Определение по дело №1632/2019 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 1558
Дата: 13 юни 2019 г.
Съдия: Марияна Пенчева Бахчеван
Дело: 20197050701632
Тип на делото: Частно административно дело
Дата на образуване: 13 юни 2019 г.

Съдържание на акта

О  П  Р  Е  Д  Е Л  Е  Н  И  Е

 

……………………………., гр.Варна

 

 

ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, Деветнадесети състав, в закрито заседание на  13.06.2019г. в състав:

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: МАРИЯНА БАХЧЕВАН  

                  

като разгледа докладваното от съдията  частно административно дело № 1632 по описа на Административен съд – Варна за 2019 година, за да се произнесе взе предвид следното :

 

 

Производството е по реда на чл.188 от Закона за данък върху добавената стойност /ЗДДС/ във връзка с чл.60 ал.5 от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.  Делото е образувано  по искане на „Приматекс“ ЕООД с ЕИК *********, представлявано от управителя  Силвия Стоянова Василева чрез адв.Д.С.  срещу разпореждане по чл.60 ал.1 от АПК, с което е допуснато предварително изпълнение на заповед №205-ФК/05.06.2019г. на началник отдел „Оперативни дейности“ в ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП за налагане на принудителна административна мярка по чл.186 ал.1 т.1 б.“А“ от Закона за данък върху добавената стойност, изразяваща се в запечатване на търговски обект – магазин за облекло и чанти „Corso Italia“, находящ се в гр.Варна, бул.“Княз Борис І“ № 62 за срок от 10 дни, в 2-дневен срок, считано от датата на връчване на заповедта на 12.06.2019г.

Според разпоредбата на чл.188 от Закона за данък върху добавена стойност,  принудителната административна мярка по чл. 186, ал.1 от същия закон подлежи на предварително изпълнение при условията на Административнопроцесуалния кодекс. Това от своя страна означава, че предварителното изпълнение не е допуснато от самия закон, а е налице хипотезата по чл.60 ал.1 от АПК. Ето защо, самия административен орган е включил изрично разпореждане по чл.60 от АПК в цитираната по-горе заповед.

Следователно, тежестта на доказване лежи върху административния орган, който трябва да ангажира доказателства относно обстоятелствата, посочени в чл.60 ал.1 от АПК, а именно, че предварителното изпълнение е: 1/ за да се осигури животът или здравето на гражданите; 2/ да се защитят особено важни държавни или обществени интереси или 3/ е налице опасност да бъде осуетено или 4/ сериозно затруднено изпълнението на акта,  или 5/ ако от закъснението на изпълнението може да последва значителна или 6/ трудно поправима вреда от обществена значимост.

Жалбата е постъпила направо в съда и липсва административната преписка. С оглед на служебното начало за указване на доказателствената тежест, както и предвид задължението на съда да изиска цялата административна преписка, образувана по повод на жалбата и с цел охраняване интересите на жалбоподателя досежно доводите му за причиняване на непоправими вреди от предварителното изпълнение, настоящия съдебен състав намира, че допуснатото с разпореждане по чл.60 ал.1 от АПК предварително изпълнение следва да бъде спряно по реда на чл.60 ал.5 от АПК до окончателното решаване на жалбата срещу разпореждането за предварително изпълнение.

Жалбоподателят следва да уточни кои факти и обстоятелства, посочени в разпореждането за предварително изпълнение оспорва.

С оглед на това и на основание чл.60 ал.6 от Административнопроцесуалния кодекс, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

СПИРА предварително изпълнението на разпореждане за предварително изпълнение по чл.60 ал.1 от АПК, включено в заповед заповед №205-ФК/05.06.2019г. на началник отдел „Оперативни дейности“ в ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП срещу „Приматекс“ ЕООД с ЕИК ********* до окончателното решаване на жалбата срещу разпореждането за предварително изпълнение.

 

ЗАДЪЛЖАВА  началник отдел „Оперативни дейности“ в ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП  в срок до 14.00ч. на 14.06.2019г. да представи:

1. цялата административна преписка, образувана във връзка с негова заповед 205-ФК/05.06.2019г.  ведно с дневния финансов отчет или КЛЕН за 04.06.2019г. и опис на фактически наличните средства в касата на обекта за същата дата, както и заверено копие от съставен акт за установяване на административно нарушение и издадено наказателно постановление;

2.  доказателства относно обстоятелствата, посочени в чл.60 ал.1 от АПК, а именно, че предварителното изпълнение е допуснато, за да се осигури животът или здравето на гражданите, да се защитят особено важни държавни или обществени интереси или е налице опасност да бъде осуетено или сериозно затруднено изпълнението на акта,  или ако от закъснението на изпълнението може да последва значителна или трудно поправима вреда от обществена значимост.

 

УКАЗВА на жалбоподателя чрез адв.Д.С. в срок до 14ч. на 14.06.2019г. да посочи кои факти и обстоятелства, посочени в разпореждането за предварително изпълнение оспорва.

 

Определението да бъде съобщено на жалбоподателя чрез адв.Д.С. по телефона, посочен в жалбата и това да се отбележи по делото.

 

Настоящото определение ведно с жалбата да бъдат изпратени на електронната поща на отдел „Оперативни дейности“ гр.Варна при ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП, като бъде приложен електронния запис.

 

Делото да се докладва  след изтичане на срока.

 

                    

                       АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: