Р Е Ш
Е Н И Е
№……………
гр. Варна
..................2020 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд – гр. Варна,
в публично заседание на седемнадесети септември две хиляди и двадесета година в
състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Кремена Данаилова
ЧЛЕНОВЕ: Даниела Станева
Мария Даскалова
при секретаря Елена Воденичарова и с участието на прокурор при
Окръжна прокуратура – Варна Александър Атанасов като разгледа докладваното от
съдия Кремена Данаилова адм. дело №735/2020 г. по описа на Административен съд
- Варна, за да се произнесе взе предвид следното:
Производство по чл.186, ал.1, вр. с чл.191, вр. с
чл.196, вр. с чл.145 и сл. от
Административно-процесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба от К.М.М. ЕГН
********** срещу чл. 60, ал. 1 и ал. 2 от Правилник за организацията и
дейността на Общински съвет – Провадия /ПОДОСП/ мандат 2019 г. – 2023 г., приет
с решение № 6-89/27.02.2020 г. на Общински съвет – Провадия, /Чл.60
от ПОДОСП – ал.1 Председателският съвет разглежда по реда на постъпване в
деловодството на общински съвет исканията за питания, становища и предложения
на граждани и предлага на председателя на общинския съвет да бъдат включени в
проекта за дневен ред в отделна точка „изказвания, питания, становища и
предложения на граждани“ онези от тях, които са по обществено значими въпроси;
ал.2 Питанията, предложенията и становищата на гражданите, които не са по
обществено значими въпроси се изпращат до кмета на общината в пет дневен срок
от заседанието на председателския съвет за разпределянето им по компетентност/.
Жалбоподателят сочи, че публикуваното
предложение на наредба е променено, като чл. 60 е изцяло с нов текст. Новото
съдържание на разпоредбата не е било публикувано. Намира, че чл. 60, ал.1 и 2 от ПОДОСП,
създава неяснота и непредвидимост за гражданите могат или не могат и по какъв
ред да вземат участие в провеждане на заседанията на Общински съвет – Провадия.
Счита, че временната комисия, която е назначена с решение № 2-5/28.11.2019 г. е
действала извън предоставеното й време за изготвяне проект на ПОДОСП, т.е.
извън своя мандат. Решение за съставяне на нов проект е следвало да вземе
Общински съвет – Провадия, а не комисията за съставяне на проекта. Комисията е
сформирана за изменение на правилника, а не за съставяне на нов. Следвало е тя
да е съставена от общински съветници. Счита, че посочените процесуални
нарушения са съществени. По същество жалбата се поддържа чрез процесуален
представител. Отправено е искане за отмяна на оспорената норма от ПОДОСП и
присъждане на сторени разноски.
Ответната
страна Общински съвет – Провадия, чрез процесуален представител оспорва
жалбата. Сочи, че са спазени процесуалните правила при приемане на оспорената
разпоредба. Същата визира само и единствено постъпили писмено в деловодството
на Общински съвет питания, становища и
предложения на граждани, като винаги на заседанията на общинския съвет се
включва последна точка - изказвания,
питания, становища и предложения на граждани. Следва, че не са нарушени
интересите на гражданите. Отделно от това, съобразно чл. 78 и чл. 78, ал.1-4 от
ПОДОСП са предвидени права на гражданите относно участието им в заседанията на
общинския съвет. Отправено е искане за отхвърляне на жалбата и присъждане на
сторени разноски, съобразно представен списък /л. 61 от делото/.
Представителят
на Окръжна прокуратура – Варна моли да се отхвърли жалбата като неоснователна.
Подкрепя становището на ответника и допълва, че съобразно чл. 49 от ЗМСМА
комисиите към общинския съвет имат само помощни функции при подготовката на
решение.
Съдът приема
за установено следното от фактическа страна:
С решение № 2-5/28.11.2019 г. е избрана временна
комисия в състав от пет общински съветници за подготовка на проект за изменение
и допълнение на ПОДОСП, като е посочен срок до 15.12.2019 г. за подготовката на
проекта /л.112 от делото/.
От председателя на Временна комисия за изготвяне на
проект на ПОДОСП е внесен Доклад № 178/21.02.2020 г. до Общински съвет –
Провадия, направено е предложение за приемане на ПОДОСП мандат 2019 – 2023 г. и
е представен проект на ПОДОСП /л.3-22 от адм. пр., том ІІ/. Член 60 от проекта
на ПОДОСП е със следното съдържание: ал.1 В изпълнение на приетите планове
председателският съвет подготвя проект за дневен ред най – малко 12 дни преди
датата на заседанието; ал.2 Председателският съвет разглежда по реда на
постъпването им в деловодството на общината исканията по предходната алинея и
включва в проекта за дневния ред онези от тях, които са по обществено значими
въпроси; ал.3 Председателският съвет разглежда по реда на постъпването им в
деловодството на общината исканията по предходната алинея и включва в проекта
за дневния ред онези от тях, които са по обществено значими въпроси; ал.4
Питанията, предложенията и становищата на гражданите, които не са по обществено
значими въпроси се изпращат на кмета на общината в пет дневен срок от
заседанието на председателския съвет за разпределянето им по компетентност.
Проектът на ПОДОСП е публикуван в сайта на Община
Провадия, видно от заявка за публикуване на информация № 35/21.01.2020 г.,
която е подписана от компютърен специалист с изявление „Публикувал“ /л.24, том
ІІ от адм. пр./.
На 21.01.2020 г. на таблото на Общински съвет –
Провадия е поставена Обява по чл. 26, ал.2 и ал.4 от ЗНА, в която е посочено,
че в 30 – дневен срок от публикуване на обявата на посочена електронна поща и в
деловодството на ОбС – Провадия ще се приемат предложения и становища /л. 23,
том ІІ от адм. пр./. Обявен е на табло на Общински съвет – Провадия - Доклад №
178/21.01.2020 г. и проект на ПОДОСП – /л. 25, том ІІ от адм. пр./.
В сайта на Община Провадия е публикувана справка по
чл. 26, ал.5 от ЗНА, Протокол за обявен
обществен достъп за предложения и становища относно ПОДОСП, протокол от
заседанието на временната комисия, видно от Заявка за публикуване на информация
/л.26, том ІІ от адм. пр./.
Предложение № 260/19.02.2020 г. е направено от С.З.до
председателя на Общински съвет – Провадия, с което е предложено чл. 17 и чл. 18
от ПОДОСП да отпаднат и да се избере още един заместник – председател – /л.36,
том ІІ от адм. пр./.
Протокол от обявен обществен достъп е съставен на
21.02.2020 г. от председател на ОС – Провадия и гл. специалист в отдел „АПИО“,
в който е посочено, че относно проект за ПОДОСП е постъпило едно предложение №
260/19.02.2020 г. от С.З., /л. 28, том ІІ от адм. пр./.
На 21.02.2020 г. временната комисия по подготовката за
проект на ПОДОСП е разгледала предложение № 260/19.02.2020 г. от С.З.и не го е
приела, гласували са 0-за, 4-против, 1- въздържал се, /л. 30-31, том ІІ от адм.
пр./. Комисията е взела решение относно
чл.60 да бъде със следното съдържание:
„Ал.1 Председателският съвет разглежда по реда на
постъпване в деловодството на общински съвет исканията за питания, становища и
предложения на граждани и предлага на председателя на общинския съвет да бъдат
включени в проекта за дневен ред в отделна точка „изказвания, питания, становища
и предложения на граждани“, онези от тях, които са по общественозначими теми.
Ал.2 Питанията, предложенията и становищата на
гражданите, които не са по общественозначими въпроси се изпращат на кмета на
общината в пет дневен срок от заседанието на председателския съвет за
разпределянето им по компетентност“.
От председателят на временната комисия за съставяне на
проект на ПОДОСП е внесено писмо вх. № 272/25.02.2020 г. до Общински съвет –
Провадия, в което е посочено, че е разгледано предложението на Зекиров,
отхвърлено е, след което Комисията е взела решение за изменение и допълнение на
текстовете на ПОДОСП, които се отнасят до сформирането и функциите на
председателския съвет /л. 33, том ІІ от адм. пр./.
По електронна поща на 21.02.2020 г. в 16,25 часа е
постъпила молба от К.М., с предложение по чл. 60, ал.3 и ал.4 от Проекта за
ПОДОСП да не бъдат приети в публикуваната редакция. Дадено е предложение за чл.
60, ал.3 – 6 /л.82-84, том ІІ от адм. пр./.
Председателят на ОбС – Провадия е издал писмо изх. №
95/24.02.2020 г. до К.М., с уведомяване на същата, че временната комисия е
провела заседание на 21.02.2020 г. в 11 часа и предложението й е предоставено
на Общинските съветници в ОбС – Провадия за информация /л. 80, том ІІ от адм.
пр./.
С Покана №6 изх. № 79/14.02.2020 г. от председател на
Общински съвет – Провадия е свикано заседание на 27.02.2020 г., с т.11 –
Приемане на ПОДОСП /л.118 от делото/.
На 27.02.2020 г. е проведено заседание на ОбС –
Провадия, съставен е протокол № 6, присъствали са всички 21 общински съветници,
видно от присъствен списък /л. 2, том ІІ от адм. пр./. На проведеното заседание
е взето Решение № 6-89/27.02.2020 г. на ОбС – Провадия, с което е приет
Правилник за организацията и дейността на Общински съвет – Провадия, мандат
2019 г. – 2022 г. Решението е прието с гласуване на всички 21 общински
съветници, от които 13 гласа – „за“, 8 гласа - „против“ /л.122, т. ІІ от адм.
пр./.
ПОДОСП е публикуван на 27.02.2020 г. в интернет страницата
на Община Провадия /л. 78, том ІІ от адм. пр./, поставено е обявление на
таблото на ОбС – Провадия /л. 79, том ІІ от адм. пр./ и е извършена публикация в
бр. 49/05.03.2020 г. на вестник „Провадия плюс“ /л. 59, том ІІ от адм. пр./.
Оспорването е съобщено от съда по реда на чл.181, ал.1
и ал.2 от АПК, чрез обявление в „Държавен вестник“ бр. 54/16.06.2020 г.,
поставяне на копие от обявлението на табло на Адм. съд – Варна на 09.06.2020 г.
и е публикувано в интернет страницата на Върховен административен съд и Адм.
съд – Варна.
С оглед
установеното съдът прави следните правни изводи:
По отношение на
допустимостта на жалбата:
На основание чл. 187, ал.1 от АПК, подзаконовите
нормативни актове могат да бъдат оспорени без ограничение във времето.
Жалбоподателката е с настоящ и постоянен адрес:***. В качеството на лице, което
живее в община Провадия, за същата е налице правен интерес да оспорва ПОДОСП. Жалбата е допустима, разгледана по същество е
неоснователна.
По отношение на основателността
на жалбата:
По приложението на
процесуалния закон:
Обществените отношения, свързани с местното
самоуправление и местната администрация са уредени със ЗМСМА, чиито разпоредби
очертават правният статут и компетентността на общинския съвет като орган на
местното самоуправление, определящ политиката за изграждане и развитие на
общината, във връзка с осъществяването на дейностите от местно значение, както
и на други дейности, определени със закон. На основание чл. 21, ал.3 от ЗМСМА, Общинският
съвет приема правилник за организацията и дейността на общинския съвет,
неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
Съгласно нормата на
чл.7 ал.1 от Закона за нормативните актове,
Правилникът е нормативен акт,
който се издава за прилагане на закон в неговата цялост, за организацията на
държавни и местни органи или за вътрешния ред на тяхната дейност.
Редът за издаване на нормативни административни актове
е регламентиран в нормите на чл. 75 – 80 от АПК, като в чл. 80 от АПК е
предвидено субсидиарно прилагане на Закона за нормативните актове за неуредените
в този раздел въпроси.
С решение № 2-5/28.11.2019 г. е избрана временна
комисия в състав от пет общински съветници за подготовка на проект за изменение
и допълнение на ПОДОСП, като е посочен срок до 15.12.2019 г. за подготовката на
проекта /л.112 от делото/. От председателя на Временната комисия за изготвяне
на проект на ПОДОСП е внесен Доклад № 178/21.02.2020 г. до Общински съвет –
Провадия, като е направено предложение за приемане на ПОДОСП мандат 2019 – 2023
г. и е представен проект на ПОДОСП /л.5-22 от адм. пр., том ІІ/. Не съществува
нормативноустановено изискване относно лицето или лицата, което следва да
подготвят проект за правилник за организацията и дейността на
общинския съвет, следва че изготвяне на проекта от пет члена на Общински съвет
– Провадия не е нарушение. Предоставения срок до 15.12.2019 г. за представяне
на проект е инструктивен, поради което представяне на проекта на 21.02.2020 г.
не води до невалидност на същия. Това, че при възлагането е посочено, че проектът
следва да е за изменение и допълнение на ПОДОСП, а в действителност е
представен проект за нов правилник не опорочава процедурата, той като по
същината си новия проект е изменение и допълнение на стария действал правилник.
На 21.01.2020 г. в
съответствие с чл. 26, ал.2 и ал.4 от ЗНА проектът и докладът на комисията съставила проекта на
ПОДОСП е публикуван в сайта на Община Провадия, на таблото на ОбС – Провадия е
поставена Обява, в която е посочено, че в 30 – дневен срок от публикуване на
обявата на посочена електронна поща и в деловодството на ОбС – Провадия ще се
приемат предложения и становища.
Постъпило е становище от С.З., което е разгледано от
временна комисия по подготовка на проекта и е отхвърлено, видно от Протокол от
21.02.2020 г. на комисията /л.30-31, т.ІІ от адм. пр./. На същото заседание
комисията по съставяне на проекта е решила да промени проекта за чл. 60, в
чието съдържание след изменението има две алинеи. Извършената промяна в проекта
не е следвало отново да се публикува, с оглед извършено вече такова по чл. 26 ал.
2 и ал.4 от ЗНА. Промяната на проекта не съставлява процесуално нарушение, тъй
като нормите на правилника няма пречка да се изменят и в процеса на приемането
им от общинския съвет.
Съобразно чл. 26, ал.5 от ЗНА, на 21.02.2020 г. в
сайта на Община Провадия е публикувана справка относно обществената консултация,
протокол за обявен обществен достъп за предложения и становища относно ПОДОСП, протокол
от заседанието на временната комисия, видно от Заявка за публикуване на
информация /л.26, том ІІ от адм. пр./.
По електронна поща на 21.02.2020 г. в 16,25 часа е
постъпила молба от К.М., с предложение чл. 60, ал.3 и ал.4 от Проекта за ПОДОСП
да не бъдат приети в предложената редакция. Дадено е предложение за чл. 60,
ал.3 – 6 /л.83-84, том ІІ от адм. пр./. След като обявата за проекта на ПОДОСП
е публикувана на 21.01.2020 г. и е предоставен 30 дневен срок за предложения и
становища, от датата на публикуване на обявата, каквото е изискването на чл.26,
ал.4 от ЗНА, срокът за депозиране на становища е бил до 20.02.2020 г., поради
което подадено такова от К.М. е било просрочено. Въпреки това председателят на
ОбС – Провадия е издал писмо изх. № 95/24.02.2020 г. до К.М., с уведомяване на
същата, че временната комисия е провела заседание на 21.02.2020 г. в 11 часа и
предложението й е предоставено на Общинските съветници в ОбС – Провадия за
информация /л. 80, том ІІ от адм. пр./. Липсата на обсъждане на направеното
предложение от временната комисия по съставяне на проекта за правилник не е
съществено процесуално нарушение, поради това, че не е депозирано в срок и при
подаването му временната комисия е приключила своята работа, което се
установява от протокол от 21.02.2002 г. от заседание на комисията по подготовка
проект на ПОДОСП, което се е провело в 11 ч.
Съобразно чл.28, ал.1 от ЗНА с Писмо № 272/25.02.2020
г. на председателя на временната комисия е внесен проект за ПОДОСП, като чл. 60
е с две алинеи и с това съдържание е приет от Общински съвет – Провадия с решение
№ 6-89/27.02.2020 г. след направени обсъждания. Общински съвет – Провадия се
състои от 21 общински съветници. Общинските съвети са
овластени да издават подзаконови нормативни актове по силата на чл. 76, ал. 3
от АПК, вр. с чл. 21, ал.3 от ЗМСМА. Следва, че ПОДОСП е издаден от компетентен
орган. Решение №
6-89/27.02.2020 г. е прието в съответствие с разпоредбите на
чл.27, ал.2 и 4 от ЗМСМА по отношение на изискуемия кворум и мнозинство,
предвид това, че на заседанието са присъствали 21 общински съветници, от тях 13
са гласували - „за“, 8 – „против“.
ПОДОСП е публикуван на 27.02.2020 г. в интернет страницата
на Община Провадия – /л. 78, том ІІ от адм. пр./, на таблото на ОбС – Провадия
/л. 79, том ІІ от адм. пр./ и в бр. 49/05.03.2020 г. на вестник „Провадия плюс“
/л. 59, том ІІ от адм. пр./ при спазване на чл. 78, ал. 3 от АПК. Предвид
изложеното съдът приема, че при приемане на ПОДОСП в оспорената част
не са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила, които да са
отменителни основания.
По приложението на материалния закон:
На основание чл. 28,
ал.1 – ал.3 от ЗМСМА, (Доп. - ДВ, бр. 65 от 1995 г., изм., бр. 69 от
1999 г., бр. 69 от 2003 г.)
(1) Заседанията на
общинския съвет и на неговите комисии са открити. По изключение общинският
съвет може да реши отделни заседания да са закрити.
(2)
Гражданите могат да присъстват на заседанията на общинския съвет и на неговите
комисии, като заемат специално определените за тях места.
(3)
Гражданите могат да се изказват, да отправят питания, становища и предложения
от компетентността на общинския съвет, кмета или общинската администрация,
представляващи обществен интерес, и да получават отговори по ред, начин и в
срок, определени в правилника по чл. 21, ал. 3.
Приетият
чл.60 от НОДОСП /л.70, том ІІ от адм. пр./предвижда:
„ал.1 Председателският съвет разглежда по реда на
постъпване в деловодството на общински съвет исканията за питания, становища и
предложения на граждани и предлага на председателя на общинския съвет да бъдат
включени в проекта за дневен ред в отделна точка „изказвания, питания,
становища и предложения на граждани“, онези от тях, които са по
общественозначими теми.
ал.2 Питанията, предложенията и становищата на
гражданите, които не са по общественозначими въпроси се изпращат на кмета на
общината в пет дневен срок от заседанието на председателския съвет за
разпределянето им по компетентност“.
На основание чл.17, ал.1 от ПОДОСП,
Председателският съвет се състои от председателя на общинския съвет и
председателите на постоянните комисии; ал.2 Председателят на общинския съвет в
случай на невъзможност да участва се замества от заместник-председателя; ал.3
Свиква се от председателя, води се протокол и се взема решение с повече от
половината от присъстващите. С чл.18 от ПОДОСП е предвидено: Председателският
съвет подпомага дейността на председателя на общинския съвет, като:
1.разглежда постъпили
сигнали, жалби и предложения от граждани по обществено значими въпроси на
общината.
2.предлага на общинския
съвет за утвърждаване състав на делегации за международни контакти.
Изложената нормативна уредба
води до извод, че на основание чл. 21, ал.3 от ЗМСМА е гарантирано правото на гражданите да се изказват, да отправят
питания, становища и предложения от компетентността на общинския съвет, кмета
или общинската администрация, представляващи обществен интерес. Поради това
включване на това право в подзаконов нормативен акт или невключването му, не
променя установеното право със ЗМСМА.
На
общинския съвет е предоставено право да определи редът, по който гражданите ще
получат отговори на поставените от тях въпроси, тъй като в чл.28, ал.3 от ЗМСМА
е уредено, че гражданите получават отговори по ред, начин и в срок, определени
в правилника по чл. 21, ал. 3.
Общински
съвет – Провадия с чл.60, ал.1 от ПОДОСП е въвел уредба относно въпроси на
граждани постъпили преди заседанието на общинския съвет, като е предвидено, как
се действа по въпроси свързани с общественозначими теми и такива, които не са с
голямо обществено значение.
В
съответствие с изискването общинския съвет да определи реда, по който
гражданите да получат отговори на поставените въпроси, при спазване на чл. 21,
ал.3 от ЗМСМА, са приети следните норми на ПОДОСП:
Чл.77.Гражданите могат да се
изказват, да отправят питания, становища и предложения от компетентността на
общинския съвет, кмета или общинската администрация в рамките на 5 минути, по
ред определен в настоящия правилник.
Чл.78, ал.1 На питанията на
граждани, включени в дневния ред се отговаря устно на същото заседание, освен ако гражданинът не е изявил
желание да получи писмен отговор;
ал.2 По изключение, когато питането е свързано
с извършване на допълнителни справки или проучвания, отговорът се отлага за
следващото заседание;
ал.3 Председателят или
зам.-председателят на общинския съвет отговарят на поставения въпрос, когато се
отнася за общинския съвет.
ал. 4 Вносителят на питането
има право на реплика за уточняване удовлетвореността от дадения отговор.
За гарантиране правата на
гражданите са приети следните норми от ПОДОСП:
Чл.85, ал.3 от ПОДОСП - към протокола се прилагат материалите по
дневния ред, писмените становища на комисиите, декларациите, питанията на
гражданите и общинските съветници и отговорите към тях.
Чл.93, ал.1 от ПОДОСП, Общинският
съвет може да организира обществени дискусии/обществени консултации, относно
проекти за решения от значим обществен интерес за местната общност. Целта на
обсъждането е гражданите на общината и другите заинтересовани лица да дадат
становища и предложения по проекти за решения.
Чл. 93, ал.4 от ПОДОСП - За
постъпилите становища и предложения от заинтересованите лица или гражданите се
съставя протокол, който се внася за разглеждане в общински съвет заедно с
проекта за решение и становищата на постоянните комисии.
Чл.101, ал.1 от ПОДОСП -
Председателят на общинския съвет обявява постъпилите питания в началото на
всяко заседание; ал.2 Отговорът на питането се отлага, ако поставилият го
общински съветник или гражданин отсъства от заседанието.
Чл.112, ал.1 от ПОДОСП -
Кметът на общината определя длъжностни лица от общинската администрация и
подходящо помещение в сградата на общината, за съхраняване копията на актовете
на общинския съвет от последните десет години на хартиен носител и за
осигуряване достъп на гражданите до тях в рамките на работното време; ал.2 На
гражданите, желаещи да получат копие от актовете на общинския съвет, се
осигурява възможност за това срещу заплащане. Цените на услугите се определят в
наредба на общинския съвет.
Анализът на ПОДОСП
установява, че правата и интересите относно достъпност на гражданите до
Общински съвет - Провадия и неговите комисии са регламентирани и гарантирани,
както в периода преди заседанията така и по време на заседанията на общинския
съвет. В този смисъл е неоснователен е доводът на жалбоподателя, че се
ограничават правата и интереси й с нормата на чл. 60, ал.1 и 2 от ПОДОСП. Доказателство
за гарантиране правата на гражданите в участие заседанията на общинския съвет са
представените 7 /седем/ броя покани за свикване на заседания на Общински съвет
– Провадия в периода 21.01.20202 г. – 16.07.2020 г., последна точка от дневния
ред на заседанията е била „искания, питания, становища и предложения на
граждани“.
Оспорената разпоредба – чл.
60, ал.1 и ал.2 от ПОДОСП е издадена от компетентен орган, при спазване на
процесуалните правила и материалния закон, което обосновава неоснователност на
жалбата.
Предвид изхода на спора и по аргумент на противното на
чл. 143, ал.1 от АПК искането на жалбоподателя за присъждане на сторени
разноски и възнаграждение за адвокат е неоснователно, поради което се отхвърля
от съда.
Ответникът е претендирал
присъждане на сторени разноски. Представляван е от адв. А., съобразно
пълномощно /л.48 от делото/. Представен е списък на разноските, в който е
посочено, че е заплатен адвокатски хонорар 300 лева /л.61 от делото/, но не са
представени доказателства за действително заплащане на такъв. Съгласно т.1 от Тълкувателно решение № 6 от 6.11.2013 г. на ВКС по
тълк. д. № 6/2012 г., ОСГТК, съдебни разноски за адвокатско възнаграждение се
присъждат, когато страната е заплатила възнаграждението. В договора следва да е
вписан начина на плащане - ако е по банков път, задължително се представят
доказателства за това, а ако е в брой, то тогава вписването за направеното
плащане в договора за правна помощ е достатъчно и има характера на разписка.
Съгласно мотивите на това тълкувателно решение, когато
възнаграждението е заплатено в брой, този факт следва да бъде отразен в договора
за правна помощ, а самият договор
да е приложен по делото. В този случай той има характер на разписка, с
която се удостоверява, че страната не само е договорила, но и заплатила
адвокатското възнаграждение.
В
случая липсва представен, съответно приложен по делото договор, който да удостоверява
плащането на адвокатско възнаграждение, поради което съдът приема, че
ответникът не е заплатил такова, т.е. не следва да му се присъжда. Предвид
изложеното съдът отхвърля искането на ответника за присъждане на адвокатско
възнаграждение.
Водим от горното и на основание чл. 193, ал. 1 от АПК,
Административен съд – гр. Варна,
Р Е Ш И:
Отхвърля жалбата от К.М.М. ЕГН ********** срещу чл.
60, ал. 1 и ал. 2 от Правилник за организацията и дейността на Общински съвет –
Провадия, мандат 2019 г. – 2023 г. приет с решение № 6-89/27.02.2020 г. на
Общински съвет – Провадия.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Върховен
административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
След влизане в сила на решението да се обнародва, по
начина, по който е бил обнародван акта, съгласно чл.194 от АПК.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.