РАЗПОРЕЖДАНЕ
№ 2200
Бургас, 10.03.2025 г.
Административният съд - Бургас - XXII-ри състав, в закрито заседание на седми март две хиляди двадесет и пета година в състав:
Съдия: | ЯНА КОЛЕВА | |
като разгледа докладваното от съдията Яна Колева административно дело № 381 по описа за 2025 година на Административен съд - Бургас, за да се произнесе, взе предвид следното: |
Производството е по чл. 73 ал. 4 във връзка с чл. 27 ал. 1 и ал. 5 - 6 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) във връзка с глава десета раздел І от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба от Община Айтос, представлявана от кмета на общината В. Е., против решение (Решението) № РД-02-36-177/01.02.2024 година на А. Т. - Б. – заместник – министър на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на Управляващ орган (РУО) на оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 - 2020 (ОПРР или Програмата), изпълнявана със средства от Европейските фондове по споделено управление (ЕФСУ) на Европейския съюз (ЕС), с което е наложена финансова корекция в размер на 8 097 лева с ДДС, представляваща 25 % от стойността на допустимите разходи по договор № 176/29.11.2023 година
При извършената служебна проверка на оспорването съдът констатира, че жалбата е редовна, поради което делото следва да бъде насрочено за разглеждане в открито заседание с призоваване на страните, които следва да бъдат конституирани.
Съдебното производство се разглежда повторно пред Административен съд-Бургас, след като с Решение №2017/27.02.2025г. по адм.дело №7646/2024г. по описа на ВАС е обезсилено решение № 3893 от 23.05.2024 г., постановено по адм. дело № 308/2024 г. по описа на Административен съд Бургас и делото е върнато за ново разглеждане от друг състав на същия съд със задължителни указания в мотивите на решението. В мотивите е посочено, че след като съдът е приел, че пропорционалният метод е неприложим е следвало да отмени административния акт, като административният орган има възможност да издаде нов акт, а не съдът да определя финансова корекция по диференциалния метод, т.е. друг метод и в друг размер.
По изложените съображения, съдът
Р А З П О Р Е Д И:
1. КОНСТИТУИРА като страни в производството:
-ЖАЛБОПОДАТЕЛ: Община Айтос;
-ОТВЕТНИК: Ръководител на Управляващ орган на оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 - 2020
2. На основание чл. 170, ал. 3 вр. ал.1 от АПК
-УКАЗВА на жалбоподателя, че носи доказателствена тежест за установяване на съществуването на фактите и обстоятелствата, посочени в жалбата, от които черпи благоприятни за себе си правни последици.
-УКАЗВА на ответния административен орган, че следва да докажат съществуването на фактическите основания, посочени в оспорвания административен акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, включително приложението на пропорционалния метод на изчисляване на финансовата корекция.
3.НАСРОЧВА делото в открито съдебно заседание на 01.04.2025 г. от 11,10 часа. ДА СЕ ПРИЗОВАТ страните.
УКАЗВА на страните, че на основание чл.178, ал.1 от АПК могат да сключат споразумение.
Преписи от разпореждането да се изпратят на страните на основание чл.138 АПК.
Разпореждането не подлежи на обжалване.
Съдия: | |