Решение по дело №1235/2022 на Административен съд - Хасково

Номер на акта: 792
Дата: 27 октомври 2023 г.
Съдия: Пенка Колева Костова
Дело: 20227260701235
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 декември 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ

792

Хасково, 27.10.2023 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Хасково - III състав, в съдебно заседание на двадесет и девети септември две хиляди и двадесет и трета година в състав:

Съдия:

ПЕНКА КОСТОВА

При секретар ГЕРГАНА ТЕНЕВА като разгледа докладваното от съдия ПЕНКА КОСТОВА административно дело № 1235 / 2022 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е с правно основание чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.

Образувано е по жалба /допълнително конкретизирана/ от И.М.М. ***, против Заповед № 489/09.12.2022г. на кмет на Община Ивайловград, с която е утвърдено класирането на кандидатите за участие в публично оповестения конкурс със Заповед №430/09.11.2022г. на кмета на Община Ивайловград за отдаване под наем за срок от 10 стопански години, считано от 2022/2023г. на земеделски земи от Общинския поземлен фонд в землището на с. П. с ЕКАТТЕ 55748, съгласно Протокол №8 от 08.12.2022г. на Комисия при Община Ивайловград, както и срещу издадените от кмета на Община Ивайловград Заповед №499/09.12.2022г., в частта и по т.1 и т.6; Заповед №500/09.12.2022г. в частта и по т.1, т.2, т.3, т.4, т.5, т.6, т.18 и т.20; Заповед №502/09.12.2022г., в частта и по т.4; Заповед №503/09.12.2022г. в частта и по т.1, т.3 и т.6; Заповед №504/09.12.2022г., в и частта по т.1; Заповед №505/09.12.2022г. в частта и по т.1, т.2, т.4, т.5, т.7, т.8 и т.10, с които заповеди се определят съответно Г.А.Г., Г.Д.Г., М.Х.П., М.Р.Х., В.А.М. и „А. И Б.“ ЕООД за спечелили публично оповестения със Заповед №430/09.11.2022г. на кмета на Община Ивайловград конкурс, за конкретно посочените в тези точки поземлени имоти със съответни идентификатори и номер по предходен план, в землището на с. П., ЕКАТТЕ 55748.

Оспорващата твърди, че в конкурса участвала лично – като физическо лице и представила всички необходими документи, удостоверяващи правото/допустимостта за участието ѝ и макар действително да имала качеството на „свързано лице“ с Т. И. М., счита, че не били налице обстоятелства по чл.47в от Правилника за прилагане на ЗСПЗЗ, които да обосноват отстраняването ѝ. В Протокол №8 съвсем формално било посочено, че Т. И. М. има задължения към Община Ивайловград, без да са конкретизирани нито размера, нито основанието за тяхното възникване, както и не били обективирани данни комисията да е разгледала и обсъдила евентуална справка за налични задължения, нито пък било конкретизирано дали същите са изискуеми. Така от протокола не ставали ясни никакви конкретни факти във връзка с твърдяното „задължение“. Оспорващата цитира разпоредбата на чл.47в ал.1 от ППЗСПЗЗ и сочи, че счита, че отговаря на всички условия за участие в конкурса. Т. И. М. също отговарял на изискванията по чл.47в, в т.ч. и тези по т.6. На следващо място се сочи, че съгласно нормата на чл.59 ал.2 т.4 пр.1 от АПК всеки административен акт следвало да съдържа мотиви, т.е. фактическите и правни основания за неговото издаване, което изискване в случая не било спазено. Липсата на мотиви било съществено процесуално нарушение на чл.59 ал.2 т.4 от АПК, тъй като лишавала съда от възможността да установи дали акта е в съответствие с целите на закона, което било едно от основанията, посочени в чл.146 т.5 от АПК. Макар формално комисията да изложила някакви мотиви, на практика отстраняването на оспорващата било извършено в нарушение на административнопроизводствените правила. Твърди се, че комисията постановила отстраняването на оспорващата без да извърши проверка по отношение на релевантните факти и обстоятелства. По подробно изложените в жалбата съображения се моли за отмяна на оспорените актове и присъждане на разноски.

Ответникът – Кмет на Община Ивайловград, чрез процесуалния си представител моли жалбата да бъде отхвърлена като неоснователна и да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение в размер на 300 лева.

Заинтересованата страна – Г.А.Г., не ангажира становище по делото.

Заинтересованата страна – Г.Д.Г., не ангажира становище по делото.

Заинтересованата страна – М.Х.П., не ангажира становище по делото.

Заинтересованата страна – М.Р.Х., не ангажира становище по делото.

Заинтересованата страна – В.А.М., не ангажира становище по делото.

Заинтересованата страна – „А. И Б.“ ЕООД, не ангажира становище по делото.

Административен съд – Хасково, като прецени доказателствата по делото, приема за установено от фактическа страна следното:

Със Заповед №430/09.11.2022г. (л.65-66) кмета на Община Ивайловград е открил процедура по провеждане на публично оповестен конкурс за отдаване под наем за срок от 10 стопански години, считано от стопанската 2022/2023г., на свободни общински недвижими имоти – с трайно предназначение на територията- земеделска, в землищата на изброени села, включително с. П., като със заповедта се утвърждават Конкурсни условия и приложенията към тях. Посочено е, че недвижимите имоти от ОПФ, предмет на конкурса, са подробно описани по землища, имоти, начин на трайно ползване в Приложение №1 към заповедта. Определена е минимална конкурсна годишна наемна цена за всеки имот. Разпоредено е за участие в конкурса да се допускат физически и юридически лица, които отговарят на конкурсните условия, приложение към заповедта. Видно от заповедта, относно недвижимите имоти в землището на с. П. е определено конкурсът да се проведе на 25.11.2022г. в зала на посочен адрес, с начален час 13:30 ч., като е указано от къде може да се закупи конкурсната документация и е посочен краен срок за подаване на документи за участие в конкурса – 24.11.2022г. Указано е също заповедта да бъде обявена по чл.102 от Наредба за ПУРОИ, на кметствата по съответно землище.

Установява се от данните по делото, а и не е спорно, че И.М.М. е подала в указания със заповедта срок документи за участие в конкурса, за следните недвижими имоти, представляващи земеделски земи от Общинския поземлен фонд (ОПФ) на територията на Община Ивайловград, в землището на с. П., ЕКАТТЕ 55748: 000014; 000046; 000064; 000221; 000262; 000281; 000333; 000338; 000492; 000497; 000874; 012030; 015001; 018009; 019009; 019019; 19046; 024008; 029014; 029082; 031009; 033011; 034033; 034067; 034068; 034074; 035036; 035038; 035040; 035041; 035105; 035117; 035125; 035147; 036018, надлежно описани в заявлението за участие в конкурса и в Приложение №6 към заявлението.

Със Заповед №459/25.11.2022г. (л.89) кмета на Община Ивайловград, на основание чл.44 ал.2 от ЗМСМА, чл.103 ал.1 от Наредба за ПУРОИ и във връзка със Заповед №430/09.11.2022г., е определил комисия с поименно посочени председател и четирима членове, която да проведе насрочения конкурс на 25.11.2022г.

По делото е представен Протокол №8/08.12.2022г. (л.91 и сл.). В констативната част от протокола е посочено, че на 25.11.2022г. комисия, назначена със Заповед №459/25.11.2022г. е провела публичния конкурс за отдаване под наем на свободни общински недвижими имоти – земеделски земи, като е отразено, че комисията е заседавала в пълен състав и в 13,30 часа председателят на комисията е обявил откриването на публичния конкурс за землище с. П.. Комисията е пристъпила към отваряне на пликовете с надпис „Документи за допустимост“ по реда на входирането им в деловодството на Община Ивайловград, като след разглеждане на документите за допустимост е допуснала до участие в конкурса и разглеждане на заявление-оферта единадесет поименно изброени кандидати, сред които и И.М.М.. Комисията е пристъпила към отваряне на пликовете с надпис „Ценово предложение/Оферта“, като след оповестяване на офертите на всички кандидати, председателят на комисията закрил откритото заседание, като оповестил, че работата на комисията ще продължи в закрито заседание и ще приключи съгласно пункт VI, т.33 от конкурсните условия. Видно от протокола, поради забавяне на изисканата информация за длъжници към НАП – Хасково, комисията се събрала на закрито заседание на 08.12.2022г., за да продължи работата по оценка и класиране на кандидатите. Преди да започне оценяване и класиране, при извършена проверка на истинността на декларираните от участниците данни, комисията е констатирала, че И.М.М. е свързано лице по смисъла на §1 Търговския закон с лицето Т. И. М., което има задължения към Община Ивайловград. Установено било, че Т. И. М. е син на И.М.М. и съгласно справка от 01.12.2022г. същият има задължения към Община Ивайловград за данък за недвижима и движима собственост. Посочено е, че съгласно чл.104 ал.4 т.4 предл. 1-во от Наредба ПУРОИ и т.34 от утвърдените Конкурсни условия, комисията отстранява кандидат, който има качеството на „свързано лице“ по смисъла на Търговския закон с лице, което има задължения към Община Ивайловград.

В раздел I (л.94) на протокола комисията е посочила отстранените участници, като относно участника И.М.М. е посочено, че се отстранява от участие в конкурса на основание чл.104 ал.4 т.4 предл.1 от Наредба ПУРОИ и т.34 от утвърдените Конкурсни условия, поради това, че при извършена проверка на истинността на декларираните данни, за същия се установило, че има качеството на „свързано лице“ по смисъла на Търговския закон с лице, което има задължения към Община Ивайловград.

Видно от раздел II на протокола, комисията е допуснала осем участници до оценяване и класиране на ценовите им предложения. В раздел III комисията е оценила и класирала участниците за землището на с. П., а в раздел IV комисията е предложила на кмета на Община Ивайловград за спечелили конкурса за землището на с. П. да се определят класираните на първо място за всеки отделен имот.

Протоколът е подписан от председателя и членовете на комисията и е утвърден от Кмет на Община Ивайловград.

От кмета на Община Ивайловград е издадена Заповед №489/09.12.2022г. (л.90), с която се утвърждава класирането на кандидатите за участие в публично оповестения конкурс със Заповед №430/09.11.2022г. на кмета на Община Ивайловград за отдаване под наем за срок от 10 стопански години, считано от 2022/2023г. на земеделски земи от Общинския поземлен фонд в землището на с. П. с ЕКАТТЕ 55748. Посочено е, че утвърденото класиране е съгласно Протокол №8 от 08.12.2022г. на Комисията, като същият е неразделна част от заповедта.

От кмета на Община Ивайловград са издадени Заповед №499/09.12.2022г. (л.153-154) и Заповед №529/12.12.2022г. (л.155); Заповед №500/09.12.2022г. (л.156-157); Заповед №501/09.12.2022г.(л.158); Заповед №502/09.12.2022г. (л.159); Заповед №503/09.12.2022г. (л.160-161); Заповед №504/09.12.2022г. (л.162), както и Заповед №505/09.12.2022г. (л.163-164), с които се определят посочените в тях лица за спечелили публично оповестения със Заповед №430/09.11.2022г. на кмета на Община Ивайловград конкурс за отдаване под наем за срок от 10 стопански години, считано от 2022/2023г., на свободни общински недвижими имоти – земеделски земи, за землището на с. П., ЕКАТТЕ 55748, за съответните идентифицирани в заповедите с номерата си поземлени имоти.

По делото е представен Протокол от 09.12.2022г. (л.100), видно от който на информационното табло на Община Ивайловград са поставени Протоколи, Заповеди за утвърждаване и Заповеди за спечелил от проведен конкурс на 25.11.2022г., сред които и Протокол №8/08.12.2022г. за землище с. П., Заповед №489/09.12.2022г. за утвърждаване на класирането и Заповед №500/09.12.2022г., Заповед №499/09.12.2022г., Заповед №501/09.12.2022г., Заповед №502/09.12.2022г., Заповед №503/09.12.2022г., Заповед №504/09.12.2022г., Заповед №505/09.12.2022г. Видно от Протокол от 12.12.2022г. (л.171), Заповед №529/12.12.2022г. – поправка на Заповед №499/09.12.2022г., относно землище на с. П., е поставена на информационното табло на Община Ивайловград на 12.12.2022г. Представени са и извадки от официалната интернет страница на Община Ивайловград от дата 09.12.2022г. (л.172 и сл.) и от дата 12. 12.2022г. (л.175), от които е видно публикуване на резултати от проведен конкурс за отдаване под наем за срок от 10 стопански години на земеделски земи, вкл. относно с. П..

Жалбата е подадена на 23.12.2022г. (л.16).

Съгласно писмо ВХК-8015-1/07.12.2022г. на ТД на НАП Пловдив, офис Хасково (с вх. №24-00-406/1 от 07.12.2022г. в Община Ивайловград) (л.107-108), И.М.М. няма просрочени задължения към 06.12.2022г.

Установява се по делото, а и не е спорно, че Т. И. М. ЕГН **********, е син на И.М.М. (л.105-106). Видно от Справка за неплатени задължения (л.104), към 01.12.2022г. Т. И. М., ЕГН ********** ***, за данък за недвижима и движима собственост.

Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорените административни актове на основание чл.168 ал.1, във връзка с чл.146 от АПК, намира за установено следното:

Жалбата е процесуално допустима, подадена е от участник в обявената процедура по провеждане на публично оповестен конкурс за отдаване под наем за срок от 10 стопански години, считано от 2022/2023 г. на свободни общински недвижими имоти – земеделски земи, за землището на с. П.. Жалбата е подадена в срока по чл.149 ал.1 от АПК. Оспорените заповеди са административни актове по смисъла на чл.21 ал.1 от АПК, които засягат правата и интересите на останалите участници в конкурсната процедура, сред които е и настоящата жалбоподателка.

Разгледана по същество жалбата е неоснователна.

Съгласно разпоредбата на чл.24а ал.5 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), отдаването на земите от общинския поземлен фонд, с изключение на пасищата, мерите и ливадите по ал.6 т.4, под наем или аренда се извършва чрез търг или конкурс при условия и по ред, определени от общинския съвет. Въз основа на резултатите от проведения търг или конкурс се сключва договор за наем или аренда. Срокът на договора за наем не може да бъде по-дълъг от 10 години.

За територията на Община Ивайловград, условията и реда за това са уредени в Наредба за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество (Наредба за ПУРОИ), която, видно от §1 от ПЗР на същата, е приета на основание чл.8 ал.2 от Закон за общинската собственост (ЗОС). В Наредбата за ПУРОИ, в Глава втора, Управление на имоти и вещи – общинска собственост, в Раздел II е регламентирано отдаване под наем на имоти – общинска собственост, като в чл.16 ал.1 е предвидено, че имоти или части от тях по този раздел се предоставят под наем от кмета на общината, след решение на общинския съвет, чрез публичен търг или публичен конкурс за определяне на наемателя и пазарната наемна цена, а от текста на ал.2 е видно, че публичният търг или публичният конкурс се провежда по реда на глава пета от тази наредба.

Глава пета от Наредбата регламентира провеждането на публични търгове и конкурси, като в раздел III се съдържа уредба относно обявяване и провеждане на публично оповестени конкурси.

Доколкото в случая се касае за процедура по провеждане на публично оповестен конкурс за отдаване под наем на свободни общински недвижими имоти –земеделски земи, за провеждането му са приложими именно разпоредбите на приетата от Общински съвет Ивайловград Наредба за ПУРОИ.

Компетентността за издаване на оспорените в настоящото производство заповеди, съобразно приложимата нормативна уредба, е на кмета на Община Ивайловград – чл.103 ал.8 от Наредба за ПУРОИ, с оглед което същите са издадени от компетентен орган.

Заповедите са издадени в предписаната от закона форма и при спазване на реквизитите на съдържанието, посочени в чл.59 ал.2 от АПК. Актовете са мотивирани, тъй като в тях се съдържат както правните, така и фактическите основания за издаването им, включително чрез препращане към протокола на комисията по провеждане на конкурса, което е допустимо (по арг. от Тълкувателно решение №16/31.03.1975г. на ОСГК на Върховния съд).

Публичният конкурс е проведен съгласно регламентираната процедура в Наредба за ПУРОИ – въз основа на решение на Общински съвет – Ивайловград и заповед на кмета на Община Ивайловград за откриване на процедура по провеждане на конкурса (чл. 99), с която заповед е утвърдена конкурсната документация (чл.101 ал.1). Провеждането на конкурса е извършено от комисия, назначена със заповед на кмета (чл.103).

Същевременно, решението на комисията за оценяване и класиране на участниците за землището на с. П. и съответно за предложението на комисията до кмета на Община Ивайловград за спечелили конкурса за землището на с. П. да бъдат определени участниците, посочени в раздел IV от Протокол №8/08.12.2022г., не противоречи на разпоредбите на чл.103 от Наредба за ПУРОИ.

Според посоченото в чл.103 ал.6 от Наредба за ПУРОИ, комисията оценява и класира представените предложения/оферти съобразно критериите и методиката за оценка, съдържаща се в конкурсните условия.

Видно от пункт VI Провеждане на конкурса, т.35 от утвърдените от кмета на Община Ивайловград конкурсни условия, оценката и класирането на офертите се извършва въз основа на критериите, посочени в пункт V от конкурсната документация, а в пункт V – Критерии и методика за оценка на предложенията /офертите/, в т.21 е посочен начина на оценяване на офертите на допуснатите до участие, като в т.21.4. е посочено, че участниците се класират на база комплексна оценка на всяко предложение, като на първо място се класира получилият най-голям брой точки.

В случая се установява, че класирането от комисията е извършено при спазване на посочените изисквания, като за отделните поземлени имоти са класирани участници, получили най-голям брой точки (видно от отразеното в раздел III от Протокол №8/08.12.2022г.). Затова и решението на комисията за предложението за спечелили конкурса за землището на с. П. да бъдат определени съответните участници в раздел IV от протокола е съобразено с условията на Наредбата ПУРОИ и утвърдените в случая конкурсни условия. В тази връзка и заповедите, с които са определени спечелилите конкурса, са съобразени с разпоредбите, съдържащи се в Наредбата за ПУРОИ.

От протокола на комисията е видно, че в същия са посочени отстранените участници, като относно участника И.М.М. е посочено, че се отстранява от участие в конкурса на основание чл.104 ал.4 т.4 предл.1 от Наредба ПУРОИ и т.34 от утвърдените Конкурсни условия, поради това, че при извършена проверка на истинността на декларираните данни, се установило, че има качеството на „свързано лице“ по смисъла на Търговския закон с лице, което има задължения към Община Ивайловград. В тази връзка, като спорен в настоящото производство се очертава въпроса законосъобразно ли е отстранена от участие в конкурса жалбоподателката.

Съгласно чл.104 ал.1 от Наредбата за ПУРОИ, публичният конкурс се провежда в деня, часа и мястото, посочени в конкурсната документация. В ал.4 е посочено, че не се допуска кандидат до оценяване и класиране на ценовите оферти, който: 1. е лице, което е длъжник по договор с Община Ивайловград, или е страна по съдебни дела за такива задължения; 2. е лице, което има задължения към Община Ивайловград.; 3. е лице, на което в минало време (5 /пет/ стопански години назад от датата на подаване на заявление за участие в публичен конкурс) е прекратен договор за наем на имоти от общински поземлен фонд /земеделски земи/, поради лошо стопанисване.; 4. има качеството на "свързано лице" по смисъла на Търговския закон с лице, което: - има неизплатени суми или неизпълнени задължения към община Ивайловград; - е страна по съдебни дела за задължения по смисъла на предходните точки с община Ивайловград; - е владял/о или държал/о и/или владее или държи общински или държавен имот безправно основание; - има прекратен договор за наем на имоти от ОПФ, поради недобро стопанисване. Според чл.104 ал.5 от Наредбата за ПУРОИ, Комисията може по всяко време да проверява заявените от кандидатите данни, както и да изисква писмено представяне в определен срок на допълнителни доказателства за обстоятелствата, посочени в офертата.

В жалбата оспорващата навежда възражения, че макар действително да имала качеството на „свързано лице“ с Т. И. М., не били налице обстоятелства за отстраняването ѝ, тъй като отговаряла на всички условия за участие в конкурса.

Няма спор по делото, а и от приетите доказателства се установява, че Т. И. М. е син на оспорващата.

Съгласно §1 ал.1 т.1 от ДР към Търговски закон, „свързани лица“ по смисъла на този закон са съпрузите, роднините по права линия - без ограничения, по съребрена линия - до четвърта степен включително, и роднините по сватовство - до трета степен включително. С оглед посоченото, И.М.М. и синът ѝ Т. И. М. безспорно по принцип са „свързани лица“ по смисъла на §1 ал.1 т.1 от Търговския закон. В случая, след като видно от представената по делото справка за неплатени задължения, извършена към дата 01.12.2022г., Т. И. М. е имал задължения към Община Ивайловград за данък за недвижима и движима собственост, т.е. има неизплатени суми или неизпълнени задължения към община Ивайловград, безспорно се установява, че към посочения момент е налице основанието, предвидено в чл.104 ал.4 т.4 предл. първо от Наредбата за ПУРОИ за недопускане на кандидата И.М.М. до оценяване и класиране на ценовите оферти, съответно за отстраняване от участие в конкурса.

За пълнота на изложението настоящият състав намира за необходимо да посочи, че съвсем отделен е въпросът дали на едно физическо лице може да бъде вменена отговорност за неизпълнение на задължения на друго физическо лице и да бъдат въвеждани ограничения в тази връзка, както в случая е регламентирано с посочената разпоредба от Наредбата за ПУРОИ, но този въпрос няма как да бъде обсъждан в настоящото производство, в което, както вече се посочи, спорният въпрос е законосъобразно ли е отстранена от участие в конкурса жалбоподателката на посоченото в случая основание. Уместно е да бъде посочено още, че в настоящото производство е недопустимо съдът да извършва както цялостна преценка на законосъобразността на този подзаконов нормативен акт, така и на отделни негови разпоредби. Разпоредбата на чл.104 ал.4 т.4, предл. първо от Наредба за ПУРОИ е действаща и понастоящем, което обстоятелство не е спорно по делото, а и е видно от текста на наредбата, който е публикуван на официалната интернет страница на Община Ивайловград. Наредбата е нормативен акт и непознаването ѝ не би могло да е основание за неизпълнението ѝ. След като жалбоподателката е подала заявление за участие в конкурса, същата се е съгласила с поставените в Наредбата за ПУРОИ и в утвърдената конкурсна документация изисквания и е следвало да изпълни същите.

Отново за пълнота, във връзка с възраженията на процесуалния представител на оспорващата относно участието на кандидата „А. И Б.“ ЕООД в конкурса, следва да се посочи, че според настоящия състав не следва да бъде обсъждано в настоящото производство дали не е бил налице конфликт на интереси при подаване на заявлението му за участие и дали този участник е следвало да бъде отстранен в случая, доколкото тези обстоятелства са неотносими към спорния въпрос – законосъобразно ли е отстранена от участие в конкурса оспорващата.

От изложеното по-горе следва, че подадената жалба е неоснователна, а оспорените административни актове са валидни, съобразени с изискванията на материалния закон и процесуалните правила, поради което подадената против тях жалба следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на делото и предвид разпоредбата на чл. 143, ал.3 от АПК, следва да бъде уважено искането на ответника за разноски за юрисконсултско възнаграждение. Същото, на основание чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ, вр. чл.37 ал.1 от ЗПП, съдът определя в размер на 100 лева.

Водим от гореизложеното и на основание чл. 172, ал.2 от АПК, съдът

Р Е Ш И:

ОТХВЪРЛЯ жалбата на И.М.М. ***, против Заповед № 489/09.12.2022г. на кмета на Община Ивайловград, с която е утвърдено класирането на кандидатите за участие в публично оповестения конкурс със Заповед №430/09.11.2022г. на кмета на Община Ивайловград за отдаване под наем за срок от 10 стопански години, считано от 2022/2023г. на земеделски земи от Общинския поземлен фонд в землището на с. П. с ЕКАТТЕ 55748, съгласно Протокол №8 от 08.12.2022г. на Комисия при Община Ивайловград, както и срещу издадените от кмета на Община Ивайловград Заповед №499/09.12.2022г., в частта и по т.1 и т.6; Заповед №500/09.12.2022г. в частта и по т.1, т.2, т.3, т.4, т.5, т.6, т.18 и т.20; Заповед №502/09.12.2022г., в частта и по т.4; Заповед №503/09.12.2022г. в частта и по т.1, т.3 и т.6; Заповед №504/09.12.2022г., в частта и по т.1; Заповед №505/09.12.2022г. в частта и по т.1, т.2, т.4, т.5, т.7, т.8 и т.10, с които заповеди се определят съответно Г.А.Г., Г.Д.Г., М.Х.П., М.Р.Х., В.А.М. и „А. И Б.“ ЕООД за спечелили публично оповестения със Заповед №430/09.11.2022г. на кмета на Община Ивайловград конкурс, за конкретно посочените в тези точки поземлени имоти със съответни идентификатори и номер по предходен план, в землището на с. П., ЕКАТТЕ 55748.

ОСЪЖДА И.М.М. ЕГН ********** ***, да заплати на Община Ивайловград разноски по делото в размер на 100 (сто) лева.

Решението подлежи на касационно обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Съдия: