Определение по дело №37/2022 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 57
Дата: 10 февруари 2022 г. (в сила от 19 февруари 2022 г.)
Съдия: Красимира Керанова Иванова
Дело: 20227100700037
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 19 януари 2022 г.

Съдържание на акта

 

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№……………/10.02.2022 г., гр. Добрич

                                                                          

Административен съд – Добрич, троен състав, в закрито заседание на десети февруари две хиляди двадесет и втора година:

                                      ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРАСИМИРА ИВАНОВА

                                               ЧЛЕНОВЕ: ТЕОДОРА МИЛЕВА

                                                                   СИЛВИЯ САНДЕВА

като разгледа докладваното от председателя адм. дело № 37 по описа на АдмС - Добрич за 2022 г., намира следното:

Производството по делото е образувано по жалба на Областен управител на област Добрич, с адрес: град Добрич, ул.”Независимост” № 5 против Решение № 29-21 по Протокол № 29 от заседание на Общински съвет град Добрич, проведено на 21.12.2021 г., с което е утвърдена нова общинска транспортна схема на град Добрич, съгласно Приложение № 1, като е указано, че новата транспортна схема влиза в сила от 01.01.2023 г.

С оглед предмета на Решението, което касае общ административен акт по смисъла на чл. 65 от АПК и за него са приложими нормите на чл. 179 и сл. от АПК, жалбата е оставена без движение за внасяне на държавна такса за съобщаване оспорването чрез обявление в “Държавен вестник” на основание чл. 181, ал. 1 и ал. 2 от АПК. Таксата за обнародване е внесена на 31.01.22 г., за което са представени доказателства с молба вх. № 412 от 01.02.2022 г.

На 28.01.2022 г. е постъпила молба от ответника, с която представя преписката по издаване на оспорения акт, но заявява, че след връщане на оспореното Решение за ново разглеждане е изготвена Докладна записка от зам. – кмет Росица Йорданова за приемане на Решение, съобразено с мотивите към Заповед № АдК-04-35/ 29.12.2021 г. на Областен управител на Област Добрич, както и че е прието ново Решение по Протокол № 30 от 25.01.2022 г., Решение № 30 - 4. С оглед тези действия иска прекратяване на делото.

Съдът е изпратил Молбата до жалбоподателя, който в Становище вх. № 535/ 09.02.2022 г. сочи, че не са налице основания за прекратяване, тъй като в изложените правни основания при приемане на последващото решение не ставало ясно, че се касае за приемане на такова във връзка с върнатото от областен управител. Добавя, че ако все пак съдът счете, че последващото решение е прието в процедура по чл. 45, ал. 9 ЗМСМА, то следва да му бъдат присъдени сторените по делото разноски за обнародване и юрисконсултско възнаграждение.

С оглед горното се налагат следните изводи:

Възражението на жалбоподателя, че последващото решение не изпълнява изискванията на чл. 45, ал. 9 от ЗМСМА и представлява отделен нов акт без връзка с върнатото решение, е неоснователно.

Видно от Докладна записка на зам. – кмета Росица Йорданова, действията по приемане на Решение № 30 – 4 по Протокол № 30 от 25.01.2022 г. на Общински съвет град Добрич са именно на основание Заповед № АдК-04-35/ 29.12.2021 г. на Областен управител на Област Добрич. (л. 94) Това се установява и от Протоколи с №№ 3/ 07.01.22 г., Протокол № 4/ 22.01.2022 г., вкл. и от изложеното в проведеното заседание на Общински съвет град Добрич от зам. – кмета.  В този смисъл за настоящия състав е безспорно, че се касае за процедура по чл. 45, ал. 9 от ЗМСМА, макар и да не е отразено в самото Решение № 30 – 4, но както е известно, еднопосочната съдебна практика е, че мотивите могат и да не се съдържат в самия акт, ако са налице такива в преписката по издаването му. С Решение № 30 – 4 от 25.01.2022 г. са изпълнени изискванията на Заповедта за връщане на първоначалното решение. Не се твърди от жалбоподателя да е върнато за ново разглеждане и последващото решение.

С оглед горното, настоящият състав приема, че с Решение № 30 – 4 от 25.01.2022 г. по Протокол № 30 от заседание на Общински съвет град Добрич е оттеглено Решение № 29 - 21 по Протокол № 29 от заседание на Общински съвет град Добрич, проведено на 21.12.2021 г. – налице е хипотезата на чл. 156, ал. 1 от АПК – оттегляне на оспорения акт. Поради оттегляне на оспорения акт са налице предпоставките на чл. 159, т. 3 от АПК.

При събраните доказателства и изразените становища съдът следва на основание чл. 159, т. 3 от АПК да остави жалбата без разглеждане и да прекрати производството по делото.

Предвид изрично стореното в тази насока искане от страна на жалбоподателя и на основание чл. 143, ал. 2 от АПК на Областна администрация - Добрич следва да бъдат присъдени сторените по делото разноски за обнародване на оспорването в размер на 20 лв. (двадесет лева) и разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 50 лв. (петдесет лева) на основание чл. 78, ал. 8 от ГПК, във връзка с чл. 25а, ал. 3 от Наредбата за заплащането на правната помощ.

С оглед изложеното и на основание чл. 184, във връзка с чл. 159, т. 3 АПК, чл. 182а от АПК, Административен съд – Добрич, Първи троен състав,

ОПРЕДЕЛИ:

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалба на Областен управител на област Добрич, с адрес: град Добрич, ул.”Независимост” № 5 против Решение № 29-21 по Протокол № 29 от заседание на Общински съвет град Добрич, проведено на 21.12.2021 г.

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 37/ 2022 г. по описа на АдмС - Добрич.

ОСЪЖДА Община град Добрич да заплати на Областна администрация - Добрич съдебно – деловодни разноски в размер на 70 лв. (седемдесет лева).

Определението подлежи на обжалване и протест в седмодневен срок от получаване на съобщението чрез Административен съд – Добрич пред Върховен административен съд на Република България.

        

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:                                              ЧЛЕНОВЕ: