Разпореждане по дело №247/2019 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 1 юли 2019 г.
Съдия: Михаил Драгиев Русев
Дело: 20197240700247
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 април 2019 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е 

01.07.2019 год.                      гр. Стара Загора

Старозагорският административен съд, в закрито заседание на първи юли две хиляди и деветнадесета година, шести състав:

 

Административен съдия: МИХАИЛ РУСЕВ

                                                             

при участието на секретаря............................................., като разгледа  адм. дело  №247 описа за 2019 год., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

         В съдебно заседание, проведено на 04.06.2019 год., жалбоподателят чрез процесуалния си представител направи доказателствено искане да назначаването на експертиза, която да отговори на въпросите формулирани в писмената молба с вх.№2480/14.05.2019 год.. Съдът отложи произнасянето си в закрито съдебно заседание, след като се запознае становището на ответника относно представените по делото оригинални фактури и копия на същите.

         В указаният срок от съда, от страна на ответника по делото постъпи становище, с което се оспорват представените фактури и се изразява становище, че същите са били изготвени за нуждите на съдебното производство.

         С оглед становището на страните, съдът намира, че искането за допускането и назначаването на експертиза и основателно и като такова следва да бъде уважено.

         Въз основа на гореизложеното, съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

         ДОПУСКА И НАЗНАЧАВА съдебно счетоводна експертиза, с вещо лице Христо Атанасов Христов, която след като се запознае с материалите по делото, извърши справка там където е необходимо, да отговори на следните въпроси:

1.  Издадени ли са процесните фактури от доставчиците на „Текин сеяхат“ООД, отразени ли са същите като задължение към бюджета, както и в справките-декларации и отчетните регистри, подавани в НАП; по какъв начин и какви счетоводни операции са взети, отговарят ли те на изискванията на Закона за счетоводството и счетоводните стандарти?

2.  Стоката, посочена във фактурите, заприходена ли е при „Текин сеяхат“ООД и по кои счетоводни сметки?

3.  Съществуват ли данни за доставка на стоките по фактурите до склада на „Текин сеяхат“ООД?

4.  Налице ли е плащане по фактурите?

5.  Съставяни ли са съпътстващи документи при извършването на доставките към стоките към „Текин сеяхат“ООД, като се посочат същите /пътни листи, товарителници, приемо-предавателни протоколи и др./?

6.  Притежават ли доставчиците материално-техническа обезпеченост за извършване на процесните доставки?

7.  Редовно ли е водено счетоводството на „Текин сеяхат“ООД и на преките му доставчици?

         ОПРЕДЕЛЯ депозит в размер на 1000.00 лв. вносим от жалбоподателят в седемдневен срок от получаването на настоящето определение, като в същият срок да се представи и вносният документи по делото. Предупреждава жалбоподателят, че при не внасянето на депозита делото ще бъде решено съобразно наличните в кориците на делото доказателства, като ще бъде прието, че по представените фактури по делото липсва реална доставка.

         ДА СЕ ПРИЗОВЕ вещото лице след внасянето на депозита.

Екземпляр от определението да се изпрати на страните по делото.

 

 

                        АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: