О П Р Е Д Е Л Е Н И
Е №
Гр. Сливен, 17.06.2020
г.
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
Административен съд
гр.Сливен в закрито съдебно заседание на седемнадесети юни две хиляди и двадесета
година в състав:
Административен
съдия: Иглика Жекова
при секретаря
……………… като разгледа докладваното от съдията адм. д.
№ 157 по описа за 2020 г., за да се произнесе съобрази следното:
Производството е по реда на чл. 60 от АПК
.Образувано е по жалба
от В.Н.П. *** срещу Заповед за прилагане
на принудителна административна мярка № 20-0804-000215/23.02.2020
г. на Началник Сектор "Пътна полиция"
при
ОД на МВР - Сливен, с която
е
разпоредено на основание чл. 171 т. 2а б. „б“ от ЗДвП
прекратяване на регистрацията на ППС за срок от
190 дни, като е допуснато на основание чл. 60 ал. 1 от АПК предварително
изпълнение на заповедта, считано от 22:39 ч. на 23.02.2020 г. По жалбата в
частта й срещу законосъобразността на оспорения акт е образувано друго
производство пред Административен съд Сливен. Настоящото съдебно производство е
образувано по искането за отмяна на включеното от административния орган в
заповедта разпореждане за предварително изпълнение на същата.
Предвид
горното, съдът намира искането за отмяна на допуснатото на основание чл. 60 от АПК предварително изпълнение на акта за допустимо, но неоснователно, при
следните съображения:
Съгласно чл.
171 ал. 1 от ЗДвП, принудителните административни мерки се налагат за
осигуряване на безопасността на движението по пътищата и за преустановяване на
административните нарушения. В конкретния случай спрямо В.П. е приложена
принудителна административна мярка "прекратяване на регистрацията на ППС
за срок от 190 дни“ за нарушение на чл. 5 ал. 3 т. 1 предл.
първо от ЗДвП, изразяващи се от фактическа страна в управление на МПС с
концентрация на алкохол в кръвта над 0,8 промила, а именно: 1,09 промила.
Законовата
презумпция за високата обществена значимост на защитените обществени отношения,
а именно безопасността на движението по пътищата и преустановяването на
административни нарушения, които застрашават живота и здравето на хората, е
основанието за допускане на предварително изпълнение на този вид принудителни
мерки по силата на закона. С оглед на това, предпоставка за постановяване на
неговото спиране е наличието на друг противопоставим интерес, който по степен
на важност е от категорията на изброените в чл. 60 ал. 1 от АПК. В тежест на
жалбоподателя в административния процес е да установи наличието на
обстоятелства, при които спирането на изпълнението на оспорената заповед да е
обосновано.
Съгласно
разпоредбата на чл. 172 ал. 6 от Закона за движението по пътищата, обжалването
не спира изпълнението на заповедта, т. е. за категорията административни актове
по чл. 172 е предвидено предварително изпълнение по силата на закона. Предварителното
изпълнение на актовете по чл. 172 от ЗДвП предполага, че от закъснението биха
могли да настъпят значителни или трудно
поправими вреди, да бъде засегнат важен обществен интерес. В случаите, когато
законът разпорежда предварително изпълнение на определена категория
административни актове, той презумира наличието на
една, повече или всички предпоставки на чл. 60 ал. 1 от АПК. Следователно, за
да бъде оборена презумпцията за наличието на условия, обосноваващи
предварителното изпълнение на заповедта, е необходимо оспорващата страна –
адресат на акта да докаже липсата на предпоставките по чл. 60 ал. 1 от АПК,
както и да установи, че от предварителното изпълнение на акта за нея ще
последва значителна или трудно поправима вреда или ще бъдат засегнати лични
интереси, противопоставими на обществения интерес,
който се охранява с оспорената заповед. В настоящия случай жалбоподателят не
ангажира никакви доказателства в горната насока, като дори не излага твърдения
за вреди, които биха могли да се противопоставят като интензитет на заложения в
закона обществен интерес, конкретизиран в разпоредбата на чл. 60 ал. 1 от АПК.
Изложеното дотук налага извода, че не са налице основанията за спиране на
допуснатото с процесното разпореждане предварително
изпълнение на обжалваната заповед.
С оглед
изложеното, съдът намира, че не са налице основания за отмяна на
предварителното изпълнение на Заповед за прилагане на принудителна
административна мярка № 20-0804-000215/23.02.2020 г. на Началник Сектор
"Пътна полиция" при ОД на МВР - Сливен, с която е разпоредено
на основание чл. 171 т. 2а б. „б“ от ЗДвП прекратяване на регистрацията на ППС
за срок от 190 дни, поради което
искането за отмяна, като неоснователно следва да бъде отхвърлено.
Водим от
горното и на основание чл. 60 ал. 6 от АПК, Административен съд Сливен
ОТХВЪРЛЯ
искането на В.Н.П. *** за отмяна на предварителното изпълнение на Заповед за
прилагане на принудителна административна мярка № 20-0804-000215/23.02.2020 г.
на Началник Сектор "Пътна полиция" при ОД на МВР - Сливен, с която е разпоредено на основание чл. 171 т. 2а б. „б“ от ЗДвП прекратяване
на регистрацията на ППС за срок от 190 дни, като неоснователно и недоказано.