Решение по дело №181/2025 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 224
Дата: 12 юни 2025 г. (в сила от 2 юли 2025 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20251720200181
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 7 февруари 2025 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 224
гр. Перник, 12.06.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЕРНИК, I НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично
заседание на двадесет и седми май през две хиляди двадесет и пета година в
следния състав:
Председател:Валери М. Ненков
при участието на секретаря Даниела Т. Асенова
като разгледа докладваното от Валери М. Ненков Административно
наказателно дело № 20251720200181 по описа за 2025 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН.
Образувано е по Жалба на П. А. З. - ЕГН ********** /от
гр.Перник/,против Наказателно постановление № 25-1920-000001/13.І.2025г.
на Началник Сектор в ОДМВР Перник, РУ 01 Перник, с което на
жалбоподателя е наложено наказание: „Глоба” в размер на 250лева на
осн. чл.175, ал.3, пр.І-во от ЗДвП, както и „Лишаване от право да управлява
МПС“ за срок от 6/шест/ месеца за извършено нарушение по чл.140, ал.1 от
ЗДвП, затова че на 18.ІХ.2024г. в 12:12ч. в гр. Перник /по ул. “Бродо“/,
УПРАВЛЯВА л. а. „Фолксваген Поло“ рег. № *** предстояща собственост на
Н.К.К. - ЕГН ********** с посока на движение от ул. “Св. Св. Кирил и М.й“
към Бл.17 на кв. “Димова махала“, като при извършената проверка на
кръстовището с ул. “Козлодуй“ се установи, че управлявяното МПС е със
служебно прекратена регистрация по реда на чл.143, ал.15 от ЗДвП, както и
че водача НЕ носи СУМПС.
В жалбата от процесуалния представител на жалбоподателя – адв. Г.
Б.-ПАК се изтъкват, доводи за неправилност на наложеното наказание, като се
иска отмяна на НП, поради липса на знание /субективна страна/ и водача-
ползвател-жалбоподател.
АНО редовно призован, представител НЕ изпраща.
Пернишки районен съд, като съобрази доказателствата събрани по
делото, както и предвид становищата на страните по реда на чл. 14 и 18 от
НПК, намира за установено следното:
Жалбата е подадена в срок по чл.59, ал. 2 от ЗАНН от надлежно
легитимирано лице с правен интерес и е допустима,а разгледана по същество
е основателна.
1
С Акт Серия GA № 118358/18.ІХ.2024год. /Типов номер/ на К. И. П.
е посочено, че П. А. З.-ЕГН ********** на 18.ІХ.2024г. в 12:12ч. в гр.
Перник /по ул. “Бродо“/, УПРАВЛЯВА л. а. „Фолксваген Поло“ рег. № ***
предстояща собственост на Н.К.К.-ЕГН ********** с посока на движение
от ул. “Св. Св. Кирил и М.й“ към Бл.17 на кв. “Димова махала“, като при
извършената проверка на кръстовището с ул. “Козлодуй“ се установи, че
управляваното МПС е със служебно прекратена регистрация по реда на
чл.143, ал.15 от ЗДвП/чл.143……… (15) Служебно, с отбелязване в автоматизираната информационна система, се
прекратява регистрацията на регистрирано пътно превозно средство на собственик, който в двумесечен срок от придобиването
не изпълни задължението си да регистрира превозното средство. …………. (18) След получаване на уведомлението по ал.17, с
отбелязване в автоматизираната информационна система на МВР, временно се отнема регистрацията на неизправното
превозно средство и се уведомява собственикът на превозното средство………./, както и че водача НЕ носи
СУМПС- нарушение на чл.140, ал.1 от ЗДвП/чл.140.(1)По пътищата, отворени за обществено
ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с
регистрационен номер, поставени на определените за това места. По пътищата, включени в обхвата на платената пътна мрежа, се
допускат само пътни превозни средства, за които са изпълнени задълженията по установяване на размера и заплащане на пътните такси
по чл.10, ал.1 от Закона за пътищата./
Въз основа на горепосоченият Акт е издадено Наказателно
постановление №25-1920-000001/13.І.2025г. на Началник Сектор в ОДМВР
Перник, РУ 01 Перник, с което на жалбоподателя е наложено наказание:
„Глоба” в размер на 250лева на осн. чл.175, ал.3, пр.І-во от
ЗДвП/чл.175.(1)Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50
до 200 лв. водач, който: 1. управлява моторно превозно средство, на което табелите с регистрационния номер не са поставени на
определените за това места; 2. е поставил или използва устройство за подаване на светлинен или звуков сигнал, предвиден за
автомобил със специален режим на движение, без да има това право;3. откаже да предаде документите си на органите за контрол или по
какъвто и да е начин осуети извършването на проверка от органите за контрол;4. откаже да изпълни нареждане на органите за контрол и
регулиране на движението;5. наруши задълженията си като участник в пътнотранспортно произшествие;6. при пътнотранспортно
произшествие, в което няма участие, откаже необходимото съдействие с моторното превозно средство.(2) За повторно нарушение по
ал.1 наказанието е лишаване от право да се управлява моторно превозно средство за срок от 1 месец до 1 година и глоба от 150 до 300
лв. (3) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 6 до 12месеца и
с глоба от 200 до 500лв. водач, който управлява моторно превозно средство, което не е регистрирано по
надлежния ред или е регистрирано, но е без табели с регистрационен номер. (4) За повторно нарушение по ал. 3
наказанието е лишаване от право да се управлява моторно превозно средство за срок от една до две години и глоба от 600 до 1500 лв.(5)
Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от три месеца и с глоба от 1000 лв. водач, който откаже
да изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението при въведена временна организация на движението или
временна забрана за движение./, както и „Лишаване от право да управлява МПС“ за срок
от 6/шест/ месеца за извършено нарушение по чл.140, ал.1 от ЗДвП.
Жалбоподателя НЕ се явява лично в с. з., изпраща процесуалнен
представител адв. Г. Б. - ПАК.
Свидетелите по акта: К. И. П. и М. В. П. се явяват в съдебно
заседание, като поддържат АУАН и изложената в него фактическа обстановка.
Допълнително по искане на защитата е допуснат и разпитан
свидетеля Н.К.К., както е и изискана СПРАВКА от Сектор ПП ОДМВР-
Перник относно собствеността на процесното МПС към процесната дата/рег.
№ 11673/20.V.2025г.-л.33/.
При така установената фактическа обстановка, съдът констатира
съществени процесуални нарушения, които ще се разгледат по долу, като
направи следните правни изводи:
Производството, предмет на настоящето разглеждане е от
административно наказателен характер при което е необходимо да се
установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно
нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено ли е от
посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са
абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно
наказващия орган.
Задължително, комулативно условие е спазването на процесуалните
правила по чл.42 от ЗАНН /още повече ако евентуални нарушения в акта не
2
могат да се преодолеят по реда на чл.53, ал. 2 от ЗАНН/, както и правилата по
чл.57, ал.1 ЗАНН, каквито в конкретния случай, процесуални нарушения по
издаване на акта за административно нарушение и НП, водещи до съществено
засягане правото на защита на жалбоподателя се установиха.
Съставянето на актове за извършеното административно нарушение
е основополагащ елемент от всяко административно производство. Това е
дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно
осъществяване зависи в голяма степен ефективността на последващата
юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган.
Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно
наказателен орган със съответния административно наказателен спор и се
иска от него да се произнесе по същия, като се внася твърдение, че е налице
виновно извършено административно нарушение от определен вид, който по
силата на разпоредбата на чл.189, ал.2 от ЗДвП /конкретно касаещи ЗДвП/ е
с меродавна доказателствена сила до доказване на противното.
Абсолютно задължително е и в акта за установяване на
административно нарушение и в наказателното постановление
административното нарушение, което е вменено във вина на нарушителя и за
което той е санкциониран да бъде описано точно, прецизно и разбираемо,
както и да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,
като нарушена норма от съответния нормативен акт.
Също така следва да съществува правно единство между описаното,
като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното постановление.
Не на последно място съставеният акт за установяване на
административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени
в чл.42 от ЗАНН.
Издаденото въз основа на него наказателно постановление е
необходимо да съдържа реквизитите, посочени в чл.57 от ЗАНН и да бъде
издадено от компетентен орган.
В съответствие с разпоредбата на чл.43, ал.1 от ЗАНН актът е
подписан от актосъставителя както и от свидетеля по акта. Предявен е на
нарушителя за запознаване с неговото съдържание.
В графата му, предоставяща му възможност да даде обяснения по
нарушението да изложи възражения,НЕ се установиха конкретни такива.
Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения,
законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на
чл.44 от ЗАНН от която същия НЕ СЕ е възползвал.
При спазване на разпоредбата на чл.43, ал.5 от ЗАНН на нарушителя
е връчен препис от акта срещу разписка.
Съдът, извършвайки служебна проверка на съставения акт за
установяване на административно нарушение и издаденото въз основа на него
наказателно постановление направи следните правни изводи:
Конкретно, относно деянието за което в процесното НП е наложено
наказание: „Глоба” в размер на 200лева на осн. чл.175, ал.3, пр.І-во от
ЗДвП/чл.175……(3) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 6
до 12месеца и с глоба от 200 до 500 лв. водач, който управлява моторно превозно средство, което не е
регистрирано по надлежния ред или е регистрирано, но е без табели с регистрационен номер. …./, както и
„Лишаване от право да управлява МПС“ за срок от 6/шест/ месеца за
3
извършено нарушение по чл.140, ал.1 от ЗДвП /чл.140.(1)По пътищата, отворени за
обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани
……….../, като е изложена фактическа обстановка в НП /…… на 18.ІХ.2024г. в 12:12ч. в гр.
Перник /по ул. “Бродо“/, УПРАВЛЯВА л. а. „Фолксваген Поло“ рег. № *** предстояща собственост на Н.К.К. -
ЕГН ********** с посока на движение от ул. “Св Св. Кирил и М.й“ към Бл.17 на кв. “Димова махала“, като при
извършената проверка на кръстовището с ул. “Козлодуй“ се установи, че управлявяното МПС е със служебно
прекратена регистрация по реда на чл.143, ал.15 от ЗДвП, както и че водача НЕ носи СУМПС …../, състава
приема, че същото НЕ е доказано по несъмнен начин от субективна страна,
предвид следното:
Същността на регистрацията на отделното МПС е същото да бъде
индивидуализирано при необходимост/на практика това е „ЕГН“, “адрес“ и
всички необходими други данни на отделното МПС в житейски и технически
аспект/.
Прекратяването на въпросната регистрация е процедура възможна по
различна инициатива /от гледна точка субект или причина/, било по
инициатива на собственика на отделното МПС по различни поводи /бракуване
и др./, било СЛУЖЕБНО на основание чл.143 от ЗДвП /“чл.143.…..(2)Забранява се
заличаването и/или подправянето на идентификационния номер и номера на двигателя на превозното средство.(3) Пътно превозно
средство с подправен, заличен или повреден идентификационен номер не се регистрира, докато не бъде установен автентичният
идентификационен номер, поставен от производителя, с изключение на изоставено, конфискувано или отнето в полза на държавата и
предоставено за нуждите на бюджетна организация, като регистрацията на пътно превозно средство се извършва след поставяне на нов
идентификационен номер по ред, определен с наредба на министъра на вътрешните работи.(4) Възстановяването на
идентификационния номер се извършва по ред, определен от министъра на вътрешните работи.(5) Не се регистрират:нови превозни
средства, за които е влязло в сила изискването за одобряване на типа и той не е одобрен по реда на чл. 138, ал. 4; 2. трактори за селското
и горското стопанство, които подлежат на регистрация по реда на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника;3.
пътни превозни средства, които не са внесени по законоустановения ред;4. пътни превозни средства с изменения в конструкцията, които
не отговарят на изискванията на чл. 146; 5. пътни превозни средства, обявени за издирване, до изясняване на въпроса за собствеността.
(6) Прекратяване на регистрацията на регистрирано пътно превозно средство се извършва с отбелязване в свидетелството за
регистрация въз основа на писмено заявление от собственика и предоставяне на табелите с регистрационните номера. Със заявлението
собственикът на пътното превозно средство представя документи, че то е прието за разкомплектоване, или декларация за
съхраняването му в частен имот по образец, утвърден със заповед на министъра на околната среда и водите и съгласуван с министъра на
вътрешните работи.(7) Прекратяване на регистрацията на изоставено регистрирано моторно превозно средство се извършва след
писмено уведомление от службите за контрол, определени от кметовете на общините по чл. 167, ал. 2, т. 3, и предоставяне на табелите с
регистрационните номера. В този случай се представят документи, че моторното превозно средство е прието за разкомплектоване.(8)
Прекратяване на регистрацията на изоставено регистрирано моторно превозно средство, на което табелите с регистрационните номера
липсват и не могат да бъдат издирени по надлежния ред, се извършва след писмено уведомление от службите за контрол, определени от
кметовете на общините по чл. 167, ал. 2, т. 3, като моторното превозно средство се идентифицира по номера на рамата или друг
идентификационен номер. В този случай се представят документи, че моторното превозно средство е прието за разкомплектоване.
(9) Служебно прекратяване на регистрацията на регистрирано пътно превозно средство се извършва с
отбелязване в автоматизираната информационна система при уведомление от компетентен орган на друга
държава за регистрация на пътни превозни средства, при унищожаване или отнемане в полза на държавата, при
уведомяване от службите за контрол по чл.167, ал.2, т.3, както и при установяване, че пътното превозно средство
е регистрирано с подправен, заличен или повреден идентификационен номер. (10) Служебно се прекратява
регистрацията на пътни превозни средства, за които е получено уведомление от Гаранционния фонд по чл.574, ал.11 от „Кодекса за
застраховането“, и се уведомява собственикът на пътното превозно средство. Служебно прекратена регистрация на пътно превозно
средство се възстановява служебно при предоставени данни за сключена застраховка от Гаранционния фонд по реда на чл.574, ал. 6
или по желание на собственика, след представяне на валидна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите. (11)
Служебно прекратяване на регистрацията на регистрирано пътно превозно средство се извършва с отбелязване в
автоматизираната информационна система в случаите, предвидени в глава шеста. В този случай табелите с
регистрационен номер и част 2 на свидетелството за регистрация на пътното превозно средство се отнемат
със съставянето на акта за установяване на административното нарушение. (12) Възстановяването на служебно
прекратена регистрация на пътно превозно средство по реда на ал. 11 се извършва по ред, определен с наредбата по чл. 140, ал. 2.(13)
Промяна в регистрацията на превозни средства с наложен запор или друго законово ограничение се извършва след отмяна или писмено
разрешение на органа, постановил обезпечението, или на друг компетентен орган.(14) По искане на собственика регистрираното пътно
превозно средство може да бъде пререгистрирано като историческо превозно средство при условията и по реда за регистриране на
такива превозни средства, определени с наредбата по чл.140, ал.2. В този случай предоставените при първоначалната регистрация
оригинални документи за регистрация на пътното превозното средство може да бъдат върнати на собственика. (15)
Служебно, с отбелязване в автоматизираната информационна система, се прекратява
регистрацията на регистрирано пътно превозно средство на собственик, който в
двумесечен срок от придобиването не изпълни задължението си да регистрира
превозното средство. (15а) Забранява се манипулацията на километропоказателя на моторните превозни средства, с
изключение на смяната на километропоказателя при установена повреда, което се удостоверява с декларация от извършилия ремонта, в
която са посочени дата на ремонта, показанието на стария километропоказател и показанието на поставения километропоказател.(16)
Министерството на вътрешните работи и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" обменят данни за регистрираните
превозни средства и за периодичните им технически прегледи.(17) В случаите, когато при извършване на периодичен технически
преглед се установи опасна техническа неизправност, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" уведомява
Министерството на вътрешните работи за временно отнемане регистрацията на неизправното превозно средство. (18) След
получаване на уведомлението по ал. 17, с отбелязване в автоматизираната информационна система на МВР, временно се
отнема регистрацията на неизправното превозно средство и се уведомява собственикът на превозното средство. (19) След
отстраняване на опасната техническа неизправност и след като неизправното превозно средство по ал.17 е преминало периодичен
технически преглед, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" уведомява МВР и ползването на превозното средство се
разрешава отново, като не се осъществява нова процедура за неговата регистрация.(20) Условията, редът и начините за обмен на
4
информация по ал. 16, вида и форматите на данните и използваните класификатори се определят с наредбата по чл. 140, ал. 2. (21) За
целите на регистрацията на превозните средства може да се извършва обмен на информация с държавите – членки на Европейския съюз,
относно правния статут на превозните средства и преди регистрация на превозно средство – да се извършва проверка в държавата –
членка на Европейския съюз, в която то е било регистрирано. За да се улесни този обмен, проверката може да се извършва чрез
използването на електронна мрежа, включваща данни от националните електронни бази от данни./, какъвто е и
настоящия случай.
ІІ. За да бъде консумирано вмененото нарушение обаче,видно от
разпоредбата на чл.143 от ЗДвП ал.15 /“чл.143……………(15) Служебно, с отбелязване в
автоматизираната информационна система, се прекратява регистрацията на
регистрирано пътно превозно средство на собственик, който в двумесечен срок от
придобиването не изпълни задължението си да регистрира превозното средство. …………/,
като независимо какво е основанието, собственика СЛЕДВА да бъде
УВЕДОМЕН за настъпилата „дерегистрация“, доказателства за което по
делото няма. Това обстоятелство е пряко свързано със субективната страна на
деянието респ. със знанието за настъпилата служебно прекратена
регистрация.
В настоящия случай се касае за ползвател на МПС нарушител-
жалбоподател-НЕ собственик, жалбоподателя е управлявал процесния
автомобил л. а. „Фолксваген Поло“ с рег. № ***, „ГО“, Технически преглед-
няма вменено нарушение за липса/, без каквото и да е знание за предприетите
действия спрямо собственика на процесния автомобил респ. неговата
дерегистрация/дори и органите на ПП не са знаели,че е дерегистрано
процесното МПС /К. И. П./“ Аз съм актосъставител по акта. ………….. Когато вкарахме
регистрационния номер на автомобила в таблета установихме, че автомобила е с прекратена регистрация.
Преди това нямаше как да знам, че е с прекратена регистрация. ……..“/ и М. В. П. /“Аз съм свидетел
по акта. ……….. Доколкото си спомням беше установено, че автомобилът е с прекратена регистрация, тъй
като имаше само регистриран договор за покупко-продажба, но собствеността в „Пътна полиция“ не беше
сменена в двумесечния срок.Мисля че автомобила имаше регистрационен номер. Би следвало да е имал. „/,
поради наличието на видимите знаци за това-рег. Номер, ГО, Пътен знак за
технически преглед и са го разбрали едва, след справка в служебната си база
до която единствено имат достъп, но жалбоподателя-ползвател няма
индикация за това обстоятелство т. е. липсва вътрешно знание за това
обстоятелство респ. налично виновно поведение.
Незнанието на това обстоятелство води до невъзможност за
вменяване на умисъл в дееца респ. до неконсумиран състав по процесното
„обвинение“ и в крайна сметка до отмяна на процесното наказателно
постановление в каквато насока е произнасянето и на РП-Перник в
приложеното НП за ОТКАЗ за образуване на ДП- л. 9.
Предвид изложено по горе, ведно със застъпеното становище от
жалбоподателя за липса на знание за настъпилата дерегистрация /при липса на
доказателства за обратното/, дава основание за обоснован извод касаеш липса
на субективна страна при извършване на процесното деяние в който смисъл
процесното НП, следва да бъде отменено.
С оглед посоченото по горе, състава намира,че процесното НП е
НЕдоказано по категоричен начин с оглед установяване на виновно поведение
от страна на жалбоподателя,поради което счита,че процесното НП следва да
бъде отменено.
ІІІ. За прецизност, следва да се отбележи,че видно от процесната
фактология/…… на 18.ІХ.2024г. в 12:12ч. в гр. Перник /по ул. “Бродо“/, УПРАВЛЯВА л. а. „Фолксваген
Поло“ рег. № *** предстояща собственост на Н.К.К.-ЕГН ********** с посока на движение от ул. “Св. Св.
Кирил и М.й“ към Бл.17 на кв. “Димова махала“,като при извършената проверка на кръстовището с
ул.“Козлодуй“ се установи, че управлявяното МПС е със служебно прекратена регистрация по реда на чл.143,
ал.15 от ЗДвП,както и че водача НЕ носи СУМПС …../ е посочена „предстояща собственост“ на
5
лице извън „вмененото обвинение“, а по същество изобщо липстват данни,
относно собственика към процесната дата.
Относно разноските:
Искането за присъждане на разноски е направено своевременно в
хода на съдебното производство от страна на пълномощника на
жалбоподателя, като последният има право на такива предвид изхода на
делото–отмяна на обжалваното Наказателно постановление №25-1920-
000001/13.І.2025г. на Началник сектор -ОД-МВР-Перник и с оглед
разпоредбата на чл.63, ал.3 от ЗАНН/чл. 63. (1) Районният съд в състав само от съдия разглежда делото по
същество и се произнася с решение, с което може да потвърди, да измени или отмени наказателното постановление или електронния
фиш. Решението подлежи на касационно обжалване пред административния съд на основанията, предвидени в Наказателно-
процесуалния кодекс, и по реда на глава дванадесета от Административнопроцесуалния кодекс. (2) В предвидените от закона случаи
съдът може да прекрати производството с определение, което подлежи на обжалване с частна жалба. /3) В съдебните производства по
ал. 1 страните имат право на присъждане на разноски по реда на Административнопроцесуалния кодекс. (4) Ако заплатеното от
страната възнаграждение за адвокат е прекомерно съобразно действителната правна и фактическа сложност на делото, съдът може по
искане на насрещната страна да присъди по-нисък размер на разноските в тази им част, но не по-малко от минимално определения
размер съобразно чл. 36 от Закона за адвокатурата.(5) В полза на юридически лица или еднолични търговци се присъжда и
възнаграждение в размер, определен от съда, ако те са били защитавани от юрисконсулт. Размерът на присъденото възнаграждение не
може да надхвърля максималния размер за съответния вид дело, определен по реда на чл. 37 от Закона за правната
помощ./,препращаща към чл.143 от „Административно процесуалния
кодекс“/чл.143.(1)Когато съдът отмени обжалвания административен акт или отказа да бъде издаден административен акт,
държавните такси, разноските по производството и възнаграждението за един адвокат, ако подателят на жалбата е имал такъв, се
възстановяват от бюджета на органа, издал отменения акт или отказ. (2) Подателят на жалбата има право на разноски по ал.1 и при
прекратяване на делото поради оттегляне на оспорения от него административен акт. (3) Когато съдът отхвърли оспорването или
подателят на жалбата оттегли жалбата, страната, за която административният акт е благоприятен, има право на разноски.(4) Когато
съдът отхвърли оспорването или оспорващият оттегли жалбата, подателят на жалбата заплаща всички направени по делото разноски,
включително минималното възнаграждение за един адвокат, определено съгласно наредбата по чл.36, ал. 2 от Закона за адвокатурата,
ако другата страна е ползвала такъв./.
От съдържанието на приложения на л.19 - Договор за правна защита
и съдействие се установява, че договореното адвокатско възнаграждение в
размер на 900/деветстотин/лева жалбоподателят е ЗАПЛАТИЛ в брой на
адвокат Г. Б. от ПАК, поради което и въззиваемата страна ОДМВР-Перник,
следва да бъде осъдена да заплати от бюджета си в полза на жалбоподателя П.
А. З. - ЕГН **********, направени съдебни разноски в размер на на
900/деветстотин/лева с оглед приключване на делото в едно с. з. при липса на
възражение от страна на АНО.
С оглед изложеното и на осн. чл.63, ал.2, т.1, вр. ал.1, вр. чл.58д,
т.1 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ОТМЕНЯ Наказателно постановление №25-1920-
000001/13.І.2025г. на Началник Сектор в ОДМВР Перник, РУ 01 Перник, с
което на жалбоподателя П. А. З. - ЕГН ********** е наложено наказание:
„Глоба” в размер на 250лева на осн. чл.175, ал.3, пр.І-во от ЗДвП, както и
„Лишаване от право да управлява МПС“ за срок от 6/шест/ месеца за
извършено нарушение по чл.140, ал.1 от ЗДвП.
ОСЪЖДА Областна дирекция на Министерство на вътрешните
работи-гр. Перник/адрес:гр. Перник ул. „Самоков“ №1/, да ЗАПЛАТИ на
жалбоподателя П. А. З. - ЕГН **********, сумата в размер на
900лв./деветстотин лева/, представляваща направени от лицето в настоящото
производство РАЗНОСКИ за Адвокатско възнаграждение за един адвокат.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване, по реда на
Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ,пред Пернишки
Административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
6
Съдия при Районен съд – Перник: _______________________
7