РЕШЕНИЕ
№ 70
Ямбол, 19.05.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Ямбол - V
състав, в съдебно заседание на
десети май две хиляди и двадесет и трета година в състав:
СЪДИЯ:СТОЯН ВЪЛЧЕВ
При секретар
КРАСИМИРА ЮРУКОВА като разгледа
докладваното от съдия СТОЯН ВЪЛЧЕВ
административно дело №
1 / 2023 г., за да се произнесе
взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба на И.Г.И. *** против Решение № 2153-28-104/09.12.2022 г. на Директора на ТП на НОИ-Ямбол, с което е оставена без уважение жалбата му с вх. № 1012-28-297/17.11.2022 г. срещу Разпореждане № 28226081861/30.09.2022 г. на ръководителя по пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, с което е преизчислена на основание §7з, ал.1 от Преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване (ПЗР на КСО), личната пенсия за осигурителен стаж и възраст на И.Г.И., считано от 01.10.2022 г.
В жалбата се твърди, че решението е незаконосъобразно, защото направеното преизчисление от 01.10.2022 г. на отпуснатата пожизнено пенсия за осигурителен стаж и възраст е неправилно, доколкото в случая при изчисляване на трудовия стаж съгласно чл.70 КСО, не е взет предвид и стажа придобит след датата на пенсиониране, който следва да се преизчислява със съответните коефициенти. Претендира се за отмяна на Решение 2153-28-104/09.12.2022 г. на Директора на ТП на НОИ-Ямбол и връщане на преписката за издаван та ново решение с правилно изчислена отпусната пенсия за осигурителен стаж и възраст.
В съдебно заседание за оспорващия се явява процесуалния му представител, който подържа жалбата на посочените основания с искане да бъде уважена изцяло ведно с присъждане на разноските по делото.
Ответната страна, чрез процесуалния си представител гл.юрисконсулт С. оспорва жалбата с искане за отхвърлянето й като неоснователна и за присъждане на юрисконсултско възнаграждение по съображения отразени в депозирано писмено становище.
След цялостна преценка на събраните по делото доказателства в тяхното единство и поотделно, съдът приема за установена следната фактическа обстановка:
С Разпореждане № 1479/28.10.2004 г., считано от 11.04.2003 г. на И.Г.И. е отпусната пожизнено, лична пенсия за осигурителен стаж и възраст по чл.69 КСО в размер на 288,82 лв., при общ осигурителен стаж приравнен към трета категория труд 44 години, 12 дни и изчислен индивидуален коефициент 2,384.
С Разпореждане № ********** Протокол № N038SP2/14.03.2022 г. на ръководителя на пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, считано от 01.04.2022 г. на И. е преизчислена служебно пенсията в размер на 1039,42 лв.
С Разпореждане № 28224178993/01.07.2022 г. на ръководителя на пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, считано от 01.07.2022 г. на И.Г.И. е преизчислена служебно пенсията в размер на 1207,25 лв.
С Разпореждане № 28226081861/30.09.2022 г. на ръководителя на пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, считано от 01.10.2022 г. на И.Г.И. е преизчислена пенсията за осигурителен стаж и възраст в размер на 1544,44 лв.
С Решение № 2153-28-104/09.12.2022 г. Директорът на ТП на НОИ-Ямбол е оставил без уважение жалба с вх. № 1012-28-297/17.11.2022 г. на И.Г.И. против Разпореждане № 28226081861/30.09.2022 г. на ръководителя по пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, с което е преизчислена на основание §7з, ал.1 от Преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване (ПЗР на КСО), личната пенсия за осигурителен стаж и възраст на И.Г.И., считано от 01.10.2022 г.
По искане на оспорващия по делото е назначена и изслушана съдебно-счетоводна експертиза, която след се запознае с материалите по делото, да отговори на следните задачи: 1. Да се провери начина, по който е извършено изчислението на пенсията на И.Г.И. по обжалваното разпореждане от 30.09.2022 г., като се съобрази с действащата нормативна уредба, размера на осигурителния стаж, допълнителен такъв придобит от издаване на разпореждането от месец април до месец септември 2022 г, както и да изчисли коефициента съобразно КСО, прослуженото време и осигурителния стаж.
По искане на оспорващия на назначената съдебно-счетоводна експертиза е възложено изготвянето на допълнително заключение, при което вещото лице да отговори: Във връзка с изменението на КСО в частност с Параграф № 7з, ал.1, т.1 от Преходните и заключителни разпоредби на КСО и публикувания механизъм за изчисляване на пенсиите от 01.10.2022 г. за изчисляване на пенсиите от 2022 г. на официалната страница на Националния осигурителен институт, където изрично е указано какъв е компонента за определяне на базовата основа за преизчисляване на пенсиите съгласно разпоредбата на Параграф № 7з от Преходните и заключителни разпоредби от 01.10.2022 г., да изчисли размера на пенсията съобразно последното заключение, като вземе предвид продължителността на осигурителния стаж на лицето зачетен към 30.09.2022 г., в това число да вземе и предвид разпоредбите на КСО, че за осигурителен стаж се зачита времето през което лицата са работили пълното законоустановено за тях работното време, а не зачетения осигурителен стаж към м.април при преизчисляването на пенсията.
При така изяснената фактическа обстановка и след проверка на оспорвания административен акт, съгласно разпоредбата на чл.168, ал.1 АПК, съдът прави следните правни изводи:
Жалбата е процесуално допустима, като подадена от надлежна страна с правен интерес от обжалването и в преклузивния срок по чл.118, ал.1 КСО.
Разгледана по същество жалбата е неоснователна по следните съображения:
Предмет на оспорване пред Административен съд Ямбол е Решение № 2153-28-104/09.12.2022 г. на Директора на ТП на НОИ-Ямбол, с което е оставена без уважение жалбата на И.Г.И. с вх.№ 1012-28-297/17.11.2022 г. срещу Разпореждане № 28226081861/30.09.2022 г. на ръководителя по пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, с което е преизчислена на основание §7з, ал.1 от Преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване (ПЗР на КСО), личната пенсия за осигурителен стаж и възраст на И.Г.И., считано от 01.10.2022 г.
В съответствие с чл.168 АПК във връзка с чл.142 АПК съдът проверява законосъобразността на оспорения акт към момента на издаването му на всички основания по чл.146 АПК, без да се ограничава само с тези посочени от оспорващия.
Необходимо е да са налице в тяхната съвкупност всички изисквания за валидност на административния акт, а именно: да е издаден от компетентен орган, в изискуемата форма, при спазване на административно-производствените правила, да не противоречи на материалноправните разпоредби и да съответства с целта на закона.
Оспореното решение на Директора на ТП на НОИ–Ямбол е постановена от надлежен орган, в кръга на неговата компетентност и в изискуемата писмена форма с мотивиран акт при спазване на процедурата визирана в закона.
Не са налице и противоречия с материалноправните норми или несъответствие с целта на закона.
Съгласно § 7з, ал.1 от ПЗР на КСО пенсиите за трудова дейност, отпуснати с начална дата до 31 декември 2021 г. включително, се преизчисляват от 1 октомври 2022 г. при съответното прилагане на чл. 70, 75 и 79, като: 1.средномесечният осигурителен доход за страната, с който е отпусната пенсията, се умножи с индивидуалния коефициент на лицето към 30 септември 2022 г. и с
продължителността на осигурителния стаж на лицето, зачетен към 30 септември 2022 г., умножен със съответния процент за годините и месеците осигурителен стаж, който е определен съобразно действащото законодателство към датата на отпускане на пенсията. За пенсиите, отпуснати с начална дата до 31 декември 2007 г. включително, се взема предвид средномесечният осигурителен доход за страната за 2007 г. – 398,17 лв. За пенсиите за инвалидност поради трудова злополука и професионална болест се вземат предвид коефициентите по чл. 79, определени в действащото законодателство към датата на отпускане на пенсията и 2.определеният по реда на т. 1 размер на пенсията се увеличава за всяка календарна година, следваща годината на отпускане на пенсията, с процент, който е равен на по-високия от процента на нарастване на осигурителния доход или процента на нарастване на индекса на потребителските цени през предходната календарна година.
За пенсиите, отпуснати с начална дата до 31 декември 2007 г. включително, размерът се увеличава с процентите по изречение първо за всяка календарна година след тази дата, а ал.2 предвижда, че когато преизчисленият по ал. 1 размер на пенсията и размерът й към 30 септември 2022 г. не са равни, пенсията се определя в по-високия размер.
С оглед на това пенсията се изчислява като на първо място се определя размер на пенсията, на който се стъпва, за да се дадат процентите на увеличение по новия механизъм при втората стъпка.
Този базов размер се определя към годината на отпускане на пенсията, като е предвидено изключение за пенсиите, отпуснати до края на 2007 г., каквато е пенсията на жалбоподателя и при тяхното преизчисляване трябва да се приложи фиксиран доход от 398,17 лева, който е средномесечният осигурителен доход за 2007 г., а към него се прилага индивидуалният коефициент на лицето – 2,384.
Разпоредбата предвижда, че преизчисляването се извършва с такъв процент, какъвто се е прилагал във формулата за определяне на размера на пенсията в годината, в която тя е отпусната – колкото е била тежестта на стажа при отпускането й, т.е. процента, който се следва за всяка година осигурителен стаж и съответната пропорционална част от този процент за месеците осигурителен стаж, е същият, който е участвал във формулата за определяне на размера на пенсията при нейното първоначално отпускане. За пенсиите, отпуснати преди 01.04.2009 г., всяка година от зачетения осигурителен стаж, превърнат към трета категория труд, се умножава по 1 на сто (вкл. за пенсиите, отпуснати по отменения Закон за пенсиите и други отменени закони).
На следващо място по правилата на т. 2. § 7з, ал. 1, след като бъде определен базовият размер на съответния вид пенсия за трудова дейност за целите на преизчисляването въз основа на посочените параметри, той се увеличава за всяка календарна година, следваща годината на отпускане на пенсията, с процент, който е равен на по-високия от следните два: процента на нарастване на осигурителния доход или процента на нарастване на индекса на потребителските цени през предходната календарна година. За пенсиите, отпуснати с начална дата до 31 декември 2007 г. включително, размерът се увеличава със съответните проценти за всяка календарна година след 2007, като процентите се определят съгласно официална информация, оповестена публично и на официалните сайтове на Националния осигурителен институт и на Националния статистически институт.
От данните публикувани от НОИ е видно, че осигурителният доход по години е: за 2021 г. – 1169, 25 лева, за 2020 г. – 1069, 50, за 2019 г. – 986, 52 лева, за 2018 г. – 889. 90 лева, за 2017 г. – 821. 51
лева, за 2016 г. – 770, 07 лева, за 2015 г. – 726. 40 лева, за 2014 г. – 683. 34 лева, за 2013 г. – 648. 73
лева, за 2012 г. – 618. 06 лева, за 2011 г. – 594, 15 лева, за 2010 г. – 570. 33 лева, за 2009 г. – 554, 78
лева, за 2008 г. – 500, 56 лева и за 2007 г. – 398. 17 лева
Като се сравнят данните по години се получава следните проценти: за 2009 г. 500, 56: 398, 17=1, 25715%, закръглено 1, 257%;
за 2010 г. 554, 78: 500, 56=1, 10831%, закръглено 1, 108%;
за 2011 г. 570, 33: 554, 78=1, 02802%, като за 2011 г. процента на нарастване на индекса на потребителските цени е по-висок, поради което е приложен той, а именно 1, 030%;
за 2012 г. 594, 15: 570, 33=1, 04176%, закръглено 1, 042%;
за 2013 г. 618, 06: 594, 15=1, 04024%, закръглено 1, 040%;
за 2014 г. 648, 73: 618, 06=1, 04962%, закръглено 1, 050%;
за 2015 г. 683, 34: 648, 73=1, 05335%, закръглено 1, 053%;
за 2016 г. 726, 40: 683, 34=1, 06301%, закръглено 1, 063%;
за 2017 г. 770, 07: 726, 40=1, 06011%, закръглено 1, 060%;
за 2018 г. 821, 51: 770, 07=1, 06679%, закръглено 1, 067%;
за 2019 г. 889, 90: 821, 51=1, 08324%, закръглено 1, 083%;
за 2020 г. 986, 52: 889, 90=1, 10857%, закръглено 1, 109%;
за 2021 г. 1069, 50: 986, 52=1, 08411%, закръглено 1, 084%;
за 2022 г. 1169, 25: 1069, 50=1, 09326%, закръглено 1, 093%.
Единствено през 2011 г. се прилага нарастване на индекса на потребителските цени, когато този индекс е по-висок от процента на нарастването на осигурителния доход, т.к. последния за 2011 г. е 1,02802%, а според данните на сайта на НСИ индекса на потребителските цени е 1,030%, поради което е приложен по-високият от процент.
При съпоставка на процента на нарастването на осигурителния доход по години, без 2011 г., когато се прилага нарастване на индекса на потребителските цени, е налице пълно съвпадение с процента приложен към пенсията на И.Г.И. и следователно същият е коректно изчислен.
На следващо място правилата за зачитане на осигурителен стаж подробно са разписани в Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж, а правната регламентация, при прилагането на която се определя началната дата за отпускане на пенсията на правоимащото лице, е посочена в чл.94 КСО, като за определяне на началната дата за отпускане на пенсията за осигурителен стаж и възраст, от значение е момента /датата/ на придобиване на правото на пенсия и датата, на която това право е упражнено чрез подаване на заявление за отпускането на пенсията.
На свой ред реда за определяне размера на пенсиите се съдържат в чл.70 и сл. КСО и съгласно чл.70, ал.1 КСО, размерът на пенсията за осигурителен стаж и възраст се определя, като доходът, от който се изчислява пенсията, се умножи с: 1. 1,35 за всяка година осигурителен стаж без превръщане и съответната пропорционална част от този процент за месеците осигурителен стаж без превръщане и 2. 1,2 за всяка година осигурителен стаж и съответната пропорционална част от този процент за месеците осигурителен стаж – за осигурителния стаж, представляващ разлика между общия осигурителен стаж, зачетен на лицето, и стажа по т.1.
Въз основа на посочената по-горе нормативна регламентация се налагаизвода, че предвиденото в §7з от ПЗР на КСО преизчисление на пенсиите, считано от 01.10.2022 г., изисква на първо място да се определи размер на пенсията съгласно разпоредбата на §7з, ал.1, т.1 от ПЗР на КСО, който размер да послужи като база за прилагане на процентното увеличение по §7з, ал.1, т.2. При определянето на този базов размер се използва установената пенсионна формула при прилагане на разпоредбите на КСО. А средномесечният осигурителен доход за страната за 12 календарни месеца, предхождащи месеца на отпускане на пенсията е в такъв размер, какъвто е бил при отпускане на пенсията, докато индивидуалният коефициент и продължителността на осигурителния стаж участват в преизчислението с последните им, актуални стойности към 30.09.2022 г., за всеки конкретен пенсионер.
В този смисъл под зачетен осигурителен стаж към 30.09.2022 г. се има предвид общата продължителност на осигурителния стаж, зачетен преди тази дата с разпореждане на длъжностното лице по пенсионно осигуряване при отпускането на пенсията или съответно при извършено нейно преизчисляване, с което допълнително е зачетен осигурителен стаж след пенсиониране.
Ето защо разпоредба на §7з от ПЗР на КСО не предвижда възможност при извършваното преизчисляване на пенсията да се определя различен от зачетения към 30.09.2022 г. осигурителен стаж и индивидуален коефициент, т.к. изрично е регламентирано, че базовият размер по §7з, ал.1, т.1 от ПЗР на КСО се определя спрямо зачетения към 30.09.2022 г. осигурителен стаж за лицето и актуалния индивидуален коефициент към същата дата.
Поради това съдът приема за компетентно, обективно и правилно заключението на вещото лице в първоначалния му вариант, който с оглед законовата регламентация се явява относим и приложим в настоящия случай.
В този аспект експерта посочва, че пенсията на И.И. е преизчислена служебно, със зачетения към 30.09.2022 г. допълнително придобит осигурителен стаж от 55 години, 4 месеца и 25 дни., като това е допълнително придобития осигурителен стаж през предходната 2021 г. и зачетен с
последното издадено му Разпореждане № ********* Протокол № N038SP2/14.03.2022 г. на ръководителя на пенсионното осигуряване при ТП на НОИ Ямбол, което поражда действие от 01.04.2022 г.
В заключението е описан начина за определяне на базовия размер на пенсията за целите на преизчисляването, при който се взема предвид средномесечният осигурителен доход за страната за 2007 г. - 398,17 лв., приложим за пенсиите, отпуснати с начална дата до 31.12.2007 г. включително, какъвто е настоящия случай, умножен с индивидуалния коефициент на лицето-2,384 и с продължителността на осигурителния стаж, зачетен към 30.09.2022 г. от 55 години и 4 месеца, умножен със съответния процент за тях 1%, който е определен съобразно действащото законодателство към датата на отпускане на пенсията-11.04.2003 г. ("тежест на стажа"), при което базовият размер се получава като 398,17 х 2,384 х 55,33% ( 55 години + 4мецеца/12 месеца х 1%) или възлиза в размер на 525,21 лв.
На свой ред по правилото на §7з, ал.1, т.2 от ПЗР на КСО така определеният на И.И. базов размер на пенсията от 525,21 лв. се увеличава за всяка календарна година, следваща годината на отпускане на пенсията, с процент, който е равен на по-високия от процента на нарастване на осигурителния доход или процента на нарастване на индекса на потребителските цени през предходната календарна година, като за пенсиите, отпуснати с начална дата до 31 декември 2007 г. включително, размерът се увеличава с процентите за всяка календарна година след тази дата, в резултат на което преизчисления размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст на лицето И.И. се получава, като базовият размер се умножи по процента, както е детайлно е описано в табличен вид в заключението, и е в размер на 1544,44 лв.
Ето защо с Разпореждане № 28226081861/30.09.2022 г. на ръководителя на пенсионното осигуряване при ТП на НОИ Ямбол правилно е определен считано от 01.10.2022 г. размера на пенсията за осигурителен стаж и възраст на оспорващия, като при прилагане на разпоредбата на §7з, ал.2 от ПЗР на КСО между получения размер на пенсията към 30.09.2022 г. от 1207,25 лв. и преизчисления такъв към 01.10.2022 г. от 1544,44 лв. е приложена по-голямата от двете стойности, а именно 1544,44 лв.
Предвид застъпеното от процесуалния представител на жалбоподателя в съдебно заседание становище относно осигурителния стаж, който следва да се вземе предвид и възложеното, по негово искане, на вещото лице да изготви допълнително заключение, трябва да се посочи следното.
Правната уредба обективирана в нормите на чл.9, чл.9а КСО и Раздел V Установяване и зачитане на осигурителен стаж и осигурителен доход от Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж регламентира какво и при какви условия се зачита за осигурителен стаж, като съгласно чл.40, ал.1 от Наредбата осигурителният стаж се установява с данните по чл. 5, ал. 4, т. 1 КСО, с трудови, служебни, осигурителни книжки и с документ по утвърден образец.
Т.е. от една страна е уредено кое, при наличие на кои предпоставки и въз основа на какви доказателства следва да се зачита за осигурителен стаж.
От друга страна е направено изрично разграничение на вече зачетения осигурителен стаж, в който аспект са текстовете от Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж на чл.9,ал.5, че
„длъжностното лице по чл. 98, ал. 1 от КСО издава при поискване удостоверение за зачетения на лицето осигурителен стаж въз основа на съхраняваните в пенсионното досие оригинални удостоверения за осигурителен стаж“; на чл.16,ал.4, че „осигурителен стаж, зачетен от друга държава, с която Република България прилага международен договор или европейските регламенти за координация на системите за социална сигурност, като положен при специфични условия на труд, съответстващ на първа или втора категория труд по българското законодателство, се взема предвид при преценка на правото на пенсия в неговата календарна продължителност, без да се превръща по реда на чл.104,ал.2–9 от КСО “; на чл.40,ал.9, че „Националният осигурителен институт издава удостоверения за направени осигурителни вноски и зачетен осигурителен стаж на членовете на трудово-производителните кооперации, които са се осигурявали по отменения Указ № 265 за взаимно осигуряване на членовете на трудово-производителните кооперации от 1953 г. (ДВ, бр. 110 от 1999 г.)“ на чл.47а,ал.2, че „когато осигурителният стаж, зачетен съгласно българското законодателство, не се включва при определяне на осигурителния доход съгласно чл.70а КСО , за изчисляване на индивидуалния коефициент по чл.70 КСО се взема предвид минималната месечна работна заплата,
установена за страната, за съответния период“ и т.н.
Посочен е и органът компетентен да зачита осигурителният стаж и това съобразно чл.9, ал.5, чл.10, ал.1, чл.12, ал.1, т.2 от Наредбата е длъжностното лице по чл. 98, ал. 1 от КСО, респ. длъжностното лице, на което е възложено ръководството на пенсионното осигуряване в териториалното поделение на НОИ, в чиито правомощия е да издава при поискване удостоверение за зачетения на лицето осигурителен стаж, да зачита осигурителният стаж при сумирано изчисляване на работното време и да поправя, изменя или отменя издаденото разпореждане, когато са констатирани технически грешки - неправилно определяне на пенсията поради аритметични грешки в сборовете на осигурителния (трудовия) стаж, като в същата насока чл.40, ал.1 от Наредбата предвижда, че териториалните поделения на НОИ издават документи за осигурителен стаж и доход и въз основа на други автентични документи, доказващи изплащане на възнаграждения, а когато такива няма, се прилага ал.6.
С оглед на това и доколкото §7з, ал.1, т.1 от ПЗР на КСО има предвид продължителността на осигурителния стаж на лицето, като изрично използва термина зачетен към 30 септември 2022 г., то се налага извода, че се касае за стажа зачетен към тази дата с разпореждане на ръководителя на пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, поради което правилно административният орган е приложил материалния закон при постановяване на акта си, а наведените в обратна насока съображения се явяват необосновани и не са налице сочените в жалбата основания за отмяна на атакуваното решение и потвърденото с него разпореждане.
Предвид посоченото Решение № 2153-28-104/09.12.2022 г. на Директора на ТП на НОИ-Ямбол, с което е оставена без уважение жалбата на И.Г.И. с вх.№ 1012-28-297/17.11.2022 г. срещу Разпореждане № 28226081861/30.09.2022 г. на ръководителя по пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, с което е преизчислена на основание §7з, ал.1 от Преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване (ПЗР на КСО), личната пенсия за осигурителен стаж и възраст на И.Г.И., считано от 01.10.2022 г., е валидно, като издадено от надлежен орган, в кръга на неговите пълномощия, при наличието на дължимите материално-правни предпоставки и без да са налице нарушения на процесуалните норми, поради което съдът счита, че жалбата е неоснователна и като такава следва да се отхвърли.
При този изход на делото и с оглед направеното искане, жалбоподателят на основание чл.144 АПК във връзка с чл.78, ал.8 ГПК, чл.37 ЗПП и чл.24 от Наредба за заплащането на правната помощ следва да заплати на ответната страна направените по делото разноски-юрисконсулско възнаграждение в размер на 100 лева.
Водим от горното, Я А С, шести административен състав
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ като неоснователна жалбата на И.Г.И. *** против Решение № 2153-28-104/09.12.2022 г. на Директора на ТП на НОИ-Ямбол, с което е оставена без уважение жалбата му с вх.№ 1012-28-297/17.11.2022 г. срещу Разпореждане № 28226081861/30.09.2022 г. на ръководителя по пенсионното осигуряване при ТП на НОИ-Ямбол, с което е преизчислена на основание §7з, ал.1 от Преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване (ПЗР на КСО), личната пенсия за осигурителен стаж и възраст на И.Г.И., считано от 01.10.2022 г.
ОСЪЖДА И.Г.И. *** заплати на ТП на НОИ–Ямбол направените по делото разноски-юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 (сто) лева.
Решението подлежи на касационно обжалване пред ВАС в 14 – дневен срок от получаване на съобщението, че е изготвено.
СЪДИЯ:
/п/ не
се чете