същата за неоснователна. Представя административната преписка по издаване на оспорената заповед.
Административен съд Бургас като взе предвид изложените доводи, съобрази доказателствата и закона, намира следното:
Жалбата е подадена в срока по чл.149, ал.1 АПК, от лице с правен интерес, поради което е допустима.
Разгледана по същество е частично основателна, при следните съображения:
Жалбоподателят М. П. П. е регистриран земеделски производител /ЗП/ с уникален регистрационен номер /УРН/ 712412 в Интегрираната система за администриране и контрол /ИСАК/.
На 03.05.2023 г. е подал заявление за подпомагане, вх. № 19991084, за кампания 2023 с уникален идентификационен номер /УИН/ 02/25072369910, в което е декларирал двадесет и четири парцела, сред които и процесните шест парцела, части от които не са включени в одобрения от министъра на земеделието и храните специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл. 8, ал. 1, т. 2, б. „з“ от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол/обн. ДВ, бр. 82/2006 г., Наредба № 105/2006 г./, а именно: парцел № 66585 - 16 - 7 - 1, в землището на с. Синьо камене, декларирана площ - 18.99 ха, декларирана култура - ливади за косене; парцел № 66585 - 67 - 6 - 1, в землището на с. Синьо камене, декларирана площ - 7.22 ха, декларирана култура - ливади за косене; парцел № 66585 - 7 - 2 - 1, в землището на с. Синьо камене, декларирана площ - 30.01 ха, декларирана култура - ливади за косене; парцел № 66585 - 74 - 1 - 1, в землището с. Синьо камене, декларирана площ - 10.98 ха, декларирана култура - ливади за косене; парцел № 67413 - 10 - 9 - 3, в землището на с. Сливово, декларирана площ - 8.22 ха, декларирана култура - ливади за косене; парцел № 67413 - 165 - 13 - 1, в землището на с. Сливово, декларирана площ - 23.75 ха, декларирана култура - ливади за косене/л.67 - 80 от делото/.
На 27.10.2023 г. министърът на земеделието и храните е издал заповед № РД 09 - 1124/ л. 9-10 от делото/, с която е наредил да се организира извършването на специализирани теренни проверки на физически блокове /ФБл/, по изготвени от дирекция „Идентификация на земеделските парцели“ /ИЗП/ списъци, съгласно приложена към заповедта методика /приложение №1/ л.11 и 12 от делото/. Одобрени са указания за извършване на специализираните теренни проверки на физически блокове за 2023 г., които са неразделна част от заповедта /т. 7/ приложение 2/.
Извършени са специализирани теренни проверки на място на физическите блокове, в които се намират процесните шест парцела, заявени за подпомагане от жалбоподателя. За резултатите от теренните проверки са съставени протокол № 1/Фбл: 66585 - 7 , землище на с. Синьо камене от 25.11.2023 г./л.56 от делото/; протокол № 1/ФБл: 66585 - 16, землище на с. Синьо камене от 25.11.2023 г. /л.57 от делото/; протокол № 1/Фбл: 66585 - 67, землище на с. Синьо камене от 23.11.2023 г. /л.58 от делото/; протокол № 1/Фбл: 66585 - 74 , землище на с. Синьо камене от 25.11.2023 г. /л.59 от делото/; протокол № 1/Фбл: 67413 - 10 , землище на с. Сливово от 04.12.2023 г. /л.60 от делото/; протокол № 1/Фбл: 67413 - 165, землище на с. Сливово от 04.12.2023 г. /л.61 от делото/.
В протоколите се сдържат общи данни от теренната проверка /ТП/, а именно начина на трайно ползване на физическия блок преди теренната проверка и начина на трайно ползване, установен след теренната проверка, както и констатации дали се увеличава или намалява контура на ДПП /земеделски площи/постоянно затревени площи, подходящи за поддържане чрез косене/; описани са данни от GNSS измервания както следва: GNSS ДПП точки, културата в точката на заснемане и съответните снимки от GNSS устройството /т.I/, GNSS НДПП /неземеделски площи/постоянно затревени площи, неподходящи за поддържане чрез косене/ точки, вида на площта и причина за недопустимост по Наредба № 3/10.03.2023 г., както и съответните снимки /т.II/, GNSS ЕКОИ точки - елементи на екологичната инфраструктура и съответните снимки /т.III/ и GNSS линии - „смяна на граница на ДПП и/или на ФБ“/т.IV/. Протоколите за извършените специализирани теренни проверки са представени по делото от ответника и като електронни документи - на електронен носител - DVD, заедно с работни карти към тях, ведно със цифровите данните от GNSS измервания и снимки, описани в протоколите - файлове, генерирани от GNSS устройство, допълнително създадени /генерирани карти по парцели в pdf формат и таблица с данни за заявените от кандидата парцели за кампания 2023.
На 30.01.2024 г., министърът на земеделието и храните е издал заповед № РД 09 - 82, с която на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрацията/ЗА/, чл. 16б, ал. 1 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на интегрираната система за администриране и контрол/Наредба № 105/2006 г./, е одобрил проект на специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл.8, ал.1, т.2, б. „з“ Наредба № 105/2006 г. /площи подходящи за косене/ за кампания 2023, като част от Системата за идентификация на земеделските парцели /СИЗП/, обновени за 2023 г. чрез дешифрация /разчитане/ на нова цифрова ортофотокарта /ЦОФК/ на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2023 г., и чрез отразяване на резултатите от теренни проверки, проведени през годината от страна на областните и общински структури на Министерство на земеделието и храните /МЗХ/, съгласно чл.15, ал.2, т.1 и 2 Наредба № 105/ 2006 г. В раздел ІІ от заповедта е предоставена възможност на кандидатите за подпомагане да се запознаят с актуализираните слоеве, изброени в т. I за кампания 2023 и да подадат възражение срещу конкретни части от тях по реда на чл.16б, чл.16в и чл.16г Наредба №105/2006 г. Определен е и срок за подаване на възражения - 16.02.2024 г./л.21 и 22 от делото/.
На 15.02.2024 г. жалбоподателят е депозирал възражение срещу проекта, рег. № РД - 12 - 05 - 149, в което е оспорил цифровите географски данни и е поискал преразглеждането им по отношение на ФБл, в които попадат посочените от него 6 парцела в землището на с. Синьо камене и с. Сливово, за които е установена площ с несъответствие по чл. 53, ал. 5 от Наредба № 3 от 10.03.2023 г. за условията и реда за прилагане на интервенциите под формата на директни плащания, включени в Стратегическия план, за проверките, намаления на плащанията и реда за налагане на административни санкции/обн. ДВ, бр.23/2023 г., Наредба № 3/2023 г./л. 5 от делото/.
Възражението не е уважено и посочените площи са останали извън окончателния специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл.8, ал.1, т.2, б. „з“ Наредба № 105/ 2006 г. /площи подходящи за косене/ за кампания 2023, одобрен със заповед № РД - 09 -220 от 08.03.2024 г. на министъра на земеделието и храните на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрацията/ЗА/, чл. 33а, ал. 2 от Закона за подпомагане на земеделския производител /ЗПЗП/ и чл. 16г, ал. 4 Наредба № 105/2006 г.
Заповед № РД 09 - 220 от 08.03.2024 г. на министъра на земеделието и храните, в частта, с която извън одобрения окончателен специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл. 8, ал. 1, т. 2, б. „з“ от Наредба № 105 от 22.08. 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол /площи подходящи за косене/ за кампания 2023 , са останали следните площи, декларирани за подпомагане от жалбоподателя със заявление УИН 02/25072369910: 18.96 ха от парцел № 66585 - 16 - 7 - 1 в землището на с. Синьо камене, с декларирана площ - 18.99 ха и декларирана култура - ливади за косене; целият парцел № 66585 - 67 - 6 - 1 в землището с. Синьо камене, с декларирана площ - 7.22 ха и декларирана култура - ливади за косене; 0.62 ха от парцел № 66585 - 7 - 2 - 1 в землището на с.Синьо камене с декларирана площ - 30.01 ха и декларирана култура - ливади за косене; 0.12 ха от парцел № 66585 - 74 - 1 - 1 в землището на с. Синьо камене с декларирана площ - 10.98 ха и декларирана култура - ливади за косене; 7.74 ха от парцел № 67413 - 10 - 9 - 3 в землището с. Сливово, с декларирана площ - 8.22 ха и декларирана култура - ливади за косене; 22.17 ха от парцел № 67413 - 165 - 13 - 1 в землище с. Сливово, с декларирана площ - 23.75 ха и декларирана култура - ливади за косене, е предмет на разглеждане в настоящото производство.
По делото като свидетел е разпитан Н. Д. К.. Заявява, че се занимава с обработка на земи и във връзка с тази дейност се е запознал с жалбоподателя. Сочи, че през 2023 г., след края на стопанската година, в края на месец октомври и началото на месец ноември, той рекултивирал и извършил механична обработка, сеитба и химични обработки на около 700 - 1000 декара земя, собственост на жалбоподателя в с. Синьо камене и с. Сливово въз основа на подписано между тях споразумение, в сила от 01.10.2023 г. По този начин била извършена промяна в начина на ползване на земеделските площи, които преди обработката им се ползвали като ливади и пасища.
При тези факти се налагат следните правни изводи:
На първо място, заповед № РД - 09 - 220 от 08.03.2024 г. е издадена от компетентен орган - министърът на земеделието и храните, съобразно правилото на чл.33а, ал.2 ЗПЗП.
На второ място, същата е в предвидената от закона писмена форма.
На трето място, обаче, заповедта, в частта, в която извън одобрения окончателен специализиран слой, са останали площи от декларираните за подпомагане от жалбоподателя парцели с № 66585 - 16 - 7 - 1, № 66585 - 67 - 6 - 1, № 66585 - 74 - 1 - 1, № 67413 - 10 - 9 - 3 и № 67413 - 165 - 13 - 1 е издадена при допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, при следните съображения:
Съгласно трайната практика на ВАС, с оглед естеството на оспорената заповед, с която е одобрен окончателния специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл. 8, ал. 1, т. 2, б. „з“ Наредба № 105/2006 г. за кампания 2023 за територията на цялата страна, обективно не е било възможно в нея да бъдат изложени детайлни аргументи по отношение на всеки отделен парцел. Издаването и не се извършва по искане на заинтересовано лице, а по силата на закона, поради което за мотивирането и е достатъчно административната преписка да съдържа проверими данни и доказателства за начина, по който е определен одобрения специализирания слой, от които да може да се направи извод за причините, поради които дадени площи не са попаднали в същия/ решение № 8396 от 05.06.2019 г. на ВАС по адм. д. № 5391/2017 г., IV о.; решение № 8511 от 06.06.2019 г. на ВАС по адм. д. № 5870/2018 г., IV о.; решение № 6577 от 18.05.2018 г. на ВАС по адм. д. № 4415/2017 г., IV о.; решение № 5572 от 12.04.2019 г. на ВАС по адм. д. № 5263/2017 г., IV о. /.
В случая, обаче, между протоколите от теренни проверки на физическите блокове, в които се намират процесните пет парцела /№ 66585 - 16 - 7 - 1, № 66585 - 67 - 6 - 1, № 66585 - 74 - 1 - 1, № 67413 - 10 - 9 - 3 и № 67413 - 165 - 13 - 1/, от една страна, и представената на DVD таблица с данни за заявените от жалбоподателя парцели за кампания 2023, от друга, се съдържат съществени несъответствия, които правят неясни причините, поради които е прието от административния орган, че площи от тези парцели, не са подходящи за поддържане чрез косене. Така в протоколите за извършените теренни проверки, в част GNSS НДП точки е отразено за тези части от физическите блокове, че са недопустими за косене, като причина за недопустимостта е цитирана разпоредбата на чл. 53, ал. 5, пр. първо от Наредба № 3/10.03.2023 г., а като фактическо основание е посочено, че са налице повече от допустимите дървета/ храсти, без, обаче, да бъде посочено какъв е размерът на недопустимите площи и в кои конкретни парцели попадат те. От друга страна, в представената таблица с данни за УРН 712421, в която се съдържа такава информация, в графа Забележка/Причини за определяне на площите като неземеделски такива и/или като неподходящи за поддържане чрез косене, съгласно Наредба № 3/ 10.03.2023 г., по отношение на площи от парцели с № 66585 - 16 - 7 - 1, № 66585 - 67 - 6 - 1, № 66585 - 74 - 1 - 1, № 67413 - 10 - 9 - 3 и № 67413 -165 - 13 - 1, са изтъкнати съвсем други фактически обстоятелства, каквито не фигурират като причина за недопустимостта в протоколите за теренни проверки, а именно, че площите не представляват постоянно затревена площ, а обработваема земя, в този смисъл са непригодни за косене/не се поддържат чрез косене, поради което не отговарят на изискването на чл. 53, ал. 5 от Наредба № 3/ 10.03.2023 г. Поради тези противоречия е абсолютно неясна действителната воля на административния орган - дали площите са изключени от одобрения с оспорената заповед окончателен специализиран слой, защото представляват обработваема земя или защото са били заети от повече от допустимите, съгласно чл. 53, ал. 5, пр.1 от Наредба № 3/10.03.2023 г., дървета/храсти. В случая неразбираемите съображенията на административния орган се приравняват на липса на мотиви, което освен, че съществено ограничава правото на защита на жалбоподателя, представлява пречка да бъде осъществен съдебния контрол за съответствието на заповедта с материалния закон, в частта, касаеща петте парцела. Няма как съдът да игнорира данните в таблицата и да се позове само на фактите, описани в протоколите от теренните проверки и на посочените в тях цифрови данни от GNSS измервания и снимки, независимо, че протоколите са официални документи, тъй като, за разлика от таблицата, в тях не се съдържат данни за размера на площите, за които е установено при теренните проверки, че са неподходящи за поддържане чрез косене, нито е посочено в кои конкретно парцели от физическите блокове попадат тези площи. Снимките също се отнасят до определени GNSS точки НДП от целия физически блок, а не за площи от конкретни парцели.
Единствено за 0.62 ха от парцел № 66585 - 7 - 2 - 1 е посочено в таблицата, че са непригодни площи за косене/не се поддържат чрез косене и не отговарят на изискването на чл. 53, ал. 5 от Наредба 3/ 2023 г., тъй като са заети от дървета и храсти. Отразената в таблицата причина се припокрива с фактите и правните основания, посочени в протокола за извършена теренна проверка PR_66585 - 7 - 1 от 25.11.2023 г. като основание за недопустимост за косене на площи от физическия блок № 66585 - 7, в който се намира и процесния парцел № 66585 - 7 - 2 - 1 - „чл. 53, ал. 5, предложение 1 от Наредба 3/ 2023 г. - повече от допустими дървета/ храсти“. Парцел № 66585 - 7 - 2 - 1 е заявен за подпомагане от жалбоподателя за кампания 2023 като ливада за косене, а задължението му е да извършва земеделска дейност в така декларираната площ, съответно да я поддържа в състояние, съгласно нормативните изисквания за допустимост, през цялата календарна 2023 г. За това задължение жалбоподателят е попълнил и нарочна декларация в подаденото от него заявление за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ с УИН 02/25072369910 /в тази насока решение № 16072 от 26.11.2019 г. на ВАС, по адм. дело № 10724/2019 г./. Теренните проверки са осъществени през месец ноември 2023 г., поради което не е извършено твърдяното от жалбоподателя съществено нарушение на административнопроизводствените правила. Съгласно сочената разпоредба на чл. 53, ал. 5 Наредба № 3/ 2023 г., постоянно затревените площи, които се поддържат чрез косене, както и непроизводствените постоянно затревени площи, са допустими за подпомагане, когато на тях има не повече от 100 бр. дървета и/или храсти на хектар и/или има мозаечно разположени скали, скални участъци, ерозирали или оголени терени, които заемат не повече от 10 % от общата площ, след изключване на компактно разположените неподходящи за подпомагане площи. Представените на DVD снимки, посочени в протокола за теренна проверка PR_66585 - 7 - 1 от 25.11.2023 г. за съответните GNSS НДП точки, потвърждават както констатациите в протокола за недопустимост за подпомагане на тези площи от физическия блок, така и посочените в таблицата фактически и правни основания за определяне като неподходяща за поддържане чрез косене конкретно на площ от 0.62 ха от процесния парцел № 66585 - 7 - 2 -1. Затова липсва основание да се счита, че тази площ отговаря на изискванията за допустимост за подпомагане на заявената култура „Ливади за косене“ /код 315000/. Ясно се вижда от снимките, че към датата на теренната проверка през месец ноември 2023 г. върху площите са израсли множество храсти и дървета и че същите не са поддържани чрез косене. Ето защо не може да се направи извод, че действително площите са такива, каквито са заявени за подпомагане - ливади за косене. С оглед тези фактическите установявания по отношение на 0.62 ха от парцела при теренната проверка през месец ноември 2023 г., обективно невъзможно е същата тази площ да е била косена и поддържана преди 30.09.2023 г. в състояние, съгласно изискванията по чл. 53, ал. 5, пр. първо от Наредба №3/2023 г.
Показанията на свидетеля за извършвани дейности по обработка на земята в края на октомври и началото на ноември 2023 г. в имоти, собственост на жалбоподателя в землището на с. Синьо камене и с. Сливово, които са били ползвани преди това като ливади и пасища, не установяват конкретна относимост за някой от процесните шест парцела, декларирани от жалбоподателя за подпомагане за кампания 2023.
По изложените съображения заповед № РД - 09 - 220 от 08.03.2024 г. на министъра на земеделието и храните, в частта, с която извън одобрения окончателен специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл.8, ал. 1, т .2, б. „з“ от Наредба № 105/ 2006 г. за кампания 2023 , са останали декларираните за подпомагане от жалбоподателя 0.62 ха от парцел № 66585 - 7 - 2 - 1 в землището на с. Синьо камене, е законосъобразна, а подадената срещу нея жалба е неоснователна и следва да се отхвърли.
В частта, с която извън одобрения слой са останали заявените за подпомагане от жалбоподателя 18.96 ха от парцел № 66585 - 16 - 7 - 1 в землището на с. Синьо камене; целият парцел № 66585 - 67 - 6 - 1 в землището на с. Синьо камене с площ 7.22 ха; 0.12 ха от парцел № 66585 - 74 - 1 - 1 в землището на с. Синьо камене; 7.74 ха от парцел № 67413 - 10 - 9 - 3 в землището на с. Сливово и 22. 17 ха от парцел № 67413 - 165 - 13 - 1 в землището на с. Сливово, оспорената заповед е незаконосъобразна и следва да се отмени. Преписката, в тази част, следва да се изпрати на административния орган за ново произнасяне по заявление за подпомагане УИН 02/25072369910 с вх. № 19991084 от 03.05.2023 г. за кампания 2023, в определен срок, съобразно правилото на чл.174 АПК.
При този резултат и предвид направеното искане в полза на жалбоподателя се следват разноски общо в размер на 850.00 /осемстотин и петдесет/ лева, представляващи 10.00 /десет/ лева дължима и платена за производството държавна такса и 840.00 /осемстотин и четиридесет/ лева адвокатско възнаграждение, съобразно уважената част от жалбата.
Мотивиран от изложеното и на основание чл.173, ал.2 АПК, Административен съд Бургас, осми състав,
Р Е Ш И:
ОТМЕНЯ заповед № РД 09 - 220 от 08.03.2024 г. на министъра на земеделието и храните, в частта, с която извън одобрения окончателен специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл. 8, ал. 1, т. 2, б. „з“ от Наредба № 105 от 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол /площи подходящи за косене/ за кампания 2023 са останали следните площи, декларирани от М. П. П. от [населено място], [улица]със заявление за подпомагане с уникален идентификационен номер /УИН/ 02/25072369910: 18.96 ха от парцел № 66585 - 16 - 7 - 1 в землището на с. Синьо камене; целият парцел № 66585 - 67 - 6 - 1 в землището на с. Синьо камене с площ 7.22 ха; 0.12 ха от парцел № 66585 - 74 - 1 - 1 в землището на с. Синьо камене; 7.74 ха от парцел № 67413 - 10 - 9 - 3 в землището на с. Сливово и 22. 17 ха от парцел № 67413 - 165 - 13 - 1 в землището на с. Сливово.
ИЗПРАЩА преписката в тази част на министъра за земеделието и храните за ново произнасяне по заявление за подпомагане УИН 02/25072369910 с вх. № 19991084 от 03.05.2023 г. за кампания 2023, като съобрази мотивите на настоящото решение.
ОПРЕДЕЛЯ 14 - дневен срок за произнасяне.
ОТХВЪРЛЯ жалбата на М. П. П. от [населено място], [улица], против заповед № РД 09 - 220 от 08.03.2024 г. на министъра на земеделието и храните, в частта, с която извън одобрения окончателен специализиран слой „Физически блокове“, включително обхват на площи по чл.8, ал.1, т.2, б. „з“ от Наредба № 105 от 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол /площи подходящи за косене/ за кампания 2023 , са останали 0.62 ха от парцел № 66585 - 7 - 2 -1 в землището на с. Синьо камене, декларирани със заявление за подпомагане УИН 02/25072369910.
ОСЪЖДА Министерство на земеделието и храните да плати на М. П. П. от [населено място], [улица]разноски в размер на 850.00/осемстотин и петдесет/ лева.
Решението може да се обжалва в 14 - дневен срок от съобщението за изготвянето му пред Върховния административен съд на Република България.
Съдия: | |