Решение по дело №1735/2020 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 260081
Дата: 23 февруари 2021 г. (в сила от 31 май 2021 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20201720201735
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 26 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

                    Р Е Ш Е Н И Е

                     В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

                                            23.Февруари.2021година

 

Номер 260081                                                                                     гр. П.Пернишки  районен съд                                                                  01- Н. състав

На  26.01.                                                                                        година  2021г.

В  открито  съдебно заседание в следния състав:

                                                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ :  Валери   Ненков

                                                                                                       ЧЛЕНОВЕ :

                                                                                                       СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

Секретар:  Биляна Миткова

ПРОКУРОР    

                Като разгледа докладваното от Председателя  АНД№ 01735/20год.  по  описа  на съда за 2020година, за да се произнесе  взе предвид следното:

       Производството е по чл.59 и сл. от  ЗАНН.

                    Образувано е по жалба на  И.П.С.-ЕГН ********** ***/ против  Наказателно постановление № 42-0001555/02.ІХ.2020год. на  Началник РД”АА”-гр.П.с което  на   жалбоподателя   е  наложено  наказание:“Глоба” в размер на 2000лева на    основание   чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П   за   нарушение по чл.12б ал.10 от ЗАвт.П, затова че на  07.VІІІ.2020год. около 09,30ч. при Пътен Възел за с.Боснек,управлява Товарен автомобил „Мерцедес 4143“ от Категория N 3 над 12тона с рег. № *******,собственост на „Инфракорект строй“ЕООД с Булстат:*******и адрес:гр.П.ул.“Кракра“ Бл.4,Ет.3,Ап.36, като извършва  превоз   на   товари /Фракция 4-11,2/  за   собствена сметка, видно от  КАНТАРНА БЕЛЕЖКА № 3893 от 07.VІІІ.2020г. като извършва следното нарушение: 1.Водачът извършва превоз на товари за собствена сметка, между два пункта на територията на Република България с МПС с допустима максимална маса  над 12тона,като НЕ притежава ЛИЦЕНЗ  за извършване на превоз на товари на територията на  Република България  или Заверено копие на Лиценз на Общността, видно от направена справка в информационната система на ИА“АА“-отдел Лицензи в 09,50ч. на 07.VІІІ.2020г.

       В Жалбата  са   изтъкнати съображения   за  незаконосъобразност на Наказателното постановление, поради което се моли  същото  да  бъде отменено.

       Въззиваемата страна  в придружителното  си писмо изразява  становище да се потвърди наказателното постановление,като правилно и законосъобразно.  

       Пернишки  районен съд, като съобрази доказателствата събрани по делото, както и предвид  становищата  на страните по реда на чл.14 и 18 от НПК, намира за установено  следното.

       Жалбата   е подадена в срок по чл.59 ал. 2 от ЗАНН, от  надлежно процесуално  легитимирано лице с правен интерес, като по същество същата  е      НЕоснователна.

       С Акт  Серия А-2019  № 278079/07.VІІІ.2020год. съставен  от  Т.Г.Б.  е  посочено, че   И.П.С.-ЕГН **********  на  07.VІІІ.2020год. около 09,30ч. при Пътен Възел за с.Боснек,управлява Товарен автомобил „Мерцедес 4143“ от Категория N 3 над 12тона с рег. № *******,собственост на „Инфракорект строй“ЕООД с Булстат:*******и адрес:гр.П.ул.“Кракра“ Бл.4,Ет.3,Ап.36, като извършва  превоз   на   товари /Фракция 4-11,2/  за   собствена сметка, видно от  КАНТАРНА БЕЛЕЖКА № 3893 от 07.VІІІ.2020г. като извършва следното нарушение: 1.Водачът извършва превоз на товари за собствена сметка, между два пункта на територията на Република България с МПС с допустима максимална маса  над 12тона,като НЕ притежава ЛИЦЕНЗ  за извършване на превоз на товари на територията на  Република България  или Заверено копие на Лиценз на Общността, видно от направена справка в информационната система на ИА“АА“-отдел Лицензи в 09,50ч. на 07.VІІІ.2020г.- нарушение на чл.12б ал.10 от ЗАвт.П /чл.12б. Превоз на пътници и товари за собствена сметка може да се извършва от еднолични търговци, юридически лица или физическо лице, регистрирано като земеделски стопанин по реда на Закона за подпомагане на земеделските производители, при условия и по ред, определен с наредба на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Наредбата не се прилага за превоз на:1. пътници за собствена сметка, извършван с автомобили, в които броят на местата за сядане, без мястото на водача, е не повече от 8;2. товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с товароносимост до 3,5 тона или с максимално допустима маса до 6 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;3. товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;4. пътници и товари при бедствия, аварии и други извънредни ситуации;5. пътници и товари, извършван от Министерството на отбраната, структурите на подчинение на министъра на отбраната, Министерството на вътрешните работи, Държавна агенция "Национална сигурност", държавните предприятия "Строителство и възстановяване", "Транспортно строителство и възстановяване" и "Съобщително строителство и възстановяване", свързан с нормативно определените им публични задачи, както и от съюзническите и/или чуждите въоръжени сили, преминаващи през територията на Република България и пребиваващи на нея. (10 Превоз на товари за собствена сметка между два пункта на територията на Република България не може да се извършва с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с допустима максимална маса над 12 тона, освен ако лицето, за чиято сметка се извършва превозът, притежава лиценз за извършване на обществен превоз на товари или e физическо лице, регистрирано като земеделски стопанин по реда на Закона за подпомагане на земеделските производители.(11) Лицата по ал. 1 са длъжни да уведомят писмено Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", че извършват превози за собствена сметка на пътници или товари еднократно, не по-късно от деня на започването на дейността по извършването на превозите. Уведомлението съдържа данните по ал. 12.(12) Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" създава и поддържа база данни за лицата, които извършват превоз на пътници или товари за собствена сметка, съдържаща следната информация:1. име, постоянен адрес и единен граждански номер – за физическо лице, регистрирано като земеделски стопанин; наименование, седалище и адрес на управление и ЕИК на едноличния търговец или юридическото лице;2. вида на превоза, който се извършва;3. регистрационен номер, марка и модел на превозните средства, с които се извършва превозът.(13) Информацията по ал. 12, т. 1 за единния граждански номер се предоставя при спазване на изискванията за защита на личните данни.(14) При промяна на данните по ал. 12 лицата по ал. 1 уведомяват писмено Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" не по-късно от деня на започването на дейността по извършването на превоза./

                    Въз основа  на горепосоченият Акт е издадено Наказателно постановление № 42-0001555/02.ІХ.2020год. на  Началник РД”АА”-гр.П.с което  на   жалбоподателя   е  наложено  наказание:“Глоба” в размер на 2000лева на    основание   чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П/чл.93.Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари без редовно издадени лиценз, разрешение, документ за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон и от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва със:  1. глоба 2000лв. - при първо нарушение;   2. глоба 4000 лв. - при повторно нарушение;3. глоба 6000 лв. - при системни нарушения.  (2) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари и не представи в момента на проверката издадения лиценз, заверено копие на лиценз на Общността, разрешението, документа за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва с глоба 500лв   (4) Водач, който откаже да му бъде извършена проверка от контролните органи, се наказва с глоба 2000 лв.  (5) Водач, който извърши случаен превоз на деца и/или ученици извън периода на светлата част на денонощието, се наказва със:1. глоба от 1000 лв. - при първо нарушение;2. глоба от 3000 лв. - при повторно нарушение.(6) Водач, който приеме и/или превози багаж, който не принадлежи на пътник, пътуващ в автобуса, се наказва с глоба 1000 лв.   (7) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или на товари с превозно средство, на което не е извършен предпътен технически преглед, се наказва с глоба 500лв.(8) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или на товари, без да е преминал предпътен медицински преглед, се наказва с глоба в размер 500 лв.(9) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2012 г.) При повторно нарушение по ал. 7 и 8 наказанието е глоба в размер 1000 лв.“/    за   нарушение по чл.12б ал.10 от ЗАвт.П.

        Свидетелите по акта-Т.Г.Б.  и Г. М.Г. в съдебно заседание, потвърждават направените   констатации   в  акта. 

        Приложени са: Акт  Серия А-2019  № 278079/07.VІІІ.2020год., КАНТАРНА БЕЛЕЖКА № 3893 от 07.VІІІ.2020г.  Заповед-л.4,5, Разпечатка от база на ОО”АА”-гр.П.за лицензирани превозвачи -л.9,Ксерокопие от Свидетелство за регистрация  на МПС  и показанията на свидетелите Т.Г.Б.  и Г. М.Г..

        При постановяване на решението си състава се   запозна с всички,  приложени по административно наказателната преписка, писмени документи, които прие  като  доказателства  по  делото.      

        При така  установената фактическа  обстановка, съдът направи следните правни изводи:

        Производството, предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен   характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно нарушение  по смисъла на  чл.6 от ЗАНН, ако да-извършено ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.

        Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент  от  всяко административно  производство.  Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване зависи  в голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган. Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен орган, със съответния административно наказателен спор и се иска  от него да се произнесе по същия, като се  внася твърдение,  че е налице виновно  извършено административно нарушение от определен вид.

       Абсолютно задължително е и в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление административното нарушение,  което е вменено  във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно,  прецизно  и разбираемо, както  и  да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,  като нарушена норма от  съответния нормативен акт.

       Също така следва да съществува правно единство между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното постановление.

        Не на последно място съставеният акт за установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени в  чл.42 от ЗАНН   /”чл.42.Актът за установяване на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта;3. датата и мястото на извършване на нарушението;4. описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено;  5. законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата, единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата, които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и кому са поверени за пазене.”/.

        Издаденото въз основа на него наказателно постановление е необходимо  да съдържа реквизитите, посочени в  чл.57 от ЗАНН /”чл.57.(1)Наказателното постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало;2. датата на издаването и номерата на постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името, длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер;5. описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават; 6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/   и да бъде издадено от компетентен орган/Заповед № РД 08-30/24.ІІ.20г./.

         В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН процесния акт е подписан от актосъставителя както и от  свидетеля по акта. Предявен е на нарушителя  за  запознаване с неговото съдържание.

         В графата му, предоставяща  му  възможност  да даде обяснения по нарушението и да изложи възражения  не   се  констатираха конкретни  такива.

         При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН  на нарушителя е   връчен   препис от акта  срещу   разписка.

         Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН     /чл.44.(1)Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./    от    която   жалбоподателя  НЕ се е  се  е   възползувал.

        Актът за установяване на административно нарушение съдържа всички реквизити,  визирани в разпоредбата на чл.42 от ЗАНН. Подписан е от  съставителя и от свидетеля. Предявен е на нарушителя.          

     Задължително, комулативно условие е спазването на процесуалните правила по чл.42 от ЗАНН  /още  повече  ако евентуални нарушения в акта не могат да се преодолеят по реда  на  чл.53 ал.2 от ЗАНН/, както и правилата по чл.57 ал.1 ЗАНН.

     Съдът, извършвайки служебна проверка на съставения акт за установяване на административно нарушение и издаденото въз основа на него наказателно постановление  направи следните правни изводи:   

                  Съгласно ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ от  “ЗАКОН за автомобилните превози”  § 1. По смисъла на този закон:1. "Обществен превоз" е превоз, който се извършва с моторно превозно средство срещу заплащане.  2. "Превоз на товари" е дейност на физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец, извършващо превоз на стоки срещу заплащане със собствени или собствени и наети превозни средства, включително и на лизинг, независимо дали са натоварени или не.  3. "Превоз на пътници" е дейност на физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец, за превоз на пътници срещу заплащане, която се осъществява със специално конструирани и оборудвани моторни превозни средства независимо дали са натоварени или не. 4."Превоз за собствена сметка" е:     а) превоз на товари без заплащане, предназначен единствено за собствена дейност или произтичащ от собствена дейност, извършван със собствени или наети без водач пътни превозни средства, управлявани от водачи, назначени по трудов договор с лицето, за чиято сметка се извършва превозът, когато този превоз не е основна дейност за него и превозът е предназначен да се доставят товари на лицето, за чиято сметка се извършва превозът, да се експедират негови товари, товарите да се превозят в рамките на предприятието му или за негови собствени нужди извън предприятието, а товарите принадлежат на лицето, за чиято сметка се извършва превозът, или са били продадени, закупени, дадени под наем или наети, произведени, добити, преработени или поправени от него, или     б) превоз на пътници без заплащане с нетърговска или нестопанска цел, предназначен единствено за собствена дейност или произтичащ от собствена дейност, извършван със собствени или наети без водач пътни превозни средства, управлявани от водачи, назначени по трудов договор с лицето, за чиято сметка се извършва превозът, когато този превоз не е основна дейност за него.5. "Превозвач" е всяко физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец, което извършва обществен превоз на пътници и товари с помощта на превозни средства, предназначени за тази цел. 30. "Товарителница" е товарителен запис по смисъла на чл. 371 от Търговския закон.

     

 

 

 

                 Видно от  „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ  изискуемите ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗ НА ТОВАРИ/чл.89.По време на работа водачът представя при поискване от контролните органи документите по чл. 100, ал. 1, т. 13 от Закона за движението по пътищата и следните документи:  1. удостоверение на моторно превозно средство за обществен превоз на товари на територията на Република България за всяко от превозните средства, с които се извършва превозът (при превози с лиценз на Общността се изисква заверено копие от лиценза);  2. попълнен ПЪТЕН ЛИСТ по образец (приложение № 11), с изключение на случаите при придвижване на превозно средство без товар на територията на Република България до товарен пункт, като част от международен превоз;  3. ТОВАРИТЕЛНИЦА (приложение № 15);  4. карта за квалификация на водача, издадена по реда на наредбата по чл. 7б, ал. 5 от Закона за автомобилните превози;  5. свидетелство за водач, извършващ превоз на опасни товари – когато се извършва превоз на опасни товари;  6. удостоверение за психологическа годност./

        В конкретния случай съобразно посочена фактическа обстановка/……… на  07.VІІІ.2020год. около 09,30ч. при Пътен Възел за с.Боснек,управлява Товарен автомобил „Мерцедес 4143“ от Категория N 3 над 12тона с рег. № *******,собственост на „Инфракорект строй“ЕООД с Булстат:*******и адрес:гр.П.ул.“Кракра“ Бл.4,Ет.3,Ап.36, като извършва  превоз   на   товари /Фракция 4-11,2/  за   собствена сметка, видно от  КАНТАРНА БЕЛЕЖКА № 3893 от 07.VІІІ.2020г. като извършва следното нарушение: 1.Водачът извършва превоз на товари за собствена сметка, между два пункта на територията на Република България с МПС с допустима максимална маса  над 12тона,като НЕ притежава ЛИЦЕНЗ  за извършване на превоз на товари на територията на  Република България  или Заверено копие на Лиценз на Общността, видно от направена справка в информационната система на ИА“АА“-отдел Лицензи в 09,50ч. на 07.VІІІ.2020г.…./ на жалбоподателя е вменено нарушение по чл.12б ал.10 от ЗАвт.П /чл.12б. ……… (10 Превоз на товари за собствена сметка между два пункта на територията на Република България не може да се извършва с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с допустима максимална маса над 12 тона, освен ако лицето, за чиято сметка се извършва превозът, притежава лиценз за извършване на обществен превоз на товари или e физическо лице, регистрирано като земеделски стопанин по реда на Закона за подпомагане на земеделските производители………./за което е наложена санкция по чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П/чл.93.Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари без редовно издадени лиценз, разрешение, документ за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон и от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва със:  1. глоба 2000 лв. - при първо нарушение;   ……..  .

       Видно от разпитаните в с.з свидетели Т.Г.Б.–/“Аз съм актосъставител на акта. Поддържам изцяло и в пълен обем констатациите по акта. Относно случая мога да кажа следното: На въпросната дата, час и място спряхме товарен автомобил, пълен с фракция, регистрационния номер е посочен в акта. При извършената проверка установих по кантарна бележка, че водачът извършва превоз за собствена сметка, тъй като получателя на фракцията и превозвача са едно и също лице. След това при изискване на документи водачът не представи лиценз за извършване на превоз за товари, а такъв е задължителен. Направих справка в информационната система на Автомобилна администрация и установих, че водачът няма документ за извършвания превоз на товари и му съставих акт. Водачът каза, че няма документ. Аз лично спрях водача. Колегата ми присъстваше през цялото време. Това е, което мога да кажа.“/  и  Г. М.Г./“Свидетел съм по акта. Поддържам изцяло и в пълен обем констатациите по акта. Относно случая мога да кажа следното:На въпросната дата, час и място спряхме въпросния автомобил и при проверката се констатира, че същият няма лиценз за автомобила. Направихме справка и се установи, че действително няма.Колегата му състави акта. Автомобилът беше натоврен с фракция, видно от кантарната бележка приложена по делото.Не си спомням дали водачът даде някакви обяснения. Ако е казал нещо, то ние сме го отразили в акта. Проверихме в базата данни дали има лиценз и беше установено, че същият нямаше. Друго няма какво да добавя.“// двамата свидетели по АУАН/ са разбрали към момента на съставяне на АУАН, че жалбоподателя няма изобщо/… . НЕ притежава ЛИЦЕНЗ  за извършване на превоз на товари на територията на  Република България  или Заверено копие на Лиценз на Общността, видно от направена справка в информационната система на ИА“АА“-отдел Лицензи в 09,50ч. на 07.VІІІ.2020г.…./ лиценз за превозна товари ,  което видно от НП е  потвърдено  и в последствие/ т.е към момента на съставяне на АУАН  на актосъставителя му е било ясно, че се касае до фактология касаеща липса изобщо на издаден лиценз,което е известно и на АНО за което свидетелстват и приложените писмени разпечатки: Разпечатка от база на ОО”АА”-гр.П.за лицензирани превозвачи -л.9 с негативен резултат, относно Товарен автомобил „Мерцедес 4143“ от Категория N 3 над 12тона с рег. № *******,собственост на „Инфракорект строй“ЕООД с Булстат:*******и адрес:гр.П.ул.“Кракра“ Бл.4,Ет.3,Ап.36.

       От представените от жалбоподателя по време на проверката документи: КАНТАРНА БЕЛЕЖКА № 3893 от 07.VІІІ.2020г.  Разпечатка от база на ОО”АА”-гр.П.за лицензирани превозвачи-л.9,Ксерокопие от Свидетелство за регистрация  на МПС  и показанията на свидетелите Т.Г.Б.  и Г. М.Г. става ясно,че въпросния товарен автомобил е превозвал конкретния товар без да има право за това,поради което е и санкциониран.

       Видно от посочените документи предоставени от водача на автомобила към момента на проверката,става безпределно ясно,какво,къде,кой,кога е следвало да закара и разтовари по чия инициатива  и защо,както и какво не е притежавал жалбоподателя за да осъществява въпросната дейност.

       Изложеното от свидетелите по АУАН е показателно, и състава не намира основание да не приеме посоченото от тях като недостоверно или необективно,предвид от една страна,че същото е по силата на служебни задължения/липсва основание за индиция за заинтересованост.

       Когато липсва изобщо издаден лиценз /удостоверение/, законодателя е предвидил санкция по чл.93 ал.1 от ЗАвт.П/чл.93.(1)Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари без издадено за моторното превозно средство удостоверение за обществен превоз на пътници или товари, заверено копие на лиценз на Общността, разрешение, документ за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон и от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва със:  1. глоба 2000 лв.-при първо нарушение; ………/, а когато такъв е налице но НЕ се представя от съответния водач е предвидена санкция по чл.93 ал.2 от ЗАвт.П/чл. 93. …….  (2) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари и не представи в момента на проверката издадения лиценз, заверено копие на лиценз на Общността, разрешението, документа за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва с глоба 500 лв./   т.е в настоящия случай е изложена фактология,която обосновава санкция по  ал.1 на чл.93 от ЗАвт.П, която и е наложена и която е в противовес на твърдяната защитна теза за спорност и неяснота.  Ясно е посочено,че към първия момент не се представя,като при направеното справка към същия момент/до съставяне на АУАН/ е установено,че изобщо не е наличен такъв лиценз т.е състава не намира неяснота в тази насока.

       Водим от горното  и   на  основание   чл.63 ал.1 от ЗАНН,

 Р   Е   Ш    И       

     ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 42-0001555/02.ІХ.2020год. на  Началник РД”АА”-гр.П.с което  на   жалбоподателя И.П.С.-ЕГН **********  е  наложено  наказание:  “Глоба” в размер на 2000лева на основание   чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П   за   нарушение по чл.12б ал.10 от ЗАвт.П.

     РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно  обжалване,  по реда  на Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ,  пред  Пернишки Административен съд  в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

             ПРЕДСЕДАТЕЛ:/п/

 

 

Вярно с оригинала,

  ИЕ