Протокол по дело №65349/2021 на Софийски районен съд

Номер на акта: 14146
Дата: 19 юни 2023 г. (в сила от 19 юни 2023 г.)
Съдия: Десислава Георгиева Иванова
Дело: 20211110165349
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 18 ноември 2021 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 14146
гр. София, 05.06.2023 г.
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 172 СЪСТАВ, в публично заседание на
пети юни през две хиляди двадесет и трета година в следния състав:
Председател:ДЕСИСЛАВА Г. И.А
при участието на секретаря МОНИКА В. АСЕНОВА
Сложи за разглеждане докладваното от ДЕСИСЛАВА Г. И.А Гражданско
дело № 20211110165349 по описа за 2021 година.
На именното повикване в 12:02 часа се явиха:
ИЩЕЦЪТ „Л. Т. С.“ ООДредовно уведомен за днешното съдебно
заседание, представлява се от адв. Х., с пълномощно по делото.
ОТВЕТНИКЪТ К. К. К. – редовно уведомен за днешното съдебно
заседание, не се явява, представлява се от адв. К., с пълномощно по делото.
СВИДЕТЕЛЯТ А. И. С. – редовно призован за днешното съдебно
заседание, явява се лично.

АДВ. Х.: Да се даде ход на делото.

АДВ. К.: Да се даде ход на делото.

СЪДЪТ
КОНСТАТИРА, че с проектодоклада по делото е допуснал до разпит
един свидетел на ответника при режим на призоваване.

СЪДЪТ
КОНСТАТИРА, че в залата се намира допуснатия до разпит при режим
на призоваване свидетел на ответника – А. И. С..
СЪДЪТ пристъпи към провеждане процедурата по неговото изслушване.
1
СВИДЕТЕЛЯТ ПРЕДОСТАВЯ на съдебния секретар документ за
самоличност.
СЪДЕБНИЯТ СЕКРЕТАР ПОТВЪРЖДАВА самоличността на
свидетеля и връща документа му за самоличност.

СНЕМА САМОЛИЧНОСТТА НА СВИДЕТЕЛЯ
А. И. С. на 43 години, неосъждан, без родство със страните. Водя дело с
ищеца Л. Т. С.“ ООД, което е висящо.

СВИДЕТЕЛЯТ Е ПРЕДУПРЕДЕН ЗА НАКАЗАТЕЛНАТА
ОТГОВОРНОСТ ПО ЧЛ. 290 НК. ОБЕЩАВА ДА ГОВОРИ САМО
ИСТИНАТА.

СВИДЕТЕЛЯТ А. С. НА ВЪПРОСИ НА АДВ. К.: С К. К. започнахме
заедно обучението си в „ИВТ“ и след това започнахме работа в Л. Т. С.“
ООД. Обучението приключи лятото на 2019 година и след това почти веднага
почнахме работа в Л. Т. С.“ ООД , той леко почна със закъснение понеже
имаше някаква операция, почна известно време след мен на работа.
Длъжността, на която и двамата започнахме беше „авионикс“, заедно
почнахме „авионикс“ в Л. Т. С.“ ООД. Аз работих във фирмата до март 2020
година. Бяхме с осем часа работно време, но се е налагало и да оставаме и
след работно време, както и почивните дни, когато се налага. Работното ни
време беше от 08:30 ч. до 16:45 ч. Работихме, съгласно едномесечен график,
който получавахме по пощата, който всяка седмица в зависимост от
разпределението на работата по линиите е бил потвърждаван или е бил
променян. Получавахме го по собствения имейл. Доколкото ми е известно,
когато работех във фирмата, графиците се изготвяха от „тийм“ лидерите,
които се събираха всяка седмица и решаваха, в зависимост от работата на
различните линии и от самолетите, които влизат на линиите, колко човека
трябват на различните линии, за да бъде обслужен самолета. В началото
графикът го получавахме по имейла и по едно време, ни бяха спрени тези
имейли и след това се проверявали от „iq move” – програмата на станцията,
която е била на компютъра и там проверяваме или питаме „тийм“ лидера, на
2
коя линия трябва да отидем за да работим в текущия ден. Нямаме достъп до
електронната системата с графиците, когато не сме на работа и сме извън
предприятието. Единственият достъп до системата е, когато сме на работа и
можем да ползваме служебния компютър на станцията, за да проверим дали
сме на работа или на коя линия, трябва да отидем за да работим. Най-много
съм получавал едномесечен график, който е бил променян в различните
седмици. Заповеди за сумирано изчисляване на работното време не сме
получавали. Тези графици, които получавахме по имейл търпяха промени в
хода на периода, за който се отнасяше графика. В началото получавахме
имейла за целия месец и в следващата седмица, трябва да се работи на друга
линия, а не на същата, по която е бил пуснат графика. Графикът се променя за
месеца и ни се дава нов график. Евентуално, ако има работа на друга линия,
при която ремонтът на самолета е по-голям, графикът не се зачита и се
подменят работните позиции в различните линии, за което ни съобщава
„тийм“ лидера, че трябва на другия ден да отидем на друга линия или в „iq
move”, ако се вкара в графика, или го получаваме по имейла. Оставали сме
след работно време, между един и три часа, според зависимост от работата,
която трябва да се извърши по пристигане на нов самолет или излитане на
текущ самолет от хангарите. „Тийм“ лидерът минава и казва колко човека и
кои трябва да останем след работно време. Отпуската е нормален ден, който
се взима за почивка. Компенсацията се взима с писмен вид и се подписва от
„тийм“ лидера. Компенсацията пак свободен ден, но се пише като „–„ в
работния график, тоест той се отчита така: един ден компенсация се отчита
като „– 8 часа“. В началото, когато постъпихме на работа, трудовите функции
бяха да почистваме самолетите, да почистваме работната станция. Самолетът,
когато дойде се разглобява и се започва да се почиства прахосмукачки и
четки от прах, бушоните на самолета в пилотската кабина, кабелите по
основата на самолета, всичко се чисти с прахосмукачки, с четки. Да, това са
задачите, които е изпълнявал и К. К., той работеше като всички нас, чистил е,
почиствал е, бърсал на прах. Задачите се определят и разпределят от „тийм“
лидера на станцията. След обучението трябваше да преминем изпити, който
трябваше да попълним в „ojt” книгата с различни задачи по самолетите, които
трябваше да изпълним. Това са различни задачи по различните самолети,
според зависи самолетът с какъв ремонт пристига и в тази книга има различни
задачи, които трябва да се попълнят. К., лично той ми беше споделил, че му
3
се дават само задачи за чистене и няма възможност да си попълни „ojt”
книгата и да си направи „тасковете“ за да може да премине следващото ниво
за работа в Л. Т. С.“ ООД. Само в началото, К. беше направил няколко
„таска“ в книгата, по самолетите, който са били пристигали. Той е имал друг
колега, който е бил завършил с нас обучение и „тийм“ лидерът е бил помагал
на него да може да си направи неговата книга, докато К. е нямал тази
възможност да започне и да си завърши обучението. Има няколко задачи за
почистване, които фигурират в „ojt” книгата, но масовите „таскове“, които са
в „ojt” книгата са ремонт и смяна на части. Бяха над 100 задачите в книгата,
доколкото си спомням. Да, спомням си, че „тийм“ лидерът на К. беше К.. К.
ми е споделял, че не му се дават задачи… понеже се познаваме от обучението
и знаем кой, какво е завършил, защото се представяме там, той беше
завършил „Попов“ – електротехника и мечтата му е била да започне в Л. Т.
С.“ ООД и да работи като електротехник, „авионикс“, който да може да сменя
части по самолетите, но са му били предоставяни задачи предимно за
почистване. Имало е случай, в които, докато правим ремонт на самолетите се
е боядисвала кабината и самолета с боя. Имало е случаи, когато е трябвало да
ни изведат при източване на керосина, но се е случвало да оставаме там.
Тоест механиците работят докато ние сме били на линията, а е трябвало да
няма никой на линията. Не трябва да има никой на линията, защото е много
опасно и при боядисване е много вредно изпаренията от боята, а керосинът е
много опасен и може да се възпламени.

СВИДЕТЕЛЯТ А. С. НА ВЪПРОСИ НА АДВ. Х.: В рамките на тези два
месеца, в който К. работеше в Л. Т. С.“ ООД, ние сме се виждали като
колеги в почивките, не ни е съвпадал работния график за да работим заедно,
доколкото си спомням, но той ми споделяше, аз съм видял дори още в
началото, че е омърлушен, подтиснат, депресиран, изгубил всякакво желание
да работи във фирмата. „Попов“ е професионална гимназия, да. Той е работил
в кино, монтирал е мултимедия в киното, доколкото ми е споделял, това му е
било хобито в началото докато е учил в „Попов“, да се занимава с
електротехника… Да, работил е в киноиндустрията, виждал съм му колата,
като той по нея беше слагал всякакви светлини, монтажи. Само на нас,
където сме там на обучението ни даваха такива задачи да чистим самолетите.
По принцип, обикновена чистачка не може да влезе да го чисти. За станцията,
4
можеха да пуснат някой да влезе да я изчисти, а не да ни карат ние да я метем
с метлите.

Поради изчерпване на въпросите към свидетеля,
СЪДЪТ ПРИКЛЮЧИ с процедурата по разпит на свидетеля А. И. С..
СЪДЪТ ОСВОБОДИ свидетеля А. И. С. от залата.

АДВ. Х.: Нямам други доказателствени искания.

АДВ. К.: Нямам други доказателствени искания.

С оглед липсата на доказателствени искания, съдът намира делото за
изяснено от фактическа страна, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ОБЯВЯВА СЪДЕБНОТО ДИРЕНЕ ЗА ПРИКЛЮЧЕНО И
ДАВА ХОД ЗА УСТНИТЕ СЪСТЕЗАНИЯ.

АДВ. Х.: Моля да уважите изцяло предявените от нас искове, ведно с
техните уточнения, изменения и други подобни неща в хода на процеса.
Представям списък с разноски, който моля да уважите и да отхвърлите изцяло
насрещния, предявен от ответника по делото. Моля за срок за писмени
бележки.

АДВ. К.: Моля да отхвърлите изцяло предявените искове. Ще представим
подробни писмени бележки. Моля да присъдите на доверителя ми сторените в
производството разноски, включително и по оттеглените искове.

СЪДЪТ ПРЕДОСТАВЯ двуседмичен срок на страните, за депозиране
на подробни писмени съображения по спора.

СЪДЪТ ОБЯВИ, ЧЕ ЩЕ СЕ ПРОИЗНЕСЕ С РЕШЕНИЕ.
5

Съдебното заседание приключи в 12:23 часа.

Съдия при Софийски районен съд: _______________________
Секретар: _______________________
6