Определение по дело №2405/2018 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 10610
Дата: 22 август 2018 г.
Съдия: Дарина Неделчева Рачева Генадиева
Дело: 20187050702405
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 август 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№ ……….

Гр. Варна,  22.08.2018 година      

 

Административен съд – гр. Варна, ХХХІІІ състав, в закрито съдебно заседание на двадесет и втори август две хиляди и осемнадесета година, в състав:

Съдия: Дарина РАЧЕВА

като разгледа адм. д. № 2405/18 по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е за проверка на редовността и допустимостта на жалба от Община Шумен срещу Решение № РД-02-36-848/25.07.2018 г. на Заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж 2014 – 2020“ за налагане на финансова корекция на Община Шумен по Договор № BG 16 RFОР001-1.014-0001-С01-U1 от 15.05.2017 г.

След запознаване със жалбата и представената административна преписка, Административен съд – гр. Варна намира, че не е компетентен да я разгледа по следните съображения:

Обжалваният административен акт е издаден от Заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството. Приложимият в производството за администриране на нередности и извършване на финансови корекции във връзка със средствата от ЕСФ закон – Законът за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – не съдържа специални правила за определяне на местната подсъдност при обжалване на актове за финансови корекции. Съгласно общото правило за определяне на местна подсъдност по чл. 133, ал. от АПК делата по оспорване на индивидуални административни актове се разглеждат от административния съд по седалището на териториалната структура на администрацията на органа, издал оспорения акт, в чийто район се намира постоянният или настоящият адрес или седалището на жалбоподателя.

Както се установява от Устройствения правилник на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, и по-специално чл. 13 от него, министерството не разполага с териториални структури. Поради това, приложимо при определяне на местната подсъдност е правилото по чл. 133, ал. 2, т. 2 от АПК, тоест компетентен да разгледа спора е Административен съд – София град, в чийто район е седалището на Министерство на регионалното развитие и благоустройството.

Ето защо, образуваното пред АС – гр. Варна производство следва да бъде прекратено, а жалбата и приложената административна преписка следва да бъдат изпратени по подсъдност на Административен съд – София град.

Предвид обстоятелството, че настоящото определение не препятства процесуалната защита на жалбоподателя и поради липсата на изрично предвидена в закона възможност за инстанционен контрол, по аргумент от чл. 274, ал. 1 от ГПК, вр. чл. 144 от АПК, определението не подлежи на обжалване.

Водим от горното и на основание чл. 135, ал. 1 от АПК, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 2405 по описа на Административен съд – гр. Варна за 2018 година.

ИЗПРАЩА делото по подсъдност на Административен съд – София град.

            ОПРЕДЕЛЕНИЕТО не подлежи на обжалване.                                                                                                                                                                                                                                                           АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: