Протокол по дело №3537/2021 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 906
Дата: 22 юни 2022 г. (в сила от 22 юни 2022 г.)
Съдия: Димитър Чардаков
Дело: 20215220103537
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 12 октомври 2021 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 906
гр. Пазарджик, 16.06.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, VII ГРАЖДАНСКИ СЪСТАВ, в
публично заседание на шестнадесети юни през две хиляди двадесет и втора
година в следния състав:
Председател:Димитър Чардаков
при участието на секретаря Десислава Буюклиева
Сложи за разглеждане докладваното от Димитър Чардаков Гражданско дело
№ 202********** по описа за 2021 година.
На именното повикване в 14:00 часа се явиха:
Ищцата С.Т. се явява лично и с пълномощника си адв. К..
За ответника „ВКУ“ ЕООД се явява адв. К.Г., надлежно
преупълномощен от пълномощника адв. Д.С..
За ответника Община Б, не се явява представител, редовно уведомен по
реда на чл. 56, ал. 2 от ГПК.
За третото лице помагач ДЗИ „ОЗе“ ЕАД не се явява представител,
редовно уведомен от предходното съдебно заседание.
Явяват се вещите лица д-р П.М. и инж. В.Ф..
Не се явява свидетелят Н.П., редовно призован.
Не се явява вещото лице М.К.. Същата не е представила заключение.
Подала е молба, с която уведомява съда и страните, че не е изготвила
заключение, тъй като не са разпитани допуснатите свидетели, чиито
показания следва да съобрази.
АДВ. К.: - Моля да се даде ход на делото.
АДВ. Г.: - Няма пречка да се даде ход на делото.
Съдът като съобрази, че страните са редовно и своевременно призовани,
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
1
СЪДЪТ ДОКЛАДВА, че по делото е постъпило заключение по
допуснатата СМЕ, което е депозирано от вещото лице д-р П.М. на 10.06.2022
г., при неспазен срок по чл. 199 от ГПК
АДВ. К.: - Аз нямам възражение.
АДВ. Г.: - Аз първо правя възражение, защото не съм се запознал с
експертизата, но така или иначе няма представители на всички страни по
делото, за да изразят становище, и няма как да се пристъпи към изслушване
на заключението.
Съдът като съобрази, че заключението не е депозирано своевременно и
липсва изявление от всички страни, че не възразяват срещу това
обстоятелство, счита, че вещото лице следва да бъде изслушано в следващото
съдебно заседание, затова
О П Р Е Д Е Л И:
ПОСТАНОВЯВА, че ще изслуша вещото лице д-р П.М. по допуснатата
СМЕ в следващо съдебно заседание.
Съдът ДОКЛАДВА постъпила молба от пълномощника на ищцата С.Т.,
в която е взето становище по доказателствените искания, касаещи писмените
доказателства обсъждани в предходното съдебно заседание и вещественото
доказателствено средство изпратено от Дирекция „Национална система 112“
– РЦ 112 Кърджали.
АДВ. К.: - Поддържам молбата. Не възразявам да се приемат така
постъпилите доказателства.
АДВ. Г.: - Да се приемат писмените доказателства.
Съдът,
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИЕМА като писмени доказателства материалите изпратени от ОД на
МВР гр. Пазарджик РУ гр.С, съдържащи се в кориците на административно-
наказателната преписка при издаването на НП №21-0340-000402 от
06.04.2021 г., както и вещественото доказателствено средство изпратено от
Дирекция „Национална система 112“ – Регионален център 112 Кърджали,
представляващо оптичен диск съдържащ два файла – аудиозапис на спешно
повикване и снимка на електронния картон отразяващ повикването.
2
Съдът ДОКЛАДВА, че са постъпили изисканите писмени доказателства
от НЗОК за здравния статус на ищцата и ползваните от нея медицински
услуги в периода 21.03.2016-21.03.2021 г., както и данни от Община Б, във
връзка с изисканата информация за внесен от ответника ВКУ Пазарджик,
депозит за извършването на изкопни работи касателно процесния ремонт.
АДВ. К.: - Запозната съм. Да се приемат.
АДВ. Г.: - Да се приемат.
Съдът,
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИЕМА като писмени доказателства уведомително писмо от НЗОК
постъпило по делото с вх. № 10189/18.05.2022 г., както и уведомително писмо
от Община Б с вх. № 11410/01.06.2022 г.
АДВ. К.: - Водим свидетелите, моля да бъдат разпитани.
АДВ. Г.: - Водим свидетелите, моля да бъдат разпитани. Изпълняваме
задължението вменено в протокола от предходното съдебно заседание за
представяне на препис-извлечение от книгата за аварийните работи и формат
на план за действие при аварии, с препис за ищцовата страна.
АДВ. К.: - Моля да ми бъде предоставен срок за становище, след като се
запозная със съдържанието.
Съдът счита молбата за основателна, поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА СРОК НА ИЩЦАТА срок, най-късно в следващото съдебно
заседание, да вземе становище по представените днес от пълномощника на
ответника „ВКУ“ ЕООД писмени доказателства.
ПРИСТЪПИ СЕ КЪМ РАЗПИТ НА ДОВЕДЕНИТЕ СВИДЕТЕЛИ ОТ
ИЩЦОВАТА СТРАНА.
СНЕ СЕ САМОЛИЧНОСТТА НА ПЪРВИЯ СВИДЕТЕЛ ДОПУСНАТ
ПО МОЛБА НА ИЩЦАТА, КАКТО СЛЕДВА:
Г В Т: - на 42 годиин, българско гражданство, женен, неосъждан, съпруг
съм на ищцата, без служебни отношения с останалите страни по делото.
На свидетеля се разясниха правата по чл. 166, ал. 1, т. 2 от ГПК.
3
СВ. Г Т: - Желая да бъда свидетел.
Свидетелят предупреден за наказателната отговорност по чл. 290 от НК.
СВ. Г Т: - Разбрах отговорността. Обещавам да кажа истината. Знам за
какво се води това дело. Бяхме на село, при майка ми на гости, и от там
тръгнахме да ходим до Б, да отидем до нейните родители, и по време на пътя,
още в самото село по черен път, както си караше, и изведнъж пропаднахме в
една огромна дупка. Караше с не повече от 20-30 км. – то не можеш да караш
с повече от 20-30 км. Аз бях в колата, седях на предната седалка, дясна. Там
няма такива работи – обозначения по пътя, че има неравности. Пътят
представлява черен път, равен. Пътят е черен, но е равен, няма препятствия
по него. Нямаше никакви следи от изкопни работи, беше валяло и просто
имаше вода навсякъде. Имаше локви. Беше на обяд, светло беше. Дупката по
никакъв начин не можеш да разбереш че я има. Най-вероятно е била скрита от
дъжда. Аз не видях дупката. Не съм видял нищо, аз ако съм я видял ще кажа,
нарочно ли ще влезе в тая дупка, а пък и от другата страна идваше друга кола,
и ние трябваше да се разминем с тази кола. Не се виждаше дупката – най-
вероятно сигурно водата я е прикривала. Имаше локва, най-вероятно водата, в
смисъл, сигурна е била в ниско дупката и водата отгоре, няма как да
забележиш, че има дупка. Била е пълна с вода дупката – сигурен съм, че е
била пълна с вода – то има локви навсякъде, то има локви по целия път, в
смисъл, от къде да знам, че в тая локва има дупка. Едната локва се оказа
огромна дупка. Колата попадна в дупката с предната част, тя понеже е със
задно, и задното я избута, но като паднахме вече опря в праговете. Първо
попаднаха и двете предни гуми в нея. Цялата кола предната пропада, понеже
е със задно избута предницата, и като попадна задната част на колата и там си
остана. При преминаването в дупката – ударихме се направо в тавана. След
това колата не беше в движение, издърпахме я, после я избутахме там до
центъра, да не е на пътя, и от там я взехме на платформа я качиха и я
закарахме до сервиз. Не можеше да се движи, тя си стържеше цялата кола, в
смисъл, всичко беше леж. Там нямаше строителство, машини, работници – не
се правеше нищо. Нямаше следи от скорошен ремонт – в смисъл не сме
забелязали, не съм забелязал аз. Не съм видял изкопи от нещо пресно.
Нямаше знаци за ремонт, ленти предупредителни – въобще такива работи не
беше слагано. Беше си обичаен участък както си е. Съпругата ми първо не
4
знаеше какво се случва, беше си стресирана, в смисъл, стресира се, изплаши
се, аз се обадих на 112. Те предложиха там познати да избутаме колата, и аз
казах, че няма да я избутаме, в смисъл, ще си потърсим, ще се обадим на 112,
да си дойдат полиция, да си състави протокол и т.н.. Жена ми се изплаши, в
смисъл, седеше през цялото време, даже беше вир вода и въобще не беше
усетила, че е вир вода мокра. Беше мокра от водата. В момента не валеше.
Беше мокра от гьолчетата отвънка – краката й бяха мокри, и в смисъл, беше
зле. После имаше уплах, не искаше да шофира, притесни се за децата, ако се
случи нещо. Децата не бяха с нас – голямата е на училище и малката. И
двамата я шофираме – тя е семейна тази кола и двамата я шофираме, в
момента тя шофираше, после се наложи взех кола от един приятел на заем и
се наложи аз да шофирам. Тя не искаше известно време въобще да се качва на
кола. Имаше и главоболие, и болки в кръста. Главата я болеше, в смисъл не на
момента, а после, след това, то в стреса в първия момент много можеш да
знаеш какво е. Оплакваше се от болка в главата. Тази болка започна още на
вечерта или на следващия ден, отиде да си прави изследвания и така. Освен
главоболието, гърба я болеше. Болката в гърба – преди това никога не е имала
оплаквания от кръста и болки в гърба. Автомобила го отремонтираха.
Ремонтът се направи в гр. Б, в сервиз, имаме документ за частите, които са се
взели, и са се сменили. То с този удар може ли да разбереш, кое е от
предишни, кое е от след, или от сегашния, в смисъл, отзад моста, гумата,
гърнето – не сме карали с изпаднало гърне или със спукана гума. Веднага се
разясни от кой е направен този изкоп, то се разясни веднага – той и кметът
дойде и те казаха, че преди няколко дена са правили изкоп за спукана тръба
от ВиК-то. Извикаха и ВиК-то дойдоха на место – човек от ВиК дойде на
место, видяха, в смисъл, те си видяха хората, че нито колци, нито нищо
имаше там, да е обозначено да го заобиколиш. Сложиха ги след инцидента
сложиха, и то коша бяха дръпнали, с една връзка и колчетата на комшийката.
На следващия ден дойдоха, положиха наново там някакъв пясък бяха
положили и тогава сложиха лентата – не знам кой, мисля, че от ВиК. Тогава
сме си говорили с жена ми за резултата след прегледа, сега нямам точно
спомен, в смисъл, че е получила сътресение, в смисъл, че главата я боли. Това
е било преди една година. Лекарства взимаше, в смисъл водеше си там
лекарства си пиеше, и да почива, повечето време да почива. Чак много
сериозни проблеми с движението – не, в смисъл, чувстваше се
5
неразположена. Не искаше да – тя по принцип си спортува, тогава нито
можеше да ходи на спорт, нито нищо. Над месец бяхме без колата си. След
инцидента, не знам, мисля, че след два-три месеца жена ми започна да
шофира, в смисъл, по-така интензивно. Ние имаме две деца, едното е на
училище 11-и клас беше тогава, тя горе-долу се оправя сама, но малката
трябваше всеки ден да се води на детска градина, да се забира от детска
градина, и този автомобил служеше за тази работа, и жена ми я водеше, но
след това я водех аз малката, или, когато жена ми ходи да я забира, я забира
без автомобил.
Пропадането беше точно на кръстовище. Не знам точно номерата на
улиците на кръстовището. Знам си моята улица – ул. „С“ № 4. Прав участък са
двете улици. Когато вали, водата, в смисъл, едната улица има след
кръстовището десетина метра по-надолу вече има една денивелация, надолу
където има спускане, но, когато вали, в смисъл водата се оттича, бяга. Водата
заливаше по-голямо пространство, не само дупката, и имаше си отстрани
други локви. В периода февруари-март 2021 г. – ние тогава не се бяхме
прибирали в Ивайло повече от един месец. Не си спомням февруари месец
дали сме ходили. Повече от месец, преди инцидента, не бяхме ходили в
селото.
Не се е подавала газ, от самата инерция се случи това нещо да
преминем през дупката, тя се избутва отзад, тя е със задно предаване, тя ако е
с предно ще падне и ще се спре. Съпругата ми не е подавала газ, от
инерцията, с която се движехме от скоростта просто преминахме – аз Ви
казах, за мен причината е това, че е със задно движение и тя избутва, в
смисъл, ако беше с предно предаване щяхме да пропаднем и там да си
останем. Колата сме я дърпали с друг автомобил. Фактурата издадена за
ремонта е платена, в брой е платена. Аз си тръгнах веднага, след това ми
казаха, че са сложили обозначенията за ремонта на следващия ден.
Изкопът беше по-широк от автомобила. Дупката беше по-широка от
автомобила. Дупката беше над два метра. Дълбочината – ние мерихме тогава
с един колец, беше горе-долу 40-50 см. Над два метра ширина, ами два - на
два метра. Около метър и петдесет на два беше дупката. В дупката имаше кал
и пясък, камъни никакви. Даже тогава си говореха там, всичките, които са се
събрали, че не са сложили скална маса и затова се е случило водата е измила
6
пясъка и калта – ВиК-то, полицията го говореха това.
Разпитът приключи.
ПРИСТЪПИ СЕ КЪМ РАЗПИТ НА ВТОРИЯ СВИДЕТЕЛ ДОПУСНАТ
ПО МОЛБА НА ИЩЦАТА.
СНЕ СЕ САМОЛИЧНОСТТА НА СВИДЕТЕЛЯ, КАКТО СЛЕДВА:
С С К: – на 34 години, български гражданин, женен, неосъждан, без
родство и без служебни отношения със страните по делото.
Свидетелят предупреден за наказателната отговорност по чл. 290 НК.
СВ. С К: - Разбрах отговорността. Обещавам да кажа истината. Знам за
какво е делото. Знам за какво е делото, аз видях точно ситуацията – точно
видях на место. Бях ходил до магазина и се прибирах за вкъщи. Аз съм от с.
А, и живея на същата улица, на която стана инцидента – ул. „**“. То е
кръстовище между ул. „**“ и другата не я зная коя е. Видях точно колата как
пропадна в земята, в дупката. Улицата е черна, няма асфалтова настилка,
черен път. По пътя има неравности, нормални за черен път неравности.
Доколкото знам бяха копали там от ВиК-то, защото е имало авария, аз не съм
видял самия изкоп, било е през работно време. Не съм забелязал други
ремонти скоро около този период да са вършени. Беше мокро, беше валяло.
По пътя майче имаше малко локви – не си спомням. През деня стана
инцидентът, светло беше – горе-долу към обяд. Видях как преди да се
разминем, защото аз идвах срещу тях – срещу автомобила, и видях как
пропадна, изведнъж задната част на колата направо пропадна в калта. Не си
личеше нищо там, защото то беше и валяло – нищо не си личеше. Там, където
пропадна автомобила, аз минавам на отиване от там, но не точно по същия
път, и завивам на дясно по принцип, и не съм обърнал внимание как изглежда
този път. Автомобилът беше пропаднал и беше застанал много ниско,
направо до тавана на колата. Спрях, попитах нещо дали мога да им помогна,
ама как, няма как да им помогна, защото съм с лека кола и няма как. Аз идвах
срещу тях.
С шофираше, познаваме се, ние сме от едно село. Точно като пропадна
колата, беше се ядосала, нормално. Не съм чул да се оплаква. После, те като
казаха, че няма как да им помогна си тръгнах. Не съм изчаквал на место да
идва полиция. Не съм разбрал след това нещо повече. След това мястото беше
7
оградено с лента и с колчета – може би един ден или два след това беше
оградено, и след това вече го насипаха, отгоре беше станало така като камара,
хълмче. Преди това, то ако има лента, в смисъл, ще се вижда, нямаше нищо,
не беше обозначено, не се знаеше – преди инцидента не беше обезопасено.
Там, където беше пропаднал автомобила, беше насипано, имаше камара с
пръст на същото място. Автомобилът беше пропаднал, те гумите му бяха в
калта, на много ниско беше, според мен би трябвало да има доста щети.
Автомобилът преди да пропадне караше бавно, бавно караше. Не съм чул да
се форсира двигателят на автомобила – нищо необичайно по управлението на
автомобила. Слезнаха от колата и гледаха отстрани, и се ядосваха. Преди
това е извършван ремонт. От баща ми бях чул, че преди това е правен ремонт
там. Не знам кога точно е бил този ремонт, кой го е вършил и кой го е правил.
Аз живея на ул. „Д“ № * – там живея. В периода месец и половина
преди инцидента, за който свидетелствам, не съм виждал да се отстранява
авария, понеже сигурно е било през работно време, а аз ходя на работа. Не
минавам много често през това кръстовище, защото минавам по-скоро през
горната улица да забирам колегата ми. Преди инцидента последно през тази
улица съм минал когато съм отишъл на магазина. То е на кръстовище, от
лявата страна е там, където стана инцидентът, а аз завивам на дясно по
принцип и съм отишъл към магазина. Същият ден съм минал от там.
Предходният ден, преди инцидента не си спомням да съм минал оттам.
Обичайно минавам от там по този път, то е близко до вкъщи. Минавам от там,
да. Отивайки към магазина, минах не точно по пътя по който е пропаднал
автомобила, защото завивам на дясно – включвам се в този път, обаче завивам
на дясно, то от лявата страна е, ако завия на ляво – там е мястото. Тоя път в
дясно върви към центъра. Видях колата как беше пропаднала, ами
предполагам, че, два на, метър и петдесет на метър и петдесет – нещо такова,
и двете гуми бяха пропаднали. Той пътят не е направен на платна, обаче е
достатъчно широк да се разминават две коли, ако човек от дясната страна в
противоположната посока, както си е нормално, примерно, ако продължавах
направо и не завивах на ляво щяхме да се разминем с тях. По посоката, в
която се движеха те има къщи. От посоката, от която се движи тяхната кола,
за нашето село, то е малко, минават не много коли. Не съм чул за инцидент
предния ден, или същия ден. Вечерта валя. Тогава не валеше, беше мокро.
Вечерта спря да вали, а това стана на другия ден, около обяд. Не си спомням
8
от сутринта на деня дали беше валяло.
Разпитът приключи.
ПРИСТЪПИ СЕ КЪМ РАЗПИТ НА СВИДЕТЕЛИТЕ ДОВЕДЕНИ ОТ
СТРАНА НА ОТВЕТНИКА „ВКУ“ ЕООД.
СНЕ СЕ САМОЛИЧНОСТТА НА ПЪРВИЯ СВИДЕТЕЛ ДОПУСНАТ
ПО МОЛБА НА ПОСОЧЕНИЯ ОТВЕТНИК, КАКТО СЛЕДВА:
Й Р С: – на 53 години, българско гражданство, женен, неосъждан, без
родство с ищцата, аз съм технически ръководител във ВиК С – това е
подразделение на „ВКУ“ ЕООД – в служебни отношения с „ВКУ“ ЕООД, без
родство и без служебни отношения с останалите страни по делото.
Свидетелят предупреден за наказателната отговорност по чл. 290 от НК.
СВ. Й С: - Разбрах отговорността. Обещавам да кажа истината. На
21.03.2021 г. получих телефонно обаждане от служител на полицията и ми
казаха, че има пропаднала кола в с. А на кръстовището на ул. „*“ и ул. „*а“.
Не бях в района, бях между В и Ю, от там се върнах, бях с моята дъщеря и
майка, върнах се, оставих ги тях и отидох с личния си автомобил на А. При
отиване на място видях кола, която беше около 10 см потънала задната част
на колата в кал, имаше служители на полицията, и джип, който казаха, че е
изтеглил автомобила от дупката, мъж, жена и още един мъж, който караше
джипа. Да, известно ми е за дупката. На 17.02.2021 г. мисля, мои колеги
отидоха и отстраниха авария на въпросната улица – на кръстовището. Видах
къде е пропаднал автомобила. Не мога да кажа дали е на същото място – дали
е била в ляво или в дясно аварията, автомобилът беше пропаднал на това
кръстовище. Дали е в същия изкоп не мога да кажа. Улицата е черна, имаше
много кал, валеше дъжд, сняг. Аварийната работа беше на 17-ти февруари. Аз
не съм присъствал наместо, когато се извършваше. Аз съм технически
ръководител и няма как да посещавам всички аварии, защото съм на двете
Общини – С и Л. На същия ден приключи аварийният ремонт там. Месец
преди това имахме пак авария, приблизително, не мога да си спомня датата
точно. За да се ликвидират последиците от ремонта взе се пръст от
съществуващата почва, която беше до дувара на съседния имот, отстрани има
задигнато, цялата улица е черна, няма тротоари, взе се почва от там, и
колегите са го засипали с тази почва, за да е по сухо, защото иначе веднага
става пак авария. По време на аварията колегите отиват с багер. По време на
9
аварията колегите отиват с багер. Това което е направено – отстранена е
аварията, засипано е с почва и е оградено с колчета и сигнална лента – всяка
една авария е така. След като е настлана новата почва тогава са сложени
колчета и е заградено със сигнална лента. След като е приключена аварията се
прави това, за да може да улегне почвата – колчетата стоят там докато улегне
почвата. Не мога да кажа колко са стояли колчетата там. Ако е асфалтирана
настилка ние си имаме ангажимент да я възстановим, ако е черна улица
нямаме отношение. Слагаме колчетата, естествено заграждаме с черна,
слагаме по-високо повече почва, за да може след като улегне да стане на
ниво.
Когато отидох на 21 март, там имаше полицейски екип, не се знаеше
пътят чия собственост е и след една седмица на мен ми написаха акт. Не мога
да Ви кажа дали на 21-ви март са били там колчетата – бяха минали вече
близо 40 дни след като беше отстранена аварията. Да, след 21-ви март, след
колата, пак изпратих колеги, насипаха и сложиха нови колчета.
Ако пропадне почвата тя се възстановява – изпращам багер, който
засипва с нова почва и уляга, докато стане със същите. Никой не ни
информира, че е пропаднала почвата. Ние си обикаляме постепенно и гледаме
колко е улегнала почвата. В конкретният случай, насипът беше, не, не са ме
уведомявали, всичко се прави в момента в който приключи аварията до там
спираме. След това, ако има пропадане ние си възстановяваме с багера караме
съответния инертен материал.
Следи се, ние минаваме, аз минавам и гледам кога има пропадане и
започват възстановителни дейности. Да, минах, преди това – седмица преди
това ходих, колчетата стояха. Тогава нямаше нужда от насипване. Стояха си
колчетата и лентата сигналната стояха. Не попълвам протокол за това, че съм
осъществил контрол. След инцидента – след 21-ви март, да, правихме нов
ремонт – закарахме още в понеделник закарахме нов инертен материал, след
като беше минала колата и се беше образувало пропадане закарахме нов
инертен материал, с който засипахме и отново заградихме. Пясък не съм
казвал, казах почва. След инцидента засипахме с инертен материал. Наложи
се този път да е инертен материал, защото имаше пропадане и нямаше от къде
да се вземе почва. Взехме колчета – колчета за домати от съседната къща.
За първият случай – колегите са взели колчета от съседната къща,
10
жената им е изнесла няколко колчета, другите, понеже са им трябвали още
няколко колчета, ги е прехвърлила през оградата, забили са ги и са заградили
със сигнална лента.
На следващият път, след инцидента не си спомням вече колегите как са
заградили, не мога да твърдя. Ако е асфалт, не, трамбова се на всеки 20 см, и
съответно се уплътнява изкопът, а когато е черен път не. То е силно казано
път, Вие ако го видите не знам дали ще разберете дали е път – няма тротоари,
няма платно пътно, няма нищо. Трамбоваме го с багер, натиска багерът
отгоре с кофата, багерът е осем тонен, достатъчно добре трамбован. Бил е
трамбован ремонтът преди инцидента. Община Б, да, била уведомена,
неофициално, по телефона е разговаряно с г-жа Кечева. По телефона
неофициално беше уведомена госпожата, поради което на мен ми беше
написан акта една седмица по късно, докато се изясни кой ще поема
отговорност за съответното нещо. Аз говоря за 21-ви. Само ако е асфалтов
път се съгласува с Общината ремонта, ако е черен път нямаме такава
практика да съгласуваме с общината, в случая сме ги уведомили по телефона
на 21-ви, неофициално. Преди изкопа, на 17-ти, Общината не знаеше, че ще
копаем. Местният кмет знаеше, че има аварията – тя няма как да се направи
аварията без да има изкоп – всички водопроводи са отдолу. Естествено, по
пътя на логиката е знаел, че ще копаем, всички водопроводи са отдолу 80 до
1.20 дълбочина. Нямаме уведомяване, процедура, разрешение, когато е черен
пътят. 21-ви март беше неделя. Самият изкоп на момента не се видя като
размери, понеже беше лошо времето, имаше вода в изкопа, колата само
задната част на колата беше пропаднала около десет сантиметра. Това е което
видях.
Разпитът приключи.
Свидетелят напусна съдебната зала.
ПРИСТЪПИ СЕ КЪМ РАЗПИТ НА ВТОРИЯ СВИДЕТЕЛ ДОВЕДЕН
ОТ СТРАНА НА ОТВЕТНИКА „ВКУ“ ЕООД.
СНЕ СЕ САМОЛИЧНОСТТА НА СВИДЕТЕЛЯ, КАКТО СЛЕДВА:
С С Н: – 77 години, българско гражданство, вдовица, неосъждана, без
родство и без служебни отношения със страните по делото.
Свидетелят предупреден за наказателната отговорност по чл. 290 от НК.
11
СВ. С Н: - Разбра се, разбрах отговорността. Обещавам да кажа
истината, разбира се. Живея в с. А. Къщата ми е на кръстовище. Аз съм на ул.
„О“ номер 10, аз съм тая улица нагоре по посока С, а тая е „Ш“ където стана
катастрофата. Няма начин да не знам, защото от моя прозорец се вижда
кръстовището. Нищо не знам, знам, че е паднала жената. Правеше се ремонт,
беше много голяма киша – сняг и дъжд. Беше една сряда, забравям датата, не
мога, една сряда и ако обърнете внимание, сигурно ще е сряда датата на тая
работа, месецът март ли е, кога е – сега говорим за аварията. И момчетата
разкопаха, ходих аз гледах там, няма начин да не излезна, защо ме питат по
телефона защо няма вода, помолиха ме за колчета, влезнах вътре къде съм си
прибрала доматените колчета, взех няколко и занесох им, прехвърлих им пред
дувара още, после сложиха лента, всичко направиха. За колата аз не говоря,
само за аварията. Когато спря водата те дойдоха, копаха, дадох им колчета и
те сложиха лента, нямаше кой да им даде друг, аз съм на два-три метра от
това. Когато се запълваше дупката след аварията – сега ще кажа, след като
върнаха тази пръст, която бяха изхвърлили, затова може би съм излезнала,
защото багерчето вдигаше край моя дувар пръст, за да може да натрупа, и аз
викам: „Да не ми бутнеш дувара“, така стана, а той: „Няма, няма“, и
натрупаха доста, и след като заградиха, и няколко дни след това, една
новогодишна елха, някой беше я изхвърлил там за кофата, сложена в средата,
дъъълго време стоя тая елха на камарата – на камарата, все едно е жива елха.
Преди да пропадне колата, дълго време стояха колчетата, как може да не са
били – бяха там разбира се, и до после аз си ги прибрах като ги подхвърли
някой. Това е черен път, това е кал, водата тече непрекъснато по улицата, в
наклон е. Там, където падна колата и там, където копа багерчето, чакай сега,
копането беше в средата на кръстовището, колите заобикаляха я всичките.
Отворих вратата и видях имаше доста полиция, мен ми беше неудобно,
имаше кола, имаше кола, там беше, където копаха за аварията, но по-вкрая на
същото кръстовище, но не толкова дълбоко как ги дават по телевизията
дълбоките. Там те напълниха с камъни момчетата. След инцидента с
пропадането пак сложиха колчета, нали останаха, точно затова съм ги
занесла, те изкопаха и колчета сложиха – смятам, че съм изпълнила едно
благородно дело като съседка на аварията, така мисля, аз, че съм направила
добро – изнесох колчетата да вържат. Първия път като дадох колчетата, дълго
време стояха колчетата, преди да ги прибера дъълго време, идваха коли от Б
12
караха. Абе след като падна колата, те си седеха колчетата. Първия път
стояха доста време, ама тогава като, че ли не беше толкова мокро и доста
бързо засъхна. Ооо много след като падна колата си взех колчетата, нали
хората минават, трябва да има ориентир. В деня, когато падна колата беше
мокро, киша, селска улица калнена, момчетата си свършиха хубава работа,
мокри целите в дъжд от ВиК-то – то да ги съжалиш.
Винаги колчета изнасям бе, как, изнасяме колчета, нали сме съседи на
аварията. Казах Ви, само сряда знам, че беше ремонтът – една сряда. Как
няма да разбера защо го правят, като свърши водата, беше спукана тръбата и
течеше.
След първия ремонт, после втория – и след втория ремонт тя е
пропаднала С. След като пропадна С, май идваха там кметът ли е бил? То не
може да се прави никакъв ремонт в една калнена улица. И моите камъни, къде
ги взеха от оградата трябваше, кога копаят ще е много трудно на тия ВиК. Не
съм гледала през прозореца в деня когато попадна С, а когато дойдоха
полицаи, то без да искаше ще видиш, че там какво става, нали тия хора, за
какво са дошли, и видях, че е паднала. Всеки ден минавам край него –
кръстовището – всичко си седеше разбира се, седеше си всичко. Ами тя ще
каже дали лентата и коловете са били там, когато е паднала с колата. Абе то
не е паднала колата толкова в голямата дупка, леко, е така. Когато падна С с
колата, видях ги колчетата, там беха. Там беха, оти мноооого дълго време
беше и една елха мушната там отгоре. Чакайте, тя не е минала цялата дупка С,
в началото. Така ли беше С? Сигурна съм, че така беше. Дълго време седя тая
елха, толкова много дълго, доде всичко засъхна и дойде една на име М, те я
знаят, една жена в квартала, и я взе, и я хвърли вече в коша за боклук. Няма
какво да се лъжем и да си съчиняваме свободни съчинения. Добре, че нямаше
лошо да се случи, да няма смъртни случаи и т.н. Не беше голема дупката, не е
кой знае какво станало. Аз съм на 77 години в живота си не съм лъгала.
НА СВИДЕТЕЛЯ СЕ ПРЕДЯВИ ФОТОСНИМКА НА ЛИСТ 17 ОТ
ДЕЛОТО.
СВ. С Н: - Значи, ако е така, тука трябва и моята ограда да е. Мога ли
сега да кажа това ли е мястото? Не ми е познато, нищо не ми говори честно да
Ви кажа. Не мога да се ориентирам. Коли отзад има други, може да е на МВР-
то ли, какво е, не знам, не мога да се ориентирам.
13
Аз живея на ул. „О“ № 10, а това е под моята, а другата е пресечка.
Пряката е „Ш“ улица. Не я знам улица „**“, аз не съм живяла цял живот на
това село. Най-широката улица на село А е тая улица, не знам колко метра. Аз
съм там родена, но дълги години съм била на друго место.
Разпитът приключи.
Свидетелката напусна съдебната зала.
АДВ. К.: - Нямам други искания. Поддържам така направените
доказателствени искания – да се предостави възможност на вещите лица по
допуснатите САТЕ и СПЕ да изготвят експертизите, и държа на огледа на
диска.
АДВ. Г.: - Нямам искания.
Съдът счита, че ще следва да се извърши оглед на представеното
веществено доказателствено средство от Дирекция „Национална система 112“
– Регионален център 112 Кърджали, поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИСТЪПВА към оглед на представеното веществено доказателствено
средство от Дирекция „Национална система 112“ – Регионален център 112
Кърджали, като съдържанието на оптичния диск беше възпроизведено
непосредствено от компютърната система в съдебната зала.
Съдът отрази в съдебния протокол констатациите от огледа.
Възпроизведеният диск съдържа два файла – един звуков и един
представляващ изображение.
Звуковият файл съдържа запис на обаждане от мъж, който съобщава за
пропаднал лек автомобил марка „**“, с регистрационен номер ***, в дупка на
пътя в с. А.
Изображението съдържа данни за подателя на обаждането и
телефонният номер, от който същото е направено, а именно Г Т и тел. номер:
**.
АДВ. К.: - Господин съдия, забравих да заявя, че поддържам и
доказателственото искане за разпит на св. Н.П., който беше призован и не се
яви в днешното съдебно заседание.
АДВ. Г.: Моля да допуснете до преразпит св. Г Т, за да му задам
14
следния въпрос: „Преди обаждането на тел. 112 как е констатирал, че това е
дупка направена от ВиК?“
АДВ. К.: - Не възразявам.
Съдът,
О П Р Е Д Е Л И:
ДОПУСКА повторен разпит на свидетеля Г Т по зададения от адв. Г.
въпрос, а именно: „Преди обаждането на тел. 112 как е констатирал, че това е
дупка направена от ВиК?“

ПРИСТЪПИ се към повторен разпит на свидетеля Г Т.
На свидетеля Г Т се напомни наказателната отговорност по чл. 290 от
НК.
СВ. Г Т: - Като пропаднахме в дупката звъннах на кмета на селото, той
дойде, отсреща на същото кръстовище живее и – как се води – председателят
на Общинския съвет на гр. Б – С Я и той, излезна С, и кметът дойде, и те ми
казаха, че изкопът е извършен от ВиК-то. Няма и пет минути след
пропадането се обадих на 112, С излезна веднага. Първо звъннах на кмета,
междувременно С излезна, те ми предложиха да избутам колата, аз и им
казах, че няма да избутам колата и се обадих на 112. На 112 се обадих, за да
се отрази ПТП-е, да се състави протокол, защото тези щети кой ги плаща,
моите деца или?
Повторният разпит на свидетеля Г Т приключи.
Съдът счита, че делото не е изяснено от фактическа страна, тъй като не
са събрани всички допуснати доказателства, за което делото следва да се
отложи. За следващото съдебно заседание отново следва да се призове отново
свидетелят Н. К. П., като в призовката се впише, че ако не се яви без
уважителни причини ще му бъде наложена глоба и ще бъде постановено
принудителното му довеждане. По изложените съображения, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОТЛАГА делото и го НАСРОЧВА за 08.09.2022 г. от 14:00 часа, за
която дата ищцата е уведомена лично, а ответникът „ВКУ“ ЕООД е уведомен
чрез адв. Г..
15
Ответникът Община Б се счита за уведомен на основание чл. 56, ал. 2 от
ГПК.
Третото лице помагач ДЗИ „ОЗе“ се счита за уведомено на основание
чл. 56, ал. 2 от ГПК.
Лично са уведомени вещите лица д-р П.М. и инж. В.Ф..
ДА СЕ ПРИЗОВЕ вещото лице М.К..
ДА СЕ ПРИЗОВЕ свидетелят Н.П., и да се предупреди съобразно
указанията на съда.
Протоколът се изготви в съдебно заседание, което приключи в *:32 часа.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
16