№ 255
гр. Козлодуй, 28.04.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – КОЗЛОДУЙ, IV-ТИ СЪСТАВ, в публично заседание
на пети април през две хиляди двадесет и трета година в следния състав:
Председател:Галя В. Петрешкова Ставарова
при участието на секретаря Галина Ст. Тимчева Дикова
като разгледа докладваното от Галя В. Петрешкова Ставарова Гражданско
дело № 20221440101035 по описа за 2022 година
Делото е образувано по искова молба на И. Т. И., ЕГН **********,
......... чрез адвокат Г. Г. от Софийска адвокатска колегия, с която са
предявени против Областна дирекция на Министерството на вътрешните
работи - Враца (ОДМВР - Враца), представлявана от Директор ст. комисар
Цветко Нинов, обективно съединени искове, както следва:
- по чл. 179, ал. 4 ЗМВР - за заплащане на допълнително
възнаграждение в общ размер на 4033,30 лева (след изменение на иска в
съдебно заседание на 05.04.2023г., протокол на л.115) за периода от
15.07.2019г. до 15.07.2022г. включително, ведно със законната лихва считано
от датата на подаване на исковата молба - 15.07.2022г. до окончателното
изплащане;
- по чл.86, ал.1 ЗЗД за заплащане на обезщетение за забавено плащане
на допълнителното възнаграждение в размер на 525,95 лева (след изменение
на иска в съдебно заседание на 05.04.2023г., протокол на л.115) за периода от
01.09.2019г. до 15.07.2022г.;
- по чл.178, ал.1, т.3, вр. с чл.187, ал.5, т.2 ЗМВР - за заплащане на
сумата от 1123,01 лева (след изменение на иска в съдебно заседание на
05.04.2023г., протокол на л.115), представляваща неизплатеното
допълнително възнаграждение за 130 часа положен извънреден труд за
периода от 01.08.2020г. до 15.07.2022г., получен след преобразуването на 950
часа нощен в дневен труд, ведно със законната лихва от датата на подаване на
исковата молба - 15.07.2022г. до окончателното изплащане и
- по чл.86, ал.1 ЗЗД за заплащане на обезщетение за забавено плащане
на допълнителното възнаграждение в размер на 89,19 лева (след изменение на
иска в съдебно заседание на 05.04.2023г., протокол на л.115) за периода от
01.11.2020г. до 15.07.2022г. Претендира и направените разноски в процеса.
По искане на ответника ОДМВР - Враца, на основание чл.219, ал.1 ГПК
съдът е допуснал и конституирал трето лице помагач - „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД
1
със седалище и адрес на управление гр.Козлодуй, ЕИК *********,
представлявано от Изпълнителния Директор по предявения срещу него иск по
чл.179, ал.4 ЗМВР вр. чл.86, ал.1 ЗЗД.
Съдът е приел в условията на евентуалност ОБРАТЕН ИСК на Областна
дирекция на Министерството на вътрешните работи-Враца против АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД, гр. Козлодуй, ЕИК ********* за заплащане на сумата от
4033,30 лева представляваща допълнително възнаграждение (след изменение
на иска в съдебно заседание на 05.04.2023г., протокол на л.115) за периода от
15.07.2019г. до 5.07.2022г. включително, ведно със законната лихва считано
от датата на подаване на исковата молба - 15.07.2022г. до окончателното
изплащане и по чл.86, ал.1 ЗЗД за заплащане на обезщетение за забавено
плащане на допълнителното възнаграждение в размер на 525,95 лева (след
изменение на иска в съдебно заседание на 05.04.2023г., протокол на л.115) за
периода от 01.09.2019г. до 15.07.2022г..
Ответника по първоначалните искове ОДМВР - Враца е подал редовен
писмен отговор по чл.131 ГПК, с който оспорва исковете като неоснователни
и недоказани, и иска да бъдат отхвърлени като излага подробни съображения.
Ответника по обратния иск, „АЕЦ Козлодуй” ЕАД е подал редовен
писмен отговор по чл.131 ГПК, с който оспорва иска като неоснователен и
недоказан, излага подробни съображения и представя писмени доказателства.
В съдебно заседание за ищеца се явява адв.Г. и поддържа исковете след
направеното изменение на техните размери, като развива допълнителни
доводи в писмена защита.
За ответника ОДМВР Враца не се явява представител. Получени са
писмени бележки, с искане исковете да бъдат отхвърлени като неоснователни
и недоказани, и се излагат подробни съображения.
За третото лице и ответник по обратния иск „АЕЦ Козлодуй” ЕАД се
явява юристконсулт Бисер Борисов и оспорва първоначално предявените
искове и обратния иск като неоснователни и недоказани, и иска да бъдат
отхвърлени по съображенията изложени в писмения отговор, които поддържа
в съдебно заседание.
Съдът, като взе предвид становищата на страните и прецени
събраните по делото доказателства, приема за установено следното:
Между страните по делото не е налице спор, че през процесния период
– 15.07.2019г. до 15.07.2022г., са били обвързани от служебно
правоотношение, като ищецът И. Т. И., е заемал длъжността „старши
полицай” в сектор „Охранителна полиция” в РУ АЕЦ Козлодуй към Областна
дирекция на МВР - Враца, т.е. бил е със статут на държавен служител по
смисъла на чл.142, ал.1, т.1, пр.1 ЗМВР.
С оглед характера на заеманата длъжност през процесния период
ищецът е работил на смени по график, всяка с продължителност по 12 часа
при режим: дневна, нощна и два дни почивка и е полагал труд и през нощта
(през времето от 22.00 до 06.00 часа), при сумарно отчитане на отработеното
време, в съставени за тази цел протоколи, изготвени за всяко тримесечие, за
което обстоятелство също липсва спор между страните.
По делото е безспорно и между страните няма спор, че за процесния
период от 15.07.2019г. до 15.07.2022г. ищеца И. Т. И., е получил
допълнително възнаграждение по силата на Решение № 282 от 15 юли 1993г.
2
на МС и договори за охрана на стратегически обект „АЕЦ Козлодуй” ЕАД
сключени в изпълнение на същото министерско решение, в размер на 60% от
минималната работна заплата и претендира в настоящия спор за същия
период заплащане на допълнително възнаграждение в размер на още 10%,
като твърди, че му се дължи допълнително възнаграждение в размер на 70%
от минималната работна заплата.
По делото е безспорно и на съда служебно е известно, че „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД, гр. Козлодуй е стратегически обект от значение за
националната сигурност, по отношение на който може да бъде осъществявана
охрана от полицейски органи, въз основа на сключен договор с
Министерството на вътрешните работи, на основание чл.92, ал.1, т.1 ЗМВР
(съгласно Постановление № 3 от 10 януари 2013г. за изм. на Постановление
№ 181 от 2009г. на МС). С Решение № 282 от 15.07.1993г. на МС „АЕЦ
Козлодуй” ЕАД е определено за обект с особен статут на защита, по
отношение на който се прилагат засилени мерки за сигурност и съгласно т. 6,
б. „г“ от същото решение на полицаите, участващи пряко в защитните
дейности по охрана на „АЕЦ Козлодуй“, се изплащат допълнителни
възнаграждения.
В изпълнение на това министерско решение, за процесния период -
15.07.2019г. до 15.07.2022г. между „АЕЦ Козлодуй” ЕАД като Възложител и
ОДМВР - Враца като Изпълнител са били сключени два Договора за охрана
на ядрените съоръжения, ядрения материал и радиоактивните вещества“ на
АЕЦ „Козлодуй“ - Договор № *********/12.06.2017г. и Договор №
*********/20.05.2021г. По делото са приложени двата договора - Договор №
********* от 12.06.2017г., ведно с Приложение №4 - Ценово предложение и
Договор № *********/20.05.2021г., ведно с Приложение № 1 - Общи условия
на договора; Приложение №4 - Ценово предложение и Приложение №4.1-
Типова калкулация за услугата по чл.92, ал.3 ЗМВР.
Видно от Договор № ********* от 12.06.2017г., с него (т.1.1)
Възложителят възлага и заплаща, а Изпълнителят приема да организира и
осъществява физическа охрана и пропускателен режим на обекти на „АЕЦ
Козлодуй”, съгласно Приложение №1 - Общи условия на договора,
Приложение №2 - Техническо задание №16.УС.ТЗ.01/11.01.2016г.,
Приложение №3 - Концепция за изпълнение на дейностите, Приложение №4 -
Таблица за средномесечната цена на услугата за охрана, извършвана от
полицейските звена и Приложение №8 - Схема за класификация на етапите,
неразделна част от договора. В т.4.1.6 е уредено, че резултатите от защитната
дейност по договора и личният принос на служителите се преценяват
ежемесечно от работна група, определена от ръководителите на страните, за
което се изготвя протокол, който се утвърждава от Директора на ОДМВР-
Враца и Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД.
Видно от т.4.1.7 на договора, съгласно Решение №282/1993г. на МС в
протокола от предходната точка, работната група предлага допълнителни
възнаграждения на служителите на Изпълнителя, участващи пряко в
осъществяване на защитните дейности на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД в размер,
както следва: за държавни служители, заемащи изпълнителска и по-висока
длъжност, със специфично наименование на длъжността „инспектор“,
„старши инспектор“ и „главен инспектор“: до една минимална работна
заплата за страната; за държавни служители, заемащи изпълнителска и по-
висока длъжност, със специфично наименование на длъжността „младши
3
експерт“: до 80% от минималната месечна работна заплата за страната; за
държавни служители, заемащи изпълнителска и по-висока длъжност, със
специфично наименование на длъжността „младши инспектор“: до 70% от
минималната месечна работна заплата за страната; за служители по
трудово правоотношение, с наименование на длъжността „младши
специалист“ и „системен оператор“: до 60% от минималната месечна работна
заплата за страната.
В т.2.3 от договора е уговорено, че Изпълнителят уведомява писмено
Възложителя при всяко изменение на размера на минималната работна
заплата, приет с постановление на Министерски съвет. Уточнено е, че
минималната работна заплата представлява база за изчисление на
допълнителното възнаграждение по решение №282/1993г. - колона 5 от
Приложение № 4 към договора.
Договорът е изменян с Допълнително споразумение №1 от 03.01.2018г.;
Допълнително споразумение №2 от 30.04.2018г.; Допълнително споразумение
№3 от 14.06.2018г.; Допълнително споразумение №4 от 25.04.2019г.;
Допълнително споразумение №5 от 15.04.2020г. и Допълнително
споразумение №6 от 05.04.2021г..
Установява се от Вътрешни правила за организацията на работа в РУ
АЕЦ - Козлодуй при определяне, отразяване и обработване на реално
отработени дни от служителите във връзка с получаването на допълнителни
възнаграждения за работа при специфични условия на труд, поощрения по
282 РМС и предпазна храна с рег. №5735р-5587 от 20.08.2018г. на ОДМВР-
Враца, съгласувани от Ръководител Управление Сигурност на АЕЦ и
Началник РУ АЕЦ - Козлодуй и утвърдени от Директора на ОДМВР - Враца,
че те (Вътрешните правила) са изготвени, въз основа на вътрешни правила за
определяне на размера на допълнителните възнаграждения на служителите на
МВР по Решение №282/1993г. на МС, утвърдени от Изпълнителния Директор
на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, както и Заповед №АД-89/12.01.2017г. на
Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. В т. III.2 е прието, че
съгласно Вътрешните правила за определяне размера на допълнителните
възнаграждения на служителите от МВР по Решение №282/1993г. на МС,
утвърдени от Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД се изготвя
списък на служителите от РУ АЕЦ - Козлодуй за съответния месец със
следните данни за служителите: име, презиме, фамилия; категория; % по
т.1.3.1; отработени дни; сума за 1 ден и обща сума. Прието е в т. III.3 и т. III.4,
че ежемесечно се изготвя обобщен доклад до Ръководител Управление
Сигурност на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД за изпълнение на основните задължения
и дейности, както и мотивирано писмено предложение при наличие на случаи
за изплащане на поощрение над договорения размер или под договорения
размер, който се регистрира в АИСДО на РУ АЕЦ - Козлодуй и се предава в
Управление сигурност на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД най-късно до два дни преди
провеждане на заседанието на комисията за преглед.
По делото са приети и Вътрешни правила за определяне размера на
допълнителните възнаграждения на служителите от МВР по Решение №282
МС, които са утвърдени със Заповед №АД-1960 от 16.07.2019г. на
Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД гр. Козлодуй. В т.1 Общи
положения е уредено, че вътрешните правила са приети на основание т.6,
буква „г“ от Решение №282 МС за подобряване на физическата и
противопожарна защита на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. Според уреденото в т.1.3.1
4
- Принципи и основни изисквания при определяне на допълнителните
индивидуални възнаграждения на служителите от МВР, допълнителните
възнаграждения се заплащат според личния принос на всеки служител в
защитната дейност за съответния месец с цел стимулиране повишаване
качеството на изпълнение на основните му задължения и дейности. Посочено
е, че размерът на допълнителните индивидуални възнаграждения на
служителите от МВР се определя ежемесечно от работна група, назначена със
заповед на Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, на база
мотивиран доклад на Началника на Районно управление АЕЦ Козлодуй,
Началника на Гранично полицейско управление Козлодуй и Началника на
районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението АЕЦ
Козлодуй“. На заседанията на работната група присъстват Началниците на
Районно управление АЕЦ Козлодуй, Гранично полицейско управление -
Козлодуй и районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението
АЕЦ Козлодуй“, а при служебна ангажираност техните заместници - т.3.4. В
т.4.5 от вътрешните правила е уредено, че Началниците на подразделения на
МВР, представят на Председателя на работната група обобщен доклад с
изложени мотиви относно участието на служителите на съответното
подразделение в осъществяване на защитните дейности на централата, като
доклада съдържа и мотивирани предложения за изплащане на допълнително
възнаграждение на служителите в съответните проценти, определени в
договорите и вътрешните правила. Уредено е, че Началници участват в
заседанията като запознават работната група със съдържанието на доклада,
дават разяснения, отговарят на въпроси и подписват протокола, с което
удостоверяват участието си на заседанието на работната група. Определянето
на индивидуалните допълнителни възнаграждения на служителите на МВР е
уредено в т.6 от вътрешните правила, като в т.6.1 е посочено, че за
изпълнение на основните си задължения и дейности, служителите на МВР,
вкл. Началниците на съответните подразделения, получават индивидуални
допълнителни възнаграждения в размер на 60 % от договорения максимален
размер за всеки договор с определеното подразделение на МВР, за
съответната длъжност. В т.6.2 е уредено, че допълнително възнаграждение в
намален размер от максимално определения по т.6.1 за съответната длъжност,
се изплаща на служител допуснал пропуски при изпълнение на служебните си
задължения, свързани с дейностите по съответния договор. В т.6.3 са
изброени случаите, в които не се изплаща допълнително възнаграждение, а
именно при неизпълнение на служебните задължения, възложени със
съответния договор, което неизпълнение е довело и/или би могло да доведе
до заплаха за сигурността или безопасността на атомната електроцентрала,
както и което грубо нарушава утвърдените правила в АЕЦ; постъпване на
работа на нови служители и служители назначени като стажанти за периода
на обучение за придобиване на първоначална професионална подготовка до
въвеждането им в самостоятелна работа; за времето на ползване на отпуска,
отсъствия, независимо от основанията им и командировка, когато тя не е
свързана с изпълнение на задълженията по сключените договори;
отстраняване от длъжност, независимо от основанията за отстраняване. При
възстановяване на длъжност с влязъл в сила акт на съответния орган, „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД не дължи допълнително възнаграждение за срока на
отстраняването; уволнение. При възстановяване на длъжност с влязъл в сила
акт на съответния орган, „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД не дължи допълнително
възнаграждение за срока на неизпълнение на служебните задължения;
5
налагане на дисциплинарно наказание, за срока на изтърпяване на
наказанието. При евентуално обжалване и отмяна на акта (с влязло в сила
решение на компетентен орган), с който е наложено дисциплинарното
наказание, „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД не дължи допълнително възнаграждение за
срока на изтърпяване; неизпълнение на задълженията по договора, от
служител на МВР (включително и на началниците на структурните звена на
МВР) от което са последвали вреди за „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. Установено
неизпълнение на причини или други задължения по сключен договор за наем
на жилище, собственост на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД; установено незакупуване
на карта за ползване на служебен автобусен превоз, осигурен от „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД. Когато в представения доклад, не се съдържат мотиви
обосноваващи съответното направено предложение за изплащане на
допълнително възнаграждение по реда на настоящите правила. В т.6.4 е
посочено, че за срочното и качествено изпълнени дейности по договорите,
изпълнение допълнителен обем дейности /извън договорените/ и дейности
довели до запазване имуществото на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД при извънредни
ситуации от служителите на МВР, се изплаща максимален размер на
договореното допълнително възнаграждение, след писмено мотивирано
предложение, разгледано на заседание на работната група.
Видно от Договор № ********* от 20.05.2021г., (т.1.1) Възложителят
възлага и заплаща, а Изпълнителя приема да осъществява охрана на ядрените
съоръжения, ядрения материал и радиоактивните вещества на „АЕЦ
Козлодуй, съгласно Приложение №1 - Общи условия на договора,
Приложение №2 - Техническо задание №20.АЕЦ.ТЗ.117, Приложение №3-
Техническо предложение, Приложение №4 - Ценово предложение,
Приложение №4.1 - Типова калкулация за услугата по чл.92, ал.3 от ЗМВР и
Приложение №5 - Схема за класификация на етапите по договора, неразделна
част от договора. В т.2.5 от договора между страните е уговорено, че
Изпълнителят уведомява писмено Възложителя при всяко изменение на
размера на минималната работна заплата, приет с постановление на
Министерски съвет. Уточнено е, че минималната работна заплата
представлява база за изчисление на допълнителното възнаграждение по
решение №282/1993г. - колона 5 от Приложение №4 към договора. Съгласно
т.4.1.5 от договора Възложителят има право да сигнализира Изпълнителя за
вземане на организационни и дисциплинарни мерки при констатиране на
нарушения, както и да поощрява служители на Изпълнителя по реда на
Решение №282/1993г. на МС. В т.4.1.6 е уредено, че резултатите от
охранителната дейност по договора и личният принос на служителите се
преценяват ежемесечно от работна група, определена от ръководителите на
страните, за което се изготвя протокол, който се утвърждава от Директора на
ОДМВР - Враца и Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. В
т.4.1.7 е уговорено, че съгласно Решение №282/1993г. на МС в протокола от
предходната точка, работната група предлага допълнителни възнаграждения
на служителите на Изпълнителя, участващи пряко в осъществяване на
защитните дейности на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД в размер, както следва: за
държавни служители, заемащи изпълнителска и по-висока длъжност, със
специфично наименование на длъжността „инспектор“, „старши инспектор“ и
„главен инспектор“: до една минимална работна заплата за страната; за
държавни служители, заемащи изпълнителска и по-висока длъжност, със
специфично наименование на длъжността „младши експерт“: до 80% от
минималната месечна работна заплата за страната; за държавни служители,
6
заемащи изпълнителска и по-висока длъжност, със специфично
наименование на длъжността „младши инспектор“: до 70% от
минималната месечна работна заплата за страната; за служители по
трудово правоотношение, с наименование на длъжността „младши
специалист“ и „системен оператор“: до 60% от минималната месечна работна
заплата за страната. Договорът е изменян с Допълнително споразумение №1
от 28.01.2022г..
По делото са приети Вътрешни правила за определяне размера на
допълнителните възнаграждения на служителите от МВР по Решение №
282/1993г. на МС, утвърдени със Заповед №АД-2630 от 14.09.2021г. на
Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“.
В т.1 Общи положения е уредено, че те са приети на основание т.6 от
Решение № 282/15.02.1993г. на МС за подобряване на физическата и
противопожарна защита на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. Според уреденото в т.2.1 -
размерът на допълнителните индивидуални възнаграждения на служителите
от МВР се определя ежемесечно от работна група, при съблюдаване на
максималния договорен размер, съгласно договореното в договорите за
отделните длъжности, работните места и личния принос на всеки служител в
защитната дейност за съответния месец. В т.4.5 от вътрешните правила е
уредено, че Началниците на подразделения на МВР, представят на
Председателя на работната група обобщен доклад по сключените договори на
служителите на съответното подразделение в осъществяваните дейности.
Съгласно т.4.5.2 Началници участват в заседанията като запознават работната
група със съдържащите се факти и обстоятелства в изготвените от тях
доклади. В т.6 от вътрешните правила е уредено определянето на
индивидуалните допълнителни възнаграждения на служителите на МВР, като
в т.6.1 е посочено, че за изпълнение на основните си задължения и дейности,
служителите на МВР, вкл. Началниците на съответните подразделения,
получават индивидуални допълнителни възнаграждения в размер на 60% от
договорения максимален размер, определен в договора със съответното
подразделение на МВР, за съответната длъжност. В т.6.2 е посочено, че
допълнително възнаграждение в намален размер от максимално определения
по т.6.1 за съответната длъжност, се изплаща на служител допуснал пропуски
при изпълнение на служебните си задължения, свързани с дейностите по
съответния договор. В т.6.3 са изброени случаите, в които не се изплаща
допълнително възнаграждение, а именно при неизпълнение на служебните
задължения, възложени със съответния договор, което нарушава утвърдените
инструкции, процедури и правила в Дружеството; постъпване на работа на
нови служители и служители назначени като стажанти за периода на
обучение за придобиване на първоначална професионална подготовка до
въвеждането им в самостоятелна работа; за времето на ползване на отпуска,
отсъствия, независимо от основанията им и командировка, когато тя не е
свързана с изпълнение на задълженията по сключените договори;
отстраняване от длъжност, независимо от основанията за отстраняване. При
възстановяване на длъжност с влязъл в сила акт на съответния орган, „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД не дължи допълнително възнаграждение за срока на
отстраняването; При уволнение. При възстановяване на длъжност с влязъл в
сила акт на съответния орган, „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД не дължи допълнително
възнаграждение за срока на неизпълнение на служебните задължения;
налагане на дисциплинарно наказание, за срока на изтърпяване на
наказанието. При евентуално обжалване и отмяна на акта (с влязло в сила
7
решение на компетентен орган), с който е наложено дисциплинарното
наказание, „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД не дължи допълнително възнаграждение за
срока на изтъпяване. При установено неизпълнение на парични или други
задължения по сключен договор за наем на жилище, собственост на „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД. Когато служителят не е издържал периодичните изпити
съгласно изискванията на МВР, за периода докато ги издържи (за неиздържал
се приема всеки изпит, на който служителя е получил слаба оценка, не се е
явил или по каквато и да е причина е отложил).
Видно от представена по делото Заповед №АД-1566 от 03.06.2022г. на
Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД е, че с нея е наредено да
се сформира работна група, която ежемесечно, въз основа на доклад от
началниците на РУ АЕЦ - Козлодуй; РСПБЗН-АЕЦ Козлодуй и ГПУ -
Козлодуй да предлага изплащането на допълнителни възнаграждения на
служителите на МВР, съобразно Решение №282/1993г. на МС за подобряване
на физическата и противопожарна охрана на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД.
Установява се от три броя писма от „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД гр. Козлодуй
до РУ АЕЦ - Козлодуй с вх. №2329 от 29.05.2014г.; вх. №573500-618 от
25.07.2019г. и вх. №573500-1161 от 15.09.2021г., че със същите са изпратени
нови редакции на Вътрешни правила за определяне размера на
допълнителните възнаграждения на служителите на МВР по Решение № 282
на МС.
По делото са представени, изготвени от Началник РУ АЕЦ - Козлодуй
Списъци на служителите от РУ АЕЦ-Козлодуй, които са осъществявали
охрана на територията на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД гр. Козлодуй, Обобщени
доклади относно определяне размера на допълнителното парично
възнаграждение „поощрение“ по Решение № 282 на МС за физическа защита
на стратегически обект „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, полагащо се на служителите
на РУ АЕЦ-Козлодуй за исковия период и Протоколи от заседания на работна
група за определяне на допълнителни възнаграждения на служителите на
МВР, утвърдени от Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД и
Директора на ОДМВР - Враца за периода от 15.07.2019г. до 15.07.2022г..
Приети са и представени фактури за посочения период, издадени от
изпълнителя ОДМВР - Враца, във връзка с изпълнението на договорите за
охрана, за което по делото няма спор.
За изясняване на делото от фактическа страна е назначена по искане
на ищеца, изслушана и приета като доказателство по делото съдебно-
счетоводна експертиза, вещото лице по която е направило изчисленията си,
както въз основа данни по нарядните дневници при ОДМВР - Враца и
протоколи, така и позовавайки се на издадените от Министъра на вътрешните
работи и имащи отношение изрично цитирани Наредби, счетоводни
документи, извлечения, справки и ведомости на ОДМВР - Враца. В
писменото си заключение, поддържано и в хода на изслушването му, вещото
лице подробно е отговорило и извършило изчисления за месеците в
процесния период от 15.07.2019г. - 15.07.2022г.. Според заключението за
процесния период на ищеца са изплатени допълнителни възнаграждения по
т.6, б.„г“ от Решение № 282/15.07.1993г. на МС и сключените договори за
охрана в размер на 60% от минималната работна заплата. Вещото лице е
изчислило разликата до претендираните от ищеца 70% от минималната
работна заплата – още 10%. Вещото лице е изчислило и размера на дължимата
лихва за забава върху възнаграждението на ищеца за неизплатените
8
възнаграждения за процесния период. По втория иск (за заплащане на нощен
труд) вещото лице е изчислило в табличен вид колко часа нощен труд и колко
нощни смени е положил ищецът за всеки тримесечен период, отговорило е, че
положените от ищеца часове нощен труд не са преобразувани към дневен
труд и е изчислило след преобразуването им паричната равностойност на
часовете положен извънреден труд от ищеца след преобразуването на нощен
към дневен труд, изчислило е и размера на дължимата лихва за забава върху
възнаграждението на ищеца за извънреден труд след преобразуването му от
нощен към дневен труд за периода от 01.11.2020г. до 15.07.2022г.
Така изслушаното и поддържано от вещото лице Д. Берчева заключение
по експертизата, не се оспори от страните, като съдът го прецени за
обективно, обосновано и компетентно изготвено, поради което се възприема
изцяло, считайки го за правилно.
По делото е безспорно, че ищеца И. Т. И., за процесния период от
15.07.2019г. и към датата на разглеждане на делото заема длъжността
„старши полицай” в сектор Охранителна полиция в РУ АЕЦ Козлодуй към
ОД МВР-Враца и съгласно договорите за охрана на „АЕЦ Козлодуй” има
право на допълнително възнаграждение за участието пряко в
осъществяване на защитните дейности на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД в размер до
70 % от минималната месечна работна заплата за страната. Както съда
посочи по-горе, за същия период той е получил такова допълнително
възнаграждение в размер на 60% от минималната работна заплата.
При така установената фактическа обстановка съдът прави
следните правни изводи:
Предявените искове са с правно основание чл. 179, ал. 4 ЗМВР; чл. 178,
ал. 1, т. 3, вр. чл.179, ал.1 ЗМВР и чл.86, ал.1 ЗЗД и са допустими. Разгледани
по същество са неоснователни.
По иска с правно основание чл. 179, ал. 4 ЗМВР:
През процесния период от 15.07.2019г. до 15.07.2022г. ищецът е заемал
длъжността „старши полицай” в сектор „Охранителна полиция” в РУ АЕЦ
Козлодуй към Областна дирекция на МВР - Враца по силата на служебно
правоотношение, т.е. бил е със статут на държавен служител по смисъла на
чл.142, ал.1 т.1, пр.1 ЗМВР и тъй като е лице, което осъществява охрана на
„АЕЦ Козлодуй“ ЕАД като стратегически обект от значение за националната
сигурност той има право, на основание чл.179, ал.4 ЗМВР да получи
предвиденото в Решение №282/1993г. на МС допълнително възнаграждение,
като той е получил такова в размер на 60% от минималната работна заплата
съгласно Договор № ********* от 12.06.2017г. и Договор № ********* от
20.05.2021г. за охрана на ядрените съоръжения, ядрения материал и
радиоактивните вещества“, сключени между АЕЦ „Козлодуй“ и Областна
дирекция на МВР - Враца в изпълнение на Решение № 282 от 15.07.1993г. на
МС.
Съгласно нормата на чл.179, ал.4 ЗМВР, на държавните служители се
изплащат и други възнаграждения в случаи, определени със закон или с акт
на Министерски съвет за държавните служители на МВР.
В чл.92, ал.1 т.1 ЗМВР е предвидено, че Министерството на вътрешните
работи, въз основа на сключен договор със заитересованите лица може да
осъществява охрана от полицейски органи, включително със сигнално-
охранителна и друга техника на стратегически обекти от значение за
9
националната сигурност.
Безспорно е и, че с Решение №282 от 1993г. на МС, „АЕЦ Козлодуй“
ЕАД е определена като обект с особен статут на защита, като режимът и
наблюдението на зоната се осъществява от службите Национална сигурност,
Национална полиция, Национална противопожарна охрана и Гранични
войски на МВР с личния състав, обезпечаващ защитата на АЕЦ-Козлодуй,
като в т.6, б. “г“ от същото решение е предвидено, че Председателят на
надзорния съвет на „НЕК“ ЕАД трябва да възложи на управителя на „АЕЦ-
Козлодуй“, да осигурява средства за допълнителни възнаграждения на
служителите на МВР, участващи пряко в осъществяване защитните дейности
на централата, които да се определят за отделните длъжности и работни места
по реда и условията на Наредбата за комплексно оценяване условията на
труд. Въз основа на същото министерско решение, между „АЕЦ Козлодуй“
ЕАД, като Възложител и Областна дирекция на МВР - Враца, като
Изпълнител са сключени Договор № ********* от 12.06.2017г. и Договор №
********* от 20.05.2021г., с които Възложителят възлага и заплаща, а
Изпълнителят приема да организира, осигурява и осъществява охраната с
пропускателен режим на стратегически обекти на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. И в
двата договора, в т.1.3 е уговорено, че изпълнителят осъществява охраната
чрез „РУ АЕЦ-Козлодуй“. И в двата, посочени по-горе Договора е
предвидено, че резултатите от охранителната дейност и личният принос на
служителите се преценяват ежемесечно от работна група, определена от
ръководителите на страните, за което се изготвя протокол, който се
утвърждава от Директора на ОДМВР- Враца и Изпълнителния Директор на
„АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. В т.4.1.7 на договорите, в протокола, работната група
предлага допълнителни възнаграждения на служителите на Изпълнителя,
участващи пряко в осъществяване на охранителните дейности на „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД в размер (с оглед длъжността на ищеца „старши полицай”) до
70% от минималната месечна работна заплата за страната.
От приетите Вътрешни правила за определяне размера на
допълнителните възнаграждения на служителите от МВР по Решение № 282
на МС действащи в ОДМВР Враца и Вътрешни правила за определяне
размера на допълнителните възнаграждения на служителите от МВР по
Решение № 282 на МС действащи в „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, се установява, че
в т.6 е прието, че за изпълнение на основните си задължения и дейности,
служителите на МВР, вкл. Началниците на съответните подразделения,
получават индивидуални допълнителни възнаграждения в размер на 60 % от
договорения максимален размер определен в договора със съответното
подразделение на МВР, за съответната длъжност. Уточнени са и случаите, в
които на служителите се изплаща по-малък размер от възнаграждението и в
които се изплаща максималния размер на същото. Тези вътрешни правила са
изпратени до изпълнителя по договора ОДМВР-Враца, чрез неговото
подразделение РУ АЕЦ-Козлодуй, като са изпращани и актуализираните
такива, в случаите на изменение, което обстоятелство се установи по делото.
Въз основа на вътрешните правила на възложителя „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД са
приети и Вътрешни правила за организацията на работа в РУ АЕЦ-Козлодуй
при определяне, отразяване и обработване на реално отработени дни от
служителите във връзка с получаването на допълнителни възнаграждения за
работа при специфични условия на труд, поощрения по 282 РМС и предпазна
храна с рег. №5735р-5587 от 20.08.2018г. на ОДМВР- Враца, съгласувани от
Ръководител Управление Сигурност на АЕЦ и Началник РУ АЕЦ - Козлодуй
10
и утвърдени от Директора на ОДМВР - Враца.
В т. III.2 е прието, че съгласно Вътрешните правила за определяне
размера на допълнителните възнаграждения на служителите от МВР по
Решение №282 от 15.09.1993г. на МС, утвърдени от Изпълнителния Директор
на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД се изготвя списък на служителите от РУ АЕЦ -
Козлодуй за съответния месец със следните данни за служителите: име,
презиме, фамилия; категория; % по т.1.3.1; отработени дни; сума за 1 ден и
обща сума. Прието е в т. III.3 и т. III.4, че ежемесечно се изготвя обобщен
доклад до Ръководител Управление Сигурност на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД за
изпълнение на основните задължения и дейности, както и мотивирано
писмено предложение при наличие на случаи за изплащане на поощрение над
договорения размер или под договорения размер, който се регистрира в
АИСДО на РУ АЕЦ - Козлодуй и се предава в Управление сигурност на
„АЕЦ Козлодуй“ ЕАД най-късно до два дни преди провеждане на заседанието
на комисията за преглед.
По делото не е представен изричен акт, с който ръководителите на
страните по договорите да определят работна група, която да изготвя
протоколи, в които е отразено изпълнението на работата от служителите на
РУ АЕЦ-Козлодуй и полагащото им се месечно възнаграждение, но такава
работна група е определена със заповед на Изпълнителния Директор на „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД, като съставът и работата й са определени в приетите
вътрешни правила, с които е била запозната другата страна по договорите -
ОДМВР-Враца и която въз основа на тях е приела свои вътрешни правила, с
които се съгласува изпълнението. Във вътрешните правила на изпълнителя
ОДМВР - Враца ясно е регламентирано, че „ежемесечно се изготвя обобщен
доклад до Ръководител Управление Сигурност на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД за
изпълнение на основните задължения и дейности, както и мотивирано
писмено предложение при наличие на случаи за изплащане на поощрение над
договорения размер или под договорения размер“. Т.е. видно е, че ОДМВР-
Враца е била запозната и съответно съгласна, с приетото във вътрешните
правила от възложителя „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, гр. Козлодуй на служителите
на РУ АЕЦ - Козлодуй за изпълнение на основните дейности по охрана да се
изплаща 60 % от максимално определеното в договорите между страните
възнаграждение (в случая до 70 % от минималната работна заплата), а
съответно в регламентираните случаи под този размер и над него.
На следващо място ежемесечно изпълнителят ОДМВР - Враца, чрез
своето подразделение РУ АЕЦ - Козлодуй е изготвяло и предоставяло на
определената работна група обобщени доклади и списъци, в които са
посочени претендираното и дължимото се на служителите му възнаграждение
за изпълнението на договорите, чрез осъществяването на охраната, които са
подписвани от Началник РУ АЕЦ - Козлодуй, който е присъствал на
заседанията на работната група и е подписвал изготвения протокол.
Установява се, че във всички случаи работната група се е съгласявала с
направените от Началник РУ АЕЦ - Козлодуй предложения, като е приемала
представените обобщени доклади и е предлагала да се изплатят посочените в
тях възнаграждения на служителите на РУ АЕЦ - Козлодуй за съответните
месеци. Всички съставени протоколи с направените от работната група
предложения са утвърдени от ръководителите на страните по договора, а
именно Изпълнителния Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД и Директора на
ОДМВР-Враца. Така изпълнителят по договора за охрана ОДМВР-Враца, чрез
11
своето подразделение РУ АЕЦ-Козлодуй ежемесечно е осъществявало охрана
на стратегически обект за националната сигурност - „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД,
преценявал е положения труд на своите служители, чрез прекия им
ръководител - Началник РУ АЕЦ - Козлодуй и съобразявайки договорите
между страните и приетите от всяка от тях вътрешноведомствени вътрешни
правила е предлагала заплащане на същия в определените граници.
Запознавайки се с направените предложения в представените обобщени
доклади и списъци, работна група на възложителя „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, на
чиито заседания е присъствал и Началник РУ АЕЦ-Козлодуй е приемала
същите и е предлагала посочените в тях суми да бъдат изплатени, като е
съставяла протокол, който е бил утвърждаван съвместно от Изпълнителния
Директор на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД и Директора на ОДМВР-Враца, т.е.
налице е изпълнение на договорите, чрез извършване на определена работа
(охранителна дейност), отчитане на извършената съгласно договореното
работа и заплащане на същата. Нито една от страните по договора не е
възразила за неизпълнение на същия или незаплащане на предоставената
услуга впоследствие, а ищеца като служител на ответника Изпълнител по
договора е получил допълнително възнаграждение в размер уговорен от
страните по договора за охрана на „АЕЦ Козлодуй”.
В Решение № 282 от 15 юли 1993г. на МС - т.6, б.“г“ е предвидено, че
„АЕЦ Козлодуй“ ЕАД осигурява средства за допълнителни възнаграждения
на служителите на МВР, участващи пряко в осъществяване защитните
дейности на централата, които да се определят за отделните длъжности и
работни места по реда и условията на Наредбата за комплексно оценяване
условията на труд, без обаче да е определен минимален размер на тези
дължими допълнителни възнаграждения. Посочената Наредбата е
отменена на 31.03.2006г. и не следва да бъде съобразена при определяне на
дължимото се допълнително възнаграждение на служителите на МВР,
осъществяващи охрана на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД гр. Козлодуй.
На следващо място за длъжността на ищеца - „старши полицай“ в
сключените между страните договори е предвидено, че се дължи
допълнително възнаграждение до 70 % от минималната месечна работна
заплата за страната, т.е. не е предвиден минимум на дължимото
възнаграждение, като не е уговорено и че се дължи максимумът от него.
Предвид на това, и тъй като страните по договорите за охрана „АЕЦ
Козлодуй“ ЕАД и ОДМВР-Враца са приели и постигнали съгласие, че на
ищеца не е бил дължим ежемесечно максимумът на договореното
възнаграждение до 70 % от минималната месечна работна заплата за
страната, а в по-малък размер от 60%, който той е получил, то предявеният
иск с правно основание чл.179, ал.4 ЗМВР за разликата до 70% се явява
неоснователен и недоказан, поради което следва да бъде отхвърлен.
За прецизност на мотивите, ищецът не оспорва представените в
изпълнение на договорите за охрана протоколи с направените от работната
група предложения, въз основа на които са определени допълнителните му
възнаграждения.
Тъй като предявеният главен иск се явява неоснователен, то и
предявеният акцесорен иск за мораторна лихва също се явява неоснователен,
поради което също следва да бъде отхвърлен.
По иска с правно основание чл. 178, ал. 1, т. 3, вр. чл.179, ал.1
12
ЗМВР:
Съгласно нормата на чл.178, ал.1, т.3 ЗМВР, към основното месечно
възнаграждение на държавните служители се изплащат допълнителни
възнаграждения за извънреден труд.
В чл.179, ал.1 ЗМВР е предвидено, че на държавните служители се
изплаща допълнително възнаграждение за полагане на труд през нощта от
22.00 ч. до 06.00 чака.
Между страните по делото не е налице спор, че през процесния период
– 15.07.2019г. до 15.07.2022г., са били обвързани от служебно
правоотношение, като ищецът е заемал длъжността „старши полицай” в
сектор „Охранителна полиция” в РУ АЕЦ Козлодуй към Областна дирекция
на МВР - Враца, т.е. бил е със статут на държавен служител по смисъла на
чл.142, ал.1, т.1, пр.1 ЗМВР.
С оглед характера на заеманата длъжност през процесния период
ищецът е работил на смени по график, всяка с продължителност по 12 часа
при режим: дневна, нощна и два дни почивка и е полагал труд и през нощта
(през времето от 22.00 до 06.00 часа), при сумарно отчитане на отработеното
време, в съставени за тази цел протоколи, изготвени за всяко тримесечие, за
което обстоятелство също липсва спор между страните.
Определението за извънреден труд се съдържа в нормата на чл. 143, ал.
1 КТ, според която това е трудът, който се полага по разпореждане или със
знанието и без противопоставянето на работодателя или на съответния
ръководител от работника или служителя извън установеното за него работно
време. Следователно при извършването на преценката дали е положен
извънреден труд следва да се изходи от това каква е законовоустановената
нормална продължителност на работното време. Безспорно е, че ищецът има
качеството на държавен служител - полицейски орган по смисъла на чл. 142,
ал. 1, т. 1 ЗМВР, поради което нормалната продължителност на работното му
време се определя от същия закон.
Съгласно нормата на чл.187, ал.1 ЗМВР (изм. ДВ бр.60 от 07.07.2020г., в
сила от 10.07.2020г.) нормалната продължителност на работното време на
държавните служители на МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-
дневна работна седмица, като нормалната продължителност на работното
време през нощта е 8 часа за всеки 24-часов период. Изрично е отбелязано, че
нощен е трудът, който се полага между 22.00 и 06.00 часа.
От анализа на посочената норма, става ясно, че законодателят е
определил, че нормалната продължителност на работното време през нощта
на държавните служители от МВР е 8 часа за всеки 24-часов период.
В ал.4 на чл.187 от ЗМВР е предвидено, че при сумирано изчисляване
на работното време нощните часове се превръщат в дневни с коефициент,
равен на отношението между нормалната продължителност на дневното
работно време към нормалната продължителност на работното време през
нощта.
И доколкото в самия специален закон има норма, която определя
нормалната продължителност на работното време на държавните служители
от МВР, то „при отчитане и заплащане на положените часове нощен труд от
служители на Министерство на вътрешните работи не са приложими
разпоредбите на Кодекса на труда и на Наредбата за структурата и
13
организацията на работната заплата - в частност разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от
същата наредба и следва да се прилагат разпоредбите на специалния Закон за
Министерството на вътрешните работи и на издадените въз основа на него
подзаконови нормативни актове“ - вж. Тълкувателно решение №1/2020г. от
15.03.2023г. на ОСГК на ВКС.
По изложените съображения и доколкото от заключението на съдебно-
счетоводната експертиза се установи, че на ищеца са заплатени отработените
часове нощен труд, без същите да бъдат преобразувани към дневни с
коефициент 1,143 съдът намира, че исковата претенция за заплащане на
допълнително възнаграждение за положен от него извънреден труд за
процесния период, получен след преобразуване на положените часове нощен
труд се явява недоказана по основание и размер.
Ето защо, предявените искове за главница и претендирана върху нея
мораторна лихва се явяват неоснователни и недоказани и следва да бъдат
отхвърлени от настоящата инстанция.
Горното разрешение съответства и на правото на ЕС в какъвто смисъл
за възраженията на пълномощника на ищеца. По образуваното дело от Съда
на Европейския съюз № С-262/20 по направено запитване от български съд, е
налице произнасяне по относими към настоящото тълкувателно дело въпроси.
С решението по това дело (т.49, 51 и 55) се приема, че Директива
2003/88/ЕО не съдържа указание за дадена разлика или съотношение
между нормалната продължителност на нощния труд и нормалната
продължителност на труда през деня. Посочва се, че следва да се следи за
това, за полагащите труд през нощта да има други мерки за защита под
формата на продължителност на работното време, заплащане, обезщетения
или сходни придобивки, които позволяват да се компенсира особената тежест
на този вид труд. Член 8 и чл.12, б.“а“ от Директивата следва да се тълкуват в
смисъл, че не се налага да се приема национална правна уредба, която да
предвижда, че нормалната продължителност на нощния труд за работниците
от публичния сектор като полицаите и пожарникарите, е по-кратка от
предвидената за тях нормална продължителност на труда през деня. Като
извод съдът е приел, че чл.20 и чл.31 от Хартата на основните права на
Европейския съюз трябва да се тълкуват в смисъл, че допускат определената
в законодателството на държава членка нормална продължителност на
нощния труд от седем часа за работниците в частния сектор да не се прилага
за работниците в публичния сектор, вкл.за полицаите и пожарникарите, ако
такава разлика в третирането се основава на обективен и разумен критерий,
т.е. е свързана с допустима от закона цел на посоченото законодателство и е
съразмерно на тази цел - т.80.
По отношение на предявения в условията на евентуалност обратен
иск с правно основание чл.219 ГПК, вр. чл.79, ал.1 ЗЗД от ОДМВР-Враца
срещу третото лице помагач „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, гр. Козлодуй, който да
бъде разгледан, в случай, че ответникът ОДМВР-Враца бъде осъден по
предявения срещу него от ищеца главен иск с правно основание по чл.179,
ал.4 ЗМВР, вр. чл.86, ал.1 от ЗЗД, съдът намира, че същият не следва да бъде
разглеждан, тъй като не се осъществи условието, което да наложи
разглеждането му - да бъде постановено неблагоприятно решение срещу
подпомаганата страна ОДМВР - Враца, която да бъде осъдена по предявения
срещу нея от ищеца главен иск с правно основание чл.179, ал.4 ЗМВР, вр.
чл.86, ал.1 ЗЗД.
14
По разноските:
При този изход на делото ищецът няма право на съдебни разноски.
На основание чл.78, ал.3 ГПК ищецът следва да бъде осъден да заплати
на ответника Областна дирекция на Министерството на вътрешните работи -
Враца, направените по делото разноски за юрисконсултско възнаграждение в
размер на сумата от 300 лева, платен депозит на вещото лице в размер на 70
лева и държавна такса по обратния иск в размер на 287.56 лева.
Съгласно нормата на чл.78, ал.10 от ГПК на третото лице помагач не се
дължат разноски.
Освен трето лице, „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, гр. Козлодуй е ответник по
обратния иск на ОДМВР-Враца, който не се разгледа, което се приравнява на
прекратяване на делото по отношение на този иск. Предвид на това,
ответникът по обратния иск „АЕЦ Козлодуй” ЕАД има право на разноски на
основание чл.78, ал.4 от ГПК, отговорността за които е на ищеца по обратния
иск - ОДМВР- Враца - така Определение №152 от 02.04.2020г. по ч.т.д.
№2661 по описа за 2019г. на ВКС. Видно от представения списък по чл.80 от
ГПК, на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД гр. Козлодуй, следва да бъдат присъдени
сумата от 350 лева за юрисконсултско възнаграждение и 70 лева депозит за
вещо лице.
Водим от изложените мотиви и на основание чл.235 ГПК, съдът
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ като неоснователни и недоказани исковете на И. Т. И.,
ЕГН **********, ........., против Областна дирекция на Министерството на
вътрешните работи - Враца, представлявана от Директор ст. комисар Цветко
Нинов, както следва:
- по чл. 179, ал. 4 ЗМВР - за заплащане на допълнително
възнаграждение в общ размер на 4033,30 лева за периода от 15.07.2019г. до
15.07.2022г. включително, ведно със законната лихва считано от датата на
подаване на исковата молба - 15.07.2022г. до окончателното изплащане;
- по чл.86, ал.1 ЗЗД за заплащане на обезщетение за забавено плащане
на допълнителното възнаграждение в размер на 525,95 лева за периода от
01.09.2019г. до 15.07.2022г.;
- по чл.178, ал.1, т.3, вр. с чл.187, ал.5, т.2 ЗМВР - за заплащане на
сумата от 1123,01 лева, представляваща неизплатеното допълнително
възнаграждение за 130 часа положен извънреден труд за периода от
01.08.2020г. до 15.07.2022г., ведно със законната лихва от датата на подаване
на исковата молба - 15.07.2022г. до окончателното изплащане и
- по чл.86, ал.1 ЗЗД за заплащане на обезщетение за забавено плащане
на допълнителното възнаграждение в размер на 89,19 лева за периода от
01.11.2020г. до 15.07.2022г.
ОСЪЖДА на основание чл.78, ал.8 ГПК И. Т. И., ЕГН **********,
........., да заплати на Областна дирекция на Министерството на вътрешните
работи - Враца, с БУЛСТАТ:*********, сумата от 370 лева, представляваща
направени разноски за юрисконсултско възнаграждение, вещо лице и
държавна такса по обратния иск в размер на 287.56 лева.
15
ОСЪЖДА на основание чл.78, ал.4 ГПК, Областна дирекция на
Министерството на вътрешните работи - Враца, с БУЛСТАТ:********* да
заплати на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД, гр.Козлодуй, с ЕИК:*********, сумата от
420 лева, представляваща направени разноски за юрисконсултско
възнаграждение и вещо лице.
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва от страните пред Окръжен съд
Враца в двуседмичен срок от връчването му.
Съдия при Районен съд – Козлодуй: _______________________
16